Benzin-pumpe på ford sierra?
Fra : MBirck

Dato : 30-01-05 12:05

Jeg har et problem med at få spænding på benzin-el-motoren på en ford
sierra 2.0 fra 1992. Der kommer ingen spænding på benzinpumpen,
stikket ved pumpen er målt, og der kommer ingen spænding. Er der
nogen, der har en ide til hvad der kan være galt?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-01-05 12:30

"MBirck" <mb@edb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> stikket ved pumpen er målt, og der kommer ingen spænding. Er der
> nogen, der har en ide til hvad der kan være galt?

Inertia-switch slået fra?
I fodrummet ved føreren, bag plasticpanelet i venstre side.
Den kan nås uden at tage panelet af.
Der er en knap i toppen af den som skal være trykket ned.

Switchen bliver udløst ved kraftig påvirkning, feks. et sammenstød.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 12:44

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der er en knap i toppen af den som skal være trykket ned.
>
> Switchen bliver udløst ved kraftig påvirkning, feks. et sammenstød.

Kontakten kan også ligge under reservehjulet i bagagerummet. Det mener jeg
faktisk den gør på en 92'er

--
Tom

Fra : Jens Andersen

Dato : 30-01-05 13:58

> "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Kontakten kan også ligge under reservehjulet i bagagerummet. Det mener jeg
> [...]
På en årgang 92 sidder kontakten i fodrummet ved førerplads i
forreste dørstolpe. Der er et benzinpumperelæ i sikringsbox der kan være
defekt. Hvis der ingen tænding-gnist er på bilen bliver relæet ikke
aktiveret ja der er nogle muligheder. Er der gnist og ingen strøm til
benzinpumpe har jeg set et tilfælde hvor bensinpumpen bare var sat til
baglys. Så har man da lidt gavn af kørelyset i sådan et tilfælde.
Mvh. Jens

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 14:41

"Jens Andersen" <tcp999@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> benzinpumpe har jeg set et tilfælde hvor bensinpumpen bare var sat til
> baglys. Så har man da lidt gavn af kørelyset i sådan et tilfælde.

Ja det er vist rigtig nok, nu jeg tænker efter. På min 91' sad den ved
reservehjulet og på konens 92' var den i fodbrønden. Har i begge biler
oplevet at den bare var koblet ud og der skulle et enkelt tryk til for at få
gang i bilen igen.

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-01-05 15:01

> Kontakten kan også ligge under reservehjulet i bagagerummet. Det mener jeg
> faktisk den gør på en 92'er

Ikke på vores '92-er.
Der ligger en seddel i instruktionsbogen der forklarer hvor den sidder.
Men den er stadig svær at finde

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 30-01-05 12:47

mb@edb.dk (MBirck) skrev :

> [...]
>stikket ved pumpen er målt, og der kommer ingen spænding. Er der
>nogen, der har en ide til hvad der kan være galt?

I brugsforvirringen til en sådan bil, står der noget om en
sikkerhedskontakt, der afbryder strømmen ved uheld - den kan sidde
flere steder...

Hvis du lige fortæller os hvilken model af bilen du har, kan det nok
præciserer lidt bedre.

på min Sierra DOHC 90 - sidder den i reserevehjuls-brønden - i andre
modeller sidder den foran i bilen - anyway : det står i manualen!

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)