/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Ugens klaphat - update.
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 18-01-05 13:33

Så har jeg lige været på embedet og fået de sidst nye oplysninger om
klaphatten.

Han har uden vognmandsforretningens vidende kørt taxi, når han ikke
kørte lastbil for os.

Overtrædelsen med de 217 km/t. var sket mens han kørte om kap med en
anden taxi.

Dvs. at der er to ledige stillinger-

Begge involverede parter kørte iøvrigt Mercedes-Benz.

Der er efter min mening intet i de nye oplysninger der gør, at han
ikke stadig er topkandidat til udmærkelsen ugens klaphat.

Venlig hilsen
Folmer

 
 
Ukendt (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-01-05 13:40

On Tue, 18 Jan 2005 13:32:30 +0100, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Så har jeg lige været på embedet og fået de sidst nye oplysninger om
>klaphatten.
>
>Han har uden vognmandsforretningens vidende kørt taxi, når han ikke
>kørte lastbil for os.
>
>Overtrædelsen med de 217 km/t. var sket mens han kørte om kap med en
>anden taxi.
>
>Dvs. at der er to ledige stillinger-
>
>Begge involverede parter kørte iøvrigt Mercedes-Benz.
>
>Der er efter min mening intet i de nye oplysninger der gør, at han
>ikke stadig er topkandidat til udmærkelsen ugens klaphat.
>

Det er da muligt, at han fører knebent, men hans "makker" må da være
godt med
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Tina Christoffersen (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Tina Christoffersen


Dato : 18-01-05 13:46


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:h40qu0tje74q4u5vk01qdknr2r8256o3mr@4ax.com...
> Så har jeg lige været på embedet og fået de sidst nye oplysninger om
> klaphatten.
>
> Han har uden vognmandsforretningens vidende kørt taxi, når han ikke
> kørte lastbil for os.
>
> Overtrædelsen med de 217 km/t. var sket mens han kørte om kap med en
> anden taxi.
>
> Dvs. at der er to ledige stillinger-
>
> Begge involverede parter kørte iøvrigt Mercedes-Benz.
>
> Der er efter min mening intet i de nye oplysninger der gør, at han
> ikke stadig er topkandidat til udmærkelsen ugens klaphat.

Der er forhåbentlig tre ledige stillinger

mvh. tina



Kate (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 18-01-05 21:09

"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> wrote in
news:41ed04f0$0$186$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

>> Dvs. at der er to ledige stillinger-
>>
>> Begge involverede parter kørte iøvrigt Mercedes-Benz.
>>
>> Der er efter min mening intet i de nye oplysninger der gør, at han
>> ikke stadig er topkandidat til udmærkelsen ugens klaphat.
>
> Der er forhåbentlig tre ledige stillinger

Øhmm, hvorfor 3?

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Daniel Pedersen (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Daniel Pedersen


Dato : 18-01-05 21:25

> > Der er forhåbentlig tre ledige stillinger
>
> Øhmm, hvorfor 3?
>

Den ansatte havde 2 jobs, i det ene var han lastvognschauffør og i det andet
kørte han taxa.
Han blev taget med 217km/t i mens han kørte om kap med en anden taxa.
Den anden taxa chauffør skal da også miste kortet, eller? :)

mvh
Daniel Pedersen



Brizz (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 18-01-05 15:15

> Han har uden vognmandsforretningens vidende kørt taxi, når han ikke
> kørte lastbil for os.

Så bliver han vel også knaldet for overtrædelse af køre hvildetids
bestemmelserne?

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med Xenon



Leonard (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 18-01-05 15:16

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> wrote:

>Så bliver han vel også knaldet for overtrædelse af køre hvildetids
>bestemmelserne?

Næh, de gælder ikke for hyrevogne ... her gælder kun færdselsloven og
11-timers reglen.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Eg Egemarke (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 18-01-05 16:59

Og hvis han føler sig frisk kan han starte forfra i lastbilen eller bussen
hvis han vil uanset om han så har kørt 500 Km på arbejde.
Kørehviletids bestemmelserne burde i mine øjne osse gælde for hyrevogns
chauffører, har selv kørt taxi i Kbh og det var ikke unormalt med 16-18
timers arbejdsdag hvis man gad det og der var kunder på gaden (fx
weekenderne)

--
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265


Brizz (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 18-01-05 20:23

>>Så bliver han vel også knaldet for overtrædelse af køre hvildetids
>>bestemmelserne?
>
> Næh, de gælder ikke for hyrevogne ... her gælder kun færdselsloven og
> 11-timers reglen.

Når du kører lastbil må du ikke i din hviletid have et andet erhverv hvor du
er chauffør.


Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med Xenon



Folmer Rasmussen (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 18-01-05 20:57

On Tue, 18 Jan 2005 20:22:37 +0100, "Brizz" <rendmig@iroven.dk> wrote:

>>>Så bliver han vel også knaldet for overtrædelse af køre hvildetids
>>>bestemmelserne?
>>
>> Næh, de gælder ikke for hyrevogne ... her gælder kun færdselsloven og
>> 11-timers reglen.
>
>Når du kører lastbil må du ikke i din hviletid have et andet erhverv hvor du
>er chauffør.

>--

Arrrhh?

Jeg tror godt jeg ved hvad du mener, men jeg mener ikke du har ret.

Du skylder den undrende offentlighed en væsentlig grundigere
forklaring, end 1½ sætning.

Definitionen på hviletid i forbindelse med køre-hviletidsreglerne
(lastbilkørsel) er 45 minutters pause, der afholdes senest efter 4½
times kørsel. Yderligere 45 minutters hviletid efter de næste 4½ times
kørsel kan komme ind i billedet 2 gange om ugen, hvis du har behov for
den ene times yderligere køretid som du må iflg. loven.

Menigmand vil nok undres over hvor du mener at en lastbilchauffør kan
finde beskæftigelse i 7 gange 45 minutter om ugen, hvor du ikke engang
har styr på tidspunktet de indræffer på. )

Det er muligt, at I har en company-rule der siger at i ikke må være
beskæftiget med andet chaufførarbejde i Jeres FRITID, men forbudt er
det altså ikke.

Venlig hilsen
Folmer


Brizz (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 18-01-05 21:15


> Det er muligt, at I har en company-rule der siger at i ikke må være
> beskæftiget med andet chaufførarbejde i Jeres FRITID, men forbudt er
> det altså ikke.

Ja i mit tilfælde kører jeg kun 3 dage om ugen i 12 timer og har 7 fridage i
streg. og der må jeg ikke køre som taxa chauffør fx. Mente egentlig det var
noget lov noget men kan da godt være det er en "company rule"


Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med Xenon



Finn Guldmann (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 19-01-05 03:26

Brizz wrote:

>>Det er muligt, at I har en company-rule der siger at i ikke må være
>>beskæftiget med andet chaufførarbejde i Jeres FRITID, men forbudt er
>>det altså ikke.
> Ja i mit tilfælde kører jeg kun 3 dage om ugen i 12 timer og har 7 fridage i
> streg. og der må jeg ikke køre som taxa chauffør fx. Mente egentlig det var
> noget lov noget men kan da godt være det er en "company rule"
>
Det er ganske normalt at have en "company rule" om at du ikke må arbejde
for konkkurerende virksomheder i din fritid.

Jeg mener endda at politiet har indført en "company rule" om at
betjentene slet ikke må have bibeskæftigelse.

Det var vist noget med at der kom lidt for mange uheldige situationer
med visse af bibeskæftigelserne. Og for at undgå fremtidige problemer
forbød de dem alle.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Henrik Bøgh (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 19-01-05 08:31

En helt masse bits fra Finn Guldmann til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Jeg mener endda at politiet har indført en "company rule" om at
> betjentene slet ikke må have bibeskæftigelse.

Hvis ikke det er stationsbestemt (det kan det måske godt være), så mener jeg
faktisk ikke der er nogle regler for at de ikke må have et arbejde ved siden
af. Men der er nogle hverv de ikke må udføre på grund af interessekonflikter
som f.eks. kørelærer, vægter o.l.
Jeg har f.eks. kendskab til en politimand, der en gang i mellem i sin fritid
udfylder et (lønnet) vikariat som underviser i hundetræning.
Der er dog nogle krav til at det ikke må gå ud over mandens evner, til at
udføre sit primære job f.eks. på grund af manglende søvn.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"It's not about good or bad. It's about who got the most power"
-- Sam Anderson as Holland in 'Angel'


Jakob Jeppesen (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 19-01-05 11:35

Henrik Bøgh wrote:

> Jeg har f.eks. kendskab til en politimand, der en gang i mellem i sin
fritid
> udfylder et (lønnet) vikariat som underviser i hundetræning.

Jeg kender en politimand (oprindelig uddannet tømrer) der har en
bibeskæftigelse hvor han bl.a. monterer vinduer. Han har da aldrig snakket
om at det ikke skulle være lovligt.

/Jakob



Finn Guldmann (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 19-01-05 18:33

Henrik Bøgh wrote:

>>Jeg mener endda at politiet har indført en "company rule" om at
>>betjentene slet ikke må have bibeskæftigelse.
> Hvis ikke det er stationsbestemt (det kan det måske godt være), så mener jeg
> faktisk ikke der er nogle regler for at de ikke må have et arbejde ved siden
> af. Men der er nogle hverv de ikke må udføre på grund af interessekonflikter
> som f.eks. kørelærer, vægter o.l.
>
Det kan godt være at det ikke er lavet om alligevel. At der blot har
været stor fokus på det.

Alle de jobs hvor det er en del af jobbet at modtage penge fra folk for
en ydelse må de ikke udføre. (Altså den faktiske overdragelse af
pengene) F.eks taxi, bus, kasse"dame" og videre i den dur.

> Jeg har f.eks. kendskab til en politimand, der en gang i mellem i sin fritid
> udfylder et (lønnet) vikariat som underviser i hundetræning.
> Der er dog nogle krav til at det ikke må gå ud over mandens evner, til at
> udføre sit primære job f.eks. på grund af manglende søvn.
>
Logisk set er der jo jobs hvor en politimand er bedre til at undervise
(eller andet) end de fleste andre. Og det ville jo være dumt at lukke af
for det fordi der har været kolleger der ikke rigtig kunne finde ud af
hvor grænsen gik.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Hans L. Jørgensen (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 19-01-05 11:28

Finn Guldmann wrote:
>
> Jeg mener endda at politiet har indført en "company rule" om at
> betjentene slet ikke må have bibeskæftigelse.
>
> Det var vist noget med at der kom lidt for mange uheldige situationer
> med visse af bibeskæftigelserne. Og for at undgå fremtidige problemer
> forbød de dem alle.

Der er mig bekendt ikke nogen regel der per automatik forskriver dette.

Men - bibeskæftigelse skal godkendes af arbejdsgiver (politiet), og bliver
ikke givet hvis der er risiko for konflikt med jobbet som politimand.

Eksempelvis bliver det næsten per automatik givet tilladelse hvis en
hundefører i sin fritid beskæftiger siger med "lønnet" hundetræning.

For nogle år siden var der et tilfælde hvor en politimand kørte turistbus i
fritiden (vendeture sydpå) dette blev stoppet, da man ikke fandt det moralsk
foreneligt med hans ansættelse ved politiet.



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Finn Guldmann (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 19-01-05 19:02

Hans L. Jørgensen wrote:

>>Jeg mener endda at politiet har indført en "company rule" om at
>>betjentene slet ikke må have bibeskæftigelse.
>>Det var vist noget med at der kom lidt for mange uheldige situationer
>>med visse af bibeskæftigelserne. Og for at undgå fremtidige problemer
>>forbød de dem alle.
> Der er mig bekendt ikke nogen regel der per automatik forskriver dette.
> Men - bibeskæftigelse skal godkendes af arbejdsgiver (politiet), og bliver
> ikke givet hvis der er risiko for konflikt med jobbet som politimand.
>
Så var det den med godkendelsen jeg husker. Den er nu også meget bedre
end en regel der udpensler hvilke og hvilke ikke.

<...>

> For nogle år siden var der et tilfælde hvor en politimand kørte turistbus i
> fritiden (vendeture sydpå) dette blev stoppet, da man ikke fandt det moralsk
> foreneligt med hans ansættelse ved politiet.
>
Heller ikke det bedste sted at finde en færdselsbetjent.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Folmer Rasmussen (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-01-05 13:00

On Wed, 19 Jan 2005 03:26:10 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:


>Det var vist noget med at der kom lidt for mange uheldige situationer
>med visse af bibeskæftigelserne. Og for at undgå fremtidige problemer
>forbød de dem alle.

>--

Forkert.

Trine er en aldeles good looking lovens vogter med embede i Gentofte
politikreds.

Hun kører også afløsning hos os med hænger og hele svineriet.

Hun er god at have med for de chauffører der kører de daglige ture til
Puttgarden.

Hun kører altid sidst af de 4 vogntog der kører hver dag, for som hun
siger:

Så kan mor overskue om i kommer ud i noget snavs med etaten, og hvis
der er noget bøwl med dem, lægger mor dem bare i dobbelt benlås. *LOL*

Jeg har tilbudt hende et bei-fahrerjob på min tur til Finland, men det
er hun ikke helt tryg ved, siger hun.

Nå, men bortset fra det, så siger hun selv at hun gerne må køre
lastbil for sin "mester", men det skal være når hun afspadserer.

Venlig hilsen
Folmer

Brizz (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 19-01-05 13:07


> Nå, men bortset fra det, så siger hun selv at hun gerne må køre
> lastbil for sin "mester", men det skal være når hun afspadserer.

Hmm når hun afspadserer får hun penge af polisen og samtidig tjener hun
penge hos jer...Hmmm.

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....der snart har Xenon



John Sahl (19-01-2005)
Kommentar
Fra : John Sahl


Dato : 19-01-05 13:12

Brizz wrote:
> Hmm når hun afspadserer får hun penge af polisen og samtidig tjener
> hun penge hos jer...Hmmm.

Ser jeg absolut intet problem i...?

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!



Brian S Jensen (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Brian S Jensen


Dato : 19-01-05 13:15


"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
news:cslipr$1vvm$1@news.cybercity.dk...
> Brizz wrote:
> > Hmm når hun afspadserer får hun penge af polisen og samtidig tjener
> > hun penge hos jer...Hmmm.
>
> Ser jeg absolut intet problem i...?
>
> --
> John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!
>
>

Eneste der er i vejen for det, er janteloven

Mvh.
Brian S Jensen



Brizz (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 19-01-05 13:16

>> Hmm når hun afspadserer får hun penge af polisen og samtidig tjener
>> hun penge hos jer...Hmmm.
>
> Ser jeg absolut intet problem i...?

Nej men jeg kunne forstå hvis de mente det var ok hun gjorde det på en
fridag eller noget. Men på en afspadseringsdag synes jeg er mere underligt.
da hun jo får penge fra polisen. det gør hun ikke på en fridag.


Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
---snart med Xenon



Folmer Rasmussen (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-01-05 13:50

On Wed, 19 Jan 2005 13:16:00 +0100, "Brizz" <rendmig@iroven.dk> wrote:

>>> Hmm når hun afspadserer får hun penge af polisen og samtidig tjener
>>> hun penge hos jer...Hmmm.
>>
>> Ser jeg absolut intet problem i...?
>
>Nej men jeg kunne forstå hvis de mente det var ok hun gjorde det på en
>fridag eller noget. Men på en afspadseringsdag synes jeg er mere underligt.
>da hun jo får penge fra polisen. det gør hun ikke på en fridag.

>--

Underligt?

Nogen flytter til Sverige for at få adgang til billige biler og
rimelig husleje, men foretrækker at jobbe i Danmark p.gr.a. den større
hyre.

Hvis der var noget i min verden der hed afspadsering, og jeg havde
mulighed for at tjene en ekstra skilling, så var det ikke noget jeg
ville diskutere med Jante.

For at du nu ikke går helt i koma af forargelse, kan jeg fortælle dig,
at Trine LØBER fra Sølvtorvet og ud til Glostrup når hun skal ud og
køre, og hun LØBER s'gu hjem igen, så jeg tror ikke hun har noget
stort kørselsfradrag. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer


Brizz (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 19-01-05 14:14

> Nogen flytter til Sverige for at få adgang til billige biler og
> rimelig husleje, men foretrækker at jobbe i Danmark p.gr.a. den større
> hyre.

Ja jeg også valgte så at flytte til sverige og købe den billige lejlighed og
bil. også køre til DK når jeg skal arbejde pga den større hyre §
>
> Hvis der var noget i min verden der hed afspadsering, og jeg havde
> mulighed for at tjene en ekstra skilling, så var det ikke noget jeg
> ville diskutere med Jante.
>
Jeg har det også sådan. De penge jeg kan tjene skal tjenes uanset hvad jante
så siger. Up yours tænker jeg om det!


Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk
....snart med Xenon



Christian B. Andrese~ (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 19-01-05 14:31


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
news:8glsu057p4gjkm4grk43a1o8qgabnthna4@4ax.com...
> On Wed, 19 Jan 2005 13:16:00 +0100, "Brizz" <rendmig@iroven.dk> wrote:
>
> >>> Hmm når hun afspadserer får hun penge af polisen og samtidig tjener
> >>> hun penge hos jer...Hmmm.
> >>
> >> Ser jeg absolut intet problem i...?
> >
> >Nej men jeg kunne forstå hvis de mente det var ok hun gjorde det på en
> >fridag eller noget. Men på en afspadseringsdag synes jeg er mere
underligt.
> >da hun jo får penge fra polisen. det gør hun ikke på en fridag.
>
> >--
>
> Underligt?
>
> Nogen flytter til Sverige for at få adgang til billige biler og
> rimelig husleje, men foretrækker at jobbe i Danmark p.gr.a. den større
> hyre.
>
> Hvis der var noget i min verden der hed afspadsering, og jeg havde
> mulighed for at tjene en ekstra skilling, så var det ikke noget jeg
> ville diskutere med Jante.
>
> For at du nu ikke går helt i koma af forargelse, kan jeg fortælle dig,
> at Trine LØBER fra Sølvtorvet og ud til Glostrup når hun skal ud og
> køre, og hun LØBER s'gu hjem igen, så jeg tror ikke hun har noget
> stort kørselsfradrag. *LOL*

Nu må man jo godt få kørselsfradrag selv om man løber på arbejde. Om man så
kan få 2 x fradrag hvis man har 2 jobs det ved jeg ikke.

--
mvh/rg. Christian






Hans L. Jørgensen (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 19-01-05 20:19

Folmer Rasmussen wrote:
>
> For at du nu ikke går helt i koma af forargelse, kan jeg fortælle dig,
> at Trine LØBER fra Sølvtorvet og ud til Glostrup når hun skal ud og
> køre, og hun LØBER s'gu hjem igen, så jeg tror ikke hun har noget
> stort kørselsfradrag. *LOL*
>

Trine kan du uanset hun går, løber, køre på cykel eller med tog, udnytte
kørselsfradaget.
Og hvorfor skulle hun ikke også gøre det ;)



--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg



Finn Guldmann (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 19-01-05 21:10

Folmer Rasmussen wrote:

> For at du nu ikke går helt i koma af forargelse, kan jeg fortælle dig,
> at Trine LØBER fra Sølvtorvet og ud til Glostrup når hun skal ud og
> køre, og hun LØBER s'gu hjem igen, så jeg tror ikke hun har noget
> stort kørselsfradrag. *LOL*
>
De km der er udover 24, pr. omgang, må hun da stadig trække fra.

(Tror du skal glemme det der med 'sydpå'. Det der tempo kan jeg s*u ikke
følge med til.)

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Leonard (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 19-01-05 14:21

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> wrote:

>Nej men jeg kunne forstå hvis de mente det var ok hun gjorde det på en
>fridag eller noget. Men på en afspadseringsdag synes jeg er mere underligt.
>da hun jo får penge fra polisen. det gør hun ikke på en fridag.

En afspadseringsdag får hun fordi hun har arbejdet over på et
tidligere tidspunkt uden at få løn for det. Havde hun ikke
afspadsering så skulle hun på arbejde for etaten på dette tidspunkt.
En fridag er til at rekreere imellem arbejdsdagene.

Altså går der ikke noget energi/arbejdskraft tabt ved at arbejde på en
afspadseringsdag, da det er en arbejdsdag, der ligger i rækken af
arbejdsdage med fridage placeret med passende mellemrum.

Jeg synes det er logisk nok.

--
Leonard
::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Henrik Bøgh (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Henrik Bøgh


Dato : 19-01-05 16:17

En helt masse bits fra Brizz til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Nej men jeg kunne forstå hvis de mente det var ok hun gjorde det på en
> fridag eller noget. Men på en afspadseringsdag synes jeg er mere underligt.
> da hun jo får penge fra polisen. det gør hun ikke på en fridag.

Som en lille tilføjelse til Leonards udmærkede præcisioner af afspadsering
kontra fridag, kan jeg tilføje at i Søværnet er der nogle der afspadserer op
til tre måneder af gangen (efter udsendelser, noget tilsvarende sker sikkert
i de to mere landfaste værn).
Det er vist slet ikke unormalt at folk erhverver sig som alt fra
lastvognchauffører til vikarer i folkeskolen og i øvrigt driver selvstændige
klovnsulentvirksomheder og lignende.
Jeg har ikke hørt om at det skulle give nogen form for problemer.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Castrate all the cows"
-- Mary Kay Bergman as Sheila Broslofski in 'South Park'


Ebbe Kristensen (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Ebbe Kristensen


Dato : 19-01-05 22:34

"Brizz" <rendmig@iroven.dk> wrote in message
news:41ee4d51$0$48329$14726298@news.sunsite.dk...

> Hmm når hun afspadserer får hun penge af polisen og samtidig tjener hun
> penge hos jer...Hmmm.

Grunden til at hun overhovedet kan afspadsere er at etaten er meget lidt
begejstrede for at *udbetale* overarbejde. Man har værs'go' at afspadsere.
Og så kan man jo ligesågodt bruge tiden til noget fornuftigt.

Når du har overarbejde vil du da også gerne have kompensering for det, ikke?

Ebbe



Uffe Bærentsen (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 19-01-05 14:00


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:dcisu09rc6sr0kpmjnk9nujhaas372t2qa@4ax.com...

> Jeg har tilbudt hende et bei-fahrerjob på min tur til Finland, men det
> er hun ikke helt tryg ved, siger hun.

og det tør du skrive her!

Gad godt vide om det er dig, køretøjet, vejen eller hvad det er der gør
hende utryg?

Som sætningen står der, alene.
Så er der frit valg på alle hylder



--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC



Folmer Rasmussen (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Folmer Rasmussen


Dato : 19-01-05 15:35

On Wed, 19 Jan 2005 14:00:26 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>
>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
>news:dcisu09rc6sr0kpmjnk9nujhaas372t2qa@4ax.com...
>
>> Jeg har tilbudt hende et bei-fahrerjob på min tur til Finland, men det
>> er hun ikke helt tryg ved, siger hun.
>
>og det tør du skrive her!
>
>Gad godt vide om det er dig, køretøjet, vejen eller hvad det er der gør
>hende utryg?
>
>Som sætningen står der, alene.
>Så er der frit valg på alle hylder

>--

Ja. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Finn Guldmann (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 19-01-05 20:39

Folmer Rasmussen wrote:


>>Det var vist noget med at der kom lidt for mange uheldige situationer
>>med visse af bibeskæftigelserne. Og for at undgå fremtidige problemer
>>forbød de dem alle.
>
> Forkert.
>
Jeg skriver jo også "vist", for jeg var ikke sikker.

Mente bare at der var en del rumlen omkring betjentene gik og brugte
deres fritid til.

> Trine er en aldeles good looking lovens vogter med embede i Gentofte
> politikreds.
> Hun kører også afløsning hos os med hænger og hele svineriet.
> Hun er god at have med for de chauffører der kører de daglige ture til
> Puttgarden.
> Hun kører altid sidst af de 4 vogntog der kører hver dag, for som hun
> siger:
> Så kan mor overskue om i kommer ud i noget snavs med etaten, og hvis
> der er noget bøwl med dem, lægger mor dem bare i dobbelt benlås. *LOL*
>


> Jeg har tilbudt hende et bei-fahrerjob på min tur til Finland, men det
> er hun ikke helt tryg ved, siger hun.
>
Mon det har at gøre med at hun ikke snakker sproget?

Mon det var noget med noget sydgående?

> Nå, men bortset fra det, så siger hun selv at hun gerne må køre
> lastbil for sin "mester", men det skal være når hun afspadserer.
>
Der var en der kom med den med at de blot skal have deres job godkendt
hos "Mester". Og det syntes jeg da også er den bedste løsning.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Finn Guldmann (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 18-01-05 22:16

Brizz wrote:

>>>Så bliver han vel også knaldet for overtrædelse af køre hvildetids
>>>bestemmelserne?
>>Næh, de gælder ikke for hyrevogne ... her gælder kun færdselsloven og
>>11-timers reglen.
> Når du kører lastbil må du ikke i din hviletid have et andet erhverv hvor du
> er chauffør.
>
Jo. Du må ikke have et andet erhverv hvor du er omfattet af EØF 3820/85
(K/H-reglerne)

Og det vil sige (indtil videre) lastbiler over 7 tons og busser til over
8 passagere. (8+1)

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Klaus A (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Klaus A


Dato : 19-01-05 07:52


"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
news:csjubn$hlq$1@news.cybercity.dk...
> Brizz wrote:

> Jo. Du må ikke have et andet erhverv hvor du er omfattet af EØF 3820/85
> (K/H-reglerne)
>
> Og det vil sige (indtil videre) lastbiler over 7 tons og busser til over
> 8 passagere. (8+1)

Gælder det så, at man ikke må køre privat i sin egen privat registreret bus
(VW f.eks) i fritiden?

Klaus A



Brizz (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Brizz


Dato : 19-01-05 11:01

> Gælder det så, at man ikke må køre privat i sin egen privat registreret
> bus
> (VW f.eks) i fritiden?

Det er jo ikke et arbejde!

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk



Finn Guldmann (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 19-01-05 18:58

Brizz wrote:

>>Gælder det så, at man ikke må køre privat i sin egen privat registreret
>>bus
>>(VW f.eks) i fritiden?
> Det er jo ikke et arbejde!
>
Det tager reglerne ikke så meget hensyn til.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Hans L. Jørgensen (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Hans L. Jørgensen


Dato : 19-01-05 11:30

Klaus A wrote:
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse
> news:csjubn$hlq$1@news.cybercity.dk...
>> Brizz wrote:
>
>> Jo. Du må ikke have et andet erhverv hvor du er omfattet af EØF
>> 3820/85 (K/H-reglerne)
>>
>> Og det vil sige (indtil videre) lastbiler over 7 tons og busser til
>> over 8 passagere. (8+1)
>
> Gælder det så, at man ikke må køre privat i sin egen privat
> registreret bus (VW f.eks) i fritiden?
>

Nej kun busser med ID nr. på venstre fordør ;)





Finn Guldmann (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 19-01-05 19:09

Hans L. Jørgensen wrote:

>>>Jo. Du må ikke have et andet erhverv hvor du er omfattet af EØF
>>>3820/85 (K/H-reglerne)
>>>Og det vil sige (indtil videre) lastbiler over 7 tons og busser til
>>>over 8 passagere. (8+1)
>>Gælder det så, at man ikke må køre privat i sin egen privat
>>registreret bus (VW f.eks) i fritiden?
> Nej kun busser med ID nr. på venstre fordør ;)
>
Hvis bussen er til over 9 personer skal den registreres til "Privat
Buskørsel". Det og dit navn og telefonnummer skal stå på venstre side
nær førepladsen.

Men kommer du over 17 personer skal der stadig være monteret virksom
kontrolapparat. Og det skal bruges.

Men løb ikke an på at de "friheder" den danske lovgivning giver også
accepteres hvis du kommer udlands. Der vil det nok være smartest at
undersøge på forhånd hvad de vil acceptere i de lande man påtænker at
køre til/igennem.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Finn Guldmann (19-01-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 19-01-05 18:09

Klaus A wrote:

>>Jo. Du må ikke have et andet erhverv hvor du er omfattet af EØF 3820/85
>>(K/H-reglerne)
>>Og det vil sige (indtil videre) lastbiler over 7 tons og busser til over
>>8 passagere. (8+1)
> Gælder det så, at man ikke må køre privat i sin egen privat registreret bus
> (VW f.eks) i fritiden?
>
Har lige været inde og kigge og det er ikke 9 men 17 personer der er
grænsen. Men er du over det er du omfattet af reglerne.

Der er så åbnet op for at det enkelte land kan fravige dette i særlige
tilfælde. Men de vil så kun være gyldige ved national kørsel.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Finn Guldmann (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 18-01-05 21:29

Brizz wrote:

>>Han har uden vognmandsforretningens vidende kørt taxi, når han ikke
>>kørte lastbil for os.
> Så bliver han vel også knaldet for overtrædelse af køre hvildetids
> bestemmelserne?
>
Nej. Taxikørsel er ikke underlagt K/H-reglerne.

Men han kunne havde været i den situation at han havde mistet sit
lastbiljob hvis firmaet havde vist noget om hans taxi-aktiviteter.

Men det er noget med interne regler.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".
Hvor det ene siges bør det andet bemærkes. Hvor "kylling" kan
bruges for det ene kan "idiot" bruges for det andet.

Brian Sørup (18-01-2005)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 18-01-05 22:30


"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:h40qu0tje74q4u5vk01qdknr2r8256o3mr@4ax.com...
> Så har jeg lige været på embedet og fået de sidst nye oplysninger om
> klaphatten.
>
> Han har uden vognmandsforretningens vidende kørt taxi, når han ikke
> kørte lastbil for os.
>
> Overtrædelsen med de 217 km/t. var sket mens han kørte om kap med en
> anden taxi.
>
> Dvs. at der er to ledige stillinger-

Du må undskylde jeg blander mig i din tråd, men din *makker* mister altså
ikke hans styrebrev ubetinget, medmindre der var en hastighedsbegrænsning på
max.100Km/t på det sted han kørte for stærkt.
Han får en bøde på omkring 10000,- og skal op til en orienterende køreprøve
(inden 3mdr. svjh.)
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car Aut.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste