Antal biler i DK
Fra : Bo Velschow

Dato : 20-01-05 12:50

Hej gruppe

Faldt lige over en liste over bil-bestanden i DK i seneste nr. af Motor.
Top-15 ser sådan ud (alle tal i 1000):
VW: 220
Toyota: 203
Opel: 195
Ford: 186
Peugeot: 177
Citroen: 118
Mazda: 107
Fiat: 90
Nissan: 66
Skoda: 64
Volvo: 62
Renault: 55
MB: 44
Suzuki: 44
Mitsubishi: 41

- og så videre og så videre dernedad. Der er i øvrigt totalt 2.292.719
registrerede biler i Danmark. Nå jo, så er der (stadig) 10 gange så mange
benzin- som diesel-biler - og 600.000 biler er over 10 år gamle.

Af de lidt sjovere biler er det interessant at se, at der faktisk er 1053
Porscher, 325 Cadi'er, 203 Mini'er, 117 Rolls'er, 72 Wartburger, 5 De
Tomaso'er - og én Hummer, én Shelby Cobra - og én Zil!

Bruger man i øvrigt listen til at sammenligne med repræsentationen på
www.mandagsbil.dk, får man også et ganske interessant billede af, hvilke
biler der reelt er de fleste problemer med (forudsat naturligvis, at alle
bilejere gennemsnitligt er lige aktive, når det kommer til indberetning af
problemer ).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Frederik

Dato : 20-01-05 13:09

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Bo Velschow
> 3540 Lynge
> Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for

Der er i hvert fald mere end en hummer?

Hvor gammel er listen?

Mvh.

Frederik

Fra : Bo Velschow

Dato : 20-01-05 14:25

> Der er i hvert fald mere end en hummer?
>
> Hvor gammel er listen?

Den er per 1. oktober 2004. Der er sikkert fejl i listen.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 20-01-05 15:32

En helt masse bits fra Frederik til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Der er i hvert fald mere end en hummer?

Den eneste jeg har set på danske plader er en sølvgrå, der nogen gange holder
foran KU, geologisk afdeling.

Hvor er der ellers set nogle?

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"En kvinde her? Hun ville rydde op og skabe kaos og uorden"
-- Ameni i 'Ramses: Under det Hellige Akacietræ' af C. Jacq

Fra : Knud Thomsen

Dato : 20-01-05 15:55

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> [...]
>
> Den eneste jeg har set på danske plader er en sølvgrå, der nogen gange

På Bernstorffsvej holder ofte en parkeret og jeg har flere gange set en
anden køre omkring Trianglen.

Knud

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 20-01-05 16:38

En helt masse bits fra Knud Thomsen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> På Bernstorffsvej holder ofte en parkeret og jeg har flere gange set en
> anden køre omkring Trianglen.

Jeg har et par gange set en gul Hummer køre forbi Kongens Nytorv ud mod
Trianglen. Men den er på svenske plader...

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"It's not about good or bad. It's about who got the most power"
-- Sam Anderson as Holland in 'Angel'

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-05 17:32

> Den eneste jeg har set på danske plader er en sølvgrå, der nogen gange
holder
> foran KU, geologisk afdeling.
>
> Hvor er der ellers set nogle?

Jeps Set en i næstved EN gang på hvide plader mener den var sort...

Mvh
Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-01-05 21:53

Juel telepaterede følgende til sin PC:
> Jeps Set en i næstved EN gang på hvide plader mener den var sort...

Og det er jo så nok den eneste ene...
De andre er sikkert på gule plader...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Søren Blom

Dato : 21-01-05 02:56

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev

> Hvor er der ellers set nogle?

Jeg mødte for nyligt en sort en i Århus, siden da har jeg set den et par
gange på steder hvor man ikke bare lige kommer, hvis man ikke er stedkendt,
så mon ikke den høre til i byen.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Deaster

Dato : 21-01-05 10:13

Henrik Bøgh wrote:
> [...]
>
> [...]
>
> Den eneste jeg har set på danske plader er en sølvgrå, der nogen
> gange holder foran KU, geologisk afdeling.

Der kører en del rundt herinde i city, København.

--
Deaster
"War is God´s way of teaching

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-01-05 15:57

Frederik telepaterede følgende til sin PC:
> Der er i hvert fald mere end en hummer?
>
> Hvor gammel er listen?

Mener kun listen er personbiler...

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-01-05 13:57

Bo Velschow wrote:

Hvor mange Rovere, Please?

--
vh
Torben - 620ti

Fra : Frederik

Dato : 20-01-05 14:23

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
> Bo Velschow wrote:
>
> Hvor mange Rovere, Please?
>
> --
> vh
> Torben - 620ti

Og Alfa, BMW?

Mvh.

Frederik

Fra : Bo Velschow

Dato : 20-01-05 14:30

> Og Alfa, BMW?

Alfa: 9.793 (lige under Kia med 12.239)
BMW: 31.006 (lige under Hyandai med 35.580)

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Frederik

Dato : 20-01-05 14:43

> [...]
>
> Bo Velschow
> 3540 Lynge
> Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for

Tak skal du ha'

Vil skyde på at Alfa har fået et ordentligt løft med 147 og 156.

Mvh.

Frederik

Fra : Søren Blom

Dato : 20-01-05 15:26

"Frederik" <f.caroe@ suf.nu> skrev

> Vil skyde på at Alfa har fået et ordentligt løft med 147 og 156.

Grunden at at der er så mange Alfaér er at man jo er nød til at have to, en
til carporten og en til værksteder

Fra : Frederik

Dato : 20-01-05 17:29

"Søren Blom" <soren@blom.dk> wrote in message
> "Frederik" <f.caroe@ suf.nu> skrev

> Grunden at at der er så mange Alfaér er at man jo er nød til at have to,
> [...]

I det mindste er de værd at reparere på... :)

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-05 20:25

"Frederik" <f.caroe@ suf.nu> skrev i en meddelelse

> I det mindste er de værd at reparere på... :)

Øhh Nå !!!

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-01-05 22:35

Søren Blom wrote:

> Grunden at at der er så mange Alfaér er at man jo er nød til at have to, en
> til carporten og en til værksteder

Så må det da være tre. Der er jo også den de rasler rundt i.

(Fik engang påpeget, da jeg gjorde opmærksom på at den lød ligesom når
andre biler er ved at rasle fra hinnanden, at sådan skal en Alfa lyde)

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Bo Velschow

Dato : 20-01-05 14:23

> Hvor mange Rovere, Please?
>
> --
> vh
> Torben - 620ti

4.861 - så du er ikke alene!!
- du kan endda glæde dig over, at Rover kommer lige efter Lada (5.495)

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : NS

Dato : 20-01-05 15:25

Bo Velschow wrote:

> 4.861 - så du er ikke alene!!
> - du kan endda glæde dig over, at Rover kommer lige efter Lada (5.495)

Vildt. Der erlige under 1000 Lancia.

NS

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-01-05 16:13

Bo Velschow wrote:

> 4.861 - så du er ikke alene!!
> - du kan endda glæde dig over, at Rover kommer lige efter Lada
> (5.495)

Takker - eller noget.. Glipper alt andet glæder jeg mig over læderstuen
og accelerationen

--
vh
Torben

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 20-01-05 15:42

> Bo Velschow wrote:
>
> Hvor mange Rovere, Please?
>
> --
> vh
> Torben - 620ti

Nu vi snakker Rover.. Hvor mange Land Rovere findes der ??

Fra : Eg Egemarke

Dato : 20-01-05 15:45

Og hvor mange Saab er der og kan man dele det op i modeller fx 900 og 9000
?!?

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Bo Velschow

Dato : 20-01-05 16:40

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Og hvor mange Saab er der og kan man dele det op i modeller fx 900 og 9000
> ?!?

17.914 Saab; desværre ikke delt op på modeller. Danmarks Statistik holder
(forsøger at holde) styr på ca. 35.000 mærker og modeller, fordelt på 104(!)
årgange - men listen er i Motor altså samlet på de enkelte mærker
(ellers ville den nok fylde en del sider).

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Eg Egemarke

Dato : 20-01-05 15:46

Eller "Smart" fortwo eog forfour ?!?

Fra : Bo Velschow

Dato : 20-01-05 16:41

> Eller "Smart" fortwo eog forfour ?!?

Hele 248 smart - men igen et samlet tal for mærket.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Bo Velschow

Dato : 20-01-05 16:33

> Nu vi snakker Rover.. Hvor mange Land Rovere findes der ??

Land Rover: 502 (pudsigt nok næsten samme antal som Jeep (520) - uden i
øvrigt at sammenligne dem for meget!)

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-01-05 08:14

Bo Velschow wrote:

> Land Rover: 502 (pudsigt nok næsten samme antal som Jeep (520) - uden
> i øvrigt at sammenligne dem for meget!)

Det var ex. gulplader, ikke?

Du må da ønske dig en scanner ganske kraftigt nu

vh
Torben

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-01-05 09:46

Torben Scheel telepaterede følgende til sin PC:

http://www.grafikki.dk/48-49.pdf

Fra : Bo Velschow

Dato : 21-01-05 13:33

> Det var ex. gulplader, ikke?

Nix, det er alle biler under 3500 kg (1.910.815 personbiler + 381.904
varebiler).

> Du må da ønske dig en scanner ganske kraftigt nu

Hehe... sådan én har jeg allerede
- men da der er lidt omkring copyright osv., ville jeg ikke uden videre
smide artiklen i dk.binaer.motor.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 21-01-05 14:17

Bo Velschow telepaterede følgende til sin PC:

> Nix, det er alle biler under 3500 kg (1.910.815 personbiler + 381.904
> varebiler).

Er du sikker på det?

Der står øverst over tabellen: "Bestanden af samtlige eksisterende,
registerede personbilmærker"..

Fra : Bo Velschow

Dato : 21-01-05 14:57

> Er du sikker på det?
>
> Der står øverst over tabellen: "Bestanden af samtlige eksisterende,
> registerede personbilmærker"..

Nå ja! Det er da vist mig, der ikke ser mig ordentligt for! Det forklarer
selvfølgelig også nogle af uoverenstemmelserne f.eks. mht. Hummer (én på
hvide plader - og resten på gule?). Undskyld fejlagtige informationer!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 21-01-05 09:35

En helt masse bits fra Bo Velschow til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Land Rover: 502 (pudsigt nok næsten samme antal som Jeep (520) - uden i
> øvrigt at sammenligne dem for meget!)

Æhm du skriver at der er 502 Land Rovere og at det er lig med 520 Jeeps?

Det kan jeg ikke liiiige få til at hænge sammen, så jeg gik op på toilettet og
hentede mit eget eksemplar af Motor, for at se hvor tastefejlen kunne være.
Men ak - der er ingen tastefejl :)

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"All suspects er guilty. Period! Otherwise they wouldn't be suspects!"
-- Bill Farmer as Announcer to 'Troops'

Fra : Bo Velschow

Dato : 21-01-05 13:36

> Æhm du skriver at der er 502 Land Rovere og at det er lig med 520 Jeeps?

Nææ... det var nu ikke lige det, jeg mente: Jeg syntes bare det var
påfaldende, at 2 i øvrigt meget forskellige off-roadere/4x4 - som vel
egentlig begge kan betegnes som "ur-4x4'ere" på hver deres måde - var stort
set lige repræsenteret i DK.

--
Venlig hilsen

Bo Velschow