Bil til kæresten - Hjælp mig venligst !
Fra : Slot

Dato : 26-01-05 21:25

Hejsa i NG

Min kæreste er netop blevet færdig uddannet og har også fået job ;)

Nu skal hun have en bil således hun kan komme mellem Horsens og Skanderborg
hver dag. Men hvilken ???

Vi søger efter en med følgende egenskaber :

- Lille tøse bil ;)
- Motor mellem 1.0 og 1.4
- Udstyr som ABS, servo og airbag
- Prisleje omkring de 60-70.000 Maks !

Jeg tænker generelt biler fra efter 97/98 stykker og maks 100.000 på
klokken. Og nærmere noget som Citroen Saxo, Opel Corsa eller Fiat Punto ???

Hvad ville du købe og hvorfor - eller lige så vigtigt hvad ville du bestemt
ikke købe.

Jeg sætter stor pris på din hjælp så tak for det !

Fra : C. Caspersen

Dato : 26-01-05 22:20

"Slot" <saftkongen@REMOVE.Hotmail.com> skrev i en meddelelse
> - Lille tøse bil ;)
> - Motor mellem 1.0 og 1.4
> - Udstyr som ABS, servo og airbag
> - Prisleje omkring de 60-70.000 Maks !

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=136600253&page=1

Nissan Micra - du finder ikke en bil, der passer bedre på ovennævnte
signalement!

> Jeg tænker generelt biler fra efter 97/98 stykker og maks 100.000 på
> klokken. Og nærmere noget som Citroen Saxo, Opel Corsa eller Fiat Punto
???

hmm..

> Hvad ville du købe og hvorfor - eller lige så vigtigt hvad ville du
bestemt
> ikke købe.

Jeg ville *bestemt* ikke købe Citroen Saxo og Opel Corsa fordi:

Citroen Saxo: Du får problemer med elektronik, gearkasse og toppakning - til
gengæld ruster den vist ikke så meget
Opel Corsa: Opel havde en del kvalitetsproblemer deromkring (97) - rust,
tandremme etc.

Punto; Jow deeet - den kunne jeg godt finde på at købe - spørg ikke hvorfor.

Men ellers; Micra´en !

/Caspersen

Fra : Slot

Dato : 26-01-05 22:25

> Nissan Micra - du finder ikke en bil, der passer bedre på ovennævnte
> signalement!

Det vil jeg kigge på

> [...]
> gengæld ruster den vist ikke så meget
> Opel Corsa: Opel havde en del kvalitetsproblemer deromkring (97) - rust,

Det har jeg også lige hørt om Saxo, og kender det fra 106ere som jo ligner
meget :(

> Punto; Jow deeet - den kunne jeg godt finde på at købe - spørg ikke
> hvorfor.

Hehe - ok !!

Fra : Brian

Dato : 26-01-05 22:56

Hejsa

C. Caspersen skrev:

> Opel Corsa: Opel havde en del kvalitetsproblemer deromkring (97) -
> rust, tandremme etc.

Finder du en Corsa med en af de "gamle" 8 ventilede motorer, får du
ingen motorproblemer.... jeg kørte en tør for vand, og det overlevede
den da

Rust finder du på *alle* biler, hvis de ikke er behandlet ordentligt.

/Brian

Fra : Slot

Dato : 26-01-05 23:05

Har kigget lidt mere.... Micraen forekommer mig lidt tam og skrabet !

Men sådan en Punto kan jo faktisk fåes til nogenlunde menneske penge...

Jagten forsætter og bliv ved med at komme med indslag !

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-05 23:10

> Har kigget lidt mere.... Micraen forekommer mig lidt tam og skrabet !
>
> Men sådan en Punto kan jo faktisk fåes til nogenlunde menneske penge...

Uden at kende Punto for godt, men hvis den ligner Tipo, så er det ikke uden
grund at Fiat er bundskraber i stort set alle de tilfredshedsmålinger der
bliver lavet i dk og udlandet.

> Jagten forsætter og bliv ved med at komme med indslag !

Til den pris, så søg efter en japaner

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 00:19

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> "Slot" <saftkongen@REMOVE.Hotmail.com> skrev i en meddelelse

og den er faktisk glimrende værdi for de sammen penge.

> Uden at kende Punto for godt, men hvis den ligner Tipo, så er det ikke
> uden grund at Fiat er bundskraber i stort set alle de tilfredshedsmålinger
> der bliver lavet i dk og udlandet.

Det kan jeg så slå en tyk og fed streg henover - den ligner IKKE Tipo eller
Uno på nogen måder. Rust er slet ikke et issue på den bil - og mekaniske
problemer er heller ikke mere udprægede på den bil end så mange andre - hvis
man altså husker at vedligeholde bilen...... Jeg tvivler på at Punto'en er
grund til de dårlige målinger Fiat får af sine kunder - det hænger meget
mere sammen med deres "kundepleje"... Jeg snakker om Punto 2 - den fra 99 og
til i dag. Den forrige Punto var faktisk også en ganske fremragende bil.

Lad dig ikke forlede af fordomme om forskellige bilmærker - oftest bunder de
i rygter og historier fra tredje hånd....

Jesper

Fra : anders majland

Dato : 27-01-05 13:43

> [...]
> eller Uno på nogen måder. Rust er slet ikke et issue på den bil - og
> mekaniske problemer er heller ikke mere udprægede på den bil end så mange

Fortæl det til min svigerinde der har fået svejst ny plade i bagerste
skærmkanter og omlakeret stort set hele bilen pga rustbobler. Hendes er vist
en 98'er

Men hvis bagsædet ikke er et must så kan en punto van stadig være et ganske
godt bud på en bil til de nævnte krav

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 27-01-05 16:17

Tom wrote:

> Uden at kende Punto for godt, men hvis den ligner Tipo, så er det ikke uden
> grund at Fiat er bundskraber i stort set alle de tilfredshedsmålinger der
> bliver lavet i dk og udlandet.

Fiat Tipo er da en udemærket bil? I min familie har vi da haft en 5-6
stykker efterhånden. Jeg kører selv til dagligt i en Fiat Tipo 1.4 ie
fra 1993. Det eneste der har været i stykker i den er en vandpumpe.
Derudover har der været en smule rust i bunden, som nu er lavet. Den
blev købt for 4 år siden til 24.000,- og kører stadigvæk uden problemer.
Den har vi/jeg været meget glad for. Det eneste jeg savner er aircon,
men det er ikke så væsenligt om vinteren. :) En større motor ville
selvfølgelig heller ikke være af vejen, selvom denne her faktisk er glad
for at tage omdrejninger.

Jeg er af den overbevisning, at Fiats problemer skyldes forhandlerne.
Bilerne kører ganske udemærket.

mvh
Rasmus

Fra : Lars

Dato : 27-01-05 21:00

On Thu, 27 Jan 2005 16:17:13 +0100, Rasmus Lauritsen wrote:

> [...]
> for at tage omdrejninger.
>
> Jeg er af den overbevisning, at Fiats problemer skyldes forhandlerne.

Min søster havde en Tipo engang. Ganske dejlig bil at køre i, men jeg
har aldrig oplevet en bil, der brugte så mange pærer. De sprang
simpelthen for et godt ord. Måske var det bare et problem med dette ene
eksemplar, men det var i hvert fald voldsomt.

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-05 23:18

> [...]
>
> Nu skal hun have en bil således hun kan komme mellem Horsens og
> Skanderborg hver dag. Men hvilken ???
>
> Vi søger efter en med følgende egenskaber :

Hvad med noget "Ford KA"?! Det er i mine øjne "tøse bil"....

> Mvh

Lars B

Fra : Rune Gysbæk

Dato : 26-01-05 23:27

Slot wrote:
> Vi søger efter en med følgende egenskaber :
>
> - Lille tøse bil ;)
> - Motor mellem 1.0 og 1.4
> - Udstyr som ABS, servo og airbag
> - Prisleje omkring de 60-70.000 Maks!

Jeg ville vælge en Toyota Corolla 1,3 XLI 3d fra 96/97...

Her er et eksempel:

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=294000963&page=1

..oO Rune Oo.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 26-01-05 23:39

> [...]
bestemt
> ikke købe.
>
> Jeg sætter stor pris på din hjælp så tak for det !

Inden for rammerne er der 2-3 håndfulde af Toyota Starlet på www.bilbasen.dk
samt en enkelt Corolla 1,3
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=195100215&page=1
eller en Civic 1,4
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=665900024&page=1

Er du parat til at rykke en eller flere af dine grænser stiger udvalget i
den størrelse noget.

Personligt ville jeg helst købe den sidste da jeg allerede har sådan en bare
med fire døre, den er stabiliteten selv, økonomisk, rimelig behagelig og med
en ok sjat udstyr.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Mureren

Dato : 26-01-05 23:49

> [...]
>
> Jeg tænker generelt biler fra efter 97/98 stykker og maks 100.000 på
> klokken. Og nærmere noget som Citroen Saxo, Opel Corsa eller Fiat Punto

Måske sådan en fætter her:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=162300191&page=1

Har selv kørt 228.000 km. i sådan en fætter, og havde aldrig problemer...
Rimeligt økonomisk (min gik ca. 14 km/l).
Pænt design der stadig "holder" (min mening).
God rustbeskyttelse
Billlige reservedele (mange 306'ere på vejene)
Fin komfort, især i de modeller med "sportssæderne"
OK gensalgsværdi.

Mvh.
Mureren

(1,6 motoren er generelt den motor der udnytter brændstoffet bedst, den
"ideelle" motorstørrelse så vidt jeg husker fra nogle artikler jeg har læst
engang)

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 27-01-05 16:19

Mureren wrote:

> Pænt design der stadig "holder" (min mening).

Enig :)

Fra : phk

Dato : 27-01-05 06:33

"Slot" <saftkongen@REMOVE.Hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Vi søger efter en med følgende egenskaber :

> [...]

Golf II Diesel importmodel.

Den mangler godt nok airbag (se ny tråd) - men den har sikkerhedsseler.
Heller ingen servo, - men da jeg havde Mondeo og Golf II kunne jeg ikke sige
hvilken der var med servo og hviken der ikke var :)

> Jeg tænker generelt biler fra efter 97/98 stykker og maks 100.000 på
> klokken. Og nærmere noget som Citroen Saxo, Opel Corsa eller Fiat Punto
> ???

Fy for pyffer. Spar pengene, ovenstående koster ca. 40.000 :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-01-05 07:36

On Thu, 27 Jan 2005 06:33:21 +0100, phk wrote:

> Fy for pyffer. Spar pengene, ovenstående koster ca. 40.000 :)

En Golf 2 Diesel til 40kilo??? Er den guldbelagt?

Max 20kilo for et velholdt eksemplar.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : phk

Dato : 27-01-05 08:29

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2005.01.27.06.35.59.600339@for.contactinfo...

> En Golf 2 Diesel til 40kilo??? Er den guldbelagt?

Jeg så tilfældigvis en annonce den anden dag for en der kostede 40Kkr. Men
jeg så kun prisen, at det var en Golf II og denne ene annonce, såhh muligvis
:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-01-05 09:14

On Thu, 27 Jan 2005 08:28:39 +0100, phk wrote:

> Jeg så tilfældigvis en annonce den anden dag for en der kostede 40Kkr.

Okay vildt. Var det online? I så fald har du et link?

> Men jeg så kun prisen, at det var en Golf II og denne ene annonce, såhh
> muligvis

Man må håbe - vil mene det skal være en meget sen GTD-model med _meget_
lav km-stand + tip top karosse hvis den skal gå for 40kilo.. og så
alligevel synes jeg det er for dyrt.

Fra : phk

Dato : 27-01-05 12:56

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2005.01.27.08.14.14.457618@for.contactinfo...

> Okay vildt. Var det online? I så fald har du et link?

Nej, det var i DBA papirudgaven.

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-01-05 12:58

On Thu, 27 Jan 2005 12:56:06 +0100, phk wrote:

> Nej, det var i DBA papirudgaven.

Okay

Fra : Brian

Dato : 27-01-05 13:08

Hejsa

Martin Johansen [6000] skrev:

> Man må håbe - vil mene det skal være en meget sen GTD-model med
> _meget_ lav km-stand + tip top karosse hvis den skal gå for 40kilo..
> og så alligevel synes jeg det er for dyrt.

Enig, men Golf "indsæt selv generation" bliver altid solgt til priser, så
der burde ligge en guldbar i bagagerummet.... kig bare på bilbasen.

Især GTD/importbiler ryger til ufattelige priser, sammenlignet med
andet i klassen.... og så meget bedre er de sgu heller ikke.
Det er jo ikke engang fordi de er fornuftigt udstyret.....

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-01-05 13:23

On Thu, 27 Jan 2005 13:08:05 +0100, Brian wrote:

> Hejsa

Hej

> Enig, men Golf "indsæt selv generation" bliver altid solgt til priser,
> så der burde ligge en guldbar i bagagerummet.... kig bare på bilbasen.

Ja det synes jeg også markedet er præget af.

> Især GTD/importbiler ryger til ufattelige priser, sammenlignet med andet
> i klassen.... og så meget bedre er de sgu heller ikke. Det er jo ikke
> engang fordi de er fornuftigt udstyret.....

Hørt

Fra : Deaster

Dato : 28-01-05 13:36

phk wrote:
> [...]
> ikke var :)

> Fy for pyffer. Spar pengene, ovenstående koster ca. 40.000 :)

Sådan er vi så forskellige, ikke om jeg ville give 40K for en gammel Golf 2
diesel, det forstår jeg simpelthen ikke.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Aslan

Dato : 27-01-05 13:09

Slot wrote:
> Hejsa i NG
>
> Min kæreste er netop blevet færdig uddannet og har også fået job ;)

Tillykke

> Nu skal hun have en bil således hun kan komme mellem Horsens og
> Skanderborg hver dag. Men hvilken ???

Jeg mistede engang min Alfa 155 2,5 V6, fordi min nuværende kone skulle låne
den en weekend (hendes Micra var på værksted). Hun nægtede, at aflevere
Alfaen igen.

Så forkæl din kæreste og lad hende opleve køreglæden i en Alfa 145/146 og
nyd at afskrivningen er betalt af den første ejer:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=641400349&page=1

Aslan

1998 Alfa 156 2,0 TS

Fra : Slot

Dato : 27-01-05 15:24

Hejsa alle

Jeg siger tak for de mange bud !

Hvis jeg skal gøre status på jeres meninger, mine erfaringer og andet så ser
det sådan ud :

Golf - har haft og det er sgu noget gl lort der ruster som den kadet jeg
havde som min første bil !
Punto - Stadig mit bedste bud, man får ret nu bil til få penge syntes jeg.
Saxo - Udelukket, den får kun ris der hvor jeg har forhørt mig.
Peugeot - Kender 3 med 106 og ved hvordan deres har været på værksted !

Måske jeg skulle tage ud og prøvekøre en Punto idag ?

Nogle nævner japanske biler som Kia og Hyundai - kan de klare mosten hen
over årene ? Det er jo ikke sjovt at have en bil der skal have skiftet slid
dele hver andet år ?

Fra : Anders Christensen

Dato : 27-01-05 15:52

Slot wrote:
> Hejsa alle
>
> Jeg siger tak for de mange bud !

snip

> [...]
> over årene ? Det er jo ikke sjovt at have en bil der skal have skiftet slid

Det kunne måske være en idé at tage kæresten med... Det er vel hende der
skal køre i bilen fremover?

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Slot

Dato : 27-01-05 16:24

> Det kunne måske være en idé at tage kæresten med... Det er vel hende der
> skal køre i bilen fremover?

Selvfølgelig skal hun da det ;) Hun skal såmænd også betale....jeg er stadig
studerende !!

Fra : Kim Kristensen

Dato : 27-01-05 18:30

> [...]
>
> Nogle nævner japanske biler som Kia og Hyundai - kan de klare mosten hen
> over årene ? Det er jo ikke sjovt at have en bil der skal have skiftet

Jeg har ikke set nogle her der har nævnt dem i denne forbindelse, og så er
de i øvrigt fra Korea.

Koreanske biler er nu til dags af en rimelig god kvalitet rent teknisk (og
på andre måder), en kvalitetsforbedring som har været ret markant de sidste
år så for en 5-6 år siden har de selv sagt ligget noget bag ud på det punkt.
Ældre koreanske biler er ofte bygget mere eller mindre over eksisterende
ældre eller udgåede konstruktioner, fra Opel og Mazda eksempelvis. Så en
Daewoo Nexia fra 1998 er en koreansk udgave af den Opel Kadett som forsvandt
fra hylderne i begyndelsen af 90'erne, eller en ny gammel bil.

Nå i skal ud og prøve vil jeg da foreslå at i også prøver de alternativer
folk har hostet op med, det er ikke sikkert at de på den måde bliver mulige
kandidater men jo større sammenligningsgrundlag jo bedre.

Med venlig hilsen Kim