Budget - kan det lade sig gøre...
Fra : Kenneth K.

Dato : 17-01-05 22:24

Jeg ved godt at man ikke kan fastsætte et præcis beløb, men ville følgende
være realistisk ved at købe en gammel golf 2

Ejerafgift 2000 kr. pr. år
Forsikring 12000 kr. pr. år (ansvar, jeg er 20 år gammel, uden "erfaring")
Reservedele 500 kr. pr. mdr. (Måske forlidt??)
Benzin 600 kr. pr. mdr. (Hvor lang mon jeg kan køre?)

Bilen 15.000 (Bliver malet, max. 120.00 km)

--

/Kenneth K

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 22:52

> Jeg ved godt at man ikke kan fastsætte et præcis beløb, men ville følgende
> være realistisk ved at købe en gammel golf 2

avs ja den er svær, der er MANGE ubekendte faktorer

> Ejerafgift 2000 kr. pr. år

Ja det passer vel meget godt ca..

> Forsikring 12000 kr. pr. år (ansvar, jeg er 20 år gammel, uden "erfaring")

prøv lige at http://gf-forsikring.dk det kan de garanteret gøre en del
billigere !!

> Reservedele 500 kr. pr. mdr. (Måske forlidt??)

Nej hvis du er uheldig er det vel meget godt i snit.. når der også skal
regnes dæk ol. i dele. kunne måske godt sættes til 3-400..

> Benzin 600 kr. pr. mdr. (Hvor lang mon jeg kan køre?)

Hehe det er den gode ubekendte, den afhænger af 2 ting
1. hvor tung din højre fod er !
2. hvor mange km du køre !

> Bilen 15.000 (Bliver malet, max. 120.00 km)

Ja det kan du endda finde en pæn GTI 8V til og den motor er bare så lækker

Fordelen ved en god gammel G2 er at du kan få billige dele, og der er 1mio
af dem hos huggerne også = endnu billigere dele !! og skulle motoren stå af
kan de også fås for en slik

Bestemt en optimal begynderbil i mine øjne.. husk at kigge hos
http://Golf2.dk )

Mvh
Morten
325iA

Fra : Non-Desperado

Dato : 18-01-05 10:11

Der var engang en bruger ved navn "Juel" <xHOSstarchild.dk> der
skrev:

>prøv lige at http://gf-forsikring.dk det kan de garanteret gøre en del
>billigere !!
>

>Ja det kan du endda finde en pæn GTI 8V til og den motor er bare så lækker

Hmmmm jeg tror bare at forsikringsselskaberne løber skrigende
bort (eller giver ham et tilbud på ansvar som han aldrig kan
betale), når han som uerfaren ung bilist tropper op med en Golf
GTI (8v eller ej).

Som regel begynder de (forsikringsselskaberne) at blive stive i
betrækket, når man kommer over 1600 ccm.
- -
Non-Desperado

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 10:18

> [...]
> bort (eller giver ham et tilbud på ansvar som han aldrig kan
> betale), når han som uerfaren ung bilist tropper op med en Golf

Sådan plejer det ikke at være hos GF

Mvh
Morten

Fra : Brian

Dato : 18-01-05 13:42

Hejsa

Juel skrev:

> Sådan plejer det ikke at være hos GF

Hvis man bruger deres online pris-beregner-tingest, synes
jeg nu der er mange biler hvor man får svaret: Ring for en pris.
Det ser jeg ikke som et godt tegn

/Brian

Fra : Gert

Dato : 17-01-05 23:25

"Kenneth K." <kenneth.k@sletmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved godt at man ikke kan fastsætte et præcis beløb, men ville følgende
> være realistisk ved at købe en gammel golf 2
>
> Ejerafgift 2000 kr. pr. år

når vi snakker de gamle G2 er det ikke ejer afgift men relel vægt afgift,
som på min gamle G2 var 1420 ½årlig

> Forsikring 12000 kr. pr. år (ansvar, jeg er 20 år gammel, uden "erfaring")

det må kunne gøres billigere !!
www.fair.dk
www.gf-forsikring.dk
eller snak med dine forældres selskab, mange gange kan man tiltuske sig lidt
rabat på den måde.

> Reservedele 500 kr. pr. mdr. (Måske forlidt??)

nok ikke helt tosset, og alt efter hvor du handler stumper

> Benzin 600 kr. pr. mdr. (Hvor lang mon jeg kan køre?)

som Morten også skriver, det afhænger af dig
men kan da uddele lidt erfaring fra mig selv, min golf holdt et pænt snit på
omkring 12-14km/l
ved almindelig blandet kørsel, men ved en tuuuung fod kan den snildt komme
længere ned.

skal lige siges at min Golf var en 1,8 karburatur fra 1986 med nu 330.000 på
klokken
den hviler nu i fred ude i indkørslen

> Bilen 15.000 (Bliver malet, max. 120.00 km)

ganske fin pris, jeg har selv lige fået plader på en import Golf 2 1,8 i
Bistro fra 1987 med ca 195.000 på klokken
købspris 6000,- afgift 9000,- + depositum på 2145,-
den er som ny i bunden, men har lidt små stenslags rustpletter, og trænger
genrelt til en fuld larkering.
et godt råd, HOLD dig fra en hvid bil

MVH
Gert Møller

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 18-01-05 01:45

"Gert" <GRM@c.dkk> skrev i en meddelelse

> et godt råd, HOLD dig fra en hvid bil

hvorfor?

mvh. tina

Fra : Gert

Dato : 18-01-05 08:33

"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en
meddelelse news:41ec5c1f$0$48685$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> hvorfor?

tjoe rust ses MEGET tydeligt, men er ellers i fin stand rustmæssigt,
men den lider af "orange hunde" og det gælder både min tidligere Golf og
nuværende
de er begge hvide.
så snavs og rust ses med det samme.

det er selvfølgelig et spørgsmål om vedligeholdese, men før eller siden kan
det ses, og er afskyeligt svært at skjule.

har vedtaget at min næste bil skal være en blanding af støvgrå og rustfarvet

Mvh
Gert Møller