dmc kurser
Fra : Thomas

Dato : 22-05-01 20:33

Læser lige om bronce og guld kurser hos dmc, og så vidt jeg kan se, er det
bare det man gennemgår når man tager kørekort.
Kontrastyring er for eksempel obligatorisk nu.. hvilket det ikke var før.

Er det bare på et højere niveau eller er det primært til gamle folk som skal
genopfriske og lære det "nye"?

Fra : Henry

Dato : 22-05-01 20:34

> [...]
> Kontrastyring er for eksempel obligatorisk nu.. hvilket det ikke var før.
>
> Er det bare på et højere niveau eller er det primært til gamle folk som

Lad os bare sige at det "bare" er på en højre niveau, et _meget_ højre
niveau, uanset om du er ny eller gammel så kan du helt sikker lære noget...
nej meget om dig selv, din mc og de "andre".

Kan ikke anbefales nok.

mvh
Henry

Fra : Thomas Olsen

Dato : 22-05-01 21:46

> Lad os bare sige at det "bare" er på en højre niveau, et _meget_ højre
> niveau, uanset om du er ny eller gammel så kan du helt sikker lære
noget...
> nej meget om dig selv, din mc og de "andre".

Og som der blev skrevet med småt, disse kurser foregår på din egen MC
og ikke køreskolens.

> Kan ikke anbefales nok.

Nej det er helt sikkert, prøv det og du vil føle dig langt .......

Hilsen Thomas, ZZ-R opstaldet med knækket oliekølerslange

Fra : mc-stup

Dato : 22-05-01 22:17

Thomas skrev:

> [...]
>
> Er det bare på et højere niveau eller er det primært til gamle folk som skal

Hej!

På en måde er det lidt de samme øvelser, men så alligevel. Instruktørerne er
selv motorcyklister og dermed bliver øvelserne sådan set sat op i et højere niveau.
MEN, det er ikke svingræs eller lignende, du får blot muligheden for at du
lærer dig og din egen mc's kunnen og reaktioner.
Og der er ingen aldersgrænse... altså opad. Der er også nogle få
genopfriskningskurser, men jeg kan også kun anbefale et bronzekursus. Du er
ikke den samme motorcyklist bagefter, og det du lærer, holder i mange år. Det
ved jeg af erfaring. 15 år siden sidste kursus. Hov-hov! Ja, jeg ved godt, at
jeg burde igen, men der er blot for meget andet, der også skal gøres.

Mvh

Stup
XS1100S (Der er pissesur over, at dens herre og mester skal ud og prøvekøre
den nye Yam 1300 stangtrækker i en uges tid.....)

Fra : Kurt Kristiansen

Dato : 23-05-01 10:52

Hej Thomas!

Jeg var på Bronce kursus i Vejle 5-6 maj, sammen med konen. Jeg tog derned
med en lidt skråsikker mening om at der kunne jeg ikke lærer noget, det var
mest for konens skyld....

MEN jeg blev meget klogere, selvom jeg mener at have masser af erfaring (ca.
12.000 km/år) fik jeg pillet alle mine dårlige uvaner af, samt lært mange
nye ting med brems-undvig, kontrastyring og balancekørsel ved lav hastighed.
Det bedste er at det er på din egen Mc, og ikke en bedaget skolecykel, min
gamle tunge Honda reagere altså anderledes en Mz 250.....

Aldersmæssigt var vi fra begyndelsen af 20'erne til midten af 50'erne, og
der var mc'ere fra Yamaha R1 (med automatgear) til Virago.

Alt i alt et kanon godt kursus, hvor der var en rigtig hyggelig stemning.

Hilsen

Kurt Kristiansen
Honda CBX 750 f

kurt_k@mail1.stofanet.dk