Diesels holdbarhed
Fra : grovten

Dato : 17-01-05 15:56

Kan diesel blive for gammel på samme måde som benzin ?

Og hvis ja, er der så en måde man kan måle det på ?

Hvad vil der i værste fald ske, hvis man forsøger at bruge noget af det
på en nyere bil ?

På google, har jeg fundet noget om dieseldyr (en slags bakterie) som er
tilstede hvis der er vand tilstede, så jeg har i første omgang tænkt mig
at tanke noget om i en gennemsigtig beholder for at checke hvordan det
ser ud.

--
HEJ

Fra : phk

Dato : 17-01-05 17:29

"grovten" <grovten@g.g> skrev i en meddelelse
> Kan diesel blive for gammel på samme måde som benzin ?

Selv om jeg havde flere tusinde liter ville jeg tænke mig om en ekstra gang
inden jeg hældte gammel brændstof med tvivlsom opbevaring på en moderne
dieselbil.

Ikke engang en gammel dieselbil :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Grovten

Dato : 17-01-05 18:18

> Selv om jeg havde flere tusinde liter ville jeg tænke mig om en ekstra
> gang inden jeg hældte gammel brændstof med tvivlsom opbevaring på en
> [...]
Dieslen er opbevaret i en underjordisk glasfiber beholder til diesel. Så
forholdene burde være ok, men jeg ved ikke hvornår det er fyldt i tanken.
Jeg har købt det i forbindelse med køb af hus og (dum som jeg var) købt det
uden at tænke over at det måske var for gammelt..

Med venlig hilsen

G.