Test af ny BMW 3-serie E90
Fra : Frederik

Dato : 18-01-05 13:20

Skulle det interessere nogen, så ligger der en test af denne på
www.channel4.com/4car .

Gad vide om den kommer som 335d?

Mvh.

Frederik

Fra : Thomas H.

Dato : 18-01-05 14:15

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

> Gad vide om den kommer som 335d?

Det gør den, samt 330i med 258 hk med magnesium-topstykke og super
benzinøkonomi

Fra : Frederik

Dato : 18-01-05 14:36

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote in message

> "Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev i en meddelelse

> Det gør den, samt 330i med 258 hk med magnesium-topstykke og super
> benzinøkonomi

Spørgsmålet er vel så om de neddrosler den ift. 535d?

Det gjorde de jo med den nuværende 330d...

Ser forøvrigt at de nye BMWbenzinerer kræver 98 oktan for at yde som
opgivet.

Glæder mig meget til at prøve en, ligner en rigtig BMW med undtagelse at
baglygterne, som Mitsubishi åbenbart havde tilovers fra
Carismaproduktionen...
Mvh.

Frederik

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-01-05 01:20

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> skrev....

> Spørgsmålet er vel så om de neddrosler den ift. 535d?
> Det gjorde de jo med den nuværende 330d...

Ikke mig bekendt. SVJH er der tale om 2 forskellige udviklingstrin af
motoren.

3 liters diesel motoren startede som 184 hestes og voksede siden til
204 heste og nu 218 heste.

Og dog... der er vist noget med at momentet blev begrænset til 400 Nm
i 3 serien i 204 hk udgaven, som havde 500 Nm i 5-serien.

Fra : Thomas H.

Dato : 19-01-05 08:24

> Spørgsmålet er vel så om de neddrosler den ift. 535d?
>
> Det gjorde de jo med den nuværende 330d...

Det gør de sikkert, måske mere af politiske årsager ...noget med at den
hurtigste 3'er helst ikke skal være en Diesel, for mon ikke de nye
gearkasser og resten af bilen kan tøjle 560Nm? Ellers skal det være fordi
vægten er lavere, så det derfor bliver for voldsomt til at få vejgreb.

> Ser forøvrigt at de nye BMWbenzinerer kræver 98 oktan for at yde som
> opgivet.

....er det ikke sådan for alle bilmærker? Det er nok bare ikke alle der
skriver det.

> Glæder mig meget til at prøve en, ligner en rigtig BMW med undtagelse at
> baglygterne, som Mitsubishi åbenbart havde tilovers fra
> Carismaproduktionen...

Hmm, det havde jeg ikke lige lagt mærke til, men den er sgu pæn synes jeg -
og det plejer jeg ikke altid at synes om de nye modeller

Fra : Frederik

Dato : 19-01-05 08:39

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg -
> og det plejer jeg ikke altid at synes om de nye modeller

Så vidt jeg ved, ar Alfas opgivelser lavet efter 95 oktan...

Men du har da ret i, at 98 vel giver den højeste ydelse uanset.

Mvh.

Frederik

Fra : Frederik

Dato : 20-01-05 14:42

"Frederik" <f.caroe@suf.nu> wrote in message

> [...]
> >

> Så vidt jeg ved, ar Alfas opgivelser lavet efter 95 oktan...
>
> Men du har da ret i, at 98 vel giver den højeste ydelse uanset.

Som en skæg detalje er den nye 330i og den nye 320d præcis lige hurtige fra
80-120 i 4. gear.

Mvh.

Frederik

Fra : Morten Lorenzen

Dato : 19-01-05 21:03

"Thomas H." <mailto:thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Test af ny BMW 3-serie E90"

> Hmm, det havde jeg ikke lige lagt mærke til, men den er sgu pæn synes jeg -
> og det plejer jeg ikke altid at synes om de nye modeller

Se det ny Bilmagasin! :)

Kan godt se dét der med lygterne, men synes sørme også den er pæn. Har spurgt på
den, og har fået følgende priser for Sverigesland :)
325i : 218 hk : 275.000 SEK for en sedan
330i : 258 hk : 350.000 SEK for en sedan.

-M

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:62.135.150.147)