Tur til Nuerburgring??
Fra : Henrik Sørensen

Dato : 19-01-05 13:23

Hej da jeg pønser på at køre til Nuerburgring og se Formel 1
kunne jeg godt tænke mig at vide om der skulle være nogle der
havde erfaring med at køre den tur evt muligheder om overnatning?
Gode vejkort / gode råd?

På Forhånd Tak

Henrik Sørensen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 19-01-05 21:00

Henrik Sørensen wrote:

> [...]
> kunne jeg godt tænke mig at vide om der skulle være nogle der
> havde erfaring med at køre den tur evt muligheder om overnatning?

Jeg har været der for et par år siden. Iøvrigt på vej til Le Mans.

Kør til Køln, og så til højre.!
Dvs. via Hamburg, Bremen og sydpå derfra.

jeg mener bestemt banen ligger 50 - 100 km vest for Rhinen, SV for Køln.
(Jeg har ikke lige checket kortet. Men sådan husker jeg det.)

Fra grænsen er der vel 8 - 9 timers kørsel.

Mvh. Jørgen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 19-01-05 21:02

Jørgen Rasmussen wrote:

> [...]

Klip

NB. Der er en gruppe der hedder dk.sport.motorsport Prøv at spørge der.
Der er ikke meget liv i gruppen for tiden. Så de vil blive henrykte for
et spørgsmål.!

Oversigt over alle danske nyhedsgrupper kan iøvrigt findes via www.usenet.dk

Mvh. Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 21:06

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der er ikke meget liv i gruppen for tiden. Så de vil blive henrykte for et

Men lad værre med at tale positivt om Michael Schumacher, så ryger du i
kill-filteret eller rager uklar med nogen med det samme

--
Tom

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-01-05 23:00

> Men lad værre med at tale positivt om Michael Schumacher, så ryger du i
> kill-filteret eller rager uklar med nogen med det samme

Er det sagt af en, der taler af erfaring? )))

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Finn

Dato : 19-01-05 21:10

> Kør til Køln, og så til højre.!
> Dvs. via Hamburg, Bremen og sydpå derfra.

Jeg foretrækker altid at køre over Hannover/Bielfeld. Den er ca 40 km
længere end over Bremen men en stor del er 3 sporet den vej. Den vej over
Bremen (A2 mener jeg den hedder) er stopfyldt med lastbiler.

Du kører i retning Koblenz. Ca 50 km (så vidt jeg husker) før Koblenz skal
du "dreje med højre" og så ligger banen ca 40 km vestpå.

HUSK af besøge den gamle Nürburgring nu du er der - det er en oplevelse for
bilinteresserede.

Mvh
Finn I
www.bmw318.1go.dk

Fra : Ginge

Dato : 20-01-05 00:49

> Jeg foretrækker altid at køre over Hannover/Bielfeld. Den er ca 40 km
> længere end over Bremen men en stor del er 3 sporet den vej. Den vej over
> Bremen (A2 mener jeg den hedder) er stopfyldt med lastbiler.

Den hedder nu A1.

Per

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-01-05 04:15

Finn wrote:

> Jeg foretrækker altid at køre over Hannover/Bielfeld. Den er ca 40 km
> længere end over Bremen men en stor del er 3 sporet den vej. Den vej over
> Bremen (A2 mener jeg den hedder) er stopfyldt med lastbiler.

A1 hedder den, og der er overhalingsforbud for lastbilerne det meste af
vejen, så det _burde_ ikke være et problem. Men det er det fordi
halvdelen af tyskerne tør ikke overhale lastbiler.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Morten dahl

Dato : 20-01-05 13:00

"Finn" <dads.bimmer@gomail.dk> wrote in message

> Jeg foretrækker altid at køre over Hannover/Bielfeld. Den er ca 40 km
> længere end over Bremen men en stor del er 3 sporet den vej. Den vej over
> Bremen (A2 mener jeg den hedder) er stopfyldt med lastbiler.

Nu kommer der nok lige så mange anvisninger der ned, som der er folk der har
været der.

afhængig af tidspunkt på ugen/klokken. vælger jeg mellem A1 /over bremen)
eller A2 (hannover/bielefeld)

Men fra Dortmund, er turen altid den samme rundt om DMD af A1/E37, ned over
Wuppertal, Solingen, Leverkusen. Så p A59 rundt om Köln til Bonn, derfra
A565 til jeg rammer A61, ned af den indtil det store store skilt med
Nordschleife kommer

Derfra er der en meget kort tur ind ad B412 til det grønne helvede. og de
sidste kilometer foregår lige ved siden af ringen, skide god underholdning..

Har prøvet mange sjove ruter derned, men i en Sprinter med 5-6 MC´r bagi, er
denne rute helt klart at fortrække.

Poster lige nogle billeder af min mest tossede tur derned.

Jan O (dunhopper importøren) ringede torsdag morgen, og havde et lille
logistik problem, han havde 140Slicks liggende, der egentil burde have
befundet sig på ringen (der var 24timers ræs, samme weekend som LeMans) ..
Så en løsning bliev lynhurtigt strikket sammen.

Glemmer det aldrigt, se selv hvorfor, men kommentar frabedes

-
Morten Dahl

Der skal på Ringen min. 3 gange i ´05, ikke mindst til Bikedays

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-01-05 04:11

Jørgen Rasmussen wrote:

> [...]
> (Jeg har ikke lige checket kortet. Men sådan husker jeg det.)
> Fra grænsen er der vel 8 - 9 timers kørsel.

Fra Padborg er der 670 km til Nürburgring. Og R66 siger 7 timers kørsel
(v/ 110 km/t i snit på motorveje)

Det store problem er nok at ringen ligger ude i bakkerne _bag_ Lars
Tyndskids marker.

Derfor skal man nok regne med 100-200 km for at finde et
overnatningssted. Jeg vil tro at alt indenfor den radius er booked de
dage hvor der er Grande Pryx.

Den mest logiske vej, og nok også den med mest trafik, er A7 til Hamby,
A1 til den anden ende, og så enten L115 (lige frem hvor motorvejen
ender) eller B51 (til højre mod Luxembourg og til venstre i første by)
til B258, der fører helt op til ringen.

Fra : phk

Dato : 20-01-05 14:30

"Henrik Sørensen" <shumi@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kunne jeg godt tænke mig at vide om der skulle være nogle der
> havde erfaring med at køre den tur evt muligheder om overnatning?

Det må være dig en trøst - her i denne tid med masser af kørevejledning - at
når du kommer derned så står der skilte til banen, så det er slet ikke et
problem at finde det.

De mange problemer med at finde den rigtige tur derned kan jeg slet ikke
kende (og jeg har været dernede nogle gange :))

--
Per, Esbjerg