1 + 1 = 3 => bilen skal udskiftes...
Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-05 18:53

Den skal bruges til at transportere mig 200 km/dag, derfor:
- Diesel (En benzin der går langt nok på literen er for kedelig)
- Klima (Evt. airc.)
- Fartpilot (ikke krav, da det kan eftermont.)
- Skal være komf. at køre i, herunder retningsstabil, fast undervogn.
- Kvik (vant til 145 hk/350 nm/6 gear)
- Evt. aut. gear
- Helst st.car.
- Pris 0 - 200.000 kr.

Hvad fand... skal man købe?

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-01-05 19:14

meddelelse news:41ed4cfc$0$48326$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> - Fartpilot (ikke krav, da det kan eftermont.)
> - Skal være komf. at køre i, herunder retningsstabil, fast undervogn.

Skal der også være plads til barnevogn?

Eller er det ikke det 3-tallet dækker over?

Har hørt at Seat Cordoba kan have omtalte køretøj med.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-05 19:23

Uffe Bærentsen telepaterede følgende til sin PC:
> Skal der også være plads til barnevogn?
> Eller er det ikke det 3-tallet dækker over?

2 x ja...

> Har hørt at Seat Cordoba kan have omtalte køretøj med.

Tvivler jeg på opfylder mine krav til komfort/luksus... :-|

Fra : phk

Dato : 18-01-05 20:17

meddelelse news:41ed542a$0$48325$14726298@news.sunsite.dk...

> Tvivler jeg på opfylder mine krav til komfort/luksus... :-|

.... sagde han ud igennem vinduet på en af sine mange fhv. 4-hjulstrækkere :)

Hvad er det du kører i nu?

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-05 21:28

phk telepaterede følgende til sin PC:
> Hvad er det du kører i nu?

Seat Alhambra 1,9 TDi, 6 gear med klima, fjbtj. oliefyr, fartpilot osv.

Fra : phk

Dato : 18-01-05 21:44

meddelelse news:41ed7165$0$48323$14726298@news.sunsite.dk...
> phk telepaterede følgende til sin PC:

> Seat Alhambra 1,9 TDi, 6 gear med klima, fjbtj. oliefyr, fartpilot osv.

Og hvad er der i vejen med den?

--
Per, Esbjerg

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-05 22:18

phk telepaterede følgende til sin PC:
> Og hvad er der i vejen med den?

Intet...
Men der er kun plads til 2...

Fra : Fly Christensen

Dato : 18-01-05 22:51

On Tue, 18 Jan 2005 22:17:39 +0100, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>phk telepaterede følgende til sin PC:
>
>Intet...
>Men der er kun plads til 2...

Kan du ikke købe et par bagsæder til den? Jeg har da set nogle med slige
udstyr.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-05 22:59

Fly Christensen telepaterede følgende til sin PC:
> Kan du ikke købe et par bagsæder til den?

Jo, men det koster en del i afgift... :-|

> Jeg har da set nogle med
> slige udstyr.

Ikke forstået... ?

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-01-05 23:19

meddelelse news:41ed86c8$0$48319$14726298@news.sunsite.dk...
> Fly Christensen telepaterede følgende til sin PC:
>
> Jo, men det koster en del i afgift... :-|

Kommer det over 200.000,- ?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-05 23:24

Uffe Bærentsen telepaterede følgende til sin PC:
> Kommer det over 200.000,- ?

Jeg har ikke undersøgt det, men jeg kan ikke forstille mig andet...

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 19:33

> Hvad fand... skal man købe?

mit bud:

http://bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=541278&page=1

Mvh
Morten

Fra : Mogens

Dato : 18-01-05 19:38

"Juel" <xHOSstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> mit bud:
> http://bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=541278&page=1

Jep, meeen 204.000 km.
Morten kommer jo til at køre over 50.000 km om året...

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 20:00

> Jep, meeen 204.000 km.
> Morten kommer jo til at køre over 50.000 km om året...

den kan da snilt holde til 200KKm endnu...

Mvh
Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-05 21:33

Mogens telepaterede følgende til sin PC:
> Jep, meeen 204.000 km.
> Morten kommer jo til at køre over 50.000 km om året...

Korrekt. Jeg frygter dog ikke km så meget som andre, da jeg selv kan lave
det meste, og jeg finder næppe noget der opfylder mine krav, hvis de ikke
har trillet nogle km...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-01-05 22:25

meddelelse news:41ed728a$0$48325$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> det meste, og jeg finder næppe noget der opfylder mine krav, hvis de ikke

Km er vist ikke noget problem.
Noget helt andet er lædersæder.
Jeg ville personligt være ked af at montere en barnstol på læderindtrækket.

Men det er bare min mening

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Mogens

Dato : 18-01-05 22:28

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Noget helt andet er lædersæder.
> Jeg ville personligt være ked af at montere en barnstol på
læderindtrækket.

Hos BMW er det ikke noget problem.
Man kan købe en barnestol i samme læderkvalitet
som resten af bilen !

Jeg så en 328i cabrio ude i lufthavnen, hvor
barnestolen var af samme moccabrune læder
som resten af interiøret...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-05 22:28

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-01-05 23:20

meddelelse news:41ed7f7e$0$48316$14726298@news.sunsite.dk...
> Mogens telepaterede følgende til sin PC:

Hvad med slitage, hvor den hviler på sædet?
Det var mere det, jeg var bange for.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-05 23:24

Uffe Bærentsen telepaterede følgende til sin PC:
> Hvad med slitage, hvor den hviler på sædet?
> Det var mere det, jeg var bange for.

Så må den få noget at stå på...

Fra : anders majland

Dato : 18-01-05 22:44

> Noget helt andet er lædersæder.
> Jeg ville personligt være ked af at montere en barnstol på
> læderindtrækket.
> Men det er bare min mening

Hvorfor det ?
Læder er da nemmere at rengøre end stof, når det kommer til at møgbeskidte
vinterstøvler ...

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-01-05 09:57

meddelelse news:41ee1bc8$0$48326

> Hvorfor det ?
> Læder er da nemmere at rengøre end stof, når det kommer til at møgbeskidte
> vinterstøvler ...

Slitage, der hvor børnesædet trykker ned på læderet.

Vores den lille sidder da tit og sparker til bagsiden af forsædet.
Der er også en lommebag på sædet, som er god til at sætte foden i.
Jeg kan ikke forestille mig andet, end det ridser, hvis det var læder.

Men nu er vi måske underlige.
Hellere ridser/skrammer på bilen end på den lille

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : anders majland

Dato : 19-01-05 11:18

> Slitage, der hvor børnesædet trykker ned på læderet.

Det kan da klares med et "hundedækken" under stolen, men jeg vil være mere
nervæs ved "slid" alle andre steder når barnet bliver gammelt nok til selv
at kravle op i stolen.

Vi har en lædersofa i stuen og den tåler væsenligt mere end stof... Bilen
har noget "træls" lyst betræk flere steder på sæderne, så vi sætter nu
sæderovertræk over... Det burde vi have gjort fra starten af....

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-05 21:32

Juel telepaterede følgende til sin PC:

> mit bud:
>
> http://bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=541278&page=1

Er der nok plads på bagsædet i en sådan..?

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 22:13

> Er der nok plads på bagsædet i en sådan..?

kommer jo an på hvad du skal bruge !

Men jeg synes der er god plads, det er bestemt sådan en jeg godt kunne bruge
)

Mvh
Morten

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-01-05 08:45

"Juel" <xHOSstarchild.dk> wrote in message

> mit bud:
>
> http://bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=541278&page=1

Den kan IMO vist blive et dyrt bekendskab med tiden.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 09:08

> Den kan IMO vist blive et dyrt bekendskab med tiden.

HuH ?? bmw dele er da billige !

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-01-05 09:42

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote in message

> HuH ?? bmw dele er da billige !

Men skal der ikke bruges en masse af dem på så relativet gammel en bil med
det km tal og med de mange km som Morten kommer til at køre ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 09:54

> Men skal der ikke bruges en masse af dem på så relativet gammel en bil med
> det km tal og med de mange km som Morten kommer til at køre ?

Den store diesel motor har mange km igen..
Og dele burde ikke være så stort problem endnu, og hvis noget skal skiftes
er bmw dele billige

mvh
morten

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-01-05 10:50

> Den store diesel motor har mange km igen..
> Og dele burde ikke være så stort problem endnu, og hvis noget skal skiftes
> er bmw dele billige

OK, jeg var ikke klar over at BMW dele var billige.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 10:52

> OK, jeg var ikke klar over at BMW dele var billige.

Nej det tror folk ikke de er, men det er de, MEGET billiger end VW f.eks..

Mvh
Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-01-05 09:09

Christian B. Andresen telepaterede følgende til sin PC:

> Den kan IMO vist blive et dyrt bekendskab med tiden.

Hvorfor?
Afskrivning eller vedligeholdelse?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-01-05 09:41

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
> Christian B. Andresen telepaterede følgende til sin PC:

> Hvorfor?
> Afskrivning eller vedligeholdelse?

Vedligeholdelse.
Men det er måske ikke så slemt ?

--
mvh/rg. Christian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-01-05 09:55

Christian B. Andresen telepaterede følgende til sin PC:
> Vedligeholdelse.
> Men det er måske ikke så slemt ?

Det ved jeg ikke...
Men jeg laver alt (99,9%) selv...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-01-05 10:50

> Christian B. Andresen telepaterede følgende til sin PC:
>
> Det ved jeg ikke...
> Men jeg laver alt (99,9%) selv...

Det betyder selvfølgelig meget, og jeg kan så også se at BMW dele åbentbart
er billige.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Mikael L

Dato : 18-01-05 19:37

> [...]
> - Fartpilot (ikke krav, da det kan eftermont.)
> - Skal være komf. at køre i, herunder retningsstabil, fast undervogn.

Det må da lige være den her du er ude efter.
http://www.bilbasen.dk/biler/Forhandlere/showcarbilleder.asp?id=602800192&page=1
Det er tilsyneladende en import-bil (manglende sideblinklygter) så det er
måske værd at være opmærksom på evt. historie.

Mikael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-05 21:34

Mikael L telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> Det er tilsyneladende en import-bil (manglende sideblinklygter) så
> det er måske værd at være opmærksom på evt. historie.

I kan godt lide BMW...

Havde kigget lidt på denne:
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=265100205&page=1

Den har trillet 310.000 km, ikke taxi...
Motor 190.000 km.

Fra : Mikael L

Dato : 18-01-05 21:50

meddelelse news:41ed72c8$0$48316$14726298@news.sunsite.dk...
> Mikael L telepaterede følgende til sin PC:
>
> I kan godt lide BMW...

Ja. Men det er der jo en grund til

> Havde kigget lidt på denne:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=265100205&page=1
>
> Den har trillet 310.000 km, ikke taxi...
> Motor 190.000 km.

Ser også meget godt ud. Som jeg ser der er der følgende fordele fremfor den
jeg fandt. læder, prisen, el-sæder.
Fordele ved den jeg fandt. km tal, sportssæder, soltag (det store.)

Du må ud og prøve dig frem. God Jagt

Mikael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-05 22:03

Mikael L telepaterede følgende til sin PC:
> Ser også meget godt ud. Som jeg ser der er der følgende fordele
> fremfor den jeg fandt. læder, prisen, el-sæder.

Mener du den jeg fandt?
Så har den vist også det soltag, der står i hvert fald 2 x soltag...

Og fuldaut. klima..

> Fordele ved den jeg fandt. km tal, sportssæder, soltag (det store.)

Km er godt...
Men man kan få meget BMW i tyskland for 60.000 kr...

> Du må ud og prøve dig frem. God Jagt

Takker...

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 22:15

> I kan godt lide BMW...

Ja du ville jo ha komfort og kvalitet

> Havde kigget lidt på denne:
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=265100205&page=1

Den er lidt kedelig at se på efter min mening.. kan bedre li de nyere
modeller, men igen smag og behag

Mvh
Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-05 22:17

Juel telepaterede følgende til sin PC:
> Den er lidt kedelig at se på efter min mening.. kan bedre li de nyere
> modeller, men igen smag og behag

Ja, men de nyere koster...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-05 22:29

Juel telepaterede følgende til sin PC:
> Den er lidt kedelig at se på efter min mening.. kan bedre li de nyere
> modeller, men igen smag og behag

Denne er fin, men lige lidt for dyr...
Ikke fordi jeg har et egentligt maks, mere fordi jeg synes at det er mange
penge at sætte i en bil...
http://www.bilbasen.dk/biler/Forhandlere/showcarbilleder.asp?id=559000389&page=1

Fra : Mogens

Dato : 18-01-05 22:32

meddelelse news:41ed7fb5$0$48318$14726298@news.sunsite.dk...

> Denne er fin, men lige lidt for dyr...
> Ikke fordi jeg har et egentligt maks, mere fordi jeg synes at det er mange
> [...]

Typisk bil at importere....
Hvis man kan nå at få fat i dem!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-05 22:35

Mogens telepaterede følgende til sin PC:
> Typisk bil at importere....
> Hvis man kan nå at få fat i dem!

Ja, jeg har tænkt på det...
Jeg har ca. 6 md, så tiden er der...

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 12:27

> Typisk bil at importere....
> Hvis man kan nå at få fat i dem!

jeps billig og PROPPET med udstyr ;oP

Mvh
Morten

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-01-05 09:39

Morten Fruergaard telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=265100205&page=1
>
> Den har trillet 310.000 km, ikke taxi...

Så har je været ude at trille i den...
Det var 350.000 km, ikke 310.000 km.

Men den havde da godt nok ALT i udstyr - selv nakkestøtten var el-drevet...

Den kørte godt, og skiftede gear som var den ny...

Den kørte så godt, at vi ubevist kom til at være væk lidt for længe...

Fra : Mikael L

Dato : 20-01-05 20:32

meddelelse news:41ef6e45$0$48327$14726298@news.sunsite.dk...

> Den kørte så godt, at vi ubevist kom til at være væk lidt for længe...

Men er du kommet nærmere en beslutning om hvilken bil der skal skrives
slutseddel på?

Mikael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-01-05 21:46

Mikael L telepaterede følgende til sin PC:
> Men er du kommet nærmere en beslutning om hvilken bil der skal skrives
> slutseddel på?

Næ...

jeg går og tænker lidt..

140.000 kr. for en 11 år/350.000 km gammel bil er trods alt penge...
Det er lidt svært at vurdere, hvordan det er at komme af med igen på et
tidspunkt...

Fra : Mikael L

Dato : 21-01-05 21:46

meddelelse news:41f01898$0$48327$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> 140.000 kr. for en 11 år/350.000 km gammel bil er trods alt penge...
> Det er lidt svært at vurdere, hvordan det er at komme af med igen på et

Det har du ret i. Jeg tror desværre ikke de er nemme at komme af med igen.
Jeg går og frygter lidt når jeg en gang skal skille mig af med min.

Mikael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 22-01-05 10:52

Mikael L telepaterede følgende til sin PC:
> Det har du ret i. Jeg tror desværre ikke de er nemme at komme af med
> igen. Jeg går og frygter lidt når jeg en gang skal skille mig af med
> min.

Hvad har du?

Fra : Mikael L

Dato : 22-01-05 14:34

meddelelse news:41f2225e$0$48318$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvad har du?

E34 520i fra 89

Mikael

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-01-05 19:05

> [...]
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=265100205&page=1
>
> Den har trillet 310.000 km, ikke taxi...

Jeg har fået at vide, at motoren i en 525 TDs ikke holder...
Så den er jeg gået lidt fra igen... :-|

Fra : Mogens

Dato : 24-01-05 19:34

meddelelse news:41f538d6$0$48315$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg har fået at vide, at motoren i en 525 TDs ikke holder...
> Så den er jeg gået lidt fra igen... :-|

Jeg tror, det er et rygte -> afledt af 524'erens elendige holdbarhed...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-01-05 20:36

Mogens telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg tror, det er et rygte -> afledt af 524'erens elendige
> holdbarhed...

Måske...
Men tror at det ender med en Volvo 850 2,5 TDi...

Fra : Mogens

Dato : 24-01-05 21:06

meddelelse news:41f54e53$0$48316$14726298@news.sunsite.dk...

> Men tror at det ender med en Volvo 850 2,5 TDi...

Forstår jeg godt - en dejlig vogn, 850 TDI.
Det eneste, der kunne afholde mig, er det faktum,
at en Volvo er dyr i drift...

/Mogens
ejer emeritus af 3 Volvo'er...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-01-05 21:14

Mogens telepaterede følgende til sin PC:
> Forstår jeg godt - en dejlig vogn, 850 TDI.
> Det eneste, der kunne afholde mig, er det faktum,
> at en Volvo er dyr i drift...

I dele eller?

Fra : Mogens

Dato : 24-01-05 21:20

meddelelse news:41f55719$0$48329$14726298@news.sunsite.dk...

> I dele eller?

Jep! - BeeJay's tilfælde er ikke noget særsyn
trods det faktum, at han kører i "der erhobener
Mittelklasse"
(dét koster jo - déroppe)

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-01-05 21:26

Mogens telepaterede følgende til sin PC:
> Jep! - BeeJay's tilfælde er ikke noget særsyn
> trods det faktum, at han kører i "der erhobener
> Mittelklasse"
> (dét koster jo - déroppe)

Sorry...

Hvilket tilfælde?

Fra : Mogens

Dato : 24-01-05 21:31

meddelelse news:41f559d6$0$48325$14726298@news.sunsite.dk...

> Sorry... - Hvilket tilfælde?

....BeeJay's "udladning, da han forleden fik konstateret,
at gearkassen var stået af i hans S80 T6 Executive...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 24-01-05 21:40

Mogens telepaterede følgende til sin PC:
> ...BeeJay's "udladning, da han forleden fik konstateret,
> at gearkassen var stået af i hans S80 T6 Executive...

Ok..

Har godt læst det mellem linierne, men ikke set "dets eget tråd"...
Har der været det, eller hvor skal man læse?

Fra : Mogens

Dato : 24-01-05 21:47

meddelelse news:41f55d41$0$48326$14726298@news.sunsite.dk...

> Ok..
> Har godt læst det mellem linierne, men ikke set "dets eget tråd"...
> Har der været det, eller hvor skal man læse?

Tråden -> "Køb en Fabia"
Men man skal ikke dømme Volvo ude af dén grund, IMO.
Man skal blot vide, at det koster - jeg har selv været ude
efter en T5R...

BeeKay:
Jeg køber garanteret ikke Volvo igen.

Min gearkasse har lige opgivet ævred.

Den er ikke billig, skal jeg hilse og sige, trods det faktum den lokale
forhandler har lagt sig i selen og givet mig et pænt afslag på
standardprislisten.

Volvo'en er ganske simpel alt for dyr at holde kørende (der er fejl på
potten som ganske simpelt ikke må forekomme i en bil i den prisklasse og det
ry/rygte).

Fra : Renè Kristensen

Dato : 18-01-05 21:35

Hej Morten

Hvad med en Citroen XM måske diesel 2.1 TD (110 hk) eller 2.5 TD (130 Hk)
2.1 TD køre ca 15-17 pr liter og den kan fåes som kombi og med klima og
automatgear og fartpilot, jeg har en kombi med aut. klima den køre ca 12 km
pr liter.
Man skal selv kunne lave lidt selv hvis man køber en Citroen XM , den skal
være efter 92 og med et pr. nummer størrer end 6000, efter det pr.nr. er
elledningerne meget bedre og med hydraktiv II (C5 er hydrativ III)
Du skal ikke være bange for den har gået over 200-300 Tkm, det bedste er at
finde en fra tyskland med servicebog.
Du vil få en bil bil der køre kanon, 200 km pr.dag er langt.
Hvis du har nogen sprøgsmål om en Citroen XM, så kan du bare spørge

Renè kristensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-05 22:34

Renè Kristensen telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> Du vil få en bil bil der køre kanon, 200 km pr.dag er langt.
> Hvis du har nogen sprøgsmål om en Citroen XM, så kan du bare spørge

Jeg fandt denne:
http://bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=418200571&page=1

Men jeg er nu mere til denne - til trods for km...

Fra : Mogens

Dato : 18-01-05 22:50

meddelelse news:41ed80cd$0$48328$14726298@news.sunsite.dk...

> Men jeg er nu mere til denne - til trods for km...
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=265100205&page=1

For mange år siden blev en kammerat snydt af dén bilhandler,
hvorfor jég sidenhen har undgået handleren...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-05 22:58

Mogens telepaterede følgende til sin PC:
> For mange år siden blev en kammerat snydt af dén bilhandler,
> hvorfor jég sidenhen har undgået handleren...

Ok. Kan du fortælle lidt mere?

Jeg har snakket med en kammerat, som siger, at hans kammerats kammerat har
ejet netop dén bil...

Så det må jeg lige undersøge lidt...

Fra : Mogens

Dato : 18-01-05 23:05

meddelelse news:41ed865e$0$48320$14726298@news.sunsite.dk...

> Ok. Kan du fortælle lidt mere?

Dengang var det den klassiske situation, hvor en meget ung
mand tilfældigvis falder over en bil i udstillingsvinduet.
Sælgeren overtaler køberen til at købe det fantastiske
tilbud, som efter et par måneder "begynder" at ruste.

Den unge mands lokale mekaniker ser på sagen og finder
ud af, at hele bilen er bygget op af "spartelmasse" med
efterfølgende påført "salgslakering"

Nu har jeg det sådan, at en bilhandel hænger på een selv!

Men hører jeg, at noget sådan forekommer, undgår jeg
handleren fremover. Eksemplet var dog groft - meget groft.
Bilen var uhyggeligt ringe, men det burde manden selv-
følgelig selv have set... (eller fået een med til at vurdere
inden køb)

> Jeg har snakket med en kammerat, som siger, at hans kammerats kammerat har
> ejet netop dén bil...

Så er det jo flot...

> Så det må jeg lige undersøge lidt...

man kan aldrig vide sig sikker :)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-01-05 12:22

> [...]
> www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...

De par biler der ind til videre er blevet foreslået se jo ikke ud til at
være unikke ud i brændstoføkonomi, og hvordan er sådan en "gammel" diesel i
forhold til de nyere eller en benzin. Hvis jeg lige konsultere BilBasen ser
det ud til at en benzingryde i samme størrelse er noget billigere, og
udvalget noget større. Det kunne være noget som denne
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=110100883&page=2 som
bare er grebet ud af luften for udvalget er ret stort.

Kender man de gode tanke kan man ofte tanke benzin til dieselpris, sidst jeg
tankede var det til 7,13 kr. literen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-01-05 13:13

Kim Kristensen telepaterede følgende til sin PC:
> [...]
> http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=110100883&page=2
> som bare er grebet ud af luften for udvalget er ret stort.

Jeg har overvejet det...

Men den går kortere på literen... og..

> Kender man de gode tanke kan man ofte tanke benzin til dieselpris,
> sidst jeg tankede var det til 7,13 kr. literen.

min rabat på diesel er meget bedre end benzin...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-01-05 13:21

> Kim Kristensen telepaterede følgende til sin PC:
>
> Jeg har overvejet det...
>
> Men den går kortere på literen... og..

> min rabat på diesel er meget bedre end benzin...

Ikke for at blande mig (ok...så lidt da) får du rabatten på standerprisen
eller listeprisen ?`

--
mvh/rg. Christian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-01-05 22:24

Christian B. Andresen telepaterede følgende til sin PC:
> Ikke for at blande mig (ok...så lidt da) får du rabatten på
> standerprisen eller listeprisen ?`

Listeprisen. Men jeg får 80 øre/L, så efter krigen er gået lidt død, skal
der noget til, at for den er under...

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 20-01-05 09:47

> Christian B. Andresen telepaterede følgende til sin PC:
>
> Listeprisen. Men jeg får 80 øre/L, så efter krigen er gået lidt død, skal
> der noget til, at for den er under...

Tja, jeg synes stadig der er et ret godt system. Søndag aften er den faktisk
altid under 7 kr (for diesel) og jeg tankede til ca. 6,30 sidste gang.
Men det er jo altid godt at kunne få rabatten, det sker jo at man har brug
for at tanke her og nu og så kan man jo ikke tage hensyn til prisen.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-01-05 10:19

> [...]
> Men det er jo altid godt at kunne få rabatten, det sker jo at man har
> brug for at tanke her og nu og så kan man jo ikke tage hensyn til

Min er pt. maks. 6,83 kr/l. Og ja, jeg tanker stadig til goe priser. Sidst i
Randers til 6,05 kr/l.
Men det er rart ikke at betale 7,39 kr/l, blot fordi at prisen er høj den
dag man SKAL tanke...

Fra : phk

Dato : 22-01-05 14:47

meddelelse news:41ef779d$0$48319$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> i Randers til 6,05 kr/l.
> Men det er rart ikke at betale 7,39 kr/l, blot fordi at prisen er høj den

Man kunne jo nøjes med at tanke nogle få liter - eller fylde reservedunken
på?

Bare et forslag. Jeg gør det ikke selv :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 24-01-05 10:20

"phk" <phk_stopspam@esenet.dk> wrote in message

> [...]
> på?
>
> Bare et forslag. Jeg gør det ikke selv :)

Det gør jeg heller ikke. Enten tanker jeg til rabatpris, ellers er det bare
ærgeligt. Tankes skal der og jeg gider ikke skulle tanke igen næste dag.

--
mvh/rg. Christian

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-01-05 19:08

meddelelse news:41ee4eee$0$48316$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> www.CF-OFFROAD.DK - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
> 2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...

Sådan en 525 TDS stationcar som er forslået står i bilrevyen til at gå 14,0
km/l med manuel gear, så ryger der vel en halv km/l med automat (eller
mere). Jeg har ikke lige checket hvad Audien går men forskellen er næppe
kæmpe forskel, men en god rabat på brændstof kan selvfølgelig godt gøre den
større og du har jo nok regnet på det.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-01-05 19:25

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en

> [...]
> mere). Jeg har ikke lige checket hvad Audien går men forskellen er næppe
> kæmpe forskel, men en god rabat på brændstof kan selvfølgelig godt gøre

Lige et PS. for der skulle naturligvis have stået foreslået og ikke
forslået, jeg vil på det kraftigste advare mod at købe en bil der er
forslået

Med venlig hilsen Kim

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 19-01-05 22:25

> [...]
> Lige et PS. for der skulle naturligvis have stået foreslået og ikke
> forslået, jeg vil på det kraftigste advare mod at købe en bil der er

LOL

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-01-05 22:55

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Lige et PS. for der skulle naturligvis have stået foreslået og ikke
> forslået, jeg vil på det kraftigste advare mod at købe en bil der er
> forslået

Overskrift sakset fra Ugeavisen Esbjerg i dag:
De er forslået
og så er der en liste, med 29 navne på kandidater.
Det er hårdt at blive Arets Esbjergenser 2004!

Det er endda den ansvarshavende redaktør, der har forfattet indlægget.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Kim Kristensen

Dato : 20-01-05 00:46

> [...]
> Det er hårdt at blive Arets Esbjergenser 2004!
>
> Det er endda den ansvarshavende redaktør, der har forfattet indlægget.

De har vel også fortjent et bette plaster på såret

Med venlig hilsen Kim