Saab betaler penge tilbage for dårlige mot~
Fra : Torben E

Dato : 29-01-05 20:05

Det er da ok, når de nu skulle lave noget skrammel.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=234349

Fra : BJ

Dato : 29-01-05 20:09

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er da ok, når de nu skulle lave noget skrammel.
>
> http://www.expressen.se/index.jsp?a=234349

Den har tidligere været nævnt i NG'en, men dejligt at se en fabrik værne om
sit ry..!

--
Bjørn J.

Fra : Torben E

Dato : 29-01-05 20:12

> Den har tidligere været nævnt i NG'en, men dejligt at se en fabrik værne
> om sit ry..!

Okay, det har jeg ikke set, men ja det er da fint de vil stå ved
det.

Torben E

Fra : BJ

Dato : 29-01-05 20:14

"Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Okay, det har jeg ikke set, men ja det er da fint de vil stå ved
> det.

De erkender jo blankt, de producerer *Premium biler* og derfor vil yde en
*Premium service*.

De vil altså ikke både blæse og have mel i munden.

--
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 29-01-05 22:30

KLIP

> De erkender jo blankt, de producerer *Premium biler* og derfor vil yde en
> *Premium service*.
>
> De vil altså ikke både blæse og have mel i munden.

Jeg ser frem til mødet med Lars T. eller en af hans medarbejdere i kommende
uge:

http://www.dr.dk/nsapi.dr/newton/tva_indslag/tvindexview.asp?id=38632

....for blot lige at understrege situationen.

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 29-01-05 23:05

> Jeg ser frem til mødet med Lars T. eller en af hans medarbejdere i
kommende
> uge: www.dr.dk/nsapi.dr/newton/tva_indslag/tvindexview.asp?id=38632
> ...for blot lige at understrege situationen.

Tag deres "web" med under armen:
www.volvoforhandlerne.dk/default.asp?id={457A2867-DB61-11D4-96EC-0008C73380A
F} -> "Præsentationen" -> "Kvalitet og miljø":

Citat:
Kvaliteten er en hjørnesten i vores fremtidige forretningsstrategi, der til
enhver tid betyder, at vi holder fokus på kvaliteten, og at kunden skal
opleve dette ved enhver henvendelse til Autohuset Vestergaard A/S.
Hvad får vores kunder ud af det?
- Reelle priser og åbenhed om priser og vilkår
- Sikkerhed for kvalitet, fordi:
-
-
-

Ovenstående er selvfølgelig kun nogle af de fordele, du som kunde vil kunne
opleve hos Autohuset Vestergaard A/S.
Vi garanterer for du ved enhver handel med os, vil få en oplevelse af at vi
står inde for kvaliteten - prøv selv !

Fra : BJ

Dato : 29-01-05 23:45

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vi garanterer for du ved enhver handel med os, vil få en oplevelse af at
> vi
> står inde for kvaliteten - prøv selv !

Jeg har aldrig haft så meget som én eneste ting at udsætte på det udførte
arbejde og er altid blevet behandlet godt.

Jeg har indtil dato, udelukkende mødt kompetente medarbejdere.

Jeg har altid været glad for min Volvo og er det stadig. Det er en pragtfuld
bil, jeg sidder godt og komfortabelt, er fint tilfreds med
sikkerhedsniveauet og finder det er en fantastisk rejsevogn.

Min anke går udelukkende på
holdbarheden/kvaliteten/vedligeholdelsesomkostningerne (og så måske den
manglende valgmulighed ved den seneste reparation).

Det er hvad jeg kan og vil forholde mig til i den givne situation.

Hvor et eventuelt ansvar (måske) kan placeres i den totale organisation, er
mig komplet lige gyldigt.

Skal bilen koste så meget i rep- og vedligeholdelsesomkostninger samt efter
min mening dårlig materialekvalitet, må jeg ganske simpelt tage dette til
efterretning og disponere derefter i fremtiden.

Det er *det* og kun *det*, jeg ser frem til at få en konstruktiv dialog med
Lars T. omkring.

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 30-01-05 09:13

> clip af en masse...
> Det er *det* og kun *det*, jeg ser frem til at få en konstruktiv dialog
med
> Lars T. omkring.

Cut Elly :)

Fra : BJ

Dato : 30-01-05 15:54

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Cut Elly :)

Nemlig..;)

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 30-01-05 16:10

> Nemlig..;)

Vi andre kan jo være ligeglade - når blot du er glad :)
Der er skutte meget kvalitet i, at fortælle dig andre
muligheder efter at en rep. af udført.

Jeg håber det bedste for dig - ikke mindst ift. den
kommende kammeratlige samtale :)

Fra : BJ

Dato : 30-01-05 16:13

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg håber det bedste for dig - ikke mindst ift. den
> kommende kammeratlige samtale :)

Volvocars Danmark A/S vil intet have med sagen at gøre. De henviser *alt*
til forhandlerne.

Nu må jeg afvente det kommende møde, ellers må jeg lige have finpudset mit
skandinaviske..

--
Bjørn J.

Fra : Deaster

Dato : 30-01-05 16:24

BJ wrote:

> [...]
> alt til forhandlerne.
>
> Nu må jeg afvente det kommende møde, ellers må jeg lige have

Retfærdigvis skal det vel også siges at det ikke en Volvo som på noget
tidspunkt er solgt gennem Volvo Danmark, men er svjh. en tysker
importeret af en dansk forhandler ?

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : BJ

Dato : 30-01-05 16:30

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Retfærdigvis skal det vel også siges at det ikke en Volvo som på noget
> tidspunkt er solgt gennem Volvo Danmark, men er svjh. en tysker
> importeret af en dansk forhandler ?

Det turde være rystende ligegyldigt, da Volvocars Danmark A/S, så vidt jeg
kan læse mig frem til, er ejet af Volvo, Sverige.

VolvoCars Sverige "praler" endda med at service (jeg må således også forstå
kulance) er verdensomspændende.

Hvis der skal flyttes interne penge/kulance, kan det *ALDRIG* blive mit
problem.

Hvis det er det, mener jeg Volvos markedsføring er på kant med "et eller
andet".

PS: Vi lever ikke i 60'erne, 70'erne eller 80'erne, men i *EU*.

--
Bjørn J.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 15:56

> "Torben E" <topcon@FJERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Den har tidligere været nævnt i NG'en, men dejligt at se en fabrik værne
> om sit ry..!

....en tænker måske på sin nye tomatgearkasse fra et andet svensk firma?

)

---
Tom

Fra : BJ

Dato : 30-01-05 16:11

KLIP

> ...en tænker måske på sin nye tomatgearkasse fra et andet svensk firma?

Desværre ikke kun, men:

Utæt oliekøler
Støj fra baghjulsophæng
Forreste støddæmpere
Komplet kølerblæser
Spjældhus
Ødelagt vandpumpe i benzinfyr
Tændingsproblemer grundet ødelagt (den er ganske simpel væk) isolering (som
jeg selv påpegede, da låget, der dækker tændrørene mv. blev fjernet)

ovennævnte *er* repareret/udskiftet på min regning.

Følgende er undervejs:

Ny blæsermotor til kabine varmen.
Konstant hurtigblinkende lys (enten generator eller fejl i elektronikken).

Hvad mon ellers dukker op..?..;)))

Dernæst ved jeg ikke, hvad de første 99.000 km har kostet, men jeg må vel
ind til en tysk Volvo-forhandler og få ham til at udskrive sygejournalen via
mit VIN-nummer..?

--
Bjørn J.

Fra : Thomas

Dato : 30-01-05 16:17

> [...]
>
> Følgende er undervejs:
>
> Ny blæsermotor til kabine varmen.
> Konstant hurtigblinkende lys (enten generator eller fejl i

Utrolig nok har ovenstående intet med tuningen at gøre. Gearkassen er vel
stået af som følge af effektforøgelsen??

--
Thomas Krath

Fra : BJ

Dato : 30-01-05 16:26

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Gearkassen er vel stået af som følge af effektforøgelsen??

Ikke efter min bedste overbevisning.

Drejningsmomentet er netop flyttet, for at skåne gearkassen samt renset for
de fejl, der var/er i Volvos eget program. Det laver nogle uhyggelige
"spikes" som tydeligt kan mærkes ved acceleration.

Både SAM og BSR har denne fejlretning.

Dernæst er gearkassen *IKKE* brændt eller på anden måde "eksploderet", men
virker dog ville 1. trin ikke altid koble til, når gearkassen var kold. Den
ser i øvrigt ud som ny inden i.

Den er ganske simpel slidt i hydraulikken (som kunne være skiftet med et
reparationssæt).

Jeg har en anden kammerat som havde den samme oplevelse i en 850R. Den "gik"
også ved 200.000 km.

--
Bjørn J.

Fra : Thomas

Dato : 30-01-05 16:35

> Jeg har en anden kammerat som havde den samme oplevelse i en 850R.
> Den "gik" også ved 200.000 km.

Det kostede også 45 tkr.?

--
Thomas Krath

Fra : BJ

Dato : 30-01-05 16:37

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det kostede også 45 tkr.?

Det ved jeg ikke præcist, men han måtte selv betale.

Han kører i dag i S80 2.9 med den normale automatiske gearkasse. Den har nu
kørt +250.000 km.

Han har i øvrigt service ved Toyota...på sin S80...!!!

--
Bjørn J.

Fra : Thomas

Dato : 30-01-05 16:39

> på sin S80...!!!

!!! -> ?

De kan vel også lave biler - 112% i orden?

--
Thomas Krath

Fra : BJ

Dato : 30-01-05 16:41

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 17:03

"Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> !!! -> ?
>
> De kan vel også lave biler - 112% i orden?

Jep, de kan jo ikke lave af at skifte vindusviskere på toyota

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 30-01-05 17:05

KLIP

> Jep, de kan jo ikke lave af at skifte vindusviskere på toyota

Rene Ord For Lommepengene.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 17:06

> "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

Jep, de kan jo ikke leve af at skifte vindusviskere på toyota

Tom

Fra : Ukendt

Dato : 30-01-05 17:02

> [...]
> ind til en tysk Volvo-forhandler og få ham til at udskrive sygejournalen

Det er nok resultatet af at Ford har købt Volvo )

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 30-01-05 17:04

KLIP

> Det er nok resultatet af at Ford har købt Volvo )

LOL, hvordan vil det så ikke gå, når Ford nu begynder at anvende Volvos
motorer i Mondeo..)

PS: Min genbos motor i hans T6 brændte sammen ved ca. 75.000 km...;(

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 30-01-05 17:06

> PS: Min genbos motor i hans T6 brændte sammen ved ca. 75.000 km...;(

Uden at blive gjort opmærksom/advaret via instrumenteringen?

Fra : BJ

Dato : 30-01-05 17:09

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Uden at blive gjort opmærksom/advaret via instrumenteringen?

Der findes ingen olielampe i instrumentbordet og efter hans eget udsagn
ingen i tekstdisplayet.

Han havde dog en emissionsfejl. Denne lampe lyste.

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 30-01-05 17:17

> Han havde dog en emissionsfejl. Denne lampe lyste.

Hvad siger bogen om den fejl - eller ved den fejl?

Fra : BJ

Dato : 30-01-05 17:22

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvad siger bogen om den fejl - eller ved den fejl?

Fejl i emissionssystemet = udstødningen overholder ikke emissionskravene.

Om hans tekstsystem er defekt eller føleren har været i udu, ved jeg ikke,
men der er en række fejlmeddelelser omkring motor/olie som burde have
standset ham ... *OMGÅENDE*.

Jeg har til alm. oplysning lagt dem i dk.binaer.motor

--
Bjørn J.