Statens bilinspektion solgt til spansk fir~
Fra : Leonard

Dato : 17-01-05 12:57

Statens bilinspektion solgt til spansk firma
Fremover bliver det et spansk firma, der skal syne danskernes biler.

Trafikministeriet offentliggjorde mandag en aftale om, at det spanske
firma Applus+ overtager Statens Bilinspektion. Ifølge aftalen betaler
Applus+ 480 mio. kr. for alle aktiverne i Statens Bilinspektion.

Fri konkurrence

Salget er kommet på plads, efter at et flertal i Folketinget 1. juni
sidste år besluttede at privatisere Statens Bilinspektion. Formålet er
at skabe en privat virksomhed, som frit skal konkurrere med andre
virksomheder om at syne danskernes motorkøretøjer.

Applus+ er en global certificeringsvirksomhed og er et fuldt ejet
datterselskab af det spanske industrikonglomerat AGBAR Group

En stribe både danske og udenlandske virksomheder havde meldt sig som
interesserede købere.

--
Leonard

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 13:13

> Statens bilinspektion solgt til spansk firma
> Fremover bliver det et spansk firma, der skal syne danskernes biler.

bare ikke imellem 12 og 13 der skal holdes siesta )

/Juel

Fra : Christabel & Anders

Dato : 17-01-05 14:19

Gad godt vide om de danske biler nu også tillades, at være i samme stand som
flere tænkte skræk senariet fra Spanien.

Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spillede i
2004!
Bed and breakfast i Nordjylland? Klik: www.sitecenter.dk/bed-and-breakfast

Fra : John Sahl

Dato : 17-01-05 14:24

Christabel & Anders wrote:
> Gad godt vide om de danske biler nu også tillades, at være i samme
> stand som flere tænkte skræk senariet fra Spanien.

Min bil er importeret fra Spanien og er i fin fin stand...

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 17-01-05 14:33

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse news:csgea7$3af$1@news.cybercity.dk...

> Min bil er importeret fra Spanien og er i fin fin stand...

Er din bil et repræsentativt eksempel fra Spanien? Naturligvis er den ikke
nok til at lave (fornuftig) statestik, men jeg tænker mere på om bilernes
generelle stand er værre end i DK - anyone?

/Jakob

Fra : John Sahl

Dato : 17-01-05 14:45

Jakob Jeppesen wrote:
> Er din bil et repræsentativt eksempel fra Spanien?

Det ved jeg så desværre ikke

> Naturligvis er den ikke nok til at lave (fornuftig) statestik, men jeg
> tænker mere på om bilernes generelle stand er værre end i DK - anyone?

Men det er jo lige så meget op til den enkelte borgers formåen
og vilje til vedligehold.

--
John Sahl, www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 17-01-05 14:51

"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse news:csgfh5$4ji$1@news.cybercity.dk...

> Men det er jo lige så meget op til den enkelte borgers formåen
> og vilje til vedligehold.

Klart nok

Min fornemmelse er dog at der i DK er blevet grundigt ryddet op i de
dårligste biler (forstået som dem i dårligst stand) efter periodesynet er
blevet indført. Siden det nu er det spanske firma der skal varetage det
arbejde må man da håbe at de har lidt erfaring fra hjemegnen - i så
fald kunne det samme scenarie jo sagtens have udspillet sig i Spanien,
selvom det modsatte jo også kunne være tilfældet (lad os ikke håbe det!)

/Jakob

Fra : TG4600

Dato : 17-01-05 15:53

> [...]
>
> --
> Leonard
> ::: Never drive faster than Your Angles can fly :::

Link??

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 17:22

Nu kommer det vel til at hedde manjana og husk pengene

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-01-05 20:27

"Esben" <FJERN_Esben(at)mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Nu kommer det vel til at hedde manjana og husk pengene

Det bliver dejligt, når bilen ikke går gennem synet, at kunne slå ud med
armene og sige: 'No comprendo' !!!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 20:49

> [...]
> firma Applus+ overtager Statens Bilinspektion. Ifølge aftalen betaler
> Applus+ 480 mio. kr. for alle aktiverne i Statens Bilinspektion.

Så mangler vi bare at Told & Skat bliver solgt til tyskerne.
Så vi kan få nogle fornuftige afgifter på biler.

Det er måske for meget at håbe på?

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Lars P

Dato : 17-01-05 21:47

> Så mangler vi bare at Told & Skat bliver solgt til tyskerne.
> Så vi kan få nogle fornuftige afgifter på biler.

*LOL*