Mysisk fejl: benzinpumpen?
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 19-01-05 23:21

Her til aften ville bilen ikke starte. Batteriet kører, men den kommer ikke
igang. Der har tidligere været benizinpumpe-problemer og symptomerne minder
om det.

Prøver nogle gange, men nej - ringe til Falck, og forventer at sidde mutters
alene i et øde industrikvater.

Ville lige prøve igen, og HOV!!! Den kommer igang. Slukker, tænder, slukker,
tænder, kører hjem (after at have informeret Falck), prøver flere gange igen
at slukke og tænde og alt er rosenrødt.

Hvad kunne der have været galt?

pft/mvh

Jesper

Fra : phk

Dato : 20-01-05 09:00

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvad kunne der have været galt?

På min brors Golf var det en vandtemperaturføler som sendte "urealistiske
høje værdier" til motorstyringen.

Kan man fejludlæse på din bil?

--
Per, Esbjerg

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-01-05 20:44

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> "Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> På min brors Golf var det en vandtemperaturføler som sendte "urealistiske
> [...]
Formentlig ikke. Jeg glemte at nævne at der er tale om en Fiat Uno 1.0 fra
95.

Den startede her til morgen, og jeg er da også kommet hjem med to stop
undervejs. Jeg har dog bemærket at den har et kold-vintermorgen-symptom. Den
kan ikke helt køre i tomgang uden gas når den er kold, og så koldt er det
altså ikke i dag.

Jesper

Fra : phk

Dato : 27-01-05 07:08

> Formentlig ikke. Jeg glemte at nævne at der er tale om en Fiat Uno 1.0 fra
> 95.

Min brors Golf er fra 93, såhh .. måske kan man udlæse alligevel?

Hvis det er med uden karborator er muligheden der!

> [...]
> Den
> kan ikke helt køre i tomgang uden gas når den er kold, og så koldt er det

Hvis motoren tror der er 1000+ grader Celcius giver den ekstra meget benzin.
Så skal den nok have lidt gas for at holde motoren i gang.

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-01-05 09:07

Jesper Nielsen telepaterede følgende til sin PC:
> Hvad kunne der have været galt?

Hvis bilen har en toppunktsføler, som lukker for beninpumpen, hvis den ikke
får signal (motoren drejer ikke rundt), kan ledningen være knækket. Hvis
forbindelse afbrydes, tror den motoren er stoppet, og den slukket for
benzinen, og du kan ikke starte. Hvis der så igen kommer kontakt i
ledningen, kan du uden problemer starte...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 20-01-05 20:45

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> [...]
> benzinen, og du kan ikke starte. Hvis der så igen kommer kontakt i
> ledningen, kan du uden problemer starte...

Det er lidt for terknisk for mig. Der er tale om en Fiat Uno 1.0 fra 95.

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 20-01-05 20:00

> [...]
> slukker,
> tænder, kører hjem (after at have informeret Falck), prøver flere gange

Har faktisk en gang oplevet at sikringen til benzinpumpen sprang 4-5 gange
på en formiddag. Da jeg ikke havde flere sikringer, ringede jeg til Dansk
Autohjælp, som var så flinke at fejlsøge vognen på stedet. Det viste sig at
den elektriske ledning til benxinpumpen ikke var sat ordentligt sammen under
førersædet, så der var stelforbindelse ind i mellem (alt efter hvordan man
vred sig på sædet, det gjorde det svært at finde fejlen). Så gik sikringen
og dermed kunne benzinpumpen ikke virke. Isolering af det pågældende sted på
ledningen hjalp.

Men tror ikke det er det problem du har haft, da du ikke nævner noget om at
sikringen sprang.

Mvh

Emil