Er denne VW Polo TDI test for optimistisk
Fra : Kim

Dato : 18-01-05 00:25

Da jeg har en Polo TDI 100 hk. model chippet til 145 hk., kiggede jeg lidt
rundt efter test af 130 hk. modellen
http://www.autozeitung.de/vergleichstest/2er_vergleich/vergleichstest2_2.php?id=785
der var en test med Polo og Fabia 130 hk TDI , hvor 0-100 km er noget bedre
end fabrikstalene , Kan det passe ?? det ser ud til at de kan holde en Golf
1,8 T bag sig op til 120 km/t
Mvh. Kim

Fra : Mogens

Dato : 18-01-05 19:12

"Kim" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det passe ? det ser ud til at de kan holde en Golf
> 1,8 T bag sig op til 120 km/t

Sikkert nok -> 1.8T er jo ikke nogen "racervogn..." :)

Fra : Kim

Dato : 22-01-05 20:14

> Sikkert nok -> 1.8T er jo ikke nogen "racervogn..." :)

Nej men den går da for at være hurtig , blandt alm. familiebiler, men jeg
kan godt se i forhold til en Mclaren F1 er der næsten ingen biler der er
hurtige.
Mvh. Kim

Fra : Mogens

Dato : 22-01-05 20:30

> Nej men den går da for at være hurtig - blandt alm. familiebiler

'kay... - ikke min oplevelse... :)

> men jeg kan godt se i forhold til en Mclaren F1 er der næsten
> ingen biler der er hurtige.

Det var noget af et spring

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 19-01-05 09:07

En helt masse bits fra Kim til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Kan det passe ?? det ser ud til at de kan holde en Golf
> 1,8 T bag sig op til 120 km/t

På Padborg Park har jeg set en Seat Leon FR 1.9 TDi (PD/150 hk) trække fra en
Golf (IV) 1,8 T. (150 hk). Det kom en lille smule bag på mig faktisk.
Det kan dog muligvis skyldes forskellen på førerne. Manden i Seat'en var en
ældre herre midt i 30'erne, med masser af køreerfaring og en god
portionsdrengerøvshumor, mens ham der kørte Golf'en var en ung knægt på de
knapt 20 somre.

En anden ting der kom bag på mig var at golfen havde en egenvægt på 1250 kg,
mens Seat'ens er på 1300 kg. Altså kun 50 kg's forskel.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Did she just question my stones??"
-- Michael J. Fox as Michael Flaherty in 'Spin City'

Fra : Ukendt

Dato : 19-01-05 16:30

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kg,
> mens Seat'ens er på 1300 kg. Altså kun 50 kg's forskel.

.....uden chauførvægt....

--
Tom

Fra : Claus

Dato : 19-01-05 17:54

"Henrik Bøgh" <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Manden i Seat'en var en ældre herre midt i 30'erne,

Så stopper vi! Det er en mand i hans bedste alder

Vh. Claus (årgang 1970)

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-01-05 12:05

> [...]
bedre
> end fabrikstalene , Kan det passe ?? det ser ud til at de kan holde en

Nu kan det jo være at bilerne yder mere eller mindre end lovet, ikke at de
forsøger at snyde men at det bare er sådan. SuperSprint som laver
udstødningssystemer måler bilerne inden de montere deres stumper så de kan
se før/efter resultater, nogle af deres før-målinger er en god sjat fra hvad
bilerne skulle yde:

Golf IV 1,9 Tdi 115 hk målt til 141,4 hk.
Golf III GT 1,9 Tdi 110 hk målt til 126,5 hk.
Golf IV 1,8T GTi 150 hk målt til 146,9 hk.
Leon 1,8i Turbo 180 hk målt til 155 hk

Det kan jo godt give et udsving i resultaterne.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim

Dato : 19-01-05 16:18

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Golf IV 1,8T GTi 150 hk målt til 146,9 hk.
> Leon 1,8i Turbo 180 hk målt til 155 hk
>
> Det kan jo godt give et udsving i resultaterne.

Min egen Polo er en 100 hk. PD den blev målt før den blev chippet til 115
hk. og efter chipning 145 hk. mon ikke den svarer til 130 hk. modellen??

Mvh. Kim H.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-01-05 19:09

> [...]
> hk. og efter chipning 145 hk. mon ikke den svarer til 130 hk. modellen??

Præcis, det ser ud som om TDi'erne ofte yder mere end lovet.

Med venlig hilsen Kim