Import af varebil fra Tyskland
Fra : Henrik

Dato : 29-01-05 10:00

Hej alle

Jeg vil gerne importer en Toyota Hi-lux TD fra 5/98.
Bilen koster i Tyskland 10.900 EUR = 82.000 kr
Jeg var inden på Told og skat og fandt en Vurdering, som de havde lavet af
en hi-lux.

Art Varebil
Mærke TOYOTA
Model HI-LUX
Typebetegnelse 2.4TD 4WD
Registreret 1. gang 10/09-1998
Karosseri type / antal døre EX CAP 0 døre
Motor 4 Cylindre 2400 cc 120 HK 8 ventiler
Gear / drivkraft / km 005 / D / 164000 KM
Ekstraudstyr Vurderingsprisen afhænger af udstyrsniveau og
køretøjets stand

Endeligt vurderet pr 01/09-2004

Afgiftspligtig værdi 55000
Registreringsafgift 15450
Handelspris inkl. afgift 70450

Hvad kan jeg så forvente at skulle betale i afgift på bilen er det ca.
15.500 kr for en hilux fra den årgang ?

Håber nogle kan give mig svar.

MVH

Henrik

Fra : Mogens

Dato : 29-01-05 22:36

"Henrik" <brakentorpREMOVE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Endeligt vurderet pr 01/09-2004
> Afgiftspligtig værdi 55000
> Registreringsafgift 15450
> Handelspris inkl. afgift 70450
> Hvad kan jeg så forvente at skulle betale i afgift på bilen?

Ift. ovenstående "regnestykke" er afgiften lig med 15.450 kr...

> er det ca. 15.500 kr for en hilux fra den årgang ?

Teoretisk set bør du slippe billigere, idet året nu er 2005.
T&S arbejder blot ikke så struktureret, at du kan regne
med det!

Du kan overhovedet ikke regne med T&S - udover det, du
har på tryk. Og det kan jeg fortællle dig af bitter erfa-
ring. Mage til amatøragtig "forretning" skal man lede meget
længe efter!

Jeg har prøvet at aftale eet med T&S pr. tlf. "kl. 08:00",
og da jeg en time senere (for alligevel at sikre mig) kommer
på T&S-kontoret, frafalder man aftalen. Man vil slet ikke
kendes ved, at jeg har haft ringet, og indrømmer kun stærkt
presset til sidst (jeg havde taget et tlf. notat inkl. navn
på medarbejderen), at jeg havde ret i, at aftalen var gjort.

T&S-chefen underkendte imidlertid medarbejderen, og jeg
mistede handlen (export). Havde jeg handlet på baggrund af
den telefoniske aftale, som tog udgangspunkt i en forlæng-
else af en vurdering, der var skredet een måned, havde jeg
fået 0 kroner retur i afgift !!!

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-01-05 02:00

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev

> Du kan overhovedet ikke regne med T&S - udover det, du
> har på tryk. Og det kan jeg fortællle dig af bitter erfa-
> ring. Mage til amatøragtig "forretning" skal man lede meget
> længe efter!

Og sjovt nok har de stadig på trods af dette, en miliardomsætning hvert
år

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Henrik

Dato : 30-01-05 08:13

Men jeg skal regne med 15.000 til 20.000 kr i afgift ca.
Vil i ikke tro det.

MVH

Henrik

Fra : Mogens

Dato : 30-01-05 09:19

> Men jeg skal regne med 15.000 til 20.000 kr i afgift ca.

"Vi" prøver igen:
Bed sælger om en kopi af KFz-Brief (fax)
Indsend dette doc. til T&S sammen med T&S-blanketten
Afvent T&S's brev (3 uger)
Køb bilen

Man køber ikke en bil i "udlandet" uden at have en
forhåndsvurdering - enten på den aktuelle bil eller
på en række lignende biler. Just my opinion...

/Mogens
http://tkrath.dk/bilimport

Fra : John Sahl

Dato : 30-01-05 11:50

Mogens wrote:
> Man køber ikke en bil i "udlandet" uden at have en
> forhåndsvurdering - enten på den aktuelle bil eller
> på en række lignende biler. Just my opinion...

Jeg vil sige at det kommer lidt an på hvilket prisområde man
bevæger sig i, for på de helt billige biler er der jo ikke de helt
vilde spring.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Mogens

Dato : 30-01-05 11:58

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil sige at det kommer lidt an på hvilket prisområde man
> bevæger sig i, for på de helt billige biler er der jo ikke de helt
> vilde spring.

Ja se'fø'li' - nu var det ift. biler i den nævnte
prisklasse...