Hvon er det lige det er med forsikring ved~
Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 23-01-05 02:53

Hej Gruppe

Skal lige ha på det rene.

Hvis jeg går til en forhandler og køber en bil, som han står for at
skulle omregistrere osv.

Så skal jeg ikke selv melde den nye bil til forsikringsselskab vel ?

Jeg kører i sælgers (Forhandlers) selskab, indtil jeg har hørt fra mit
eget selskab, som jo har fået besked via sælgers omregistrering?

Er det rigtig forstået ?

Ulrik

Fra : phk

Dato : 23-01-05 04:13

"Ulrik Vadstrup" <blackend@blackend.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg kører i sælgers (Forhandlers) selskab, indtil jeg har hørt fra mit
> eget selskab, som jo har fået besked via sælgers omregistrering?

Du har skrevet under på papirer til dit eget forsikringsselskab?

--
Per, Esbjerg

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 23-01-05 09:15

On Sun, 23 Jan 2005 04:13:29 +0100, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>"Ulrik Vadstrup" <blackend@blackend.dk> skrev i en meddelelse

>Du har skrevet under på papirer til dit eget forsikringsselskab?

Nej, men sælger (Forhandler) Blev oplyst om hvilket selskab jeg har
bilforsikrig i.

Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 09:44

Nej, ikke nødvendigvis, kun hvis du skal have ændret på forholdende f.eks
selvrisiko o.lign.
Ellers dukker der bare en police og en opkrævning op.

Nej, i dit eget.

> Nej, men sælger (Forhandler) Blev oplyst om hvilket selskab jeg har
> bilforsikrig i.

Så har han ganske sikkert udfyldt et forsikringsbevis til det pågældende
selskab i dit navn.
Ellers har han ikke kunnet registrere den i dit navn.
Forsikringen er gældende fra registreringstidspunktet.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Kim Olsen

Dato : 23-01-05 09:28

> [...]
>
> Jeg kører i sælgers (Forhandlers) selskab, indtil jeg har hørt fra mit
> eget selskab, som jo har fået besked via sælgers omregistrering?

Hej
Nej det er ikke rigtigt

En forhandler vil altid sørge for at have omregistreret bilen inden du får
den udleveret.

Og i det øjeblik den er omregistreret, er det dit forsikringsselskab der
hænger på den.

Oftest har bilen jo slet ikke plader på i forvejen, og er dermed ikke
kaskoforsikret før den bliver registreret til dig.

Hilsen
Kim