Startproblem for Xantia 1,8 99'
Fra : Thomas

Dato : 18-01-05 10:45

Hej,

Min far har lidt problemer med hans Xantia 1,8 16v fra 99'

Når det bliver lidt under frysepunktet vil den ikke starte. det vil sige
følgende sker når man drejer nøglen.
1. motoren starter og går op i omdrejninger til ca 2.000 og falder så for at
stoppe igen
2. speedometer og omdrejningstæller går i max når man drejer nøglen og
ovenstående sker - dette er ikke noget der sker normalt...

Eneste måde at få liv i den på er ved at pumpe lidt på pedalen lige når den
er startet, så kan man som regel få den lidt højere op i omdrejninger og
derefter kan den så holde tomgangen og der er ikke flere problemer...

Kan det evt. være fordi batteriet ikke levere nok strøm når det er for
koldt?

Håber nogle kan hjælpe med et svar :)

Mvh
Thomas

Fra : NS

Dato : 18-01-05 11:41

Thomas wrote:
> [...]
> derefter kan den så holde tomgangen og der er ikke flere problemer...
>
> Kan det evt. være fordi batteriet ikke levere nok strøm når det er for

Måske en defekt koldstartsregulering eller en temperaturføler.

Fra : Bernhard Ege

Dato : 18-01-05 16:09

Thomas wrote:
> [...]
> derefter kan den så holde tomgangen og der er ikke flere problemer...
>
> Kan det evt. være fordi batteriet ikke levere nok strøm når det er for

Kan det være benzinfilteret? Der kan jo komme vand i tanken og det vil
vel samle sig et eller andet sted?

mvh Bernhard

Fra : Renè Kristensen

Dato : 18-01-05 21:41

Hej Thomas

Har man problemer med sin Citroen, så kan man altid se på www.Cirtoen.nu ,
er der nogen der ved noget om Citroen ,så er det i dette forum

Renè Kristensen

Fra : Bernhard Ege

Dato : 19-01-05 00:33

Renè Kristensen wrote:
> Hej Thomas
>
> Har man problemer med sin Citroen, så kan man altid se på www.Cirtoen.nu ,
> er der nogen der ved noget om Citroen ,så er det i dette forum

Det er da også fint at vide, men jeg håber da at kloge hoveder også
holder til her. Specielt fordi citroen.nu er overvejende svensk-sproget
som jeg ikke fatter et klap af.

mvh Bernhard