Hvem ejer Volvo
Fra : Gismo

Dato : 18-01-05 16:19

Er volvo opkøbt af nogen hvis ja, hvem?

Gismo.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-05 16:20

Gismo telepaterede følgende til sin PC:
> Er volvo opkøbt af nogen hvis ja, hvem?

Er det ikke Ford?
Og Saab og Opel...

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : BJ

Dato : 18-01-05 16:26

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41ed2351$0$29452$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

KLIP

> Er volvo opkøbt af nogen hvis ja, hvem?

Det er snart et pænt stykke tid siden.

Ford ejer Volvocars Sweeden.

Denne her oversigt er ganske retvisende:

http://vmg01.dnsalias.net/vmg/automobilindustrie/download/13107/oem-weltweit.pdf

--
Bjørn J.

Fra : Tue

Dato : 18-01-05 17:25

On Tue, 18 Jan 2005 16:26:10 +0100, BJ wrote:

> [...]
>
> Det er snart et pænt stykke tid siden.
>
> Ford ejer Volvocars Sweeden.
>
> Denne her oversigt er ganske retvisende:

Kører der biler rundt i Japan der hedder Samsung, hmmm jeg lærer sgu noget
hver dag.
--
Tue

Fra : BJ

Dato : 18-01-05 17:37

"Tue" <tuesj03@civil.auc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Kører der biler rundt i Japan der hedder Samsung, hmmm jeg lærer sgu noget
> hver dag.

Du kunne sgú ulejlige dig med at finde et bedre link.

Så vi andre da lært noget af dig om ikke andet så alm. høflighed.

--
Bjørn J.

Fra : Tue

Dato : 18-01-05 17:54

On Tue, 18 Jan 2005 17:36:52 +0100, BJ wrote:

> "Tue" <tuesj03@civil.auc.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Du kunne sgú ulejlige dig med at finde et bedre link.
Rolig nu, slap af, det føles meget bedre. Det var ingen kritik (jeg ved
ikke om Samsung laver biler), jeg blev bare forundret over at Samsung også
laver biler, det vidste jeg ikke. Desuden syntes jeg der er et udemærket
link, det forklarer tingene godt og simpelt.

--
Tue

Fra : BJ

Dato : 18-01-05 17:58

"Tue" <tuesj03@civil.auc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Rolig nu, slap af, det føles meget bedre. Det var ingen kritik (jeg ved
> ikke om Samsung laver biler),

O.k...;)

Mig bekendt laver Samsung ikke biler.

--
Bjørn J.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 18-01-05 18:29

> O.k...;)
>
> Mig bekendt laver Samsung ikke biler.

Det gør de åbenbart :
http://www.renaultsamsungm.com/NewJsp/index.jsp

Det havde jeg sgu heller ikke lige regnet med...

/Kasper Hansen

Fra : BJ

Dato : 18-01-05 18:34

"Kasper Hansen [8270]" <kasper@FJERNDETTEh-hansen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det havde jeg sgu heller ikke lige regnet med...

Det var pokkers.

Det ligner en Laguna med Samsungmærke på.

Ha, nu kan jeg få en potte med samme navn som min mobilos..

http://www.renaultsamsungm.com/NewJsp/sm7microsite/main.html

--
Bjørn J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-01-05 19:12

> Ha, nu kan jeg få en potte med samme navn som min mobilos..
>
> http://www.renaultsamsungm.com/NewJsp/sm7microsite/main.html

Mener de har lavet store køretøjer i en del år.
De gør vist også i gravemaskiner.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : BJ

Dato : 18-01-05 22:15

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Mener de har lavet store køretøjer i en del år.
> De gør vist også i gravemaskiner.

Det aner jeg så intet om.

Bortset fra det, kunne den dersens SM7 faktisk være en kommende "Renault
25/20" som man kunne købe i gamle dage.

Laguna er vist topmodellen i dag og Renault kan ikke gøre sig gældende i
"Pesjø 607-klassen".

http://ford-mercury-lincoln.com/renault/25.html

--
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-01-05 22:58

On Tue, 18 Jan 2005 22:15:20 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

> [...]
>25/20" som man kunne købe i gamle dage.
>
>Laguna er vist topmodellen i dag og Renault kan ikke gøre sig gældende i

Det var s'gu godt nok heldigt, at du fik det lille "vist" med i din
sætning.

Bygge- og teknikborgmesteren i Kjøwwenhawnstrup kører i Renaults
topmodel.

Den hedder Vel Satis, og er ikke lagervare i DK.

http://www.renault.com/fr/produits/velsatis.htm

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 19-01-05 00:08

KLIP

> Den hedder Vel Satis, og er ikke lagervare i DK.
>
> http://www.renault.com/fr/produits/velsatis.htm

UPS...

Ved nærmere søgning på nettet, påstås da også at SM7 er en forklædt Nissan
Maxima.

--
Bjørn J.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-01-05 18:41

> Mig bekendt laver Samsung ikke biler.

Det ser nu ud til de har en finger med i spillet mht. Renå og Nissan, de
laver nok ECU og andet elektronik. Der er heller ikke mange som tænker over,
at Hyundai også er et KÆMPE skibsværft ;).

Fra : BJ

Dato : 18-01-05 18:44

KLIP

> Det ser nu ud til de har en finger med i spillet mht. Renå og Nissan, de
> laver nok ECU og andet elektronik.

Njaee ... ikke kun, da Renault eksisterer i Japan:

http://www.renault.jp/

--
Bjørn J.

Fra : KASO

Dato : 19-01-05 08:17

> "Tue" <tuesj03@civil.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Ikke mere - men de havde startet en produktion op, som mod (deres egen)
forventning ikke blev den store succes. De blev derfor opkøbt af andre (jeg
tror faktisk, at det var Renault, men jeg er ikke sikker) - så det var en
ganske kort "fornøjelse". Men i praksis har Samsung altså fremstillet biler!

Fra : BJ

Dato : 19-01-05 11:59

"KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> tror faktisk, at det var Renault, men jeg er ikke sikker) - så det var en
> ganske kort "fornøjelse". Men i praksis har Samsung altså fremstillet

Renault købte det i 2000:

http://www.koreaheute.de/nachr/Nach1051.htm

--
Bjørn J.

Fra : Olesen

Dato : 18-01-05 17:28

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er volvo opkøbt af nogen hvis ja, hvem?

Den nye Focus II deler undervogn med en nyere Volvo...

Ford er ejeren.

Se evt her: www.ford.com

Og læg mærke til den lange række af luxusmærker i toppen..
(der er godt nok også Mazda...)

Fra : BJ

Dato : 18-01-05 17:53

KLIP

> Og læg mærke til den lange række af luxusmærker i toppen..

Volvo's nye V8 lyder helt godt:

http://www.volvoxc90.com/v8/flash_section.asp

--
Bjørn J.