Chrolet Astro Van
Fra : Flemming Rasmussen

Dato : 17-01-05 20:18

Hej NG

Er der nogle herinde der har erfaring med Chevrolet Astro Van 4,3,
reservedelspriser, rust,
benzinøkonomi, komfort ovs.

mvh.
Flemming Rasmussen

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 20:26

"Flemming Rasmussen" <flr***@rasware****.dk***> skrev i en meddelelse
> Hej NG
>
> Er der nogle herinde der har erfaring med Chevrolet Astro Van 4,3,
> reservedelspriser, rust,
> benzinøkonomi, komfort ovs.

Har haft den som firmabil.
Den er bare kanonfeé. Har fin pakke med udstyr og AC osv. Kører let 200+
hele vejen gennem tyskland. Tomatgear virker godt og komfort er også finfin.
Når det så er sagt så er benzinøkonomien en ren katastrofe. Godt nok var det
firmaet der betalte benzinen, men 5 Km/L var ikke noget særsyn og den har
vist ALDRIG være over 7-8 Km/L.
Rust kender jeg ikke noget til.
Min chef dengang pev meget og rep. omkostningerne fordi alt er utrolig
kompakt i motorrummet så det giver lange mekanikertimer.

--
Tom

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 17-01-05 20:54

> Min chef dengang pev meget og rep. omkostningerne fordi alt er utrolig
> kompakt i motorrummet så det giver lange mekanikertimer.

Så slemt er det nu heller ikke, de bagerste tændrør er ikke sådan lige at
komme til, ellers er den ikke værre end andre biler, der er pakket ind i
div. plastik.

-Leon

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 21:11

"Leon Hulstroem (4220)" <LeonSPAMME@fourwinds.dk> skrev i en meddelelse

> Så slemt er det nu heller ikke, de bagerste tændrør er ikke sådan lige at
> komme til, ellers er den ikke værre end andre biler, der er pakket ind i
> div. plastik.

Man har jo kun 1/3 motorhjælm at arbejde over, så jo den er faktisk værre
end mange andre biler. Jeg tror vi brugte ca. 1 dag....to mand på at montere
en elendig antenne der selv kunne køre op når man tændte radioen. Det er i
det mindste den værste JEG har haft fingerene i når der skulle laves noget i
motorrummet

--
Tom

Fra : Karsten Andersen

Dato : 18-01-05 12:21

Mon, 17 Jan 2005 21:10:45 +0100, skrev "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com>, på 20 linier, i
<41ec1bd1$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

> [...]
>det mindste den værste JEG har haft fingerene i når der skulle laves noget i

2 spliter og 2 hængsler og kassen er af inden i bilen og pladsen er
fin over motoren.

Selv gearkassen er let og skifte.
Som åbenbart kan være en fejlkilde på den bil.

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 17-01-05 20:50

> Er der nogle herinde der har erfaring med Chevrolet Astro Van 4,3,
> reservedelspriser, rust,
> benzinøkonomi, komfort ovs.

ja da....

reservedele priserne er lidt svingende med faktisk ikke slemme.
komplet udstødning (- cat) ca. 2000,-
Klodser for ca 500,-

Rust.
Paneler (især) og fåes ikke i fuld længde, ellers ikke det vilde.. hvis jeg
husker rigtigt så er 92+ årgang galvaniseret.

Benzin øko.
Tja... 4x4 ved bl. kørsel 4.5-5 km/l, Rwd ved bl.kørsel 6-7.5 km/l
Den fåes i en 160 og 200hk version

Komfort:
Den er i top, den korte vipper lidt lastvogns-agtigt, hvor Ext ligger en del
bedre.

Div. svagheder:
Bagtøj... larmer og knurrer
Ledningerne til dørene (i døråbningen) svigter, dvs centrallås, elruder og
sidespejle.
Digital instrumenteringen kan brænde af.
Lysdæmperen er typisk slidt.
På enkelte er der problemer med alle ledningerne der går igennem
torpedopladen i venstre side og sikringsboks.

Men det er faktisk en dejlig bil, jeg har haft 3 stk og overvejer en nr
4

Men check lige med din forsikring om de overhoved vil ha' den, selv for en
elite-bilist er den ikke i den billige afdeling.

Alternativt en Trans Sport (kender jeg ikke rigtigt) eller Grand Voyager
(svag gearkasse), begge kører væsentligt bedre end Astro'en, bedre benzin
øko. og samme reservedele index.

Mvh
Leon

Fra : Søren Rohde

Dato : 17-01-05 22:53

> [...]
> Hej NG
>
> Er der nogle herinde der har erfaring med Chevrolet Astro Van 4,3,

Hej,

Jeg har lige anskaffet en Astro 4,3 200hk opbygget som 10 personers bus med
alt i udstyr. Den er fartbegrænset til 160 km/t hvilket er lamgt mere end
man behøver. Bilen indbyder til at køre pænt og ordentligt, og på den netop
veloverståede skitur til Italien brummede den afsted på cruiscontrol med 110
km/t hvilket er yderst behageligt. Det betød et forbrug på mellem 7-8 km/l.

Som andre har nævnt er det ikke alle forsikringsselskaber der vil have den
bil, så tjek hellere først. Jeg vil i den forbindelse fremhæve den store
hjælpsomhed hos Gl.Skanderborg Forsikring.

Jeg har heldigvis ikke haft behov for service eller reparation endnu, og
kender derfor ikke prisniveauet på det.

Jeg kan blot give en anden ret i at det er en fed bil. Rart at rulle afsted
med samme fart op og ned ad de store bakker på motorvejen - uden at røre en
finger.

Mvh. Søren

Fra : Palle S.

Dato : 18-01-05 20:03

> Er der nogle herinde der har erfaring med Chevrolet Astro Van 4,3,
> reservedelspriser, rust,
> benzinøkonomi, komfort ovs.

Efter nu 2½ år med min 1989 Astro van på hvide plader (familie/konebil)

Reservedele = rimelig

Benzinforbrug 5-8 km/l

Komfort i top

Har ikke haft besvær med adgang til motor

Kører ellers transporter og hiace

Bilen har til dato været yderst stabil og velkørende ingen ubehagelige
overraskelser viser nu begyndende tegn på rust i panel lige før baghjul

Disse koster 50$ stk ved Sherman autoparts i us og de sender til dk

mvh Palle

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 21:33

On Tue, 18 Jan 2005 20:03:26 +0100, "Palle S."
<lord_farquard@hotmail.com> wrote:

>Disse koster 50$ stk ved Sherman autoparts i us og de sender til dk
>
>mvh Palle

Hej

Har du et link til dem??
På forhånd tak.