Hvilken navigatør?
Fra : Martin Jensen

Dato : 23-01-05 13:29

Hej alle NG-brugere

Jeg står og tænker på at købe en PDA, som udelukket skal bruges som
navigatør til min bil mc, men jeg er faret vild i junglen.

Hvilken skal jeg købe? Tomtom go? x-road el. lign ?

Mvh
Martin

Fra : phk

Dato : 23-01-05 13:42

"Martin Jensen (slet 9R7T1)" <fisdan@9R7T1mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle NG-brugere

> Jeg står og tænker på at købe en PDA, som udelukket skal bruges som
> navigatør til min bil mc, men jeg er faret vild i junglen.

Noget vandtæt?

Garmin 2610. Bedst til MC - og bedst til bil :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 13:43

> Jeg står og tænker på at købe en PDA, som udelukket skal bruges som
> navigatør til min bil mc, men jeg er faret vild i junglen.
>
> Hvilken skal jeg købe? Tomtom go? x-road el. lign ?

X-road stinker.
Hvis du har lidt på kistebunden ville jeg helt klart vælge en rigtig bil
navigation.
Jeg har prøvet begge dele, og er ikke i tvivl.

Men prøv hellere med spørgsmålet i:
dk.teknik.sattelit.navigation.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 23-01-05 13:45

Martin Jensen (slet 9R7T1) wrote:
> [...]
> navigatør til min bil mc, men jeg er faret vild i junglen.
>
> Hvilken skal jeg købe? Tomtom go? x-road el. lign ?

Det afhænger meget af, hvor meget du har lyst til at sætte dig ind i
det. En TomTom Go er nemt at gå til og nem at bruge, men den kas heller
ikke andet. En PDA er straks mere advanceret, men hvis du kun skal bruge
den til navigation, så vil jeg mene TomTom Go er at foretrække, men den
er desværre også noget dyrere.

Ellers skulle en Mio 168 PDA også være udemærket. Kan afskaffes for
omkring 3000kr.

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 13:50

> [...]
> andet. En PDA er straks mere advanceret, men hvis du kun skal bruge den
> til navigation, så vil jeg mene TomTom Go er at foretrække, men den er

GO' er ca. dobblet så dyr som den tilsvarende PDA løsning. Jeg var ude i min
vens bil hvor han lige havde smidt penge ud til GO', den startede med at
falde ned i skødet på mig, så den sugekop er da ikke til noget.
Men jeg må indrømme at GO' er mere smart end sådan en grim PDA (som jeg selv
har).

--
Tom

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 23-01-05 14:19

Tom wrote:

> [...]
> falde ned i skødet på mig, så den sugekop er da ikke til noget.
> Men jeg må indrømme at GO' er mere smart end sådan en grim PDA (som jeg selv

Jeg har ikke oplevet at den faldt af, men jeg har kun prøvet den på en
tur fra Herning til Århus og tilbage igen. Frygtede det flere gange, men
den blev der, på trods af at det ryster noget i en Fiat Tipo, når man
kører 140 og det stormer. Jeg var faktisk imponeret af TomTom Go, det er
virkelig nemt at gå til.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 25-01-05 22:36

"Martin Jensen (slet 9R7T1)" <fisdan@9R7T1mail.dk> wrote in message
> Hej alle NG-brugere
>
> Jeg står og tænker på at købe en PDA, som udelukket skal bruges som
> navigatør til min bil mc, men jeg er faret vild i junglen.
>
> Hvilken skal jeg købe? Tomtom go? x-road el. lign ?

Skal det være billigt: køb en Acer N35 f.eks - den er dog ikke med TomTom
med Destinator (det er ikke helt tosset og man kan komme et godt stykke med
det). Det er en PDA med integrerret GPS antenne ligesom Mitac Mio.
Den koster 3049 ved midata i viborg - har selv lige hentet en i sidste uge
:)

Hvis budgettet er til det køb noget brugt VDO - det er altså PDA løsningen
overlegen uden tvivl.

--
/Dennis
Pug 106GTI - 128,6Hk @ 6802RPM