/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Diskrete kendetegn
Fra : klaus krabbe


Dato : 25-01-05 12:26

Hej
Jeg er journalist og på udkig efter forskellige diskrete kendetegn på, at
det her er ikke en helt almindelig bil. For eksempel skifter bremsekalibrene
på Porsche Cayenne farve alt efter, om der er tale om en standard, en S-
eller en Turbo-udgave. Ældre 7-serie BMW'er havde firkantede udstødningsrør,
når der lå en tolvcylindret motor i. Kender i her i gruppen andre gode
eksempler, hører jeg meget gerne om det. Også gerne direkte på
k.krabbe@idg.dk
Mvh
Klaus Krabbe



 
 
Ukendt (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-05 14:41


"klaus krabbe" <k.krabbe@idg.dk> skrev i en meddelelse
news:ct5acc$2rc1$1@news.orange.dk...
> Hej
> Jeg er journalist og på udkig efter forskellige diskrete kendetegn på, at
> det her er ikke en helt almindelig bil. For eksempel skifter
> bremsekalibrene
> på Porsche Cayenne farve alt efter, om der er tale om en standard, en S-
> eller en Turbo-udgave. Ældre 7-serie BMW'er havde firkantede
> udstødningsrør,
> når der lå en tolvcylindret motor i. Kender i her i gruppen andre gode
> eksempler, hører jeg meget gerne om det. Også gerne direkte på

Porsche 911: Hvis den har riller i bagerste kofanger hen ad siden så er det
turbo udgaven med ekstra mange heste.

Sierra: Hvis den har gæller i motorhjælmen, så er det en Cosworth udgave med
HK x 2.

Mondeo: Hvis der er læder recaro-sæder så er det ST udgaven med HK x 2

Mondeo: Hvis der sidder en flot ung mand i bilen, så er det mig

--
Tom



LL (25-01-2005)
Kommentar
Fra : LL


Dato : 25-01-05 15:49


> Mondeo: Hvis der sidder en flot ung mand i bilen, så er det mig

LOL



jan@fedtegreven.dk (25-01-2005)
Kommentar
Fra : jan@fedtegreven.dk


Dato : 25-01-05 21:14

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Mondeo: Hvis der sidder en flot ung mand i bilen, så er det mig

Huh - er det ikke kun hvis der ligger et håndklæde til tørre på
motorhjælmen ?


--
jan@Fedtegreven.dk
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Ukendt (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-05 21:12


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:b3adv0deln954tnplpjbikuf500h6nbvps@dtext.news.tele.dk...
> "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :
>
>>Mondeo: Hvis der sidder en flot ung mand i bilen, så er det mig
>
> Huh - er det ikke kun hvis der ligger et håndklæde til tørre på
> motorhjælmen ?



---
Tom



Uffe Bærentsen (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 28-01-05 10:19


<jan@fedtegreven.dk> skrev i en meddelelse
news:b3adv0deln954tnplpjbikuf500h6nbvps@dtext.news.tele.dk...

> Huh - er det ikke kun hvis der ligger et håndklæde til tørre på
> motorhjælmen ?

LOL

Den historie får ikke lov til at dø en stille død





--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Hans L. Jørgensen (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 25-01-05 22:42

Tom wrote:
>
> Mondeo: Hvis der sidder en flot ung mand i bilen, så er det mig

Rolig nu Tom, har du ikke set hvad der står i hjørnet af spejlet...
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Forringet billedkvalitet *G*



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Cosworthy (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Cosworthy


Dato : 26-01-05 22:39

> Sierra: Hvis den har gæller i motorhjælmen, så er det en Cosworth
> udgave med HK x 2.

Forkert - gælder ikke altid! En Sierra Cosworth 2wd kan kun kundes på
frontkofanger, sideskørter og anden vinge (m. sort kan).

http://cossie.tkrath.dk/grafik/cosworthbiler/ford.sierra.cosworth.2wd.bolarsen01.jpg
http://cossie.tkrath.dk/grafik/cosworthbiler/ford.sierra.cosworth.2wd.bolarsen03.jpg

... dog ikke std. hjul på billeder ;)

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!
http://lemansrea.dk - LEMANSguide
http://bilimport.tkrath.dk - IMPORTguide



Ukendt (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-05 23:01


"Cosworthy" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ct92ma$1npj$1@news.cybercity.dk...
>> Sierra: Hvis den har gæller i motorhjælmen, så er det en Cosworth
>> udgave med HK x 2.
>
> Forkert - gælder ikke altid!

Det skrev jeg jo heller ikke, men det er som regl en indikation af at det er
en Cosworth hvis den har. Med forbehold for at nogen selv af stylet deres
bil ved at eftermontere gæller.

> En Sierra Cosworth 2wd kan kun kundes på frontkofanger, sideskørter og
> anden vinge (m. sort kan).

Ja men det garanterer jo heller ikke at en alm. bil er stylet til at ligne
en cossie.
De første 3 dørs cossier har i øvrigt et ret iøjnefaldende "tørrestativ" som
hækspoiler

--
Tom



BJ (26-01-2005)
Kommentar
Fra : BJ


Dato : 26-01-05 23:04


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:41f8131d$0$169$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

KLIP

> De første 3 dørs cossier har i øvrigt et ret iøjnefaldende "tørrestativ"
> som hækspoiler

Det er ikke et tørrestativ.

Det er reservehåndtag, hvis hovedhåndtaget på indkøbsvognen knækker af..;)

--
Bjørn J.



Cosworthy (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Cosworthy


Dato : 26-01-05 23:35

> Det er ikke et tørrestativ.
>
> Det er reservehåndtag, hvis hovedhåndtaget på indkøbsvognen knækker
> af..;)

Normalt bruges det primært som bord på skovture for høje mennesker. Lavere
mennesker har en XR4i :)

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!
http://lemansrea.dk - LEMANSguide
http://bilimport.tkrath.dk - IMPORTguide



anders (25-01-2005)
Kommentar
Fra : anders


Dato : 25-01-05 15:44


En transporter på hvide plader er en fotofælde.....

En bil med 2 udstødningsrør har oftest en lille motor

Sorry. kunne ikke lade være.

Anders

"klaus krabbe" <k.krabbe@idg.dk> wrote in message
news:ct5acc$2rc1$1@news.orange.dk...
> Hej
> Jeg er journalist og på udkig efter forskellige diskrete kendetegn på, at
> det her er ikke en helt almindelig bil. For eksempel skifter
> bremsekalibrene
> på Porsche Cayenne farve alt efter, om der er tale om en standard, en S-
> eller en Turbo-udgave. Ældre 7-serie BMW'er havde firkantede
> udstødningsrør,
> når der lå en tolvcylindret motor i. Kender i her i gruppen andre gode
> eksempler, hører jeg meget gerne om det. Også gerne direkte på
> k.krabbe@idg.dk
> Mvh
> Klaus Krabbe
>
>



Ukendt (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-05 16:43

"anders" <dk_akj_slet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41f65b87$0$33658$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>
> En transporter på hvide plader er en fotofælde.....

Den er go' nok..

> En bil med 2 udstødningsrør har oftest en lille motor

Den holder så ikke!

> Anders

Lars B
Mazda 6 - med 2 piper...



Leonard (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 25-01-05 16:52

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> wrote:

>> En transporter på hvide plader er en fotofælde.....
>
>Den er go' nok..

Det kan jo også være en bus, en campingbil, en invalidevogn (en
overgang fik de hvide plade, normalen er at de har gule), en taxa ...

>> En bil med 2 udstødningsrør har oftest en lille motor
>
>Den holder så ikke!

>Lars B
>Mazda 6 - med 2 piper...

Jo, i dit tilfælde holder den fint

Mogens eller Teddy kan sikkert fortælle dig hvor grænsen for om det
kaldes en stor eller lille motor (big block eller smallblock) går.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Ukendt (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-05 16:57

"Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse
news:8iqcv0hlp28r0t6eslkddebnnlbbmsivae@4ax.com...
> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> wrote:
>
>>> En transporter på hvide plader er en fotofælde.....
>>
>>Den er go' nok..
>
> Det kan jo også være en bus, en campingbil, en invalidevogn (en
> overgang fik de hvide plade, normalen er at de har gule), en taxa ...

Jaja, godt så! :)

>>> En bil med 2 udstødningsrør har oftest en lille motor
>>
>>Den holder så ikke!
>
>>Lars B
>>Mazda 6 - med 2 piper...
>
> Jo, i dit tilfælde holder den fint

Baaaah :)

> Mogens eller Teddy kan sikkert fortælle dig hvor grænsen for om det
> kaldes en stor eller lille motor (big block eller smallblock) går.

Det kan de sikkert....

> Leonard

Lars B



Hans L. Jørgensen (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 25-01-05 22:46

Lars B. Jensen wrote:
>>
>> Det kan jo også være en bus, en campingbil, en invalidevogn (en
>> overgang fik de hvide plade, normalen er at de har gule), en taxa ...
>

Nope kun gule plader hvis der er tale om en M2 "nedbestolet" invalidevogn,
alle M1 invalidebiler har hvide plader.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Leonard (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 26-01-05 09:52

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> wrote:

>Nope kun gule plader hvis der er tale om en M2 "nedbestolet" invalidevogn,
>alle M1 invalidebiler har hvide plader.

Det kan godt være at reglerne er således, men sådan er virkeligheden
ikke. Jeg kender mindst 3 ejere af nedstolede M2ere, der har hvide
plader på. Det er sikkert fejl fra motorkontoret, men det er
realiteter.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Jan Vennike (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Jan Vennike


Dato : 25-01-05 20:01




"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
news:41f6631d$0$29449$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
> "anders" <dk_akj_slet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:41f65b87$0$33658$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
>>
>> En transporter på hvide plader er en fotofælde.....
>
> Den er go' nok..

Ja, for ingen andre har råd til at købe sådan en på hvide plader.

>
>> En bil med 2 udstødningsrør har oftest en lille motor
>
> Den holder så ikke!

Er det ikke Tom, der har en bovlam Mondeo 1.8 med dobbelt afgangsrør ???

>
>> Anders
>
> Lars B
> Mazda 6 - med 2 piper...
>

--
Jan

Remove the cat in the email to reach me



Ukendt (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-01-05 21:01



>>> En bil med 2 udstødningsrør har oftest en lille motor
>>
>> Den holder så ikke!
>
> Er det ikke Tom, der har en bovlam Mondeo 1.8 med dobbelt afgangsrør ???

Den har ganske vist dobbelt udstødning, men 200 HK er ikke at kimse ad

--
Tom



Ukendt (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-01-05 22:34

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:41f6a571$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
>>>> En bil med 2 udstødningsrør har oftest en lille motor
>>>
>>> Den holder så ikke!
>>
>> Er det ikke Tom, der har en bovlam Mondeo 1.8 med dobbelt afgangsrør ???
>
> Den har ganske vist dobbelt udstødning, men 200 HK er ikke at kimse ad

Det ville jeg nu heller ikke kalde "bovlam" :)

> --
> Tom

Lars B



Uffe Bærentsen (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 28-01-05 10:22


"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:41f6a571$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Den har ganske vist dobbelt udstødning, men 200 HK er ikke at kimse ad

Hvad er jeg nu gået glip af?

Er der en historie jeg ikke er helt updated med?





--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Finn Guldmann (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-01-05 04:36

anders wrote:

> En transporter på hvide plader er en fotofælde.....
>
> En bil med 2 udstødningsrør har oftest en lille motor
>
Det kan ikke passe. En Jaguar XJ12 har da to udstødningsrør.
Den har forøvrigt også to tanke. (Så man kan nå fra tankstation til
tankstation uden at løbe tør.)

Men en MB 124-serie har et afgangsrør hvis det er en 200 eller 250. Og
to afgangsrør (i samme side) hvis det er en 300. Har den riller i højre
forskærm er det en turbo.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Leonard (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 26-01-05 09:55

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Men en MB 124-serie har et afgangsrør hvis det er en 200 eller 250. Og
>to afgangsrør (i samme side) hvis det er en 300. Har den riller i højre
>forskærm er det en turbo.

Det er så ikke nødvendigvis rigtigt, det med rillerne og turboen.
Se: http://leonard.dk/foredrag/p07.jpg det er en 300 Diesel, uden
turbo, men den har rillerne i højre forskærm.


--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angels can fly :::

Finn Guldmann (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 26-01-05 21:14

Leonard wrote:

>>Men en MB 124-serie har et afgangsrør hvis det er en 200 eller 250. Og
>>to afgangsrør (i samme side) hvis det er en 300. Har den riller i højre
>>forskærm er det en turbo.
> Det er så ikke nødvendigvis rigtigt, det med rillerne og turboen.
> Se: http://leonard.dk/foredrag/p07.jpg det er en 300 Diesel, uden
> turbo, men den har rillerne i højre forskærm.
>
Når det er en taxi kan man ikke altid regne med det der står på bilerne.

Hvormeget man så gør/har gjort i det med MB ved jeg ikke. Men mens jeg
kørte i Århus var der en taxivognmand der ved siden af "kørte" et
"Frikørselscirkus".

Det forgik på den måde at der blev hentet skadede Volvo 740 Diesel hjem
fra Tyskland. De fik så et andet indtræk sat i og en anden motor. Og så
blev dem han ikke selv skulle bruge leaset ud til andre vognmænd. Når de
så havde kørt deres 250.000 km kom de tilbage og fik det originale
indtræk og den originale motor sat i igen, og blev solgt.

Indtræk, inderbeklædning og motor kunne så blive brugt i flere biler.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Leonard (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 26-01-05 22:21

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Når det er en taxi kan man ikke altid regne med det der står på bilerne.

I dette tilfælde var jeg med til at købe bilen og jeg ved at der ikke
var turbo i den. Jeg var fast natchauffør på vognen indtil dette
billede blev taget.
--
Leonard

Ting til salg:
http://leonard.dk/tilsalg

Finn Guldmann (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 27-01-05 02:38

Leonard skrev:

>>Når det er en taxi kan man ikke altid regne med det der står på bilerne.
> I dette tilfælde var jeg med til at købe bilen og jeg ved at der ikke
> var turbo i den. Jeg var fast natchauffør på vognen indtil dette
> billede blev taget.
>
Men det var så ikke dig der havde den sidste vagt på den bil?

Men jeg må beklage at meddele at jeg støtter mig på det mine kolleger
fortalte mig den gang jeg selv kørte.

Min interesse kunne (kan) ikke strækkes så langt som til at ofre tid på
at prøve at sætte mig ind i de finere tekniske detaljer. For mig var det
et arbejdsredskab. Det er bare noget der skal køre når der er brug for
det. (At der er nok hypper ude foran gør selvfølgelig ikke noget)

End ikke den bil jeg har nu (Mazda 626 Coupe '86) kan aftvinge mig den
store interesse om detaljerne. Den skal blot holde sig kørende indtil
der bliver råd til at finde noget bedre.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Leonard (27-01-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 27-01-05 08:06

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Men det var så ikke dig der havde den sidste vagt på den bil?

Nej, bilen blev genopbygget og kørt fri et andet sted i landet.
Historien om uheldet kan du læse her:
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

>Men jeg må beklage at meddele at jeg støtter mig på det mine kolleger
>fortalte mig den gang jeg selv kørte.

OK, og de har så taget fejl.
--
Leonard

Ting til salg:
http://leonard.dk/tilsalg

Finn Guldmann (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-01-05 00:40

Leonard skrev:

>>Men det var så ikke dig der havde den sidste vagt på den bil?
> Nej, bilen blev genopbygget og kørt fri et andet sted i landet.
> Historien om uheldet kan du læse her:
> http://leonard.dk/foredrag/uheld.php
>
Jeg regnede den nu ikke for at kunne laves igen. Men ok, med hyrevogne
går man lidt længere end med privatbiler. Måske noget med at staten vil
have deres del af kagen da bilen jo ikke bliver frikørt.

Jeg mente det godtnok også i den retning om det var dig der kørte den
tur. Det kan jeg så læse mig til at det var.

Hvor du er kommet ud af bilen ved du, og dermed jeg, ikke. Men en anden
mulighed er sideruden.

Mens jeg kørte var der en vognmand der kom af dage da han kørte ud over
en skrænt, i et sving.

Hans bil havde været rundt tre eller fire gange. Han blev fundet udenfor
bilen. Og det eneste hul der var, var i førerdøren. Der var vindue, med
ramme, trykket ud. Alle øvrige ruder var hele.

Om det skete med "din" bil ved jeg ikke, men med denne fik de en ny
karros hjem fra Tyskland og flyttede alle de øvrige dele over på det.

Den kom også til at køre sin tid færdig et andet sted i landet.

>>Men jeg må beklage at meddele at jeg støtter mig på det mine kolleger
>>fortalte mig den gang jeg selv kørte.
> OK, og de har så taget fejl.
>
Det holdt nu fint nok stik med alle de biler jeg så dengang.

Men det var de sidste krampetrækninger de lavede med 124'eren, inden de
flyttede "E'et" om foran tallet. Så mange ting var sikkert mulige.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Leonard (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 28-01-05 10:38

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Hvor du er kommet ud af bilen ved du, og dermed jeg, ikke. Men en anden
>mulighed er sideruden.

Der er faktisk ingen der ved med sikkerhed hvilken vej jeg kom ud af
bilen, men den lå på venstre side, da den lå stille, og med de skader
jeg havde fået tror vi (politi, læge, jeg) at det er soltaget jeg er
kommet ud af. Dengang var jeg også tynd nok til at det kunne lade sig
gøre

>Men det var de sidste krampetrækninger de lavede med 124'eren, inden de
>flyttede "E'et" om foran tallet. Så mange ting var sikkert mulige.

Ja, den her var også en af de sidste firkantede, rigtige mercere - og
på bagklappen stod der:
I venstre side: E 300
I højre side: Diesel
Den blev leveret i februar 1994.

--
Leonard

Ting til salg:
http://leonard.dk/tilsalg

Finn Guldmann (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 28-01-05 10:52

Leonard skrev:

>>Men det var de sidste krampetrækninger de lavede med 124'eren, inden de
>>flyttede "E'et" om foran tallet. Så mange ting var sikkert mulige.
> Ja, den her var også en af de sidste firkantede, rigtige mercere - og
> på bagklappen stod der:
> I venstre side: E 300
> I højre side: Diesel
> Den blev leveret i februar 1994.
>
Hvor stor var motoren? Omkring det tidspunkt kom den nye E-serie, bl.a.
med en "E 300" med en 280 eller 290 dieselmotor.

Så det har enten været en af dem, eller den sidste 124 der blev
facelifted og fik "E" sat foran. (Lettere forvirrende)

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Leonard (28-01-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 28-01-05 11:38

Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Hvor stor var motoren? Omkring det tidspunkt kom den nye E-serie, bl.a.
>med en "E 300" med en 280 eller 290 dieselmotor.

Det var en almindelig 300 m. 6 cyl. og ikke noget ny teknik.

>Så det har enten været en af dem, eller den sidste 124 der blev
>facelifted og fik "E" sat foran. (Lettere forvirrende)

Ja, og vel egentlig et meget godt eksempel på at der kan være små
kendetegn ved forskellige modelvarianter, men det er ikke altid at
kendetegnende holder.

I lighed med at min VW Transporter Syncro har samme front som en
Caravelle (lang front) og dertil havde den et luftindtag lidt til
venstre for midten i forkofangeren. En almindelig Transporter har en
kedeligere (kort) front med firkantede lygter og en Caravelle har ikke
dette luftindtag.
Da kofangeren blev skiftet efter en påkørsel fik den en almindelig
kofanger uden luftindtag, for der er alligevel ikke noget inde bagved
der kan bruge luften til noget, ikke på denne model.
Så på den måde kan man ikke genkende en Syncro med sikkerhed.
Man kunne tro at man kan kende en Syncro Transporter/Caravelle på
placeringen af reservehjulet, da den ikke kan hænge under bilen mellem
baghjulene (der er jo differentiale og trækstænger der) står det ofte
inde i bilen over venstre bagskærm eller hænger på bagdøren, hvis der
er sæder i. Men det kan også snyde, da nogle af de biler der indrettes
med lift til kørestole eller andet, også har reservehjulet placeret et
andet sted end under bilen, selvom det ikke er med Syncro.

En VW Lupo 3L kan kendes på at de forreste blinklys er med klart glas
og formet med i designet, mens de øvrige Lupo'er har runde blinklys
med gult glas foran.
--
Leonard

Ting til salg:
http://leonard.dk/tilsalg

Per Beer Hansen (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 25-01-05 16:45

klaus krabbe wrote:
> Hej
> Jeg er journalist og på udkig efter forskellige diskrete kendetegn
> på, at det her er ikke en helt almindelig bil. For eksempel skifter
> bremsekalibrene på Porsche Cayenne farve alt efter, om der er tale om
> en standard, en S- eller en Turbo-udgave. Ældre 7-serie BMW'er havde
> firkantede udstødningsrør, når der lå en tolvcylindret motor i.
> Kender i her i gruppen andre gode eksempler, hører jeg meget gerne
> om det.

Mercedes W123: Hvis der er forkromede kofanger hjørner + forkromet liste
under baglygterne = Så er det en 280'er.
Ford Escort Mk1: Ca. 2 cm bredere skærmkanter for + todelt forkofanger = GT,
Sport, Mexico, RS2000 eller BDA.
Ford Escort Mk3 + 4: Gæller i motorhjælm = RS Turbo.
Ford Escort Mk5: "Bobler" på motorhjælm = RS2000.
VW's TDi'ere med forskellige farver "i" alt efter motorydelse.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer
Mere end 5 GB video online



Mogens (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 25-01-05 18:48

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
news:IPtJd.193$W64.159@news.get2net.dk...

> Mercedes W123: Hvis der er forkromede kofanger hjørner + forkromet liste
> under baglygterne = Så er det en 280'er.

Med mindre der er tale om en udgave fra '85 (sidste årgang)
Dér fik også mindre modeller den feature





Morten Lorenzen (25-01-2005)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 25-01-05 23:25

"klaus krabbe" <mailto:k.krabbe@idg.dk> skrev i en meddelelse
"Diskrete kendetegn"

> Hej
> Jeg er journalist og på udkig efter forskellige diskrete kendetegn på, at
> det her er ikke en helt almindelig bil. For eksempel skifter bremsekalibrene
> på Porsche Cayenne farve alt efter, om der er tale om en standard, en S-
> eller en Turbo-udgave. Ældre 7-serie BMW'er havde firkantede udstødningsrør,
> når der lå en tolvcylindret motor i. Kender i her i gruppen andre gode
> eksempler, hører jeg meget gerne om det. Også gerne direkte på

Porsche Boxster: Et ovalt udstødningsrør = alm. Boxster. 2 små i midten = Boxster
S.

Audi generelt: Er bilen en TDI vender udstødning(erne) nedad. Er det en benzin og
har over 200 hypper er der 2 rør á 90 mm i den ene side, er det en 1,8T og 2,0i
har den et rør Ø80 mm i hver side.

Bremsekalibrene på en Skoda Octavia RS er Skoda-grønne.

På ældre Rolls Royce: Hvis "Spirit of Ectasy" knæler har ejeren's chauffør ikke
være på kursus hos RR, står hun op, har chaufføren tilbragt 3 uger på RR fabrikken
og kørt bilen hjem til ejeren. (Fra dengang RR var for dem med chauffør og Bentley
for dem der ville køre selv).

Kommer jeg i tanke om flere smider jeg en ny post.

-M
1993 Sierra 2,0i GLX Sedan hvid (nuværende)
2004 VW Touareg TDI sort (Nuværende, væk om 1 uge)
2003 Saab 9-5 2,3T Estate lyseblå (Kommende, 1 uge) :)

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.135.150.230)
-- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk


Kent Oldhøj (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 26-01-05 03:50

"klaus krabbe" <k.krabbe@idg.dk> skrev....

> Kender i her i gruppen andre gode eksempler, hører jeg meget gerne
> om det.

Den første BMW 3-serie havde udstødning i begge sider hvis der var
tale om topmodellen 323i.

Alfa Romeo GTV havde en bule på motorhjelmen hvis det var den 6
cylindrede topmodel GTV 6.

Topmodellen i BMWs første 6-serie(635CSi) havde en lille sort
hækspoiler.

BMWs første 12 cylindrede 7 serie havde udover de firkantede
udstødningsrør, også en bredere køler. På senere årgange fik også
svagere modeller den brede køler.

Golf 1 GTI havde en sort ramme omkring bagruden, og en rød kant
omkring kølergitteret. Nårh ja foruden de mega store GTI emblemer
alle vegne ;)


Lars Ehlers (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Lars Ehlers


Dato : 26-01-05 04:44


Mustang 1994 - 2003

V6. Ingen hækspoiler, ingen tågelygter foran, enkelt udstødningsrør

V8 GT. Hækspoiler, rektangulære tågelygter, dobbelt udstødning

V8 Cobra. Hækspoiler, runde tågelygter, dobbelt udstødning, to store
indsugnings "scoops" i motorhjelmen


--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang
"Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)


Mogens (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 26-01-05 06:28

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:t74ev0pued8l6ru6u4ognqbnnfq0qtltah@4ax.com...

> Lars Ehlers, San Francisco

Hello - jeg har sent dig en mail :)

/Mogens



Cosworthy (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Cosworthy


Dato : 26-01-05 22:43

> Kender i her i gruppen andre gode eksempler, hører jeg meget gerne
> om det. Også gerne direkte på k.krabbe@idg.dk

Audi> Alle nyere topmodeller har alu/krom-sidespejle...

BMW M3> Gælder over sideblinklys...

BMW M5/M3> Fire udstødninger :)...

MB SL 55 AMG> Mørke baglygter...

PORSCHE CAYENNE> Sort/røde kalibre, foskellige typer udstødningsrør...

POLITI> Ingen DK eller forhandler mærker... typisk nogle mærklige farver...

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!
http://lemansrea.dk - LEMANSguide
http://bilimport.tkrath.dk - IMPORTguide



Leonard (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 26-01-05 23:22

"Cosworthy" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>POLITI> Ingen DK eller forhandler mærker... typisk nogle mærklige farver...

Den skal du ikke stole for meget på.
--
Leonard

Ting til salg:
http://leonard.dk/tilsalg

Cosworthy (26-01-2005)
Kommentar
Fra : Cosworthy


Dato : 26-01-05 23:36

>> POLITI> Ingen DK eller forhandler mærker... typisk nogle mærklige
>> farver...
>
> Den skal du ikke stole for meget på.

Rigtig nok, men som hovedregel er den nu fin nok :)

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!
http://lemansrea.dk - LEMANSguide
http://bilimport.tkrath.dk - IMPORTguide



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste