vw t4 tdi 111kw knast....
Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 22:11

Hej hva kan grunden til at knasten ser sådan ud... har lagt billeder ud på
binaer.motor
motoren skulle have kørt 148000km

Fra : bme

Dato : 19-01-05 02:01

"[4660] Carsten Petersen" <carsten(A)mv24.dk> skrev i en meddelelse
> Hej hva kan grunden til at knasten ser sådan ud... har lagt billeder ud
> på
> binaer.motor
> motoren skulle have kørt 148000km

sidst jeg så såden en knast, havde motoren stået stille i ca 5-6 måneder.
Olien havde rendt fra topstykket og kondensvand havde rustet spidserne. i
løbet af få tusinde km var spidserne godt og grundigt slidte.

/bo

Fra : p.jarnbak

Dato : 19-01-05 11:30

> [...]
> Olien havde rendt fra topstykket og kondensvand havde rustet spidserne. i
> løbet af få tusinde km var spidserne godt og grundigt slidte.

Jep,det har jeg også prøvet.Rustem virker som fint slibemidel så det er med
at få
det væk før man starter motoren.Jeg klarede den med lidt brazo til at polere
knasten
og så lidt olie før start.Der var ikke noget unormalt slid efter 6k
kilometer.Motoren havde stået i 5 år
før jeg fik den.
Hej Palle.

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 19:25

Hej tak for svar...men tror i det er en god idè at køre med den knast.. skal
den ikke skiftes ud ?? og hydraliske lyftere har vel osse taget
skade...motor har stået stille i hvertfald i 3mrd i DK blev købt af en
tysker..han skulle bare bruge gearkasse og solgte motoren videre på ebay til
mig...og jeg har så solgt den til en dansker som har taget de billeder her..