Skiboks / skiholder til montering bagpå mi~
Fra : Søren Rohde

Dato : 17-01-05 13:30

Hej,

Jeg har en minibus me dforhøjet tag, og kan ikke umiddelbart få monteret en
skiboks på taget.

Jeg er derfor på jagt efter en smart løsning, som kan monteres lodret, bag
på bilen. Det kan enten være en lukket skiboks eller en åben holder, f.eks.
til at sætte på anhængertrækket.

Er der nogen der kender til sådan et produkt, eller ved om det er lovligt at
få lavet et selv (selvfølgelig med korrekt placering af lygter, ekstra
nummerplade etc) hos den lokale smed?

På forhånd tak for svar.

Med skihilsen, Søren Rohde

Fra : Have

Dato : 17-01-05 14:56

Har du kigget på http://www.thule.com/frames.asp?id=1884 der kan du se hvad
Thule har til lige din bil.

Jens

Fra : Søren Rohde

Dato : 17-01-05 22:57

"Have" <havejp@hotmaildk.com> skrev i en meddelelse
> Har du kigget på http://www.thule.com/frames.asp?id=1884 der kan du se
> hvad Thule har til lige din bil.

Jeg synes ikke jeg kan finde noget til montering af ski bagpå bilen. Hvis
nogen ligger inde med viden, erfaringer eller ideer til en løsning hører jeg
gerne fra jer.

Mvh. Søren Rohde

Fra : anders majland

Dato : 17-01-05 14:52

> Er der nogen der kender til sådan et produkt, eller ved om det er lovligt
> at få lavet et selv (selvfølgelig med korrekt placering af lygter, ekstra
> nummerplade etc) hos den lokale smed?

Der intet problem i selv at svejse noget sammen. "Gods" skal bare være
anbragt forsvarligt og må ikke være til gene for chaufføren - og en skiboks
er i den henseende også gods.

Dækker den så for de originale lygter/nummerplade skal du som du selv
skriver "bare" have en nummerpladebom bagerst (Det kan helt sikkert ikke
betale sig at købe lamper, kabel og stik løst)