Køb en Fabia.
Fra : Metax

Dato : 19-01-05 11:25

Køb en Fabia. Jeg har haft en 1.4 MPI og har nu en 1.9 TDI. Dejlig bil
med god komfort til lange ture. 1.9 TDI er et motorvejslokomotiv - den
rykker bare rent. Men har også været i sydeuropa i 1.4´en, den følger
pænt med.
Bilen er bare skruet godt sammen, og har aldrig overrasket mig - den
reagerer som jeg forventer.
Jeg gennemtrævlede utallige test inden anskaffelsen af TDI´en - kunne
simpelthen ikke finde noget bedre til prisen.

Fra : Martin

Dato : 19-01-05 16:02

Tja.. samme argument for at købe Toyota - fornuftigt men vildt kedeligt.
Skulle selv bruge en ministationcar sidste og og så også på Fabia'en. En
højere opvejelse af motor, teknik, kvalitet, udstyr og design gjorde at jeg
endte med en Peugeot 206 SW S16. Prisen var ca den samme som for Fabia'en,
men med væsentligt mere udstyr og en kraftigere motor - og så var den pæn!

Men fedt at du er tilfreds

Martin

Fra : anders majland

Dato : 19-01-05 17:03

> endte med en Peugeot 206 SW S16. Prisen var ca den samme som for Fabia'en,
> men med væsentligt mere udstyr og en kraftigere motor - og så var den pæn!

Hvilken fabia sammenlignede du med ? Jeg synes nu da vi kiggede i efteråret
at 206'eren lå noget dyrere end fabia - men vi kiggede også på de mindste
benzinere. Hvilket udstyr har du fået mere med i 206'eren ?

S16 står dd. til 205kkr på peugeot.dk, mens kombi ambiente med 1.4 16V og
også 100 hk står til 185.000 kr. Der er trods alt 20kkr i forskel, men der
et jo også "kun" 10% og finanseret gør det selvfølgelig ikke den store
forskel i den månedlige ydelse....

--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk
Yamaha XT600Z Ténéré 1988 & Skoda Fabia Kombi 1.2 2004

Fra : Bo Velschow

Dato : 19-01-05 17:36

> [...]
> men med væsentligt mere udstyr og en kraftigere motor - og så var den pæn!

Hmm... mon ikke Skoda generelt er af _væsentligt_ højere kvalitet end
Peugeot?? http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt.asp siger vist en
del (selvom der trods alt kører flere Peugeot'er (inkl. dem, der holder
stille på værkstederne) rundt end Skoda'er, har Skoda Fabia/Octavia jo svjv
ligget i top 5 i salgsstatistikkerne lige så længe, de har været på
markedet).

Jeg ville ikke være et mikrosekund i tvivl, hvis valget stod mellem Skoda og
Peugeot; min oplevelse er, at Peugeot/Citroen i dag svarer meget godt til
Skoda's kvaliet (eller mangel på samme) tilbage i 70'erne/80'erne (men
hvorfor har vi ikke fået PSA-vittigheder a la Skoda-vittighederne fra
dengang?? Nå, det er en anden snak). Anyway, så må man da håbe, at PSA snart
har fået styr på kvaliteten - der findes selvfølgelig andet en mandags-biler
derfra, men der er godt nok langt (alt for langt!) mellem dem blandt dem,
jeg kender til..

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : anders majland

Dato : 19-01-05 17:39

> har Skoda Fabia/Octavia jo svjv ligget i top 5 i salgsstatistikkerne lige
> så længe, de har været på markedet).

Ja de ligger højt og lige efter et par peugeot'er

Jeg tror nu ikke at kvalitetsforskellen er særlig stor, men vi valgte
skodaen fordi vi "følte" at vi der fik mest for pengene. (Og den har også
været på værksted pga. elproblemer som PSA)

Fra : Martin

Dato : 19-01-05 18:52

Hej

Jeg gik efter en benzin og 1,4 lød forkert i mine ører. Jeg fik en SW S16
med aircon, 16" og CD-anlæg mm. for 210 K. Så vidt jeg husker starter begge
biler omkring 160 K (for kombi), men så er der heller ikke noget af det
sjove... Derfor fandt jeg at jeg faktisk fik mere for pengene ved køb af
Peugeoten (og så tiltalte designet mig også). Jeg var desværre nødt til at
sælge den for et par måneder siden, men den er blevet i familien så jeg kan
stadig følge den

Jeg kender godt historierne om mange fejl på de franske, men "min" har ikke
fejlet det mindste i de 8 mdr. den har været i indregistreret (selvom en
kammerat der har solgt Peugeot ikke kan forstå det...).

Kender iøvrigt en stor brugtbilsforhandler, der altid kun har haft japanske
biler på sin plads pga. få problemer efter salg. Han er nu også begyndt at
købe og sælge Citroën og Peugoet, men Vw-familien vil han ikke have indenfor
fordi der er mange problemer. Om det kan man sige hvad man vil, men for ham
er det kr øre.

Martin

Fra : Lars Frandsen

Dato : 19-01-05 19:52

"Martin" <@mail.dk> skrev i en meddelelse
<snip>
> [...]
> indenfor
> fordi der er mange problemer. Om det kan man sige hvad man vil, men for

Er det fordi han ikke kan tjene det samme på reparation af VW-familien som
han kan på PSAerne?
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Mogens

Dato : 19-01-05 19:28

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Hmm... mon ikke Skoda generelt er af _væsentligt_ højere kvalitet end
> Peugeot?

Nej -> de er på samme lave niveau:
Europas største bilmagasin "Autobild" har bedømt
20 bilmærker ud fra følgende:
1) resultaterne af 7.000.000 rapporter fra TÜV bilinspektion
2) spurgt 25.000 bilejere
3) omfanget af tilbagekaldelser
4) langtidstestet en række biler (100.000 km)
5) læserbrevkassen i bladet
6) testet forhandlere og værksteder
7) bilmærkernes garanti- og kulancebestemmelserne

Rangereringen er som følger:
1) Mazda
2) Toyota (tidligere no. 1)
3) Honda
4) Hyundai og Nissan

6) Mitsubishi
7) Opel (højeste rangerende europæiske bilmærke !)
8) Volvo
9) Smart
10) Ford

11) Citroën og Mercedes
13) Seat (øverste VAG-mærke !)
14) Audi og BMW
16) Peugeot, Renault, Skoda og VW
20) Fiat

Fra : Sørensen

Dato : 20-01-05 10:53

> Nej -> de er på samme lave niveau:
> Europas største bilmagasin "Autobild" har bedømt
> 20 bilmærker [... cut ..]
> Rangereringen er som følger:
> 1) Mazda
> 2) Toyota (tidligere no. 1)
> 3) Honda
> 4) Hyundai og Nissan
> 6) Mitsubishi
> 7) Opel (højeste rangerende europæiske bilmærke !)
> [...]

Den der statistik synes jeg er super spændende!
- Vi er nemlig (stadig) ude og se på vores første bil, og skal have noget så
stabilt og driftsikkert som muligt (men da der måske skal pendles lidt, skal
den også kunne køre på mototvej uden brug af ørepropper fordi motoren kæmper
som besat).

Men nu til mit egentlig indlæg:
Statistikken er måske lidt uigennemskuelig.. Måske har det noget at gøre
med, at det er alle mulige modeller og størrelser, der er medtaget.. For
kigger man på TÜV-statistiken i Brugt Revyen 2004, så siger tallene jo noget
lidt andet..?!

1-3 år gamle biler (i 2004) har flg. statistik for de biler, som mit meget
utrænede øje spotter i Fabia/206-størrelsen:
(% angiver antal biler, der har alvorlige fejl under inspektionen):

2. plads: Toyota Yaris: 2,3 %
6. plads: Corolla: 2,6 %
19. plads: Nissan Almera: 3,5 %
26. plads: Honda Civic: 4,1 %
28. plads: Seat Leon: 4,2 %
29. plads: VW Polo: 4,3 %
do. : Ford Focus: 4,3 %
32: plads: Mazda 323: 4,4%
40. plads: Opel Astra: 4,6 %
45. plads: Seat Ibiza: 4,9 %
47. plads: Opel Corsa: 5,0 %
52. plads: Skoda Fabia: 5,1 %
59. plads: Fiat Punto: 5,4 %
do. : VW Lupo: 5,4 %
70. plads: Peugoet 206: 6,1 %
80. plads: Suzuki Swift: 6,6 %
102. plads: Suzuki Wagon R: 9,0 %
(Tallet ud for pladsen er nok jo nærmest ligegyldigt, da de andre pladser
kan være optagede af biler i helt andre kategorier - det er forskellen i %,
der er interessant..)

Også lidt mærkeligt er det, at "anmeldelserne" af bilerne, ikke HELT matcher
statistikkerne - Mazda 323 beskrives indirekte som en ektrem driftsikker bil
af anmelderne "reservedelene er dyre.. men til gengæld er der aldrig brug
for dem", mens ovenstående statistik trods alt indikerer, at der er flere
biler, der er mere driftsikre: Tag fx VW Polo'en, som har nogenlunde samme
statistik (endda 0,1 %-point bedre) - denne beskrives som en bil med mange
fejl ("helt fejlfri er den ikke.. det kniber mere med gerakassen")..

Hvad synes I, man skal "stole på"??
- Er det den rene, rå statikstik fra T'UV (ovenstående), hvor man selv kan
sammenligne de relevante _modeller_ (og ikke kun mærker), er det
motorjournlisternes anbefalinger af modellerne i Brugt Revyen eller er det
Autobilds undersøgelse (hvor der ikke i de danske citater kan skelnes mellem
modeller, men til gengæld er der også taget andre ting med end ren
bilinspektion)....?

Tak på forhånd!

VH Sørensen

Fra : anders majland

Dato : 20-01-05 11:16

> [...]
> skal den også kunne køre på mototvej uden brug af ørepropper fordi motoren

Jeg synes du skulle prøve en "lille bitte moderne motor" på motorvej. Jeg
havde ikke kørt motorvej med skodaen inden vi købte den (den daglige kørsel
er kun på "jysk motorvej" - i ved de veje der er brede nok til både at være
asfalterede og have striber på midten , men synes den gør det ganske
hæderligt. Motoren skal selvfølgelig bestille noget for at følge ved 130km/t
men jeg synes ikke støjen er generende. Ved mange km er en lille 1,4 tdi
også oplagt at kigge på. De andre mærker har også noget tilsvarende i
klassen - prøv dem

Fra : Metax

Dato : 20-01-05 13:05

> 29. plads: VW Polo: 4,3 %
> 52. plads: Skoda Fabia: 5,1 %

Mon ikke prisbesparelsen opvejer de 0,8% ?

Min forhenværende Fabia 1.4 MPI syntes jeg gjorde det rigtigt pænt - også
på motorvejene i Tyskland. Holder snildt en marchfart på 140.

Fra : Sørensen

Dato : 20-01-05 14:11

"Metax" <metax_NOS_PAM@mail-online.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke prisbesparelsen opvejer de 0,8% ?
>
> Min forhenværende Fabia 1.4 MPI syntes jeg gjorde det rigtigt pænt - også
> på motorvejene i Tyskland. Holder snildt en marchfart på 140.

Hvad er en MPI egentlig for en model? Det er ikke den almindelig 8V med 68
HK eller hvordan?
- Det er primært den, som vi selv kigger på lige nu (den alm. med 68KH) -
1.og fremmest fordi det er den model, der er let af finde i nærheden..

VH Sørensen
--
E-mail: duvedikkehvem snabelA hotmail prik commercial
"I tried sniffing coke once, but the ice cubes stuck in my nose"

Fra : anders majland

Dato : 20-01-05 16:09

> Hvad er en MPI egentlig for en model?

Multi point injection ?
Er det ikke - 1.4 16V75 HK

> - Det er primært den, som vi selv kigger på lige nu (den alm. med 68KH) -
> 1.og fremmest fordi det er den model, der er let af finde i nærheden..

Den gør det også meget godt - jeg har kørt lidt i en umiddelbart inden turen
i en 1.2 64hk. Den er bare lidt tørstigere (højere grøn ejerafgift)

Fra : Kent Glerup

Dato : 20-01-05 20:19

> [...]
> - Det er primært den, som vi selv kigger på lige nu (den alm. med 68KH) -
> 1.og fremmest fordi det er den model, der er let af finde i nærheden..

MPI, alle bogstaver i sølv = 1,4 8V 60HK (mener det er 60..)
Det er den gamle stødstangsmotor, lavkomprimeret udgave

MPI, sidste bogstav rødt = 1,4 8V 68HK
Samme motor, højkomprimeret

1,4 16V, 16V skrevet i sølv = 1,4 16V 75HK

1,4 16V, 16V skrevet i rødt = 1,4 16V 101HK

1,2 betegnelserne er jeg ikke helt stiv i...

MVH
Kent Glerup

Fra : Kim

Dato : 20-01-05 16:30

> [...]
>
> Min forhenværende Fabia 1.4 MPI syntes jeg gjorde det rigtigt pænt - også
> på motorvejene i Tyskland. Holder snildt en marchfart på 140.

Der er vel ikke den store prisbesparelse , jeg ville klart vælge en Polo 9N
, interiøret ser mere lækker ud

Mvh. Kim

Fra : Kent Glerup

Dato : 20-01-05 20:21

> Der er vel ikke den store prisbesparelse , jeg ville klart vælge en Polo
9N
> , interiøret ser mere lækker ud

Tjaa..

Materialerne følles efter min mening lækrere, i hvertfald i de nyere årgange
med helt sort instrumentbord.

I Polo'en er øverste del af instrumentbordet i hårdt plast. I Fabia er det
blødt.

MVH
Kent Glerup

Fra : Mogens

Dato : 20-01-05 18:21

"Metax" <metax_NOS_PAM@mail-online.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke prisbesparelsen opvejer de 0,8% ?

Måske, men det handler jo om fejl opg dermed
muligheden for at skulle undvære en bil i hverdagen.
Inkl. irritationsmomentet: "Er den nu i stykker igen"

> Min forhenværende Fabia 1.4 MPI syntes jeg gjorde det rigtigt pænt - også
> på motorvejene i Tyskland. Holder snildt en marchfart på 140.

Det er jo ikke nogen fart at holde gennem Tyskland, IMO...

Fra : Kim Kristensen

Dato : 20-01-05 13:11

"Sørensen" <duvedikkehvem@hotmail.nixNej> skrev i en meddelelse

> [...]

> kan være optagede af biler i helt andre kategorier - det er forskellen i

Som det fremgår af listen med de syv punkter så omfatter den pågældende
undersøgelse en del forskelligt, men jeg mener at det er til at se hvordan
et mærke klare sig i en bestemt disciplin. Jeg har ikke den pågældende
undersøgelse her, men kan da huske at Honda og Toyota deler førstepladsen
mht. lav fejlprocent. Så det samlede resultat ser uoverskueligt ud, men hvis
du ser på de forskellige discipliner som indgår er den til at få noget ud
af.

TÜV er de tyske bilinspektion, så de siger nok ikke en helt masse om
driftsikkerhed. Mange biler har været til check på værksted før syn, så det
siger lige så meget om ejer og værksted som om bilen. Det er jo primært
sikkerhedscheck de foretager til syn, men det kan da blotlægger nogle
brister på en konstruktion.

Sammensætningen af listen undre mig noget, hvis det er hele listen der er
her. Jeg kan ikke se at et Corolla og en Lupo skulle være i samme størrelse,
er det tilfældet mangler der i hvert fald andre modeller (307, Golf osv.).

> [...]
mellem
> modeller, men til gengæld er der også taget andre ting med end ren

TÜV er som nævnt begrænset til at gælde trafiksikkerhed, hvor bogen er en "
over all" gennemgang.

Du kan jo kaste et blik på den svenske maskinskaderapport og
Reliabilityindex, det er begge opgørelser af hvad forsikringsselskaber som
tegner forsikringer mod forskellige former for nedbrud på bilens systemer
oplever. De giver nok den bedste information omkring driftssikkerhed, og
udgifter i mangel af samme. Magasinet Whatcar laver jævnligt en liste med
den sidste udvikling ud fra den man oplever hos Reliabilityindex

http://www3.lansforsakringar.se/NR/rdonlyres/epkurgrcxt54zytknlxxyekldwlw7gfgft5ec4z3x6usnpmy7gx44x2ksygxwqmeh3ielwm544jv4ydaxha4hy36z6c/maskinskaderapport_ny.pdf

http://www.reliabilityindex.co.uk/

http://www.whatcar.com/News_SpecialReport.asp?NA_ID=212036

Med venlig hilsen Kim

Fra : BJ

Dato : 20-01-05 13:25

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

http://www3.lansforsakringar.se/NR/rdonlyres/epkurgrcxt54zytknlxxyekldwlw7gfgft5ec4z3x6usnpmy7gx44x2ksygxwqmeh3ielwm544jv4ydaxha4hy36z6c/maskinskaderapport_ny.pdf

Jeg køber garanteret ikke Volvo igen.

Min gearkasse har lige opgivet ævred.

Den er ikke billig, skal jeg hilse og sige, trods det faktum den lokale
forhandler har lagt sig i selen og givet mig et pænt afslag på
standardprislisten.

Volvo'en er ganske simpel alt for dyr at holde kørende (der er fejl på
potten som ganske simpelt ikke må forekomme i en bil i den prisklasse og det
ry/rygte).

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 20-01-05 18:19

> Jeg køber garanteret ikke Volvo igen.
> Min gearkasse har lige opgivet ævred.

Føj da!

> Volvo'en er ganske simpel alt for dyr at holde kørende

Jep - også min konklusion efter nogle stykker af slagsen!

Fra : Kim Kristensen

Dato : 20-01-05 18:39

> [...]
>
> Volvo'en er ganske simpel alt for dyr at holde kørende (der er fejl på
> potten som ganske simpelt ikke må forekomme i en bil i den prisklasse og

Det lyder ubehageligt dyrt.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-05 20:22

> [...]
>
> Den er ikke billig, skal jeg hilse og sige, trods det faktum den lokale
> forhandler har lagt sig i selen og givet mig et pænt afslag på

Puha, det lyder ikke godt.
Men set i bagspejlet, så begik du nok en alvorlig fejl i at skyde mondeo'en
af

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 20-01-05 22:33

KLIP

> Puha, det lyder ikke godt.

Den koster desværre nok lidt mere end 5.000,- kr...;-(

> Men set i bagspejlet, så begik du nok en alvorlig fejl i at skyde
> mondeo'en af

Ha, det var en konefirmapotte.

Jeg tror, jeg næste gang vil holde mig laaaannnngt væk fra Ford-imperiets
bilmodeller (selvom man aldrig skal sige aldrig)...

--
Bjørn J.

Fra : Cosworthy

Dato : 20-01-05 22:55

> Den koster desværre nok lidt mere end 5.000,- kr...;-(

Jeg har lige fået min gearkasse renoveret - du kan vel få Volvo'ens
gearkasse renoveret eller har den brækket sig helt?? Det koster under 5.000
kr.

--
Thomas Krath
Turbo lag is created to give V8's a chance!!

http://bilimport.tkrath.dk - importguide

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-05 22:58

"Cosworthy" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige fået min gearkasse renoveret - du kan vel få Volvo'ens
> gearkasse renoveret eller har den brækket sig helt?? Det koster under
> 5.000 kr.

Er det ikke en tomatkasse BJ plører rundt i?

--
Tom

Fra : Cosworthy

Dato : 20-01-05 23:15

> Er det ikke en tomatkasse BJ plører rundt i?

Jo - kan den ikke renoveres??

Fra : Mogens

Dato : 20-01-05 23:18

> Jo - kan den ikke renoveres??

Jow, men den slags gearkasse er dyrere at reparere på

Fra : BJ

Dato : 20-01-05 23:57

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jow, men den slags gearkasse er dyrere at reparere på

Volvo bestemte fra starten af at både motor og tomatgearkasse kun kunne
repareres af Volvo, altså ombyttes fra Göteborg.

Således kunne *ingen* købe reservedele, til reparation.

Det kan man nu til motoren, men *ikke* til gearkassen.

Den kræver Volvo tilbage og så får du en fabriksrenoveret tilbage.

Fabrikken er vel ikke sikker på, nogen andre kan magte opgaven.

--
Bjørn J.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 21-01-05 17:29

> [...]
>
> Den kræver Volvo tilbage og så får du en fabriksrenoveret tilbage.
>
> Fabrikken er vel ikke sikker på, nogen andre kan magte opgaven.

Volvo kan ikke reparere den, men det kan et andet firma som er specialister
i automatgear vel.
Den gearkasse du har, er taget er mig bekendt taget fra GM´s hylder og
findes i flere biler.
Ellers så jeg på Ebay i Tyskland en som solgte nye T6 motorer med gearkasse
for 2620 euro.
Annoncen står der ikke lige nu, men jeg gemte navnet.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&rd=1&item=7935395623

Det er bare billigt.

Niels

Fra : BJ

Dato : 21-01-05 17:36

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Den gearkasse du har, er taget er mig bekendt taget fra GM´s hylder og
> findes i flere biler.

Ved introduktionen af T6-motoren påstod Volvo ellers, gearkassen var
specielt nyudviklet til S80, på grund af motorens placering og den meget
sparsomme plads til automatgearet.

Jeg har aldrig hørt, den skulle være en genbrugsgearkasse, men det lyder da
spændende.

Man har også på det mest bestemte, forsikret mig om, der *igen* reservedele
kan købes til gearkassen ... ikke engang som autoriseret Volvo-forhandler.

Jeg må derfor tro på (som jeg er blevet fortalt) at de renoverede gearkasser
er renoveret med gamle reservedele.

Med den nye har jeg også (mindst) 2 års reklamationsret og jeg forsikrer dig
om, den vil blive udnyttet ved den mindste mislyd.

--
Bjørn J.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 21-01-05 17:59

> [...]
>
> Med den nye har jeg også (mindst) 2 års reklamationsret og jeg forsikrer
> dig om, den vil blive udnyttet ved den mindste mislyd.

Jeg må lige rette mig selv, jeg har læst den er lavet af GM, men tror du har
ret i den kun bruges af Volvo.
Angående reparation har Volvo haft dårlig erfaring med at værkstederne
ordner dem selv, så derfor bruger de et ombytter system.
Alternativet må være at købe en brugt hos en ophugger i Sverige, eller at
prøve et firma som http://www.mr-transmission.dk/ .

Niels

Fra : BJ

Dato : 21-01-05 18:15

> [...]

KLIP

> Alternativet må være at købe en brugt hos en ophugger i Sverige, eller at

Tak for forslagene, men den lokale Volvo-pusher har allerede fået opdraget
med at skifte gearkassen.

Jeg kan desværre ikke undvære den i halve eller hele måneder..;-(

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-05 23:18

"Cosworthy" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo - kan den ikke renoveres??

Næppe til 5.000 kr når man også skal betale hyren til de drenge der skal
pille den ud og montere den igen.
Jeg kender flere der har måtte slippe omkring 10.000 Kr eller mere

--
Tom

Fra : John Sahl

Dato : 20-01-05 23:22

Cosworthy wrote:
> Jo - kan den ikke renoveres??

Mine forældre gav 22.000 for renovering af deres automat-
gearkasse for nogen år siden.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : BJ

Dato : 20-01-05 23:58

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mine forældre gav 22.000 for renovering af deres automat-
> gearkasse for nogen år siden.

Det kan jeg desværre ikke nøjes med.

--
Bjørn J.

Fra : John Sahl

Dato : 21-01-05 01:27

BJ wrote:
> Det kan jeg desværre ikke nøjes med.

Det her var en Peugeot 505 GTDT Familiale der havde trillet
585.000km på det tidspunkt, den var nok lige knap så avanceret
som din Volvo

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : BJ

Dato : 21-01-05 02:07

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det her var en Peugeot 505 GTDT Familiale der havde trillet
> 585.000km på det tidspunkt,

Havde den holdt til eks. 400.000 ville det ikke være så slemt.

> den var nok lige knap så avanceret
> som din Volvo

Njøø, men jeg synes nu alligevel det er alt for få kilometer.

Det er første trin, der mangler (det kan også godt virke), derfor mener man
at hydraulikken (vist nogle stænger) er gået til trin 1.

Bilen kan faktisk udmærket køre, men at mangle trin 1 og konstant via
displayet blive bedt om at søge værksted straks, er lige lovligt træls at
sidde og kigge på.

Bilen er naturligvis også usælgelig med den "feature"..;)

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 21-01-05 16:29

> "John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Det kan jeg desværre ikke nøjes med.

Man kan jo også vende det om og set det fra den lyse side.
Du får jo en så godt som ny gearkasse og så støtter du en masse mennesker i
sverige med de millioner du sender op til dem

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 21-01-05 16:31

KLIP

> Man kan jo også vende det om og set det fra den lyse side.
> Du får jo en så godt som ny gearkasse og så støtter du en masse mennesker
> i sverige med de millioner du sender op til dem

Du fik mig lige til *højt* at synge hovedmelodien fra "Life of Brian"..)

--
Bjørn J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-01-05 09:13

> Du fik mig lige til *højt* at synge hovedmelodien fra "Life of
> Brian"..)

Hæng dig ikke i småting.
Brug Randers reb!

Nå-nej, var det ikke dem der gik konkurs

Det var da en skidt historie med potten.
Kunne næsten lyde som om Völle har noget af et problem.
(eller kan få det)
Jeg kan næppe tro, at din er den eneste af sin slags.
Heller ikke med den upgrade.
Jeg ved da godt, at den ikke hænger på træerne.
Den slags biler kan jeg btw. ikke lide.
De bliver altid bulede, når de kommer ned fra træerne

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : BJ

Dato : 28-01-05 12:13

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hæng dig ikke i småting.
> Brug Randers reb!

Det er måske også nødvendigt.

Bilen er nu på vejen igen og jeg har modtaget regningen.

Den lyder på en bagatel af 44.368,35 kr.

Jeg vil tage en samtale med Lars T. og høre om Volvo skal koste 1 kr. pr.
kørt km i bare rep og standard service.

Hvis det er tilfældet, har jeg ikke og garanteret heller ikke flådeejere,
råd til at køre S80.

PS: Jeg er netop erfaret at et rep-sæt koster i materialer i omegnen af
6.500 kr., men dette fik jeg først at vide, da jeg afhentede bilen repareret
med ny gearkasse.

--
Bjørn J.

--
Bjørn J.

Fra : John Sahl

Dato : 28-01-05 12:22

BJ wrote:
> PS: Jeg er netop erfaret at et rep-sæt koster i materialer i omegnen
> af 6.500 kr., men dette fik jeg først at vide, da jeg afhentede bilen
> repareret med ny gearkasse.

Oplyst af samme værksted?

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : BJ

Dato : 28-01-05 13:01

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Oplyst af samme værksted?

Ja.

--
Bjørn J.

Fra : John Sahl

Dato : 28-01-05 13:06

BJ wrote:

> Ja.

Se det ville jeg jo nok være en del skuffet over, men jeg
formoder at det også vil være en del af din argumentation
overfor Volvo, mht. reducering af den regning?

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : BJ

Dato : 28-01-05 13:09

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Se det ville jeg jo nok være en del skuffet over, men jeg
> formoder at det også vil være en del af din argumentation
> overfor Volvo, mht. reducering af den regning?

Det vil det også blive.

--
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 28-01-05 12:52

On Fri, 28 Jan 2005 12:12:40 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det er måske også nødvendigt.
>
>Bilen er nu på vejen igen og jeg har modtaget regningen.
>
>Den lyder på en bagatel af 44.368,35 kr.

Det er jo også en slags pæææng........!

>--

>Jeg vil tage en samtale med Lars T. og høre om Volvo skal koste 1 kr. pr.
>kørt km i bare rep og standard service.

>--

Det er nok helt normalt, skal du se.

>--

>Hvis det er tilfældet, har jeg ikke og garanteret heller ikke flådeejere,
>råd til at køre S80.

>--

Driftsomkostningerne på en bil stiger vel i de fleste tilfælde
proportionalt med anskaffelsesprisen? En ny gearkasse til en Audi
eller BMW koster sikkert et tilsvarende beløb?

Men det er jo ikke sikkert at de går i stykker?

> [...]

>6.500 kr., men dette fik jeg først at vide, da jeg afhentede bilen repareret

Det er s'gu da sjofelt, uden derfor at have noget med bare damer at
gøre!?

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 28-01-05 13:08

KLIP

> Det er jo også en slags pæææng........!

Åh jo.

> Det er nok helt normalt, skal du se.

Min ene kammerat, har en BMW 530 med 400.000 km på klokken og den har fåen
én ny vandpumpe.

Hvis jeg tæller alt med, har min potte kostet indtil dato 1,60 kr. pr. kørt
km excl. afskrivning og brændstof.

Den ene krone er kun rep.

> Driftsomkostningerne på en bil stiger vel i de fleste tilfælde
> proportionalt med anskaffelsesprisen? En ny gearkasse til en Audi
> eller BMW koster sikkert et tilsvarende beløb?

Jeg kender ikke deres sercicepriser.

> Men det er jo ikke sikkert at de går i stykker?

Det ved jeg heller´ikke.

> Det er s'gu da sjofelt, uden derfor at have noget med bare damer at
> gøre!?

Jeg finder det heller ikke helt fair.

--
Bjørn J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-01-05 14:08

> Det er måske også nødvendigt.
>
> Bilen er nu på vejen igen og jeg har modtaget regningen.
>
> Den lyder på en bagatel af 44.368,35 kr.

Det er da en klasse højere end landevejsrøveri.
Så må det jo hedde motorvejsrøveri.

> [...]
> kørt km i bare rep og standard service.
>
> Hvis det er tilfældet, har jeg ikke og garanteret heller ikke flådeejere,

Det tangerer hvad ejere af specialbiler skal regne med.
Her skal lige siges at jeg ikke regner S80 som en special-potte.

> PS: Jeg er netop erfaret at et rep-sæt koster i materialer i omegnen af
> 6.500 kr., men dette fik jeg først at vide, da jeg afhentede bilen
> repareret med ny gearkasse.

Her ville jeg være blevet meget skuffet.
Jeg går ud fra at værkstedet er bekendt med både firma-tlf + mob. + adr.
Så vil jeg sige at det helt klart ikke har været deres hensigt at oplyse dig
om alternativet.
At der findes et reparationssæt, tager jeg som et udtryk at den reparerede
plørekasse,
bliver af samme standard som den du har fået monteret.

Kan alt i alt godt forstå dit grumsede syn på Völle.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : BJ

Dato : 28-01-05 14:53

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Her ville jeg være blevet meget skuffet.

Det blev jeg egentlig også...inderst.

> At der findes et reparationssæt, tager jeg som et udtryk at den reparerede
> plørekasse,
> bliver af samme standard som den du har fået monteret.

Der hører en historie med til rep-sættet:

Det har været forsøgt (i nærheden) af et andet værksted.

Priser skulle efter sigende havde været ca. 13.000 kr. ...... meeeennnn ...
de kunne ikke få det til at virke, så de måtte for prisen montere en ny
gearkasse på kundens bil..... altså selv betale den interne difference.

Dette var årsagen til at man havde meddelt mig "ny gearkasse", da man ikke
ville risikere at skulle påføre værkstedet disse evt. ekstraomkostninger
(løbe en risiko eller set fra min side, finde ud af at lave arbejdet..!!).

Man valgte altså *ikke* at give mig valgmuligheden.

PS: Hvis andre såkaldte rejsebiler har de samme driftsmæssige omkostninger,
vil jeg ikke tro nogen biladministrationer vil acceptere køb af sådanne. Der
står jo ikke idiot på ryggen af biladministrationsfolk eller sågar deres
overordnede økonomifolk.

PPS: Jeg har en anden kammerat, der kører Mercedes. Han har kun hovedrysten
til overs for mine driftsomkostninger (også en benziner med
automatgearkasse) og andre kvaler.

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 28-01-05 18:16

> Det blev jeg egentlig også...inderst.

Dét er der ikke noget at sige til!
Men som jeg tidligere har nævnt, er mine tanker omkring
dét firma, der også har en afdeling i Grindsted, meget små!

> [...]
> (løbe en risiko eller set fra min side, finde ud af at lave arbejdet..!!).
> Man valgte altså *ikke* at give mig valgmuligheden.

Dét burde du have haft, IMO...

> [...]
Der
> står jo ikke idiot på ryggen af biladministrationsfolk eller sågar deres

Næ... - jeg har iøvrigt lige modtaget regnskabet for mine 30 biler :)

> PPS: Jeg har en anden kammerat, der kører Mercedes. Han har kun
hovedrysten
> til overs for mine driftsomkostninger (også en benziner med
> automatgearkasse) og andre kvaler.

Nyere MB har ikke noget godt ry - det må være en ældre udgave...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-01-05 19:05

> Dét er der ikke noget at sige til!
> Men som jeg tidligere har nævnt, er mine tanker omkring
> dét firma, der også har en afdeling i Grindsted, meget små!

Det lyder som om firmaet ikke er særlig kompetent

> Dét burde du have haft, IMO...

Det er lige præcis her jeg synes, at filmen knækker for firmaet.
BJ bliver uden videre påført en unødig stor udgift.
Dette sker uden at BJ får al info, der kan ændre hans beslutning.
Der er stadig langt fra 6.500 + 13.000 = 19.500 0g så op til 44.000
Så det er hvad jeg ville foreholde firmaet.
OK, en del af hvad jeg ville foreholde firmaet.

Ville også spørge dem hvorfor de ikke kunne levere rep.sæt + plørekasse
til et kompetent firma som så lavede arbejdet for dem.
Der findes, så vidt jeg ved, firmaer der stortset kun laver plørekasser.
Jeg nægter simpelthen at tro på at den kasse er SÅ speciel.

> omkostninger,
> Der
>
> Næ... - jeg har iøvrigt lige modtaget regnskabet for mine 30 biler :)

Når du kan smile, kan det ikke være særlig slemt
(Eller har du bare kigget om på din ryg)
<løberlangtvækoggemmermig.avi>

> hovedrysten
>
> Nyere MB har ikke noget godt ry - det må være en ældre udgave...

Der må da kunne findes bare 1, der ikke har været storslem

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC (kunne købe 2 for prisen på 1 plørekasse)

Fra : BJ

Dato : 29-01-05 00:27

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg nægter simpelthen at tro på at den kasse er SÅ speciel.

Hvis du læse mine forskellige indlæg omkring begrundelsen for en ny
gearkasse, vil du også se et tillidsbrud som nok er værd at tænke nærmere
over.

--
Bjørn J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-01-05 12:16

> Hvis du læse mine forskellige indlæg omkring begrundelsen for en ny
> gearkasse, vil du også se et tillidsbrud som nok er værd at tænke nærmere
> over.

Har lige læst hele historien en gang til.

Jeg må sige, at for mig oser den langt væk af protektionisme.
'Ingen kan lave vores biler, så godt som os selv!
Der er masser af elektronik i bilerne,
men den slags har andre ikke forstand på,
heller ikke specialværksteder!
Der er også en hel del hydraulik,
men det har specialværksteder heller ikke forstand på!'

IMO så er værkstedet gået i stå, et eller andet sted i '70-erne.
Dengang tendensen til specialisering opstod og specialfirmaerne kom.
Der er jo cylinderservice, bremseservice, hydraulikservice, gearkasseservice
og sørme om der ikke også findes 'plørekasseservice'.

Den dag jeg kommer og siger at jeg ved alt og kan alt,
da kan jeg ingenting og ved ingenting.

Det er bare min lille vurdering.
Jeg ved en del og kan en del, men langt fra alt.
At kende sine begrænsninger er en kunst og den kunst kan dit værksted ikke
IMO.
Hov, jeg mente vist: Dit forhenværende værksted

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : BJ

Dato : 29-01-05 00:25

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Næ... - jeg har iøvrigt lige modtaget regnskabet for mine 30 biler :)

Du/I betaler måske også 535,- kr pr. måned alt inclusive dog excl. brændstof
for 30.000 km årligt..?

> Nyere MB har ikke noget godt ry - det må være en ældre udgave...

Nope ... det er den seneste CLK 320.

Han har kørt i Mercedes de ca. +25 år, jeg har kendt ham, så hans erfaring
med omkostningerne til dette mærke er rimeligt velfunderet..;)

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 29-01-05 07:27

> Du/I betaler måske også 535,- kr pr. måned alt inclusive dog excl.
brændstof
> for 30.000 km årligt..?

Hvordan skal jeg forstå den?

Anker du over de 45 kilo ud fra et "handelsmæssigt" synspunkt
og er iøvrigt "godt tilfreds" med 535 kr, skattemæssigt?
Eller hyr?

Fra : BJ

Dato : 29-01-05 12:56

> [...]

> Anker du over de 45 kilo ud fra et "handelsmæssigt" synspunkt
> og er iøvrigt "godt tilfreds" med 535 kr, skattemæssigt?

Jeg må sandelig tilstå, du totalt misforstod mig.

Jeg hentydede til at nogle flådeejere betaler 535,- kr. pr. måned for alt på
den enkelte bil dog ekskl.. brændstof og jeg glemte forsikring som så må
køre 30.000 km årligt..

Bilerne er naturligvis købt.

Jeg kunne sagtens nøjes med én sådan, men vil have forbandet svært ved at
opnå ovennævnte totalservicepris.

Det er jo kun ét sølle 20.000 km. eftersyn på Volvoen...som da heller ikke
er en eks. Toyota...:)

Der var overhovedet ingen hentydninger til skat eller deslige, blot en
næsegrus beundring for at totalservice kan leveres til den pris sammenlignet
med, hvad jeg har betalt (og desværre ikke ved, hvad de første 99.000 km har
kostet).

--
Bjørn J.

Fra : Sørensen

Dato : 20-01-05 14:09

> [...]

> hvis
> du ser på de forskellige discipliner som indgår er den til at få noget ud
OK, det kunne være MEGET spændende at læse hele undersøgelsen, og ikke kun
de små uddrag, som diverse motor-sektioner i dagbladene har citeret..
- Har du (eller andre) kendskab til, hvor hele undersøgelsen (inkl. opdeling
i discipliner) kan læses (på dansk ellr engelsk)? Fx et dansk motor-blad af
en slags?

> [...]
> størrelse,
> er det tilfældet mangler der i hvert fald andre modeller (307, Golf osv.).

Det er ikke hele listen der er der. Det er kun dem, som jeg (som IKKE er
bilkender!) kunne få øje, som nogenlunde er i samme klasse (og listen
inkluderer kun brugtbiler, som kunne købes 1-3 år gamle i 2004).
P 306 har i øvrigt 6,3 % mens "VW Golf/Bora" har 4,0 %.. P 307 er muligvis
ikke med på listen fordi den er for ny til at man kunne finde 1-3 år gamle
biler i 2004..(?)

Tak for tips til læsestof i øvrigt!

VH Sørensen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 20-01-05 18:41

> [...]
opdeling
> i discipliner) kan læses (på dansk ellr engelsk)? Fx et dansk motor-blad

Nå ja, sådan er de måske placeret af TÜV men de er noget forskellige i
> [...]

> ikke med på listen fordi den er for ny til at man kunne finde 1-3 år gamle

Lyder sgu' underligt at de mangler.

> Tak for tips til læsestof i øvrigt!
>

> VH Sørensen

Velbekommen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-05 20:21

> Hvad synes I, man skal "stole på"??

Man skal godt stole på den nævnte statistik.

Men man skal ikke tro, man dermed kan sætte to streger under "kvalitet".

Man skal efter min mening også se på forhold som viden om bilers
"langtidsholdbarhed" - og den viden der står i bøger som for eksempel
BrugtRevyen.

Samtidig kan man holde det op mod forhold som for eksempel afskrivning - og
herunder se efter, om man evt. kan købe en dyrere og mere kvalitativ bil for
samme penge, som det koster at drive det første alternativ.

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-05 20:12

> Nej -> de er på samme lave niveau:
> Europas største bilmagasin "Autobild" har bedømt
> 20 bilmærker ud fra følgende:
> 1) resultaterne af 7.000.000 rapporter fra TÜV bilinspektion

Så er det spørgsmålet, om man mener, at "kvalitet" er dækket af ovenstående.

Jeg mener det ikke - faktisk trækker jeg mest på skuldrene af de der
undersøgelser - og jeg bruger dem i hvert fald ikke som eneste måleværktøj
for "kvalitet".

....specielt ikke hvis man er typen, der ikke kører ny bil...og det er jeg
heller ikke.

/Jan W Nielsen

Fra : Thomas Landberg

Dato : 19-01-05 19:01

> Tja.. samme argument for at købe Toyota - fornuftigt men vildt kedeligt.

Jeg kører snildt fra en 206GTi, så kedelig? Næppe.

> [...]
> men med væsentligt mere udstyr og en kraftigere motor - og så var den pæn!

Tja, Fabia'en er ikke verdens kønneste bil, men til gengæld er den skruet
godt sammen. Min kammerat med en 206HDi SW er ret træt af sin - jeg er ret
begejstret for min Fabia. I øvrigt har jeg termostatstyret aircon, 101hk TDi
(sådan var den i hvert fald fra fabrikken), fartpilot og ESP for mindre end
hvad han gav for en 90hk HDi.

--

MVH

Thomas Landberg
Skoda Fabia 1.9TDi Combi - 365.3nm v. 2.120omdr/min og 142.8hk v.
3.430omdr/min.
www.bokstuning.dk
Tilbud: Garmin Quest 4.995kr (5.995kr vejl.), Garmin 2620 7.995kr (14.495kr
vejl.)

Fra : Kent Glerup

Dato : 19-01-05 21:14

> [...]
> men med væsentligt mere udstyr og en kraftigere motor - og så var den pæn!

Hmm.. noget tid til 1. april alligevel...

Fra : Metax

Dato : 20-01-05 01:20

Sådan en mandehørmer af hvis bil der er den sejeste - tjah. Mit indlæg var
ment til en eksisterende tråd, men startede en ny op.

Men Martin:

> Tja.. samme argument for at købe Toyota - fornuftigt men vildt kedeligt.

Tjah, Skodaen er købt med fornuften og ikke hjertet. Valget var ikke faldet
på en Peugot med nogen af disse

> Skulle selv bruge en ministationcar sidste og og så også på Fabia'en. En
> højere opvejelse af motor, teknik, kvalitet, udstyr og design gjorde at
jeg
> endte med en Peugeot 206 SW S16.

Undskyld - jeg fortår ingen af disse: "motor, teknik, kvalitet, udstyr og
design".

> Prisen var ca den samme som for Fabia'en,
> men med væsentligt mere udstyr og en kraftigere motor

Tjah - jeg har EPS, aircon, ABS, varme i sidespejlene, trådløs centrallås, 5
hastigheder i viskerne, computer med angivelse af bl. a. aktuelt og
historiskt forbrug, biplyd når jeg kører ind i en frostzone,
varmluftskanaler til bagsæde, en hel masse lamper og højttalere mm.

!.9 tdi har 100 hk. og ikke mindst et drejningsmoment på 240 NM ved ca. 2000
omdrejninger. Du kommer først til næste lyskryds med din overlegenhed på ca.
1/2 sek. til 100- måske, men sidst over Kassel bakke. At du kan køre ca. 7
km. hurtigere på toppen...........

> - og så var den pæn!

Pæn - der er da ingen af disse biler der er "pæne". Det må vist være smag og
behag. Jeg syntes at en Renault Laguna ST-car, en Volvo V70, en Mercedes
Coupe m. fl. er pæne biler. Vores er lidt kedelige.

> Men fedt at du er tilfreds

Det er jeg. Faktisk var jeg aldrig utilfreds med min 1.4, men jeg kører
pokkers meget. Og der var ok økonomi i at skifte min "gamle" trofaste hest
ud ved 82.000 km. Den havde ikke fået andet end brændstof og olie.

Også dejligt at du er glad for din bil - bliv ved med det.

Hilsen Metax

Fra : Michael Callesen

Dato : 20-01-05 20:26

Har også lige fået en Fabia Combi 1,9 TDI.
En fremragende bil. Vi valgte Fabien frem for 206 SW fordi der er
væsenligt større bagage rum, og pladsen på bagsæderne er VÆSENLIGT
bedre.

Vi har nu kørt de første 5000 i den, og den har gået 19,8 i snit. Det er da
meget
pænt med ny motor og vinterkørsel/blæsevejr taget i betragtning. Den skal
jeg
nok få op på en 23-24 til sommer med tilkørt motor.

Calle

Fra : Mikkel Vitus

Dato : 19-01-05 22:05

> [...]
> Jeg gennemtrævlede utallige test inden anskaffelsen af TDI´en - kunne
> simpelthen ikke finde noget bedre til prisen.

Ja det er bare synd at den er så grim.

Mvh
Mikkel

Fra : Martin

Dato : 20-01-05 09:11

Det var da en hvepserede jeg stak nallerne i

Valget af Peugeot var for mit vedkommende en samlet vurdering af hvad jeg
fik - og det vil j alt andet lige til dels være subjektivt.... I øvrigt ret
heldigt, for ellers ville vi alle jo køre køre i Toyota Corolla.

Lige en tilføjelse omkring pris og udstyr: Fabia 1,4 Ambiente benzin med 101
hk koster 185 K. Jeg gav det samme for S16'eren med 110 hk (sikkert ikke den
store forskel) og udstyr som fjernbetjent centrallås, ESP, 6 airbags, varme
i sidespejle og sæder mv. Hertil brugte jeg ca 25 K på aircon, fælge,
CD-anlæg, metallak og levering....

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-05 09:28

On Thu, 20 Jan 2005 09:11:07 +0100, "Martin" <@mail.dk> wrote:

>Det var da en hvepserede jeg stak nallerne i

Du burde da vide, at det er farligt at diskutere biler

>Valget af Peugeot var for mit vedkommende en samlet vurdering af hvad jeg
>fik - og det vil j alt andet lige til dels være subjektivt.... I øvrigt ret
>heldigt, for ellers ville vi alle jo køre køre i Toyota Corolla.

Ydrk......2 millioner Corolla'er på vejene.

> [...]
>store forskel) og udstyr som fjernbetjent centrallås, ESP, 6 airbags, varme
>i sidespejle og sæder mv. Hertil brugte jeg ca 25 K på aircon, fælge,

Bilmagasinet testede de to stationcars på et tidspunkt og udnævnte
Fabia'en til samlet vinder, men 206'eren vandt i disciplinen
køreegenskaber. Det kan man tage som man vil.

--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : anders majland

Dato : 20-01-05 10:21

Det var jo også pænt under listeprisen på 205kkr..

Det er også standard i den skoda martin sammenligner med. ESP kommer med fra
75hk og airbags for og i siderne er standard- men om det er 4 eller 6 kan
jeg ikke se. Varme er der allerede med de små motorer i mellemste
udstyrniveau.

> Bilmagasinet testede de to stationcars på et tidspunkt og udnævnte
> Fabia'en til samlet vinder, men 206'eren vandt i disciplinen
> køreegenskaber. Det kan man tage som man vil.

Yep - og når forskellen i listepris på 20kkr forsvinder bliver valget
sværere da de - så er det mest hjertet der afgør valget. (fabia kombi har
dog et noget større bagagerum). Og der findes stadig dem der helst undgår
skoda pga mærket.

/A

Fra : phk

Dato : 20-01-05 15:07

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse
> [...]

Sikkert ikke den store forskel? Jo jo da! De sidste 500 på din
omdrejningstæller har du flere HK end i TDI´eren ...

Du har ikke prøvet at køre i dem begge?

--
Per, Esbjerg

Fra : Metax

Dato : 20-01-05 10:39

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 20-01-05 11:07

On Thu, 20 Jan 2005 10:39:20 +0100, "Metax"
<metax_NOS_PAM@mail-online.dk> wrote:

> [...]
>behag. Jeg syntes at en Renault Laguna ST-car, en Volvo V70, en Mercedes
>Coupe m. fl. er pæne biler. Vores er lidt kedelige.

Godt gået Metax !

Min svoger med 4 børn skulle have ny bil for nogle år siden, før alle
disse MPV'er kom på markedet. Jeg foreslog en Fiat Multipla.

Hans kommentar var: den vil jeg ikke have, den er grim !

hvortil jeg bemærkede: ja, det er den. Men det er bare indtil een
eller anden reklame siger, at den er smart. Så er den smart !

Bildesign kører i svingninger. Fra det kantede til det runde, og
tilbage igen.

Nå, men han købte en Ford Galaxy.

mvh

John

Fra : anders majland

Dato : 20-01-05 11:20

> Hans kommentar var: den vil jeg ikke have, den er grim !

Der hvor udseendeet betyder noget er fra førerpladsen - jeg tror såmen godt
jeg kunne finde på at købe en der er så grim som en multipla, bortset fra at
jeg ikke har så meget fidus til fiat.

Førerpladsen i fabia'en er jeg tilfreds med. jeg kan godt overse det grimme
logo midt på rattet

/A

Fra : Metax

Dato : 20-01-05 13:01

> Førerpladsen i fabia'en er jeg tilfreds med. jeg kan godt overse det
grimme
> logo midt på rattet

Skoda var indtil ca. 1940 kendt for at lave rigtigt gode biler.

Det er de vist ved at blive igen. Min er ihvertfald skruet godt sammen

Metax

Fra : anders majland

Dato : 20-01-05 13:51

> Skoda var indtil ca. 1940 kendt for at lave rigtigt gode biler.
> Det er de vist ved at blive igen. Min er ihvertfald skruet godt sammen

Det bliver logo/bomærke ikke kønnere af

/A

Fra : Kent Glerup

Dato : 20-01-05 20:29

meddelelse news:41efab1b$0$48318$14726298@news.sunsite.dk...

> Det bliver logo/bomærke ikke kønnere af

Skiltet er da flot udført! Hellere det end at slippe mesterslanten på en BMW
hvor ratlogoet bare er præget i plasten...

MVH
Kent Glerup

Fra : anders majland

Dato : 22-01-05 20:17

> Skiltet er da flot udført! Hellere det end at slippe mesterslanten på en
> BMW
> hvor ratlogoet bare er præget i plasten...

Nu kan vi vist ikke rose den mere - når vi ikke engang kan blive enige om at
kritisere logo/bomærke

/A

Fra : Metax

Dato : 20-01-05 12:57

> Hej
>
> Godt gået Metax !

Tak.

> Nå, men han købte en Ford Galaxy.

Den er da heller ikke for køn

hilsen Metax

Fra : Thomas

Dato : 21-01-05 01:46

"Metax" <metax@mail-online.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg gennemtrævlede utallige test inden anskaffelsen af TDI´en - kunne
> simpelthen ikke finde noget bedre til prisen.

Jeg vil nu anbefale folk at købe et Fiat Duna årg 88. Jeg har nu
gennemtæsket min ca. 260.000 uden problemer og den bruger ikke olie og kører
ca. 13 km/l i snit.

Og de fåes billigt i dag endda billigere end din Fabia, så den må klart
være at foretrække

Ej du er nødt til at sammenligne din Fabia direkte med andre eller sætte den
i en kategori. Alle biler kører glimrende, men det kommer an på hvad folk
skal bruge dem til og hvilken pris man vil betale

Mvh

Thomas

Fra : Goofy

Dato : 03-02-05 09:35

Metax" <metax@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg gennemtrævlede utallige test inden anskaffelsen af TDI´en - kunne
> simpelthen ikke finde noget bedre til prisen.

Tja.. jeg valgte en Passat Variant 1,9 TDI til samme pris som en spritny
Fabia Combi.

Og så var den endda tilkørt :) Aircon, ESP, 4 airbags, træk, tagrælinger,
metallak, højdejusterbare sæder..

Kom igen om 5 år, så kan vi snakke om hvem der har haft billigst bil :)

Men jeg overvejede skam en Fabia - den er bare for bette..

vh
/he

Fra : N/A

Dato : 14-02-05 10:40

Fra : anders majland

Dato : 14-02-05 10:40

> [...]
> metallak, højdejusterbare sæder..
>
> Kom igen om 5 år, så kan vi snakke om hvem der har haft billigst bil :)

Meget gerne - før nu regnskab hvor du tager det hele med

> Men jeg overvejede skam en Fabia - den er bare for bette..

Knægten er ikke mere end 4 så de næste par år kan han godt være på bagsædet