Tromler fra Hoyer - HOT or NOT?
Fra : Hans Paulin

Dato : 23-01-05 15:28

Har "lige" skiftet tromler, bakker og håndbremsekabel på GSI'en med nyt fra
Hoyer - når jeg nu bremser slår bremsepedalen tilbage som om en eller flere
tromler er (for) ovale og tromlerne bliver varmere på den ene side end den
anden (den ene er kold på den ene side og varm på den anden - den anden varm
og ret varm på de respektive sider)

Det er ikke 1. gang jeg skifter bremser, men jeg har før altid købt stumper
hos Refako (der er et par hundrede kroner dyrere) og har aldrig haft
lignende problemer.

Hjulcylindrene fejler ikke noget og de forreste skiver har jeg ikke rørt, så
symptomerne kommer 100% bagfra.

Kører jeg ud til den venlige mand hos Hoyer og lader ham mærke at tromlerne
ikke bliver éns varme hele vejen rundt?
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 16:43

Jeg har meget dårlige erfaringer med høyers tromler, har købt et sæt til
peugeot bag og de var ovale begge 2, jeg reklamerer omgående og afleverer
dem til høyer, der siger at de sender dem til Odense for at se om min
reklamation kan accepteres..... og jeg må så købe et andet sæt et andet
sted, og stadig have penge tilgode 3 uger efter ved Høyer ( det er fandme
noget svineri at de ikke senest 2 arbejdsdage efter kan sige at pengene skal
retur til mig) MEN jeg har fået pengene 3 uger efter, men først efter at
have skabt mig i forretningen der var halvfuld af kunder, så jeg vil
anbefale dig at give lidt mere og UNDGÅ HØJER det er åbenbart ikke de bedste
varer du køber der ( tror det er sekunda varer fra europæiske fabrikker der
ikke selv vil lægge navn til ), og kvalitet og pris hører vel stadig
sammen.
Det var min erfaring med Høyers dele, og jeg skal IKKE handle der mere efter
den gang lort jeg er blevet udsat for der i nørresundby afdeling på
forbindelsesvejen Det er ca 1 1/2 år siden så jeg ved ikke hvordan det er i
dag.
Esben

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-01-05 17:57

Esben skrev:

snip

> UNDGÅ HØJER

Det vil jeg gøre fremover - jeg kører ud til dem i morgen - og køber
derefter et par tromler hos Refako!

Tak for input!
Hans

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 21:45

"Esben" <FJERN_Esben(at)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedste varer du køber der ( tror det er sekunda varer fra europæiske
> fabrikker der ikke selv vil lægge navn til ), og kvalitet og pris hører

Jeg er ellers godt tilfreds med de nye tromler jeg monterede i denne måned
fra Høyer. Ingen skævhed og rystelser og selv ved nedbremsning fra høj
hastighed er der ingen problemer.

--
Tom

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-01-05 21:48

Tom skrev:

> Jeg er ellers godt tilfreds med de nye tromler jeg monterede i denne
> måned fra Høyer. Ingen skævhed og rystelser og selv ved nedbremsning
> fra høj hastighed er der ingen problemer.

Hæ hæ - her hopper pedalen ved 20 km/t.
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-01-05 00:22

Esben skrev:

> jeg har fået
> pengene 3 uger efter, men først efter at have skabt mig i
> forretningen der var halvfuld af kunder

Jeg kunne ikke få pengene igen, så nu er jeg den lykkelige ejer af 5 l. sort
tectyl, 1 l. bremsevædske samt ½ l. rensebenzin - plus én krone, som jeg
sagde de kunne beholde, men som jeg så godt kunne få aligevel :-/
Hans

Fra : Henrik

Dato : 23-01-05 16:49

Har du centreret tromlen rigtigt ?
Hjulet løsnes og drejes rundt med håndkraft, mens en hjælper træder langsomt
på bremsen, når du ikke kan dreje hjulet mere.
Så spændes hjulet, mens bremsepedalen er i bund.
Slip bremsen og mærk om hjulet har samme "modstand" hele vejen rundt, hvis
ikke gør det igen.
Du kan også trække håndbremsen 1 hak og dreje det rundt, men det er ikke så
godt som med hjælper.

Håber det kan bruges.

Henrik

Fra : Hans Paulin

Dato : 23-01-05 17:55

Henrik skrev:

> Har du centreret tromlen rigtigt ?

snip

Nu har jeg prøvet 2 gange pr. side med veninden som hjælper og lidt bedre
blev det, men formentlig ikke nok til at jeg kan gå igennem syn her om 8
dage (bortset fra det ubehagelige i at pedalen hopper lidt ved opbremsning),
så jeg kører ud til Hoyer i morgen - og køber et par nye tromler hos Refako.

Tak for din hjælp!
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-01-05 09:51

Opsumering af problemer med tromler fra Hoyer:

Spændte hér til morgen den ene tromle fra Hoyer fast til min bagaksel med
indersiden udaf og prøvede at måle et evt. kast i en primitiv opstilling -
dét fik jeg til ca. 3/10.

Hentede så nye tromler hos Refako, målte evt. kast på den ene (næppe
målbart) og monterede begge.

Trillede en tur og kunne konstatere at bremsepedalen var fuldstændig rolig
under nedbremsning.
Hans

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-01-05 09:53

> Hentede så nye tromler hos Refako, målte evt. kast på den ene (næppe
> målbart) og monterede begge.

Og hvor meget var så prisforskellen ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-01-05 10:10

Andreas M. Hansen skrev:

> Og hvor meget var så prisforskellen ?

Hoyers tromler: 310,- kr. incl. moms
Refakos -#- : 350,- kr. -#- (dog: very speciel price for me
- mener de ligger på ca 400,- kr. for 2)

Da jeg oprindeligt forhørte mig på tromler/bakker hos Hoyer/Refako lå den
totale prisforskel på ca. 150-200 som jeg husker det.

Fremover vil jeg ALDRIG købe tromler (eller lignende) hos Hoyer.

Hans

Fra : Brian S Jensen

Dato : 24-01-05 10:51

> [...]
> totale prisforskel på ca. 150-200 som jeg husker det.
>
> Fremover vil jeg ALDRIG købe tromler (eller lignende) hos Hoyer.

Altså er det igen bevist, at pris og kvalitet - normalt - hænger sammen

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-01-05 14:10

Brian S Jensen skrev:

> Altså er det igen bevist, at pris og kvalitet - normalt - hænger
> sammen

I dette éne tilfælde, jow
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 24-01-05 09:54

Hans Paulin skrev:

> Opsumering af problemer med tromler fra Hoyer:

PS: Ku se, at centerhullet i tromlerne fra Hoyer var stanset ud mens det på
tromlerne fra Refako var drejet.
Hans