Hvor lang tid går der inden fartbøden anko~
Fra : Nielsen

Dato : 26-01-05 13:50

Hej NG
Når man er blevet fotograferet ved en hastighedskontrol (varevogn i vejsiden
med automatisk fartkontrol) - hvor lang tid går der så inden man får det
pæne brev (bøden) fra politimesteren?

På forhånd tak for hjælpen.
Mvh Nielsen

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 26-01-05 13:58

En helt masse bits fra Nielsen til dk.fritid.bil gav følgende:

> Når man er blevet fotograferet ved en hastighedskontrol (varevogn i vejsiden
> med automatisk fartkontrol) - hvor lang tid går der så inden man får det
> pæne brev (bøden) fra politimesteren?

Seneste blev jeg knipset mandag d. 10. januar. Brevet er udskrevet d. 13.
januar og havnede hos mig d. 17. januar (nu skal det så siges at det lokale
posthus, er mere end almindeligt langsomt, så det kan skyldes at det først
kom d. 17 og ikke d. 14.).

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"She doesn't work on days that end with... 'day'"
-- Debra Messing as Grace Adler in 'Will & Grace'

Fra : Martin P.

Dato : 26-01-05 16:41

"Nielsen" <thefuturefreak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vejsiden med automatisk fartkontrol) - hvor lang tid går der så inden man
> får det pæne brev (bøden) fra politimesteren?

Der kan gå alt lige fra 2 dage til 2 måneder.

- Martin

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 26-01-05 21:56

> Når man er blevet fotograferet ved en hastighedskontrol (varevogn i
> vejsiden med automatisk fartkontrol) - hvor lang tid går der så inden man
> får det pæne brev (bøden) fra politimesteren?

Hvorfor skriver du ikke bare _jeg_ i stedet for _man_ ?

Mvh

Emil

Fra : Ukendt

Dato : 26-01-05 23:10

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skriver du ikke bare _jeg_ i stedet for _man_ ?

Loool.... se, det er sjovt :)

> Mvh
>
> Emil

Lars B

Fra : Nielsen

Dato : 27-01-05 11:02

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor skriver du ikke bare _jeg_ i stedet for _man_ ?
> Mvh
> Emil

Fordi jeg ikke ville skrive _min kæreste_ og dermed høre på
dumme/kloge/smarte/bedrevidende bemærkninger vedr. kvinders kørsel med
videre/osv. ligesom overstående da det intet har med emnet at gøre - derfor!

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-05 15:36

> [...]
> dumme/kloge/smarte/bedrevidende bemærkninger vedr. kvinders kørsel med
> videre/osv. ligesom overstående da det intet har med emnet at gøre -

Hvis du læser lidt tilbage i gruppen, kan du se hvorfor Emil skriver som han
gør - det er en joke, og derfor nok også en smiley :)

Lars B

Fra : Nielsen

Dato : 27-01-05 18:17

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du læser lidt tilbage i gruppen, kan du se hvorfor Emil skriver som
> han gør - det er en joke, og derfor nok også en smiley :)
> Lars B

Oki *s*

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 27-01-05 19:59

> Oki *s*

Helt ok... Det er sgu´ også svært at følge med her når der postes vel
omkring 150-200 indlæg i døgnet...

Mvh

Emil

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 27-01-05 19:58

> Hvis du læser lidt tilbage i gruppen, kan du se hvorfor Emil skriver som
> han gør - det er en joke, og derfor nok også en smiley :)

Netop! Var da også ekstra påpasselig med at huske at placere et smiley...

Mvh

Emil

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-01-05 10:56

"Emil Jensen [2100]" <lime@jensen73.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor skriver du ikke bare _jeg_ i stedet for _man_ ?

Vil gerne knytte en lille kommentar til ovenstående.

Efter hvad jeg har observeret udi det danske sprog så sker der følgende:
Når en person omtaler sig selv som jeg (førsteperson),
så er der tale om noget positivt der er foregået.
Der er hermed tale om selvforherligelse (underligt ord),
og vedkommende vil være sikker på at alle ved at det er MIG det er sket for.

Hvis derimod bliver brugt ordet 'man',
så er der tale om afstandstagen fra sig selv.
Det bliver typisk brugt ved mindre heldige handlinger.
Jeg må indrømme at første gang det slog mig, var i udsendelserne 'Livet er
fedt'.
Det var meget tydeligt ved de personer der deltog.
Jeg har siden prøvet at finde sammenhænge og det ser ud til at holde vand

Nå, jeg tror efterhånden ikke det har meget med bil at gøre,
så 'man' må nok hellere stoppe nu

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC