Låse der fryser :-(
Fra : Jonas Franck

Dato : 25-01-05 16:55

Hejsa alle !!

Mine låse på min bil fryser i disse dage, og jeg syntes snart at jeg har
prøvet alt !!
De fryser så fast at man ikke kan åbne dem med nøglen, og jeg har brugt
masser af låseolie - og har også puttet en masse WD 40 i .... men det er
bare ikke nok
Er der nogle der har nogle gode ideer til hvordan dette undgås, evt. et
eller andet produkt, der virker bedre ??

MVH
Jonas

Fra : Kim Kristensen

Dato : 25-01-05 17:34

"Jonas Franck" <jonas@clarity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogle der har nogle gode ideer til hvordan dette undgås, evt. et
> eller andet produkt, der virker bedre ??

Hvad med at forsøge at tørre låsene ud med en hårtørrer, hvis der ikke er
noget fugt kan de jo ikke fryse. Fugten kommer nok krybende igen, men en
efterbehandling lige efter udtørringen skulle gerne holde det lidt på
afstand.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Martin P.

Dato : 25-01-05 17:39

"Jonas Franck" <jonas@clarity.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa alle !!
>
> Mine låse på min bil fryser i disse dage, og jeg syntes snart at jeg har
> prøvet alt !!

Midlet hedder "Fjernbetjent centrallås" Det gaz ..

Ved ik lige hvad jeg ellers ville gøre ud over at smøre dem som du har
skrevet.

- Martin

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-05 18:15

"Martin P." <sync@liquid.dk> skrev i en meddelelse
> "Jonas Franck" <jonas@clarity.dk> skrev i en meddelelse

> Midlet hedder "Fjernbetjent centrallås" Det gaz ..
>
> Ved ik lige hvad jeg ellers ville gøre ud over at smøre dem som du har
> skrevet.

Der er masser af muligheder....
lige fra at flytte til varmere himmelstrøg, smide bilen væk, lade værre med
at låse bilen og til at bruge lidt låseolie eller skifte låsen

--
Tom

Fra : P.Christensen

Dato : 25-01-05 18:20

> [...]
> Er der nogle der har nogle gode ideer til hvordan dette undgås, evt. et
> eller andet produkt, der virker bedre ??

Låse skal ikke kun smøres når det bliver koldt, det skal de 3-4 gange om
året med
en olie der er beregnet til låse og udendørs brug.
Du kan i bilistbutikker købe en låseolie, ikke WD40 da denne ikke indeholder
ret meget olie
men er bedre til rensning og opløsning af fastgroede ting.

Det du kan gøre nu er at skylle dine låse igennem med WD40 og herefter give
dem
en gang låseolie, og den skal være købt i en bilistbutik eller tankstation.
Du må ikke bruge Ruko låsespray da den er beregnet til stiftcylindre som er
noget helt
andet end de låse der sidder i biler.

--
Mvh Palle

Brug ikke mailadressen, da den ikke bruges men den tilhører mig.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-01-05 05:00

P.Christensen wrote:

> [...]
> Du må ikke bruge Ruko låsespray da den er beregnet til stiftcylindre som er
> noget helt andet end de låse der sidder i biler.

Er der ikke noget med at en lås ikke skal smøres, men have grafitpulver
blæst ind?

Eller var det i gamle dage?

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : ham-der

Dato : 25-01-05 18:56

> [...]
> Er der nogle der har nogle gode ideer til hvordan dette undgås, evt. et
> eller andet produkt, der virker bedre ??

Min gamle far smurte dem altid med lidt kølervæske, han havde aldrig
problemer,

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 26-01-05 01:05

Jonas Franck wrote:

> Er der nogle der har nogle gode ideer til hvordan dette undgås, evt.
> et eller andet produkt, der virker bedre ??

Når du så har fået smurt dine låse, så lad være med at vaske bilen
i vaskehal en uge før det fryser.

mvh
Henning

Fra : phk

Dato : 26-01-05 10:58

> [...]

> De fryser så fast at man ikke kan åbne dem med nøglen, og jeg har brugt
> masser af låseolie - og har også puttet en masse WD 40 i .... men det er

En nøgleforretning fortalte engang mig man ikke måtte bruge W40 til låse
fordi der er et eller andet i det som låsene efter noget tid ikke kan lide.

Kan ikke huske hvad det er ..

--
Per, Esbjerg