"snyde"-udstødning på en Audi A6 ?
Fra : JSM

Dato : 19-01-05 21:58

Her forleden kørte jeg bagved en Audi A6 2,4. Bilen var udstyret med hele 2
huller i bagskærmen med tilhørende udstødningsrør. Men jeg bemærkede at der
kun var synlig røg/damp fra det højre udstødningsrør og intet fra det
venstre.
Er det venstre rør på sådan en A6'er kun til pynt ?

mvh
Jesper

Fra : Aksel

Dato : 19-01-05 22:20

"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> venstre.
> Er det venstre rør på sådan en A6'er kun til pynt ?

Ikke hvis det er originalt.

Hilsen Aksel

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-05 16:16

> Ikke hvis det er originalt.

Nemli nej.

1,8 + 2.0 har enkelt rør.
1,8T her dobbelt rør fra midterste lyddæmper og bagud.
All V6'er og V8'er 2,4 - 4,2 L har dobbeltrør fra topstykkerne og bagud og
dermed 2 sæt katalysatorer.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Aksel

Dato : 20-01-05 22:55

> [...]
> 1,8T her dobbelt rør fra midterste lyddæmper og bagud.
> All V6'er og V8'er 2,4 - 4,2 L har dobbeltrør fra topstykkerne og bagud og

Ikke alle V6 har dobbelt katalysator, jeg kun det er 100 modellen, ikke A6.

Hilsen Aksel

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-05 23:16

> Ikke alle V6 har dobbelt katalysator, jeg kun det er 100 modellen, ikke
> A6.

Alle A6 modeller (fra 95 og fremad) med V6 bensin motor har dobbelt
katalysator, altså højre/venstre.
Audi 100 V6 modellerne fra og med årgang 91 (4A modellen) hvor 2,6 og 2,8
motoren kom på banen har dobbelt katalysator.

Jeg har ikke kendskab til nogen V6 bensin model efter 1991 der ikke har
dobbelt højre/venstre katalysator = det findes ikke :)

--
/Claus

http://vwfanatic.dk også lidt Audi fan.

Fra : mk \(5220 Odense SØ\~

Dato : 21-01-05 23:52

> [...]
>
> Jeg har ikke kendskab til nogen V6 bensin model efter 1991 der ikke har
> dobbelt højre/venstre katalysator = det findes ikke :)

Jeg har en A6 2,6 fra 95, som kun har en kat (men der er 2 lambdaer!), så
der er altså nogle få årgange med kun en kat.
Det er rigtigt at både de tidligere V6 motorer og de senere 2,4 + 2,8
motorer alle har dobbelt kat.

Mvh Morten

Fra : mk \(5220 Odense SØ\~

Dato : 21-01-05 23:58

> [...]
> der er altså nogle få årgange med kun en kat.
> Det er rigtigt at både de tidligere V6 motorer og de senere 2,4 + 2,8

Efter lidt søgen ser det ud til at A6 95 og 96 modellen med 2,6 ABC og 2,8
med AAH motor var med én kat, men alle andre V6 årgange var med 2 kats.
Forstå det hvem der kan.

Mvh Morten

Fra : Niels Bengaard

Dato : 20-01-05 16:49

> Ikke hvis det er originalt.

Både og kan man vel sige.
Det er forbundet ved bageste lydpotte, men det kunne nemt undværes, det er
kosmetisk det er monteret.

Niels