Luftnippel Opboring
Fra : Adaam Heelms

Dato : 21-01-05 08:25

Er der nogen der kender en virksomhed på sjælland som kan bore en
luftnippel til en bremsekaliber ud, og sætte en overstørrelse i?

Selve niplen er blevet vredet over, så resterne skal bores ud. Det er jo
ikke rigtig muligt med almindelig værktøj som jeg kan se det, da man jo
skal passe meget på med sædet i bunden af hullet.

Et par nye bagkalibre til saaben koster 2200, det er der jo ingen grund
til pga. en luftnippel der sidder fast - vil jeg mene.

Mvh

Adam
Saab 900 Carlsson

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 21-01-05 11:54

> Er der nogen der kender en virksomhed på sjælland som kan bore en
> luftnippel til en bremsekaliber ud, og sætte en overstørrelse i?

Jeg vil mene at ethvert maskinværksted kan udfører dette.

Du kan sågar selv, forudsat at du har en søjleboremaskine og en
maskinskruestik.Hvis du kender størrelsen på bolten(niplen). 6mm = 5mm bor,
resterne skulle gerne komme med ud og gevindet være indtakt.

mvh
Daniel Pedersen

Fra : MIC

Dato : 21-01-05 16:37

hvad med at svejse en 8 mm møtrik fast til stumpen og så skrue det hele ud?
mvh MIC

Fra : Møller

Dato : 21-01-05 16:44

"MIC" <NO@spamSERVER.COM> wrote in message
> hvad med at svejse en 8 mm møtrik fast til stumpen og så skrue det hele
ud?
> mvh MIC

Jo frem med svejseværket

Og bagefter skifte alle gummebøsninger, stempel, slanger og bremsevæske,
hvis det da ikke går som i weekenden: den 4-længede gård brændte ned til
grunden., da der gik ild i bilen

Og husk tændstikker til at kontrollere benzintanken Det har lige kostet
en ung mand flere 100 kkr. Hele opgangen udbrændte.
--
Møller

Fra : Anders Christensen

Dato : 21-01-05 17:34

Møller wrote:

> [...]
>
> Og husk tændstikker til at kontrollere benzintanken Det har lige kostet
> en ung mand flere 100 kkr. Hele opgangen udbrændte.

Hele opgangen?
Da jeg læste om en der skulle tjekke om der var benzin i en knallert der
holdt indendørs læste jeg at skaderne på lejligheden var omkring 50K..
Er det to forskellige historier, eller en fjer der fik storhedsvanvid?

Fra : Møller

Dato : 21-01-05 21:41

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> wrote in message

> [...]
> holdt indendørs læste jeg at skaderne på lejligheden var omkring 50K..
> Er det to forskellige historier, eller en fjer der fik storhedsvanvid?

Ifølge det lokale TV, men måske har de samlet end en lille fjer
Så det er nok den røde hane der har galet
--
Møller

Fra : Adaam Heelms

Dato : 21-01-05 17:59

On Fri, 21 Jan 2005 16:43:35 +0100, Møller wrote:

> ud?
>>

> Jo frem med svejseværket
>
> Og bagefter skifte alle gummebøsninger, stempel, slanger og bremsevæske,

Nja, nu har jeg ikke noget svejseværk, og der er kun en lille stump
tilbage, dårligt nok til at svejse på.

Yderligere så har jeg taget kaliberen af bilen - og taget pakninger mv
af. Så hvis det var en mulighed at svejse på det, så kunne man såmænd
godt det. Jeg tror forøvrigt næppe at bremsevæsken kan tage skade af
den smule varme.

Jeg vil forsøge med et maskinværksted - men det er jo svært at
finde dygtige folk som kan deres håndværk. Hvis det ikke kan lade sig
gører køber jeg en ornepik i topkvalitet og prøver med den.

Mvh
Adam

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 21-01-05 17:23

"Adaam Heelms" <adamREEMOVE@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kender en virksomhed på sjælland som kan bore en
> luftnippel til en bremsekaliber ud, og sætte en overstørrelse i?
>
> Selve niplen er blevet vredet over, så resterne skal bores ud.
hvorfor bores ud ?
du kan købe et sæt til at skrue knækkedebolteud med, bore et hul i midten
dkruer dinsen i med links gevind og " vupti " er den ude i et helt stykke,
måske ikke vige vupti men værktøjet virker, kan oxo være du skal starte med
en skrue med alm gevind, dvs, spænde niplen lidt i inden du forsøger at
skrue den ud medvidunder værktøjet
god fornøjelse
fra en der har kænkket en del pindebolte på div knallerter
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Adaam Heelms

Dato : 21-01-05 17:54

> [...]
> måske ikke vige vupti men værktøjet virker, kan oxo være du skal starte med

Nu er der jo allerede hul i sådan en udluftningsskrue. Jeg har skruet en
ornepik i, men har ikke vredet til. Jeg tror ikke rigtig på det, og jeg
er bange for at ornepikke knækker i den - hvilket vil gøre det umuligt
at bore den ud. Men det kunne da godt værer jeg skulle forsøge at tage
lidt hårdere fat.

Mvh
Adam
Saab 900 Carlsson

Fra : alexbo

Dato : 21-01-05 18:13

"Adaam Heelms" skrev

>Men det kunne da godt værer jeg skulle forsøge at tage
> lidt hårdere fat.

Varm den op i ovnen, 300g. i en time, så er den mør.

mvh
Alex Christensen

Fra : .\(5750\)giller

Dato : 21-01-05 18:19

>ornepik
ja der var navnet, har du prøvet at skrue en alm skrue i, sådan du spænder
niplen ??
held og lykke
--
Hilsen Gilbert
( . ) ( . )

Fra : Christian Flasche

Dato : 21-01-05 21:14

> [...]
>
> Et par nye bagkalibre til saaben koster 2200, det er der jo ingen grund
> til pga. en luftnippel der sidder fast - vil jeg mene.

Hej
Sådan noget kan Autobremsen i Rødovre gøre.
Autobremsen Prøvensvej 21
2610 Rødovre TLF.36 70 20 60

--
Hilsen Christian

Fra : ham-der

Dato : 21-01-05 22:02

"Christian Flasche" <chr.flasche@12move.dk> skrev i en meddelelse

> "Adaam Heelms" <adamREEMOVE@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

Få gjort som flere har beskrevet, få svejset en møtrik på, jeg har stået for
renoveringen af bremsedele på det lokale bremseservice, og der gjorde vi
altid sådan, det er nu heller ikke noget problem at bore den ud, men
problemet er at ramme det sæde hvor skruen lukker tæt i bunden, for hvis
ikke den passer nøjagtig, så bliver det aldrig tæt.
Du skriver der ikke er meget tilbage, selvom den så sidder nede i hullet,
så kan det lade sig gøre at svejse noget på den, jeg har i sidste uge skruet
nogle studse ud af huset på et luftdrevet spil som havde fået en mindre
flyvetur, og der var der næsten 5 mm. ind til den ene, det lykkedes uden
problemer.

Fra : Adaam Heelms

Dato : 25-01-05 23:28

> Sådan noget kan Autobremsen i Rødovre gøre.
> Autobremsen Prøvensvej 21
> 2610 Rødovre TLF.36 70 20 60
Det fik de så lov til. Det var ikke helt billigt, men trods alt en del
billigerr end nye kalibre.

Mvh
Adam
Saab 900 Carlsson

Fra : Christian Flasche

Dato : 26-01-05 20:55

> Det fik de så lov til. Det var ikke helt billigt, men trods alt en del
> billigerr end nye kalibre.
>
> Mvh
> Adam
> Saab 900 Carlsson

Hej Adam
Hvad måtte du betale for det?

--
Hilsen Christian

Fra : Adaam Heelms

Dato : 26-01-05 23:26

On Wed, 26 Jan 2005 20:54:42 +0100, Christian Flasche wrote:

> "Adaam Heelms" <adamREEMOVE@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Adam
> Hvad måtte du betale for det?
175 kr pr. stk - ja, det er jo i København. Det er nu ikke så galt, den
ene måtte han bore ud og op, lave nyt sæde i bunden mv. Han checkede
også at de var tætte efter reparationen.

Jeg hørte lokale bimmerforhandler tog 720 kr i timen. Lige i overkanten
efter min mening. En stod i biksen og ville købe et sidespejl, han fik et
ordentlig chok da han hørte prisen på spejlet, og da han hørte
timeprisen troede jeg han ville få et hjertestop. Han tog spejlet under
armen og ville montere det selv. Han så nu ud til aldrig og have haft en
hammer i hånden, men til den pris tror jeg han ville gører hvad som
helst.

Mvh
Adam