Klokkesletsproblem
Fra : Kaerager_Lund

Dato : 22-05-01 21:09

Hej

Jeg er simpelthen løbet ind i en blindgyde. Hvordan en i hel..... trækker
man 2 klokkeslet fra hinanden???? Jeg vil gerne kunne indtaste 815 (svarer
til 8:15) i en tekstbox, og 1545(svarer til 15:45) i en anden tekstbox.
Hvordan trækker man dem fra hinanden, så resultatet bliver 7:30 timer?

MVH

Thomas K

Fra : Jens

Dato : 22-05-01 21:46

Noget i stil med koden her

Brug Maskedit til det med ":"

Private Sub Command1_Click()

Dim Myminutter As Long
Dim MyTimer As Long
Dim Minus As Long

Myminutter = DateDiff("n", CDate(Text2.Text), CDate(Text1.Text))
MyTimer = Int(Myminutter / 60)
Minus = MyTimer * 60
Myminutter = Myminutter - Minus

MsgBox MyTimer & ":" & Myminutter

End Sub

Fra : kpo@mail1.

Dato : 23-05-01 20:35

On Tue, 22 May 2001 22:46:18 +0200, "Jens" <til@infojens.dk> wrote:

Ja, eller hvis du ikke vil bruge Maskedit, men vitterligt vil taste
815 ind for kl. 8:15, så kan du jo selv indsætte ":" på rette pladser.
Det må være noget med at anvende Right-funktionen til at få fat i
minutterne, indsætte ":" foran, og tilføje resten af den oprindelige
streng (det må jo være timerne). Så har du en streng, som kan laves om
til et klokkeslet med CDate.... Og så kører den bare derudaf.

mvh
K.P.Olesen

Fra : Gigasoft Danmark

Dato : 25-05-01 10:44

"Kaerager_Lund" <kaerager_lund@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> til 8:15) i en tekstbox, og 1545(svarer til 15:45) i en anden tekstbox.
> Hvordan trækker man dem fra hinanden, så resultatet bliver 7:30 timer?

Hej Thomas K
Her er en metode som tæller både tid og dato

Dim tid1 As Date
Dim tid2 As Date
Dim tid3 As Date

Private Sub Command1_Click()