Opel Corsa - CD afspiller
Fra : Karsten Krambs

Dato : 24-01-05 13:49

Min Opel Corsa fra 1995 har indbygget et Digital display for
dato/tid/temperatur. Dette display kan overtages af en evt radio
hvilket jo er meget smart.

Pt er der monteret en Radio/Kassette som udnytter dette externe
dislay, men jeg ønsker en ny afspiller med CD.

Kan alle mærker udnytte dette externe display - eller er der noget
specielt jeg skal kigge efter.

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Fra : C.C

Dato : 24-01-05 20:04

Hej Karsten !

Hvis du gerne vil bruge dit display, er du nødt til at holde dig til de auto
radio'er som opel sælger. Du kan f.eks skifte den ud til model CDR 500
lagernr 1780163
Vil du bruge andre auto radioer vil du kun få dato, temp og klokken i dit
display. Den jeg nævnte kan uden videre kobles med dine stik i bilen.

Hilsen
Carsten Christoffersen
Vectra B ejer

Fra : Karsten Krambs

Dato : 25-01-05 12:39

On Mon, 24 Jan 2005 20:03:52 +0100, "C.C"
<carsten.christoffersen@pc.dk> wrote:

> [...]
>Vil du bruge andre auto radioer vil du kun få dato, temp og klokken i dit
>display. Den jeg nævnte kan uden videre kobles med dine stik i bilen.

Ok, jeg fandt ud af at interfacet hedder External Display Interface
(EDI).

Er dette et "åbent interface" ?!?

Der ser lidt ud til at fx VDO laver Afspillere der kan dette, jeg
ville fx gerne kunne bruge en CD afspiller med MP3 option, og EDI til
min Opel. Ifølge dit svar er det ikke muligt med andre en Opel's
afspillere.

se fx :
http://tinyurl.com/43alv

Det ville nu ikke være dårligt at have mp3 tag ID i det originale Opel
display.