Fiat 127, hvilke motore?
Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-01-05 00:33

En ven af mig har en Fiat 127 Panorama fra 85 med 1049 ccm. motor i.

Da vi er på jagt efter en donorbil til den, vil jeg gerne vide om denne
motor også kan genfindes i en anden Fiat 127?

De flest Fiater jeg har set har haft 0,9ccm. motoren i.

Eller skal vi på jagt efter en Fiat 127 Panorama for at finde den?

Har nogen prøvet at renovere en sådan motor?

Mvh, Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 08:26

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> De flest Fiater jeg har set har haft 0,9ccm. motoren i.
>
> Eller skal vi på jagt efter en Fiat 127 Panorama for at finde den?

Min kone har havde sådan en 1,05 ting da jeg mødte hende, jeg tror det var
en årgang 78 eller 79 svjh.
Det var sådan en sportsagtig ting - kan ikke lige huske om den havde et
specielt navn (sporting :) ).
Det var ikke en panorama, så det findes.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Gert

Dato : 18-01-05 08:39

> [...]
>
> De flest Fiater jeg har set har haft 0,9ccm. motoren i.
>
> Eller skal vi på jagt efter en Fiat 127 Panorama for at finde den?

det bedste er vel nok at finde en tilsvarende bil, så er man sikker på at
alt passer.
men så vidt jeg husker, så ligger der også en 1049ccm i en Yogo.45 (mener
jeg den hedder)
jeg har lige strittet sådan en motor til skrot for 1 mdr siden :-/

men ellers ligger der også 1049 ccm i en del Fiat 128

> Har nogen prøvet at renovere en sådan motor?

jeg har kun haft poterne i en 900ccm, men det er en utrolig simpel motor,
der ikke vejer
mere end man kan løfte den alene

Mvh
Gert Møller

Fra : Gert

Dato : 18-01-05 08:54

> [...]
>
> De flest Fiater jeg har set har haft 0,9ccm. motoren i.
>
> Eller skal vi på jagt efter en Fiat 127 Panorama for at finde den?

så lige den her
http://www.autoatlas.dk/bilbase/?did=109585&cid=32991

så der ligger også en 1049 ccm i en 127 GL

nupper så også lige et kig i min Haynes manual der må stå noget...(guderne
må vide hvorfor jeg stadig har den

1049 motoren ligger også i
127 C
127 CL
127 Sport

Mvh
Gert Møller

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 18-01-05 14:45

<snip>
> 127 Sport

127 Sport er en 1.3 liters med 75hk, bilen er med denne motor omkring 10
sekunder om at nå de 100km/t.

Om der findes en Sport udgave med 1050 motoren lader jeg stå uvist. Men 1300
er jeg sikker på.

mvh
Daniel Pedersen

Fra : Gert

Dato : 18-01-05 15:42

"Daniel Pedersen" <kalle@kalle.kalle> skrev i en meddelelse
> [...]
> sekunder om at nå de 100km/t.
>
> Om der findes en Sport udgave med 1050 motoren lader jeg stå uvist. Men

jeg har mine info fra en Haynes Workshop manual

den dækker
Fiat 127 C, CL, L Comfort, De Luxe. Special standart; 903cc

Fiat 127 C, CL, L Comfort, Palio, Sport & Super ; 1049 cc

Fiat 127 1300GT; 1301 cc

i årgangene 1971 til 83

Mvh
Gert Møller

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 22-01-05 16:11

> [...]
> sekunder om at nå de 100km/t.
>
> Om der findes en Sport udgave med 1050 motoren lader jeg stå uvist. Men

Der var to udgaver af Sport'en afhængigt af årgang..... 1050'eren gav 70
heste med en Weber 36/36DCD som livsgiver......

Mvh. Mikael Kristiansen

Fra : ham-der

Dato : 18-01-05 15:47

> En ven af mig har en Fiat 127 Panorama fra 85 med 1049 ccm. motor i.
>
> Da vi er på jagt efter en donorbil til den, vil jeg gerne vide om denne
> motor også kan genfindes i en anden Fiat 127?
det kan den, jeg er dog meget sikker på at de panorama der er lavet er
bracilianere, ligesom nogle af de alm. 127 de har ikke helt samme udseende,
der er forskel på skærmkanter, paneler, for og baglygter, og jeg mener også
hele instrument bordet er anderledes

> De flest Fiater jeg har set har haft 0,9ccm. motoren i.
det har du nok ret i

> Eller skal vi på jagt efter en Fiat 127 Panorama for at finde den?

du skal enten ha' en panorama eller en bracilianer

> Har nogen prøvet at renovere en sådan motor?

Nej, og jeg tror ikke det kan betale sig, hvis alt skal laves er det hunde
dyrt.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 18-01-05 18:24

Uffe Ravn wrote:

> De flest Fiater jeg har set har haft 0,9ccm. motoren i.

Det var da godt nok en bette en

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-01-05 19:10

> Det var da godt nok en bette en

Jeg har da haft en motor på 0,8ccm.
Har vist en liggende, ved de gamle endnu
Den skulle trække et helt fly.

Men til bil skala 1:1, da er den godt nok bette

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-01-05 23:27

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev

> Det var da godt nok en bette en

Hmm. ja nu du siger det, det undrer mig nu også at jeg kunne køre 130Km/t i
den, med den motorstørelse

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-01-05 04:27

Uffe Ravn wrote:

> Hmm. ja nu du siger det, det undrer mig nu også at jeg kunne køre 130Km/t i
> den, med den motorstørelse

130 km/t? Den skulle da gerne kunne nå de 150 km/t uden at man skal
bruge afrivningskalender for at måle tiden.

Det kunne den 12-7 med 903 ccm moter jeg havde engang da gøre.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-01-05 05:30

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

> 130 km/t? Den skulle da gerne kunne nå de 150 km/t uden at man skal
> bruge afrivningskalender for at måle tiden.

Ja hvis motoren er i orden

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-01-05 18:02

Uffe Ravn wrote:

> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

> Ja hvis motoren er i orden

Ja, selvfølgelig.

Jeg ved da heller ikke hvordan den motor der kunne det dengang har det i
dag. Bilen var fra '77 og jeg har ikke set noget til den siden '79.

Fra : ham-der

Dato : 19-01-05 22:42

> [...]
De ku' da godt køre stærkere, vi satte karburatoren på fra en gammel Fiat
850 special, og stillede tændingen lidt tilbage, så løb de da omkring de 165
det var tider dengang, der kunne man tillade sig lidt mere før politiet
gjorde noget.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-01-05 04:34

ham-der wrote:

> [...]
> det var tider dengang, der kunne man tillade sig lidt mere før politiet

Hvad specielt var der ved den karburator?

Mener da det var samme motor 903 ccm der sad i 850 Special, 850 Sport
Coupe og i de første 12-7'ere.

Da jeg havde dem var det lige kort efter at de 90 km/t max var blevet
indført.

Men det var der ikke så mange der tog sig af. Det var før politikerne
havde fundet ud af hvilken guldgruppe de havde åbnet der.

Fra : ham-der

Dato : 21-01-05 22:07

> [...]
> Hvad specielt var der ved den karburator?
>
> Mener da det var samme motor 903 ccm der sad i 850 Special, 850 Sport

Nej det var det ikke, på 850 special og sport var det register karburator,
hvor det på 127 erne var en ganske almindelig enkelt karburator, den fra 850
eren skulle ganske vist drejes en ½ omgang på det lille manifold for at få
spedertrækket til at passe.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 22-01-05 02:54

ham-der wrote:
> [...]
> eren skulle ganske vist drejes en ½ omgang på det lille manifold for at få

Så meget indsigt havde jeg ikke i det.

Jeg ved blot at de tre jeg havde, 850 Coupe (843ccm), 850 Sport Coupe
(903ccm) og 12-7 Van (903ccm), alle sammen kørte bedst når de fik lov at
rende omkring de 120 km/t.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 22-01-05 23:59

Jeg takker for svarene-