Motorcykel-tyveri-forsøg med motorsav!!!!!~
Fra : Frederik Kier

Dato : 22-05-01 20:34

Lige en lille fortsættelse til min indlæg tidligere på ugen.

Idag blev jeg ringet op af vore lokale fætter-betjent, som lige ville høre
lidt om hvad der var sket, og om min MC havde taget skade osv.
Efter lidt snakken frem og tilbage fortæller han mig at jeg faktisk ikke må
låse min MC fast til træet, for det havde kostet kommunen 4000 kr. at de
skulle plante et nyt, så jeg havde bare for fremtiden at parkere den normalt
på parkeringsplasen. Jeg prøver så at forklare ham om det ikke er bedre at
det koster kommunen 4000 til et nyt træ, end at det koster mig 20000 kr. til
en ny motorcykel + at politiet så skal afsætte midler til at efterlyse den +
skrive rapport osv. osv. Det kunne han ikke se det fornuftige i, og han
regnede med at jeg for fremtiden ville parkere normalt på parkeringspladsen.

Jeg regnede lidt med at jeg egentlig var "offeret" i denne sag, men
åbentbart ikke.....

/Frederik

Fra : boe

Dato : 22-05-01 20:46

Frederik Kier <Frederik@Kier.nu> wrote in message

> Efter lidt snakken frem og tilbage fortæller han mig at jeg faktisk ikke

> låse min MC fast til træet,

Spørg ham om, hvor han finder hjemmel til den fotolkning af
parkeringsbestemmelserne - det burde lukke munden på ham, medmindre din
parkering i sig selv også ville have været ulovlig, selvom du ikke havde
låst cyklen fast til træet.

> for det havde kostet kommunen 4000 kr. at de
> skulle plante et nyt,

Det er sg'u da ikke dig, der har savet træet over - så må de jo finde
gerningsmanden og få erstatning af ham.

Bo, VF1000F

Fra : Thomas

Dato : 22-05-01 20:48

Nåå det kunne være værre.

Lad os sige at dine bremser var defekte, og du derfor havde stillet din mc
der, til du kunne få den på værksted.
Den lokale Lars Punk hugger din mc, kører galt og politiet giver dig en del
af skylden da din mc ikke var i forsvarlig stand.. og desuden skal du
refundere kommunen de 4000 for et nyt træ, da du ikke har tilladelse til at
bruge kommunens ejendom som tyverisikring.

Man hører så gakkede ting efterhånden, at man skal prise sig lykkelig hvis
ikke man går fra at være offer til at være under anklage.
Se bare på hvordan forsikringsselskaber til tider har det med at gøre en til
kriminel fordi man er blevet bestjålet.

Fra : Morten Juel

Dato : 22-05-01 21:04

, for det havde kostet kommunen 4000 kr. at de
> skulle plante et nyt,

HVAAAd har du kostet os andre 4K !!! kan du så parkere ordenligt !! )
hehe
Mvh
Morten

Fra : Frederik Kier

Dato : 23-05-01 08:32

Yes - det er sgu rart at få noget for skattepengene.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 23-05-01 08:57

"Morten Juel"
> , for det havde kostet kommunen 4000 kr. at de
>
> HVAAAd har du kostet os andre 4K !!! kan du så parkere ordenligt !! )

Hellere at vi alle deler de 4kkr over skatten end at skulle dele dem over
forsikringspræmierne. Så bidrager tyven da i det mindste også lidt ....

/A

Fra : Sand

Dato : 23-05-01 10:41

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message
> Hellere at vi alle deler de 4kkr over skatten end at skulle dele dem
over
> forsikringspræmierne. Så bidrager tyven da i det mindste også lidt
Hvad får dig til at tro, at sådan et individ betaler skat ??? :0)

Mvh. Sand
|| Bol d'Or ||

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 23-05-01 12:44

> Hvad får dig til at tro, at sådan et individ betaler skat ??? :0)
> Mvh. Sand

Betaler bistandsklienter ikke skat ?

/A

Fra : origo@earthling.net

Dato : 23-05-01 12:58

> Betaler bistandsklienter ikke skat ?

LOL - jo, av penger som utbetales fra det offentlige i første omgang. Ser du
noen verdiforøkning i den proces?

JS

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 23-05-01 13:04

> LOL - jo, av penger som utbetales fra det offentlige i første omgang. Ser
du
> noen verdiforøkning i den proces?

Nej, men jeg ser en fordeling af udgiften. Øges det samlede skattetryk pba.
for mange oversavede træer får bistandsklineter også færre penge til at
klatte væk på motorsave mm.... (No offence - bare en grov generalisering

/A

Fra : Sand

Dato : 23-05-01 13:56

> [...]
at
> klatte væk på motorsave mm.... (No offence - bare en grov

Hvsd får dig til et tro, at det var hans egen motorsav? :0)

Mvh. Sand
|| Bol d'Or ||

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-05-01 21:39

Det er åbenbart ikke nemt at få lov beskytte sig mod tyveri, men det er nemt
at være tyv. Øv. Det kan s.. da ikke være rigtigt

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : james

Dato : 23-05-01 00:43

Tag' og bore hul i asfalten på parkeringspladsen og montere en bøjle du så kan
bruge hver aften til at låse hjulene til. Da er cykelen fast forankret til
parkeringspladsen ihvertfald, og jeg tror næppe de bliver irriteret over det,
idet intet bliver ødelagt af det. Alternativt, kan du skrue et anker ned i
jorden...dersom du vil parkere på græsset. Det kan tyvene kun få op, hvis de
kan løfte din cykel og rotere den 10-15 gange.....og DET kan du forhindre ved
at bruge 2 af dem....én til hvert hjul.

-james

Fra : Ulf Bang

Dato : 23-05-01 10:07

"james" <airthy@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
de
> kan løfte din cykel og rotere den 10-15 gange.....og DET kan du forhindre

XXXXXXXXXXXXXXX

Er du klar over hvad astfaldt koster, og så en hel perkerings plads...AV

mvh
Ulf

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 23-05-01 12:48

"james" <airthy@post5.tele.dk> skrev
> Tag' og bore hul i asfalten på parkeringspladsen og montere en bøjle du så
kan
> bruge hver aften til at låse hjulene til

Er der nogen der har erfaring med sådanne ?

Jeg har banket en metalplade i asfalten med 4 3" søm og det holder ikke en
meter. Hvor meget skal der til for at sådan en bøjle ikke bare hives op af
jorden af 2 "stærke" mænd. Jeg vil tro at den skal kunne tåle et træk på
noget mere end 2-300kg og desuden skal være modstandsdygtig overfor at man
rokker med den.

/Anders - Hvis aprilia normalt er låst fast til et stakit af 100mm
galvaniserede stålrør, men pt er på værksted i det her fine vejr ;-(

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 23-05-01 13:06

> Jeg har banket en metalplade i asfalten med 4 3" søm og det holder ikke en
> meter.

Sømmene er der også kun for at sikre at pladen til min støttefod bliver hvor
jeg har tænkt det. De første par plader jeg havde lagt dernede forsvandt ...

(Og det er _ikke_ fordi viceværten kunne finde på at feje der. Jeg er selv
nødt til at feje hvergang kommunen har fået tømt en glascontainer kun 5
meter derfra. De sviner med glasskær ud-over-det-hele uden at feje efter sig
....)

/A

Fra : Armand

Dato : 23-05-01 23:07

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en

> [...]
ikke en
> meter. Hvor meget skal der til for at sådan en bøjle ikke bare hives

Et betonanker boret ned i asfalten og iskruet en stor øjebolt, der låses
med locktite, er urokkeligt!

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 24-05-01 00:17

> Et betonanker boret ned i asfalten og iskruet en stor øjebolt, der låses
> med locktite, er urokkeligt!

Jeg har svejset øjebolten på pælen, og pælen er boltet i en fortovsflise som
er gravet 1 meter ned i græsplænen. Og det er endda kun min trailer-sikring,
du skulle se mit værksted...

Rittig

Fra : Frederik Kier

Dato : 24-05-01 22:22

Jeg er sikker på at fætter-betjent først går kold hvis jeg beynder at brække
asfalten op :)

/Frederik

Fra : Brian XJ

Dato : 25-05-01 22:19

Dette har dog ikke noget med mcer at gøre, men alligevel:
Vi kender nogen som har fået stjålet deres parabol, - inc røret og beton
klodsen som den var støb ned i!
Så pas på fortovsflisen !!

mvh

Brian xj600

Fra : Morten Dybdal

Dato : 26-05-01 00:42

Brian XJ wrote:

> Dette har dog ikke noget med mcer at gøre, men alligevel:
> Vi kender nogen som har fået stjålet deres parabol, - inc røret og beton
> klodsen som den var støb ned i!
> Så pas på fortovsflisen !!

Min blev bare skruet/vredet af soklen, men de tog ikke beslagene med!

--
Morten Dybdal
Foreningen for indførelse af dødsstraf for mc-tyveri (Medlemstal: 1)

Fra : Søren L Hansen

Dato : 23-05-01 12:49

james <airthy@post5.tele.dk> wrote in article

F.eks. et herfra: http://www.diasec.co.uk
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Morten Juel

Dato : 25-05-01 07:05

> [...]
de
> kan løfte din cykel og rotere den 10-15 gange.....og DET kan du forhindre

Øhh hvor får man sådan et ?? mon ikke viceværten kunne overtales til at vi
kan få sådan nogle i jorden

Mvh
Morten

Fra : Ghadaffi

Dato : 23-05-01 10:59

det den lokale 'sheriif' her udøver er den typiske socialdemokratiske
tankegang. vi gør hvad der er nemmest, og da det er besværligt/umuligt at få
fat i 'næsten tyveknægten' uden at lette røven fra stolen er det nemmere at
ringe til dig fra samme stol og true med alverdens ulykker - og sund
fornuft, ha ha ha.

klaus
der ofte undrer sig over hvor politiet er når jeg skal bruge dem og hvorfor
de er der når jeg absolut ikke skal bruge dem

Fra : Janus

Dato : 24-05-01 10:20

> [...]

> låse min MC fast til træet, for det havde kostet kommunen 4000 kr. at de
> skulle plante et nyt, så jeg havde bare for fremtiden at parkere den

kan du ikke bare plante dit eget træ???? ; ))))

Janus

Fra : Frederik Kier

Dato : 24-05-01 22:21

Jo, det kunne jeg, men jeg har sgu ikke tid til at vente 10 år til det er
vokset stort nok :)

/Frederik

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-05-01 22:44

On Tue, 22 May 2001 21:34:01 +0200, "Frederik Kier" <Frederik@Kier.nu>
wrote:

Havde du forventet andet?

>Jeg regnede lidt med at jeg egentlig var "offeret" i denne sag, men
>åbentbart ikke.....

Jeg vil fra dags dato altid parkere med låsen omkring et træ og håbe
på at Snupper-Jensen vil komme efter mig for det
Den ville jeg virkelig nyde.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : boe

Dato : 25-05-01 07:25

"Steen Gruby" <oz9zi@gruby.dk> wrote in message

> Jeg vil fra dags dato altid parkere med låsen omkring et træ og håbe
> på at Snupper-Jensen vil komme efter mig for det
> Den ville jeg virkelig nyde.

Ja, ja, det er godt med dig, Steen. Du har egen have

Bo, VF1000F

Fra : Steen Gruby

Dato : 27-05-01 22:17

On Fri, 25 May 2001 08:25:10 +0200, "boe"
<bemNOSPAMM@bellesystems.com> wrote:

Hej Boe.

>Ja, ja, det er godt med dig, Steen. Du har egen have

Naeh, jeg tror nu ikke Bent-Betjent har mod til at skælde mig bælgen
fuld for at benytte "eget træ", men jeg parkerer da ofte på offentlig
vej, og ved sådanne lejligheder lægger jeg låsen omkring en lygtepæl
eller lignende.
Fra i dag vil jeg med omhu vælge et træ - hvis der altså er et i
nærheden

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Yamaha XS500