Bensinstands-måler
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-01-05 23:08

Hej!

Hvordan måles der egenligt hvor meget bensin der er i tanken på en bil? Er der
flere forskellige metoder og hvordan mon det sker på min Escort '96?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 23:13

> Hej!
>
> Hvordan måles der egenligt hvor meget bensin der er i tanken på en bil? Er
> der flere forskellige metoder og hvordan mon det sker på min Escort '96?

http://www.bilgalleri.dk/uploads_large/132266.jpg

Det foregår ved at en svømmer altid lægger sig i overfladen af benzinen.
Denne svømmer har så en arm hen til et potentiometer som ændrer spændingen
op til benzinmåleren.
Da svømmeren kræver lidt luft op til overfladen før den flyder, vil den ikke
passe de første mange Km.

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 30-01-05 23:33

Hej!

Tom wrote:

> [...]
> op til benzinmåleren.
> Da svømmeren kræver lidt luft op til overfladen før den flyder, vil den ikke

Ah ok, troede ikke det var _så_ simpelt lavet

Kan sådan noget kalibreres på en eller anden "nem" måde? Min kommer helt i bund
(under det røde) når der er ca. 150 - 200 km tilbage i tanken :-/

"Nem" = jeg piller ikke enheden ud af tanken for at justere

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 23:37

> [...]
>
> Kan sådan noget kalibreres på en eller anden "nem" måde? Min kommer helt i
> bund (under det røde) når der er ca. 150 - 200 km tilbage i tanken :-/

Det letteste ville nok være at pille måleren ud og så lige bøje armen lidt

Ellers skal du jo til at nusse med den spænding der kommer op til
måleinstrumentet

> "Nem" = jeg piller ikke enheden ud af tanken for at justere

Det er godt nok også noget p*s at få tæt igen, skulle jeg hilse og sige

--
Tom

Fra : Hans Paulin

Dato : 30-01-05 23:43

Tom skrev:

> Det er godt nok også noget p*s at få tæt igen, skulle jeg hilse og
> sige

Ikke på min.
Hans

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-02-05 00:13

Hej!

Tom wrote:

> "Kim Voss Schrader" <usenet1@mumbojumbo.dk> skrev i en meddelelse

> Det letteste ville nok være at pille måleren ud og så lige bøje armen lidt

Well, så skal jeg finde en person med 1.5m lange arme, som er max. 3 cm. i
diameter, for jeg piller ikke skidtet op af tanken

> Ellers skal du jo til at nusse med den spænding der kommer op til
> måleinstrumentet

Tjo :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 01-02-05 00:10

On Sun, 30 Jan 2005 23:13:24 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>op til benzinmåleren.
>Da svømmeren kræver lidt luft op til overfladen før den flyder, vil den ikke

Det må da være teknisk muligt at lave en præcis tankmåler, uden de store
problemer i disse teknisk dage.
Flemming Jacobsen

Fra : Mikael L

Dato : 01-02-05 10:39

"Thunderbird [7100]" <praetorian[SpamSeY]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

> Det må da være teknisk muligt at lave en præcis tankmåler, uden de store
> problemer i disse teknisk dage.

Det er en Ford de snakker om, så kan man jo ikke forvente alverden

Mikael

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-02-05 10:42

Hej!

Mikael L wrote:
> Det er en Ford de snakker om, så kan man jo ikke forvente alverden

Well, den har ikke engang en indikator for "lav bensinstand" så high-tech kan
den ikke beskyldes for at være :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader