Lyskryds og fjolser!
Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 16:10

Hvorfor tror fjolserne der holder i et stærkt traffikeret lyskryds, at
trafikken glider bedre hvis de liiiige smutter med over for gult/halvtrødt?!

Og hvorfor synes de det er rigtig smart at side og vifte med arme og ben -
selv om man pænt holder tilbage for dem (til trods for at det ikke er mig
der ikke kan finde ud af at man ikke kører ud i et kryds man er sikker på at
komme igennem før det skifter til rødt) så de kan komme med over og holde
midt i næste kryds også..... fjolser....

Nå, men jeg fik da strukket langemand et par gange - dejligt med lidt
fingergymnastik når man bare pænt forsøger at hjælpe dem... fjolser....

Lars B

Som er lidt harm...

Fra : Gismo

Dato : 18-01-05 16:18

Lars B. Jensen wrote:
> Hvorfor tror fjolserne der holder i et stærkt traffikeret lyskryds, at
> trafikken glider bedre hvis de liiiige smutter med over for
> gult/halvtrødt?!

Hvad er halvrødt? er aldrig stødt på det før.
undskyldning om at man kørte over for
gult er ikke en pind værd det side stilles med rødt hos
politiet

Gismo.

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 16:21

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er halvrødt? er aldrig stødt på det før.
> undskyldning om at man kørte over for
> gult er ikke en pind værd det side stilles med rødt hos
> politiet

Du ved, der hvor den liiige skifter - men det gør ikke sagen bedre...

> Gismo.

Lars B

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-01-05 16:39

"Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev

> undskyldning om at man kørte over for
> gult er ikke en pind værd det side stilles med rødt hos
> politiet

Umuligt.

Hvis du kører fremt imod grønt, og det så bliver gult, sidestilles det ikke
med at køre over for rødt.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Gismo

Dato : 18-01-05 16:59

Uffe Ravn wrote:
> "Gismo" <baatnakkedummy @hotmail.com> skrev

> Umuligt.
>
> Hvis du kører fremt imod grønt, og det så bliver gult, sidestilles
> det ikke med at køre over for rødt.

Det skrev jeg ikke noget om.

Gismo

Fra : Christensen

Dato : 18-01-05 17:16

> Umuligt.
>
> Hvis du kører fremt imod grønt, og det så bliver gult, sidestilles det
> ikke
> med at køre over for rødt.
>
> Mvh. Uffe Ravn

Det skrev han vist heller ikke....man må bare ikke køre frem (eller over)
for gult. Man må _heller_ ikke køre ind i krydset, hvis du ikke er sikker på
at du kan rydde krydset når der bliver gult.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 18-01-05 21:40

Gismo wrote:

> Hvad er halvrødt? er aldrig stødt på det før.
> undskyldning om at man kørte over for
> gult er ikke en pind værd det side stilles med rødt hos
> politiet

Gult er et forvarsel om at der kommer rødt. Hvis du, ved at forsøge at
holde for gult, ender med at holde ud over stoplinien skulle du havde
kørt over.

Hvis du, på den anden side, kan se at du ikke kan kommer over krydset,
p.g.a. andre biler, må du ikke køre ind i krydset, selvom der er grønt.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Gismo

Dato : 18-01-05 21:53

Finn Guldmann wrote:

> Gult er et forvarsel om at der kommer rødt. Hvis du, ved at forsøge at
> holde for gult, ender med at holde ud over stoplinien skulle du havde
> kørt over.

Så er hastigheden ikke afpasset efter forholdende.

> Hvis du, på den anden side, kan se at du ikke kan kommer over krydset,
> p.g.a. andre biler, må du ikke køre ind i krydset, selvom der er
> grønt.

Korrekt.

Gismo

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-01-05 23:11

On Tue, 18 Jan 2005 21:52:38 +0100, Gismo wrote:

> Så er hastigheden ikke afpasset efter forholdende.

Kan du forklare den nærmere?

Hvis den skifter til gult 2 meter før så vil jeg mene du skal have en
afsindig syg bil for at nå at stoppe før linien med 50 km/t.

Så det har intet med forholdene at gøre men simpelthen hvor tæt man er
på krydset når den skifter.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Tuesen v/København

Dato : 18-01-05 23:35

Martin Johansen [6000] skrev følgende
> Hvis den skifter til gult 2 meter før så vil jeg mene du skal have en
> afsindig syg bil for at nå at stoppe før linien med 50 km/t.

Tror så også der bliver en smule ballade med de bagfra kommende hvis man
klodser bremsen fra feks. 50km/t -ved godt den med bremselængden, men du må
stadigvæk ikke blokere bremserne for gult.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-01-05 23:52

On Tue, 18 Jan 2005 23:34:31 +0100, Tuesen v/København wrote:

> Tror så også der bliver en smule ballade med de bagfra kommende hvis man
> klodser bremsen fra feks. 50km/t -ved godt den med bremselængden, men du
> må stadigvæk ikke blokere bremserne for gult.

Ret mig hvis jeg tager fejl men er det ikke også ulovligt at blokke
"bare" for at stoppe for en gul lampe?

Fra : Tuesen v/København

Dato : 19-01-05 00:14

Martin Johansen [6000] skrev følgende

> Ret mig hvis jeg tager fejl men er det ikke også ulovligt at blokke
> "bare" for at stoppe for en gul lampe?

Yep... der var en taxa der lavede det nummer ved klovtoftekrydset i Tåstrup,
han kom til at betale min kammys bil... han blokkede bremsen da den skiftede
til gult og han var 3-5m fra krydset med 60km/t+

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-01-05 01:11

On Wed, 19 Jan 2005 00:13:40 +0100, Tuesen v/København wrote:

> Yep... der var en taxa der lavede det nummer ved klovtoftekrydset i
> Tåstrup, han kom til at betale min kammys bil... han blokkede bremsen da
> den skiftede til gult og han var 3-5m fra krydset med 60km/t+

Jeg mente nok.

Man skal stoppe såfremt man kan det forsvarligt - og det kunne
ovenstående taxa jo ikke = han klodsede bremserne uden grund kan man vel
sige?

Fra : Tuesen v/København

Dato : 18-01-05 23:32

Gismo skrev følgende

> Så er hastigheden ikke afpasset efter forholdende.

Og du ved præcist hvornår alle lyskryds i dk skifter fra grønt til gult ?
tænk før du skriver...

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-01-05 04:22

Gismo wrote:

> Så er hastigheden ikke afpasset efter forholdende.

Det kan den sagtens være. Det er jo ikke alle lyskryds hvor der er
forvarsel om at det snart skifter til gult (fodgængerlyset).

Et sted hvor jeg kommer ofte er der et kryds hvor der skiftes til
trafikstyret regulering aften/nat/weekend.

Der er ingen "forvarsel". Og man må køre 70 km/t på stedet.

Skifter lyset når du er så kort før krydset at du ikke kan nå at komme i
hold inden stoplinien _må_ du ikke stoppe.For så vil du jo komme til at
holde ude i krydset og, evt., spærre for den øvrige trafik.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 19-01-05 08:23

En helt masse bits fra Gismo til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Så er hastigheden ikke afpasset efter forholdende.

Æhm - da jeg i sin tid tog kørekort, lærte jeg faktisk at man ikke skulle
sætte farten ned når man kom til et lyskryds, men holde hastigheden og føre
øget opmøærksomhed på tværvejene.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Is God really queer?"
-- Monty Python: Meaning of Life

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-01-05 00:04

Regel nr.1 Du må ikke køre ind i krydser før det bliver grønt.
Regel nr 2 Du skal være ude af krydset før det bliver rødt.

Groft sagt.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : blue

Dato : 19-01-05 10:17

> Regel nr 2 Du skal være ude af krydset før det bliver rødt.

Du skal være ude af krydset, før det bliver grønt for den krydsende færdsel.

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 19-01-05 11:09

Uffe Ravn wrote:

> Regel nr 2 Du skal være ude af krydset før det bliver rødt.

Jo men.

1. Hvor står regel 2. skrevet, jeg har ikke haft held til at finde den!

2. Vil udtrykke det på en lídt anden måde, når reguleringen skifter til gult
skal krydset rømmes (forlades). Andre må ikke kører frem i lysreguleringen
ved grønt før den krydsende trafik har forladt lysreguleringen.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-01-05 12:15

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev

> [...]
> skal krydset rømmes (forlades). Andre må ikke kører frem i lysreguleringen
> ved grønt før den krydsende trafik har forladt lysreguleringen.

Jeg ved det ikke, det er blot en sammenholdning af hvad jeg lærte i
børnehaven, (regel nr. 1) og hvad jeg har hørt at politiet vægter. (regel
nr. 2)

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 19-01-05 15:43

Uffe Ravn wrote:

> Regel nr.1 Du må ikke køre ind i krydser før det bliver grønt.

Nej, du må ikke køre ind i krydset før der er grønt OG krydset er
ryddet.

> Regel nr 2 Du skal være ude af krydset før det bliver rødt.

Nope, du skal bare tilstræbe at rydde krydset når der bliver gult,
i den udstrækning det er muligt.

> Groft sagt.

For groft sagt..

Ufatteligt mange mennesker har ikke fattet regel 1, de myldrer ind
i krydset når lyset skifter til grønt. En del holder efterfølgende
tilbage inde i krydset for dem der ikke nåede at svinge, andre
laver en eller anden hjemmeopfundet "fletteregel" hvor "størst
kommer først". Det korrekte er at blive holdende udenfor krydset,
bag spærrelinien, indtil de biler der ikke havde mulighed for at
rømme krydset mens der var gult får chancen for at gøre det..

Din regel 2 holder ikke, for det ville gøre det umuligt at lave
venstresving rigtigt mange steder i fx. det indre København.
Kommer du fx. ad Bispebuen og vil til venstre ad Jagtvej i
myldretiden, så er det sikkert som amen i kirken at du ikke når
det mens du har grønt eller gult. Som garvet bilist ved du det på
forhånd og din regel 2 gør så at man skal blive bag stoplinien,
selv når der er grønt??

Man kører ind for grønt og tilstræber at rømme krydset såsnart det
bliver muligt. Hvis det ikke bliver muligt før der er rødt, så er
det ikke ulovligt at færdiggøre sit sving for rødt.

--
Hygge..
Thomas

Fra : blue

Dato : 19-01-05 21:21

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> Nope, du skal bare tilstræbe at rydde krydset når der bliver gult,
> i den udstrækning det er muligt.

Ingen af delene er korrekt.

Du skal være ude af krydset, før det bliver grønt for den krydsende færdsel.
Det fremgår af færdselslovens § 26, stk. 7.

> Det korrekte er at blive holdende udenfor krydset,
> bag spærrelinien

Mon ikke du mener stoplinjen?

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 19-01-05 21:40

> [...]

>bag spærrelinien, indtil de biler der ikke havde mulighed for at
>rømme krydset mens der var gult får chancen for at gøre det..

Man kunne fristes at tro du har været observant inde omkring kgs.
nytorv
--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 21-01-05 09:27

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev

> For groft sagt..

Ok, jeg skal forsøge at bestræbe mig på, ikke at komme med flere grove
udtalelser

Mvh. Uffe Ravn

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 19-01-05 21:39

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Regel nr.1 Du må ikke køre ind i krydser før det bliver grønt.
>Regel nr 2 Du skal være ude af krydset før det bliver rødt.

regel nr 2 findes vist ikke

den er erstattet af :

Du må ikke køre ud i krydset, hvis du ikke kan nå at rømme det inden
der bliver grønt for den tværgående færdsel

(sådan er teksten vistnok - et eller andet sted)

:)

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 18:05

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor tror fjolserne der holder i et stærkt traffikeret lyskryds, at
> trafikken glider bedre hvis de liiiige smutter med over for
> gult/halvtrødt?!

Jeg håber du fik luft
Hver dag møder jeg asociale idioter der mener sig fuldt berettigede til at
køre forbi hele køen af biler ind af Silkeborgvej i Århus, til fare for
modkørende og de der skal dreje fra af sidevejene.
Hvad der forgår inde i hovedet på dem er mig ubegribeligt - det er ikke kun
unge tåber, men også nogle der kunne ligne familiefædre mv.

En dag bliver jeg måske så arrig, at jeg kommer til at trække lidt til
venstre i køen..... (hope not)

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 22:41

"JOHANSEN" <nejtak_skriv i gruppen> skrev i en meddelelse

> "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev i en meddelelse
>>

> Jeg håber du fik luft

Jo tak

> Hver dag møder jeg asociale idioter der mener sig fuldt berettigede til at
> køre forbi hele køen af biler ind af Silkeborgvej i Århus, til fare for
> modkørende og de der skal dreje fra af sidevejene.

Uha, den situation har vi også et par steder, nøjagtigt det samme. Ud af
Horsens mod vest er der om morgenen temmelig meget trafik, og
venstresvingsbanen er meget kort, så folk der skal til venstre kommer ofte
til at vente længe hvis de bliver i køen. Det gør det ikke bedre at
lyskrydset kun sender 3-4 venstresvingende biler med over hver gang, så kort
tid er der grønt. Det resulterer også i, at selv om du holde i køen, og
giver tegn til at dreje til venstre, så bliver du overhalet af biler der
også selv skal til venstre - og det også over i modkørende bane...

> Hvad der forgår inde i hovedet på dem er mig ubegribeligt - det er ikke
> kun unge tåber, men også nogle der kunne ligne familiefædre mv.

Faktisk var et af fjolserne fra idag en ældre herre - så nej, ikke kun "unge
tåber"...

> En dag bliver jeg måske så arrig, at jeg kommer til at trække lidt til
> venstre i køen..... (hope not)

Nej, det er nok ikke så klogt igen...

> Jens

Lars B

Fra : Tuesen v/København

Dato : 18-01-05 23:37

JOHANSEN skrev følgende
> Jeg håber du fik luft

Tror først han får luft når han får glorien af...

> Hvad der forgår inde i hovedet på dem er mig ubegribeligt - det er
> ikke kun unge tåber, men også nogle der kunne ligne familiefædre mv.

Hmm endu en der dør i trafikken pga. en glorie der falder ned...

> En dag bliver jeg måske så arrig, at jeg kommer til at trække lidt til
> venstre i køen..... (hope not)

Det vil da være dumt, det koster jo på din forsikring hvis du trækker ud i
en bil...

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 09:09

"Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comNOTVALID> skrev i en meddelelse
> JOHANSEN skrev følgende
>
> Tror først han får luft når han får glorien af...

Flet næbet, og kom ind i kampen - har du ikke noget fornuftigt at bidrage
med til debatten?!

Lars B

Fra : Tuesen v/København

Dato : 23-01-05 13:44

Lars B. Jensen skrev følgende
> Flet næbet, og kom ind i kampen - har du ikke noget fornuftigt at
> bidrage med til debatten?!

Kalder du det fornuftigt ?

Fra : Ukendt

Dato : 23-01-05 13:51

> Lars B. Jensen skrev følgende
>
> Kalder du det fornuftigt ?

Ja det er meget befordrende for den gode tone som er blevet endnu mere
udpræget på det sidste år, her i gruppen.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-05 17:17

> "Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comNOTVALID> skrev i en meddelelse

> Ja det er meget befordrende for den gode tone som er blevet endnu mere
> udpræget på det sidste år, her i gruppen.

Det mener du ikke en kommentar som "Tror først han får luft når han får
glorien af...´" er?!

> --
> Tom

Lars B

Fra : Ukendt

Dato : 24-01-05 17:18

"Tuesen v/København" <maxpost@gmail.comNOTVALID> skrev i en meddelelse
> Lars B. Jensen skrev følgende
>
> Kalder du det fornuftigt ?

Prøv nu lige at spænde hjelmen, Mester Jakel !

Læs mit første indlæg igen, og se om ikke du kan udforme nogle mere
fornuftige ord end "Tror først han får luft når han får glorien af..."

Lars B

Fra : Tuesen v/København

Dato : 25-01-05 00:03

Lars B. Jensen skrev følgende
> Læs mit første indlæg igen, og se om ikke du kan udforme nogle mere
> fornuftige ord end "Tror først han får luft når han får glorien af..."

Er det dit indlæg jeg besvarer ? (svar ikke vigtigt, da du med dit
intelligente sprogbrug er gledet i filteret)

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-05 16:05

> Lars B. Jensen skrev følgende
>
> Er det dit indlæg jeg besvarer ? (svar ikke vigtigt, da du med dit
> intelligente sprogbrug er gledet i filteret)

Jeg svare alligevel!

Du skriver til "JOHANSEN" at "Tror først _han_ får luft...", og "Han" kan
sgu ikke rigtig være andre end undertegnede, da JOHANSEN besvare mit
indlæg...

Men nok om det... du havde ikke noget at bidrage med, det er fattet.

Lars B

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 18-01-05 22:00

En helt masse bits fra "Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> til
dk.fritid.bil gav følgende:

> Hvorfor tror fjolserne der holder i et stærkt traffikeret lyskryds, at
> trafikken glider bedre hvis de liiiige smutter med over for gult/halvtrødt?!

Det er fordi at de ikke ser længere frem, end til der hvor deres kølerhjelm
slutter (starter?). Egoismen længe leve.

> [...]
> komme igennem før det skifter til rødt) så de kan komme med over og holde
> midt i næste kryds også..... fjolser....

Det oplever jeg også dagligt. Især et enkelt kryds ved Christiansborg er det
håbløst. Og når folk så strander ude midt i krydset, så bliver de flove eller
arrige, og så skal de væk med sådan en fart, at bilen helst skal ryge lidt,
hvorefter bremserne skal klodses i, fordi bilen foran ikke er nået mere end
3-4-5 meter længere frem :(

Der var engang en filosof der påpegede at "det at kunne indordne sig i en kø,
og vente retfærdigt på at det bliver ens tur", var selve grundpillen i
civilisationen. Det kan man jo så tænke lidt videre over :)

> Nå, men jeg fik da strukket langemand et par gange - dejligt med lidt
> fingergymnastik når man bare pænt forsøger at hjælpe dem... fjolser....

Håber du fik luft :)
Nå men så vil jeg lige benytte lejligheden til at slippe lidt galde ud:

På Nørrebro ligger der en Netto (på hjørnet af Baldersgade og Nørrebrogade så
vidt jeg husker). Netto skal have varer. Dem får de fra en lastvogn. Desværre
er der dårlige parkeringsforhold i området, men da jeg var der, var det
faktisk muligt for lastvognen at holde ind til siden.
Desværre var ham den fede knægt fra Netto, der skulle kører varerne fra
lastvognens lift og ind i butikken også doven, så han dirigerede lastvognen
ca. 30 meter længere frem.
Dette havde desværre den konsekvens at lastvognen nu spærrede hele gaden
(Baldersgade eller hvad det nu er for en gade - ikke Nørrebrogade), i stedet
for kun at besværre trafikken.
Da det at få leveret varer formodentlig er billigere på nogle tidspunkter end
andre, valgte man så at gøre det midt i eftermiddagsmylderet (16:15).
Så fordi Netto formodentlig er nogle nærrige hunde (priserne på varerne skal
jo holdes nede) og fordi deres ansatte (eller udvalgte af slagsen) er nogle
dovne sataner, skulle vi andre straffes.
At jeg så oven i købet fik et flabet og arrogant svar, da jeg spurgte om hvor
lang tid det ville tage, gjorde nok ikke mit humør bedre...

> Lars B

> Som er lidt harm...

Med rette IMO.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Did she just question my stones??"
-- Michael J. Fox as Michael Flaherty in 'Spin City'

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 22:45

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er fordi at de ikke ser længere frem, end til der hvor deres
> kølerhjelm
> slutter (starter?). Egoismen længe leve.

Enig....

> [...]
> lidt,
> hvorefter bremserne skal klodses i, fordi bilen foran ikke er nået mere

Lige nøjagtigt. De kunne lige så godt være blevet i det første kryds - det
er den slags fjolser der skaber endnu mere kø, og er med til at trafikken
afvikles i store klumper, i stedet for dejlig flydende...

> [...]
> og vente retfærdigt på at det bliver ens tur", var selve grundpillen i
> civilisationen. Det kan man jo så tænke lidt videre over :)

Det skal man nok lade være med - for så står det rimelig skidt til :)

> Håber du fik luft :)

Jo, tak :)

> Nå men så vil jeg lige benytte lejligheden til at slippe lidt galde ud:

- klip historie om Netto -

Det er fandemig også tåbeligt... vi har en tilsvarende situation (surprise)
i Horsens, når Jensens Bøfhus skal have vare. Det er dog kun den ene
vognbane de spærer, men det er så tilgengæld i et 90 graders sving, eller
lige før, så udsynet er helt væk.

> At jeg så oven i købet fik et flabet og arrogant svar, da jeg spurgte om
> hvor
> lang tid det ville tage, gjorde nok ikke mit humør bedre...

Næh, man skal nok desværre ikke forlange en pæn behandling når man er lidt
kritisk...

> Med rette IMO.

Synes jeg egentlig også :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-01-05 03:47

Henrik Bøgh wrote:

> Der var engang en filosof der påpegede at "det at kunne indordne sig i en kø,
> og vente retfærdigt på at det bliver ens tur", var selve grundpillen i
> civilisationen. Det kan man jo så tænke lidt videre over :)

Har du et navn på den filosof? Evt et link?

Den kunne jeg da vist godt finde plads til at have stående bag på bilen.

Oversat til tysk ville der være endnu mere brug for den.

> Håber du fik luft :)
> Nå men så vil jeg lige benytte lejligheden til at slippe lidt galde ud:

<snip om Netto>
Det der undrer mig mest ved din historie er dog at der kom en fra
forretningen ud og skulle rulle varene ind. Normalt skal chaufførere der
leverer til den koncern da levere varene så tæt på hylderne som muligt.
Det er en af de måder de sparer på. Væk med lagerarbejderne og overlad
arbejdet til chaufførene.

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 19-01-05 08:21

En helt masse bits fra Finn Guldmann til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Har du et navn på den filosof? Evt et link?

Desærre ikke.
Jeg kan kun lige finde det anvendt på f.eks.
http://www.townonline.com/danvers/opinion/view.bg?articleid=156827 men ikke
noget om, hvem der i sin tid formulerede det.
Jeg vil gøre et mere ihærdigt forsøg på den anden side af fyraften :)

[...]

> Det er en af de måder de sparer på. Væk med lagerarbejderne og overlad
> arbejdet til chaufførene.

Uden at være for skråsikker, kunne jeg da sagtens forestille mig det var
flaskedrengen el. lign. de brugte til det. Han så i hvert tilfælde ikke ud
til at være meget ældre.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"No. But then again; i could be lying..."
-- James Marsters as Spike in 'Buffy the Vampire Slayer'

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-01-05 18:24

Henrik Bøgh wrote:

> [...]
> noget om, hvem der i sin tid formulerede det.
> Jeg vil gøre et mere ihærdigt forsøg på den anden side af fyraften :)

Kiggede lidt selv og fandt heller ikke andet end den der politichef.

> Uden at være for skråsikker, kunne jeg da sagtens forestille mig det var
> flaskedrengen el. lign. de brugte til det. Han så i hvert tilfælde ikke ud
> til at være meget ældre.

Sansynligvis. Han er jo også den billigste arbejdskraft de har.

Fra : Michael Jensen

Dato : 18-01-05 22:32

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> wrote in message
> Hvorfor tror fjolserne der holder i et stærkt traffikeret lyskryds, at
> trafikken glider bedre hvis de liiiige smutter med over for
> gult/halvtrødt?!

Kort og godt:

Det er ikke et spørgsmål om, om man kan nå over, men et spørgsmål om, om man
kan nå at stoppe!!

MANGE tror at det er det første der gælder!

\Michael

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 19-01-05 08:52

Lars B. Jensen wrote:
> Hvorfor tror fjolserne der holder i et stærkt traffikeret lyskryds,
at
> trafikken glider bedre hvis de liiiige smutter med over for
gult/halvtrødt?!

Den har vi vist alle været ude for :-/

For ikke så længe siden kom jeg trillende med lave fart i en
højresvingsbane da lyset skiftede til gult. Farten var ikke højere
end at jeg sagtens kunne stoppe og da man jo ikke må kører frem for
gult hvis man kan stoppe uden gene for bagvedkørende, stoppede jeg
bilen i ro og mag. Så tændte ham i bilen bag mig fuldstændig af. Med
tegn og fagter gav han udtryk for at hans mening om min intelligens
ikke var noget at skrive hjem om. Jeg synes jo lissom at jeg har reddet
ham fra at begå en ulovlighed idet jeg ikke kunne have gennemført
højresvinget på lovlig vis, så det kunne han ihvertfald slet ikke.
Tsk, tsk....

Ebbe

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 19-01-05 08:55

Finn Guldmann wrote:

> Hvis du, på den anden side, kan se at du ikke kan kommer over
krydset,
> p.g.a. andre biler, må du ikke køre ind i krydset, selvom der er
grønt.

Tak, Finn. Jeg var næsten begyndt at tro at jeg var den eneste, der
vidste det.

Ebbe

Fra : Per O.

Dato : 20-01-05 00:47

> [...]
>
> Nå, men jeg fik da strukket langemand et par gange - dejligt med lidt
> fingergymnastik når man bare pænt forsøger at hjælpe dem... fjolser....

Min kone overværede i går hvordan sådan en situation kan udvikle sig. Der
bliver gult, og den forreste bilist trykker på bremsen, og klaphatten bagved
knalder speederen i bund, for at nå med over. BANG!
Heldigvis var min kone på fortovet, og ikke i den forreste bil!

Per O.