Skal en Lupo lyde sådan?
Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-01-05 20:55

Kom lige for skade at holde ved siden af en VW Lupo.

Et kig bagpå viste at den hævdede at være en Lupo 3L TDI.

Adspurgt oplyste ejeren at den _var_ trecylindret. (Hvad ved jeg om de
dele)

Mener det også ofte er trecylindret diesel de bruger til kølemaskinen på
en trailer. Men den lyder slet ikke sådan.

Så bortset fra motorere der bruges til andet end biler, og biler der har
været alvorligt i uorden, er det da den mærkligste motorlyd jeg har hørt.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 25-01-05 20:27

Finn Guldmann wrote:

> Så bortset fra motorere der bruges til andet end biler, og biler der har
> været alvorligt i uorden, er det da den mærkligste motorlyd jeg har hørt.

Scene fra snasken ved Silvan i Roskilde. Jeg var rendt på en
kammerat og vi besluttede at spise frokost på snasken. Min
kammerat skulle mødes med sin bror og så var vi pludselig tre.
Kammeratens bror havde købt en Lupo 3L og brugte hele frokosten på
at ævle op og ned ad stolper om hvor fantastisk sådan en var og
hvor sjældent man skal tanke og hvor billigt man kan køre til
Skagen og hvad ved jeg.. Relativt stiltiende sank vi svadaen
sammen med brugeren og colaen og så blev det tid til at forlade
etablisementet. På parkeringspladsen stod vi så og kiggede på
dyret og kom så med nådesstødet "Jamen, så start den da lige op og
lad os høre svinet!".. Storgrinende kørte vi derfra, jeg i min Sud
med to dobbelte Dellortoer og min kammerat i sin XR2 med Webere...
Livet er sgu for kort til tre cylindre og konstant
tændingsbanken..

--
Hygge..
Thomas

Fra : John Sahl

Dato : 25-01-05 22:12

Thomas Strandtoft wrote:
> Livet er sgu for kort til tre cylindre og konstant
> tændingsbanken..

Den forklaring om økonomi de er kommet med, som
grund til at den kan slukke ved standsninger holder slet
ikke, det er udelukkende fordi de ved den lyder så grimt

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : phk

Dato : 26-01-05 12:14

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lad os høre svinet!".. Storgrinende kørte vi derfra, jeg i min Sud
> med to dobbelte Dellortoer og min kammerat i sin XR2 med Webere...

I skulle vel hen på tanken og have fyldt op? ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-01-05 15:45

On Wed, 26 Jan 2005 12:14:16 +0100, phk wrote:

> I skulle vel hen på tanken og have fyldt op? ;)

Så længe maskineriet lyder som fuglesang og englekvider så er man
jævnt ligeglad med sådan noget

Jeg fylder gladeligt en bil oftere op hvis den er hammersjov, at køre i
og lyder pissegodt end jeg vil fylde en Lupo eksempelvis op velvidende at
jeg snorksover halvdelen af kilometrene pga. den er kedelig som 8-timers
foredrag om de forskellige limtyper...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Olesen

Dato : 26-01-05 17:10

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2005.01.26.14.44.30.694774@for.contactinfo...

> jeg snorksover halvdelen af kilometrene pga. den er kedelig som 8-timers
> foredrag om de forskellige limtyper...

Kan sådan en TDI ikke chippes som alt andet ?

Nogle har vel gjort det, så må vi ikke få nogle specs.:

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-01-05 18:07

On Wed, 26 Jan 2005 17:09:50 +0100, Olesen wrote:

> Kan sådan en TDI ikke chippes som alt andet ?

Joh men i en Lupo er det vist omsonst - den vil stadig lyde som en træls
traktor..

Fra : Jacob Larsen

Dato : 26-01-05 18:17

wrote in message

> Joh men i en Lupo er det vist omsonst - den vil stadig
> lyde som en træls traktor..

Nu kan en diesel vel alligevel aldrig komme til at lyde godt?
--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 26-01-05 19:05

On Wed, 26 Jan 2005 18:16:41 +0100, Jacob Larsen wrote:

> Nu kan en diesel vel alligevel aldrig komme til at lyde godt?

Jorv... sådan en rigtig truck lyder nu gejl nok

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 26-01-05 21:53

"Jacob Larsen" <jacobl@(((FJERNDETTE)))cs.aau.dk> skrev
> Nu kan en diesel vel alligevel aldrig komme til at lyde godt?

Min lyder som sød musik, jeg kan næsten ikke nænne at stoppe den. (C-max).
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : phk

Dato : 27-01-05 06:59

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2005.01.26.17.07.10.851631@for.contactinfo...

> Joh men i en Lupo er det vist omsonst - den vil stadig lyde som en træls
> traktor..

Sjovt med sådan en diesel. De mangler jo både indsugningsstøj,
udstødningsbulder og motorlyd. Står man og kikker lidt på tidskørsel, så har
benzinerne jo alt i ovenstående. Dieselerne forsvinder bare op i den anden
ende af banen uden end lyd - og i nogle tilfælde hurtigere end dem med
lydene :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 26-01-05 18:16

Olesen wrote:

> Kan sådan en TDI ikke chippes som alt andet ?

Så bliver den bare dødkedelig på en lidt hurtigere måde..

I mine øjne er ekstra heste ikke nok til at gøre en kedelig bil
spændende, det skulle da lige være hvis den får så mange heste at
det bliver fjollet..

Jeg har set drivaksler og skiver på sådan en Lupo 3L, drivakslerne
minder om tykke blyanter og skiverne er på størrelse med
underkopper, det er til at dø af grin over og absolut ikke et godt
udgangspunkt for at øge effekten..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Finn Guldmann

Dato : 27-01-05 02:06

Martin Johansen [6000] skrev:

> [...]
> jeg snorksover halvdelen af kilometrene pga. den er kedelig som 8-timers

Måske var det derfor ejeren var lidt kort for hovedet, da jeg spurgte
til antallet af cylindre.