Skal der købes motervejsafgift til frankri~
Fra : Ingelsen

Dato : 25-01-05 14:45

Hej, vi skal snart til Paris i bil. Skal man på forhånd købe nogen form for
Motervejspas/Afgift til Tyskland/Frankrig??

Hilsen Jan

Fra : Leonard

Dato : 25-01-05 14:47

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> wrote:

>Hej, vi skal snart til Paris i bil. Skal man på forhånd købe nogen form for
>Motervejspas/Afgift til Tyskland/Frankrig?

Nej, i Frankrig er der betalingssteder, hvor der betales med penge
eller kort, ligesom når der betales entre til Sjælland.

--
Leonard

Fra : Ingelsen

Dato : 25-01-05 15:06

> Nej, i Frankrig er der betalingssteder, hvor der betales med penge
> eller kort, ligesom når der betales entre til Sjælland.

Du skulle vel ikke vida sådan ca. hvad det koster??
Mere så man har kontanter nok i bilen...

Fra : Martin

Dato : 25-01-05 15:49

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> skrev i en meddelelse

> Du skulle vel ikke vida sådan ca. hvad det koster??
> Mere så man har kontanter nok i bilen...

Der kan betales med bl.a. Visa-kort - som jeg gætter på at du har med, hvis
"kontanter nok i bilen" er et problem.

Jeg mener at huske at det koster i omegnen af et par hundrede kroner - regn
selv om til ØVRO'er.

/Martin

Fra : Steen Andersen

Dato : 25-01-05 16:23

> Du skulle vel ikke vida sådan ca. hvad det koster??
> Mere så man har kontanter nok i bilen...

Afhænger lidt af hvilken grænseovergang du vælger - har selv prøvet fra hhv.
Lille (Roubaix) og Liege (Valenciennes) og fra begge steder er det 10 - 15
penge....(EUR)

-Steen

Fra : Leonard

Dato : 25-01-05 16:54

"Ingelsen" <SLET@mig.dk> wrote:

>Du skulle vel ikke vida sådan ca. hvad det koster?

Det kommer anpå hvorlangt du kører på betalingsvejen.
Og du slipper sikkert ikke med at betale en gang ...

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 25-01-05 18:55

> Det kommer anpå hvorlangt du kører på betalingsvejen.

Man kan se dem alle her - og via siden kan man
komme på de enkelte firma'ers web således, at betalingen
kan regnes ud: http://franceautoroutes.free.fr/reseau.php

> Og du slipper sikkert ikke med at betale en gang ...

Næh, det er jo det største problem i France:
Der er uhyggeligt mange betalingssteder.

Jeg anvender altid mit Shellkort - det går hurtigst
med kort, og sluger maskinen kortet, overlever du nok.
Det gør du ikke, hvis det er dit VISA-kort der er slugt!

Nuvel - man kan tilkalde vagten, men køen bagved er trods
fransk overbærenhed sjældent glad for situationen :)

Fra : phk

Dato : 26-01-05 11:29

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse

> Nuvel - man kan tilkalde vagten, men køen bagved er trods
> fransk overbærenhed sjældent glad for situationen :)

Nåh ja .... men de snakker vel andet end fransk?

:)

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin

Dato : 27-01-05 11:51

> Nåh ja .... men de snakker vel andet end fransk?

Det spørgsmål mener du vel ikke alvorligt?!?

> :)

Nå - nej, det gjorde du ikke

/Martin

Fra : Finn Guldmann

Dato : 28-01-05 00:48

Martin skrev:

> Det spørgsmål mener du vel ikke alvorligt?!?

De kan ellers godt. Man skal blot voldbruge deres eget sprog
tilstrækkelig.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-01-05 04:57

Leonard wrote:

> Det kommer anpå hvorlangt du kører på betalingsvejen.
> Og du slipper sikkert ikke med at betale en gang ...

Jo, til Paris er der kun en betalingsstrækning.

Fra : Henrik Bøggild

Dato : 25-01-05 20:30

> Du skulle vel ikke vida sådan ca. hvad det koster??
> Mere så man har kontanter nok i bilen...

Hvis du beregner ruten på www.mappy.com får du også prisen oplyst. EUR 11,60
skulle det koste.

Henrik

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-01-05 04:27

Ingelsen wrote:

> Du skulle vel ikke vida sådan ca. hvad det koster??
> Mere så man har kontanter nok i bilen...

I "Europa Guiden 2004/2005" fra Vejdirektoratet skriver de at fra Lille
(Arres) til Paris koster det 11,20 €, for personbil. Den pris er så i
omegnen af et år gammel. Men det er ikke de store udsving i priserne de
holder sig.

De tager alle internationale betalingskort og de store tankkort som
betalingsmiddel.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 25-01-05 16:50

Martin skrev i Message-ID:
<R%sJd.85166$Vf.3768018@news000.worldonline.dk>:

> Der kan betales med bl.a. Visa-kort - som jeg gætter på at du har med,
> hvis "kontanter nok i bilen" er et problem.

Og det går _langt_ hurtigere gennem betalingsanlæggene hvis man bruger
kreditkort/VISA - kig efter Carte Bancaire (CB) banerne.

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail valid> yes </e-mail valid>

Fra : phk