Garanti på SEAT ?
Fra : Mikkel Vitus

Dato : 22-01-05 20:07

Hejsa,

Er der nogen der ved hvilken garanti SEAT ydede på en bil der blev købt i
marts 2003 ?
2 år ?

Mvh
Mikkel

Fra : Martin P.

Dato : 22-01-05 22:45

"Mikkel Vitus" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Er der nogen der ved hvilken garanti SEAT ydede på en bil der blev købt i
> marts 2003 ?
> 2 år ?

3 år.

- Martin

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 23-01-05 08:15

"Martin P." <sync@liquid.dk> wrote

> 3 år.

Nå det lyder da rart. Ved du om det var en egentlig garanti eller noget som
garanti og noget som reklamationsret ?

Mvh
Mikkel

Fra : Deaster

Dato : 23-01-05 14:15

Mikkel Vitus wrote:

> "Martin P." <sync@liquid.dk> wrote

> Nå det lyder da rart. Ved du om det var en egentlig garanti eller
> noget som garanti og noget som reklamationsret ?

Hvis det er 3 år må det være garanti, vi har pt. 2 års reklamationsret,
meeeen jeg mener ikke at SMC overhovedet har nogle produkter de kører
med garanti på, men jeg kan tage fejl.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 14:30

> Hvis det er 3 år må det være garanti, vi har pt. 2 års reklamationsret,
> meeeen jeg mener ikke at SMC overhovedet har nogle produkter de kører
> med garanti på, men jeg kan tage fejl.

Nej du har fuldstændig ret - ingen garanti på VAG biler.
Der har dog været tale om at indføre en reel garanti, men SMC mafiaen er som
sædvanlig meget tilbageholdende med den gode service :(

Kulance ordningen ved VW og Audi hører dog trods alt til en af de bedste i
landet (det manglede da også bare - når nu ikke der er garanti).
Jeg har således reddet mig et par lambdasonder og nye tændspoler til min
fhv. Bora efter garantiens udløb.
Der er Skoda og Seat knap så villige.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Deaster

Dato : 23-01-05 14:40

Claus Petersen wrote:

> Nej du har fuldstændig ret - ingen garanti på VAG biler.
> Der har dog været tale om at indføre en reel garanti, men SMC mafiaen
> er som sædvanlig meget tilbageholdende med den gode service :(

Jep, det er ret deprimerende.

> [...]
> garanti). Jeg har således reddet mig et par lambdasonder og nye
> tændspoler til min fhv. Bora efter garantiens udløb.

Men deres kulance politik er kun gældende så længe du har fået
serviceret bilen hos et autoriseret SMC værksted, hvis du eks. bruger
et andet, får du så at sige fingeren.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 19:57

> Men deres kulance politik er kun gældende så længe du har fået
> serviceret bilen hos et autoriseret SMC værksted, hvis du eks. bruger
> et andet, får du så at sige fingeren.

Ja du har evigt ret !
SMC mafiaen forstår virkelig at fastholde deres kunder :) hydrhydr.
Jeg tør slet ikke køre et andet sted hen, så vågner man nok op med et
hestehovede i sin seng.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : C. Caspersen

Dato : 23-01-05 12:43

"Mikkel Vitus" <none@none.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved hvilken garanti SEAT ydede på en bil der blev købt i
> marts 2003 ?
> 2 år ?

2 års reklamationsret. Seat har aldrig givet garanti.

/Caspersen

Fra : Ole Thomsen

Dato : 23-01-05 13:02

C. Caspersen wrote:
> "Mikkel Vitus" <none@none.dk> skrev i en meddelelse

> 2 års reklamationsret. Seat har aldrig givet garanti.

Er det ikke blot standard VAG "garanti" (købelovens
minimumsbestemmelser)? Eller er der forskel på de enkelte VAG mærker?

Jeg læste en oversigt i Motor på et tidspunkt men kan ikke huske de
præcise tal.

Jeg synes persomligt Altea Van TDI 140HK m.DSG er ganske tillokkende
også prismæssigt, men jeg har ikke kunnet finde noget vedr. garanti på
hjemmesiden. 2 års reklamationsret vil helt sikkert give en pil nedad.

Ole Thomsen