Kopiering af startspærrenøgle
Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 17-01-05 10:21

Hej,

Jeg har lige købt en bil med eftermonteret startspærre (af mærket
tec-tus, hvis det siger nogen noget). Men der var kun en "brik" med til
bilen, og det er selvsagt for lidt.

Jeg har prøvet at tage fat i folkene bag tec-tus.de, men de aner intet
om en startspærre med deres navn på (mystisk...),

Kan man kopiere nøglebrikken? Jeg antager at det bare er en RFID chip.

Nogen bud på *hvem* der i givet fald kunne kopiere den?

Tak,

-dennis

Fra : anders

Dato : 17-01-05 12:36

Er det sådan en ??

http://www.a-a.de/www_aa/en/texts/products.html

Mvh
Anders

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 17-01-05 12:51

anders wrote:
> Er det sådan en ??
>
> http://www.a-a.de/www_aa/en/texts/products.html

Joeh. Under "Transponders" er tec-tus nævnt som én ud af tre.

Jeg lærte en del af teksen, så tak for linket. Ærgeligt at jeg ikke har
den røde "master key" der tales om.

Så jeg må jo nok have fat i sælger endnu en gang...

-dennis

Fra : peter

Dato : 17-01-05 23:29

> Joeh. Under "Transponders" er tec-tus nævnt som én ud af tre.
>
> Jeg lærte en del af teksen, så tak for linket. Ærgeligt at jeg ikke har
> den røde "master key" der tales om.

hvis den er magen til den nøgle der vises på siden
http://www.a-a.de/www_aa/en/texts/products.html
Så er den magen til den der er originalt efter monteret på ældre VW fra
tyskland findes også nogle i DK
og den omtalte røde master key følger vist ikke med alarmen men er kun noget
værksteder har
prøv ved div VW værksteder om de ligger inde med den master key og kan
skaffe en ny nøgle

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 18-01-05 17:59

peter wrote:
> hvis den er magen til den nøgle der vises på siden
> http://www.a-a.de/www_aa/en/texts/products.html
> Så er den magen til den der er originalt efter monteret på ældre VW fra
> tyskland findes også nogle i DK

Det er den ikke.

> og den omtalte røde master key følger vist ikke med alarmen men er kun noget
> værksteder har

Fra http://www.a-a.de/www_aa/en/texts/products/tectu_en.html

"The TEC TUS immobilizer system is delivered with a red transponder
(master key) and two black transponders".

-dennis

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 12:53

> http://www.a-a.de/www_aa/en/texts/products.html

fed solar ting til at lade bilbatteriet, sådan en gad jeg da godt ha i
bimmeren
Kunne jo side i hattehylden hvor den var af vejen

Mvh
Morten

Fra : Kim

Dato : 17-01-05 15:18

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse

> fed solar ting til at lade bilbatteriet, sådan en gad jeg da godt ha i
> bimmeren
> Kunne jo side i hattehylden hvor den var af vejen

Joe...Men output på 1,8Watt batter ikke meget

Mvh, Kim