C3 og kar-donk lyd...
Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 26-01-05 18:54

Jeg har et problem med min C3, når den fx får lidt for meget fart på over et
humpel og forhjulene slipper, siger den en kraftig metalisk "kar-donk" lyd
når støddæmperne går i maks inden hjulene rammer igen.

Er der normalt opførsel?

Br,
Morten

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 26-01-05 19:42

"Morten Brokjær Klostergaard" <mkg@tera.dk.invalid> skrev :

>Er der normalt opførsel?

Nej - du bør ikke køre så hurtigt hen over et bump at hjulene ligefrem
slipper asfalten.

(At der kommer lyde fra fortøjet er vist yderst forventeligt)

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : sailor99

Dato : 26-01-05 23:22

Hej!

Det havde jeg også på min. Hos Citroen kendte de problemet -
bærekugle/ophæng - og alt blev klaret under garantien. Det var en HDI fra
3/2002.
Så tag en tur på værksted.

Georg

Fra : Morten Brokjær Klost~

Dato : 27-01-05 16:19

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> wrote in message
> [...]
>
> Det havde jeg også på min. Hos Citroen kendte de problemet -
> bærekugle/ophæng - og alt blev klaret under garantien. Det var en HDI fra

Ja, jeg var en tur på værksted og der sagde de at det ikke var det, men at
det bare "var et eller andet som jeg ikke længere kan huske" der skulle
strammes.

15 minutter senere var det fikset og lyden er væk...

Br,
Morten