Din værste taxatur
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 16-01-05 23:10

I den forrige tråd blev jeg inspireret af denne sætning: "På
den anden side ser man meget ofte taxachauffører der ligger på kanten af
frakendelse mere eller mindre konstant på selv en kort køretur gennem byen"
til at starte en ny tråd.

Hvad er det værste du har opleveret i en taxa?

Jeg starter gerne: Indenomsoverhaling på fortovet!

Jesper

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 16-01-05 23:13

Hej!

Jesper Nielsen wrote:

> Hvad er det værste du har opleveret i en taxa?

Opkast

> Jeg starter gerne: Indenomsoverhaling på fortovet!

Lyder alternativt. Håber du anmeldte sv*net :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-01-05 01:43

Jeg var kommet for sent til toget fra Dianalund til Slagelse,
toget kunne sagtens overhales i bil, så jeg hyrede en ældre Taxivognmand,
han kørte dog så langsomt at jeg var lige ved at komme for sent til afgangen
en time efter i Slagelse.

Og en tur jeg heldigvis ikke selv har haft:

En mand hvis kone lige er kørt ned af en Taxi, ringer efter en taxi for at
komme ind på Rigshospitalets traumecenter,
den eneste ledige vogn der var, var den der et par timer tidligere kørte
hans kone ned, stadigt med en stor bule i skærmen efter kraniet.
Chauføren var dog skiftet ud med vognmanden selv. Konen døde kort efter.

Og den allerværste jeg kender til, når absolut på højde med Leonards, men
den må jeg nok hellere lade være med at fortælle.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Leonard

Dato : 17-01-05 11:06

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>Og den allerværste jeg kender til, når absolut på højde med Leonards, men
>den må jeg nok hellere lade være med at fortælle.

Jo, lad os da høre om den.

--
Leonard

Fra : Esben Tærsker

Dato : 16-01-05 23:21

Jesper Nielsen wrote:
> [...]
> til at starte en ny tråd.
>
> Hvad er det værste du har opleveret i en taxa?
>
> Jeg starter gerne: Indenomsoverhaling på fortovet!

Kapløb mellem en Skoda 105 og en ny Skoda Favorit gennem brostensbelagte
gader i Prag. Jeg sad i 105'eren der ikke ville gi' sig...!

/Esben

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 17-01-05 14:23

"Esben Tærsker" <esben@essers.dk> skrev i en meddelelse news:41eae733$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Kapløb mellem en Skoda 105 og en ny Skoda Favorit gennem brostensbelagte gader i Prag. Jeg sad i 105'eren der ikke ville gi'
> sig...!

Min værste oplevelse er sjovt nok også fra Prag....

Skulle fra et hotel sydøst for byen til banegården nordvest for byen. Vi
havde bestilt 4 taxier til at køre al bagagen derop (skulle opbevares indtil
vi skulle hjem om eftermiddagen). Der kom 3 stk Skoda 105 og en Audi
100 - jeg sad i den ene af Skodaerne, der ellers var propfyldt med
bagage. Turen til banegården tog omkring 20 minutter for min bil og og
omkring 40 minutter for de 3 andre (vi kørte samtidig fra hotellet).

Jeg husker bedst tre ting fra den tur;
1) Chaufføren ville ikke ha' at jeg tog selen på....
2) En overhaling i et lydskryds - altså venstre om en bil der lagde an til
venstresving - vi skulle ligeud!
3) Sinead O'Conner - Nothing compares 2U blev spillet i radioen -
chaufføren sad stille og roligt og nynnede med (han kunne ikke et klap
engelsk).

Jeg var relativt rystet da vi ankom til endestationen

/Jakob

Fra : Leonard

Dato : 16-01-05 23:20

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> wrote:

>Jeg starter gerne: Indenomsoverhaling på fortovet!

Det hedde rikke fortov, det hedder alternativ kørebane og p-plads for
erhvervskøretøjer ...

--
Leonard

Fra : Leonard

Dato : 16-01-05 23:26

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> wrote:

>Hvad er det værste du har opleveret i en taxa?

At være på arbejde en hel nat og kun have 303 kr i taxameteret og
ingen drikkepenge ...

Næh, det værste var http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

--
Leonard

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 18-01-05 10:37

En helt masse bits fra Leonard til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Næh, det værste var http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Her kan man bl.a. læse

"... herunder part 2, som med meget høj hastighed kom kørende ad
Albanivej ..."

Hvad dækker "meget høj hastighed" egentlig over?

Når nu jeg spørger er det fordi jeg undrer mig over, at det i øvrigt virker
som om det ikke er blevet vægtet i skyldsudmålingen.

Jeg vil godt lige pointere at det _ikke_ er for at kaste med sten (jeg bor
selv i glashus; har lige betalt min anden fartbøde siden nytår) eller være
moralsk.

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"Og Erik - hedder du også Jørgen?"
-- Monrad og Rislund, trafikradio

Fra : Leonard

Dato : 18-01-05 11:53

Henrik Bøgh <henrik@FJERNlagengymnastikFJERN.dk> wrote:

>Hvad dækker "meget høj hastighed" egentlig over?

Det er der ingen der ved med sikkerhed, men et realistisk gæt er et
sted mellem 120 og 180 km/t.

>Når nu jeg spørger er det fordi jeg undrer mig over, at det i øvrigt virker
>som om det ikke er blevet vægtet i skyldsudmålingen.

Det blev slet ikke vægtet ved rettens behandling af sagen, primært
fordi part 1 havde en promille på 1,22, sekundært fordi part 1 havde
ubetinget vigepligt.

For mig betød det at jeg i et par år kunne fortælle at jeg ikke var
skyld i uheldet, at jeg ikke var en dårlig bilist osv. da det jo var
modpartens skyld.
Nu er jeg blevet ældre og har erkendt, at hvis jeg var så dygtig en
bilist som jeg bildte mig selv ind, så havde jeg ikke kørt så hurtigt
på det sted og jeg havde opfattet faren ved at en anden bilist skulle
holde tilbage for mig og reageret ved at sætte farten ned.
For der er ingen tvivl om, at havde min hastighed været lavere, bare i
nærheden af på stedet tilladte 60 km/t, så var uheldet måske sket
alligevel, men ikke med så omfattende personskade.

--
Leonard

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 18-01-05 17:21

Leonard wrote:

> Det er der ingen der ved med sikkerhed, men et realistisk gæt er et
> sted mellem 120 og 180 km/t.

[snip]

> [...]
> nærheden af på stedet tilladte 60 km/t, så var uheldet måske sket
> alligevel, men ikke med så omfattende personskade.

Udelukkende udfra din beskrivelse og billederne på din webside, er
jeg ikke sikker på jeg er enig i at det er hende der burde have
skylden.

Du kører ifølge eget udsagn mellem 2 og 3 gange den tilladte
hastighed. Nu var det om natten, så lysskæret fra din bil må have
varslet dit komme noget i forvejen, men
<http://leonard.dk/foredrag/p03.jpg> viser at hun ikke har haft
specielt meget tid til at vurdere din hastighed. Hun har næppe
haft mulighed for at vurdere din hastighed udfra lysskæret inden
du nåede op over bakken, og efter du kommer hen over bakken,
nærmer du dig med et sted mellem 33 og 50 meter i sekundet (ifølge
din hastighedsvurdering). Hvis nu jeg skønner, at der er en 50-75
meter fra sidevejen og hen til toppen af bakken, er det så helt
skævt? Det har givet hende 1-1½ sekund fra du kom flyvende over
toppen til du var henne ved hende. Havde du kørt noget der havde
lignet det tilladte, havde hun haft 2-3 gange så lang tid til at
indse problemet og jokke gassen i bund. Havde du kørt fx. 80 km/t,
havde hun kunne nå at tænke "Shit han var sgu tættere på toppen
end beregnet" og hun havde haft en chance for at få sit
venstresving gjort færdigt. Oven i hatten er din bremselængde
mellem 4 og 9 gange længere end den ville have været med 60 km/t.

Citatet fra politirapporten siger, at du mistede herredømmet over
din bil da du undveg. Den nævner ikke noget om at I ramte
hinanden, så jeg antager at det gjorde I ikke. At du ender på
marken ser jeg som en direkte sammenhæng med din hastighed - havde
hastigheden været lavere havde du haft en bedre chance for at
holde den på asfalten.

Jeg er ked af at sige det, men med mindre hun panikkede og
stoppede op midt på vejen da hun så du kom, så har jeg svært ved
at se at hun var skyld i tingene. Hånden på hjertet, havde en ædru
person haft en chance hvis du kom flyvende over bakken samtidig
med at vedkommende var ved at svinge til venstre?

At jeg er uenig med dommeren, skyldes nok at jeg ikke har mere end
en brøkdel af sagens fakta, dommere plejer generelt at være ret
kvikke.

--
Hygge..
Thomas

Fra : phk

Dato : 19-01-05 14:49

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> At jeg er uenig med dommeren, skyldes nok at jeg ikke har mere end
> en brøkdel af sagens fakta, dommere plejer generelt at være ret
> kvikke.

Det er vi jo også alle sammen her :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 23:28

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> byen"
> til at starte en ny tråd.
>
> Hvad er det værste du har opleveret i en taxa?

ca. 120 Km/t i Wasawa i en Fiat 600, fire personer i bilen og jeg på
bagsædet med motoren i nakken.......i myldretiden. Er du svimmel hvor det er
skummelt i sådan en lille potte.........svinge ud og ind mellem bilerne og
dæk der hylede rundt i hvert sving

--
Tom

Fra : Thomas Landberg

Dato : 16-01-05 23:45

> Hvad er det værste du har opleveret i en taxa?

Da jeg boede i København oplevede jeg at køre +100km/t langs søerne. Der var
også en aften hvor vi havde været i byen i Søborg. Traditionen tro var jeg
blevet godt stiv og måtte over i købet bede chaufføren om at holde ind så
jeg kunne kaste. Men jeg var dog åndsnærværende nok til at kunne snakke om
biler med chaufførensom var af anden etnisk oprindelse end jysk - godt og
vel. Ud af denne snak konkluderede gutten åbenbart, at jeg kunne køre bilfor
på trods at det ufrivillige ophold i busbanen med mig hængende ud af bilen,
så blev jeg sq tilbudt at overtage rattet, så jeg lige kunne mærke hvordan
bilen kørte.....! Jeg takkede dog nej og prøvede i stedet at holde næste
levering nede indtil jeg var i nærheden af eget toilet.

--

MVH

Thomas Landberg
Skoda Fabia 1.9TDi Combi - 365.3nm v. 2.120omdr/min og 142.8hk v.
3.430omdr/min.
www.bokstuning.dk
Tilbud: Garmin Quest 4.995kr (5.995kr vejl.), Garmin 2620 7.995kr (14.495kr
vejl.)

Fra : Henrik

Dato : 17-01-05 00:14

For 4 år siden skulle vi 5 gutter hjem til Århus efter en bytur i Silkeborg.
Taxachaufføren var oppe på 240 km/t og pralede med at hans taxi havde den
største dieselmotor som Mercedes lavede! Så vidt jeg husker kørte han os fra
Silkeborg til Viby J - Torv på 15 min.

Det var fuldstændig sindsygt! Og alle var vist en del rystede!

Fra : Thomas

Dato : 17-01-05 01:24

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> wrote in message

> Hvad er det værste du har opleveret i en taxa?
>
> Jeg starter gerne: Indenomsoverhaling på fortovet!
>
> Jesper

Ok, her kommer den...... for nogle år siden , skulle jeg og en kammerat hjem
fra byen og vi tog en taxa.... jeg ved ikke hvordan at samtalen startede
men på et tidspunkt sagde taxa-chaufføren ca. sådanne her " Får de unge
piger ikke tidligere og større bryster idag end førhen? Mine børnebørn de
har ihvertilfælde nogle ret så store......... " og så blev der ret så
stille i den vogn!

Men han kørte pænt

Mvh

Tomas

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 17-01-05 02:20

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse

klip

> Hvad er det værste du har opleveret i en taxa?

Nytårsaften på vej hjem for en del år siden. Chaufføren kørte for stærkt og
nåede ikke at stoppe, da en ung knægt dinglede ud på vejen. Han ramte ham
meget, meget hårdt, og knægten døde.

mvh. tina

Fra : Leonard

Dato : 17-01-05 11:09

"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> wrote:

>Han ramte ham
>meget, meget hårdt, og knægten døde.

Forfærdeligt og absolut ikke sjovt for nogen som helst.

--
Leonard

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 17:01

"Tina Christoffersen" <tinachristoffersen@(FJERN)hotmail.dk> skrev i en
meddelelse news:41eb12dc$0$33672$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> [...]
> og
> nåede ikke at stoppe, da en ung knægt dinglede ud på vejen. Han ramte ham

Det må have været i skibhuskvarteret i Odense?

--
Tom

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 17-01-05 18:17

> Det må have været i skibhuskvarteret i Odense?

Nej, det var i Aabenraa

mvh. tina

Fra : Morten Nielsen

Dato : 17-01-05 09:55

> Hvad er det værste du har opleveret i en taxa?

For nogle år siden kørte jeg efter en fest i Herlev med en chauffør som ikke
mente at nu hvor det var nat, og der ikke var så mange biler at man skulle
vente på at der blev grønt i lyskrydsene.. Det resultere i adskillige
overkørsler, samt venstresving for rødt.

/Morten N

Fra : Rander

Dato : 17-01-05 12:06

Sun, 16 Jan 2005 23:09:46 +0100 brugte Jesper Nielsen 12 linier på at
fortælle dette til dk.fritid.bil:

>Hvad er det værste du har opleveret i en taxa?
>Jeg starter gerne: Indenomsoverhaling på fortovet!

En chauffør der tændte så meget af over at jeg bad om at blive kørt ad en
bestemt rute, at han i arrigskab knaldede bremserne midt på Vesterbrogade.
Det resulterede i at en æggeskal knaldede op i røven på ham!

Så vidt jeg ved blev han frataget sit erhverskørekort...

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Hvis man ikke vil være gift længere, fordi manden måske var dummere end
man troede, så kan man skilles som venner. (Silje Marie, 7 år)

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 13:56

On Sun, 16 Jan 2005 23:09:46 +0100, "Jesper Nielsen"
<jesniel@yahoo.com> wrote:

> [...]
>frakendelse mere eller mindre konstant på selv en kort køretur gennem byen"

Det må være ham, der lige havde fået en E290Turbodiesel. Den blev godt
nok afprøvet fra city til lufthavnen. Var dårligt kommet ind i bilen,
før jeg var ved at blive presset gennem sædet ud i bagagerummet - for
så at afprøve selen bagefter. En spydig kommentar hjalp ingenting!
På Amager Strandvej var vi ved at blive passagerer i en modgående bus,
da bilen vi overhalede kun kørte 80, og det var ikke nok for herren
ved roret. Så ned til chikanerne med 30 km/t kort før lufthavnen, pænt
ned på 30-40 igennem og så op på små 100 imellem. Kort og godt - da
lærte jeg, hvad "fuld gas og bremsen i" betød . Men den rykkede da
helt godt Turen den anden vej væsentlig mere behagelig - en moden
chauffør, som nok kørte kvikt (og måske lidt for stærkt), men man
mærkede det ikke.
--
Ivan Madsen,
Xsara Week-end HDI

Fra : Jakob Holm Hansen

Dato : 17-01-05 16:01

<jesniel@yahoo.com> wrote:

> [...]
>til at starte en ny tråd.
>
>Hvad er det værste du har opleveret i en taxa?
>
>Jeg starter gerne: Indenomsoverhaling på fortovet!

Det var nok dengang i Kuwait hvor jeg skulle til lufthavnen en lørdag
morgen. Chaufføren havde festet grumt hele natten og var lidt træt.
Et stykke inde i turen, holdt vi for rødt. Da det blev grønt forstatte
han ikke. Han var faldet i søvn...
Dette gentog sig en 10 gange gennem turen, og flertallet af disse var
på motorvejen...
Men som chaufføren sagde, så trak vognen jo indad når han faldt i søvn
og mistede grebet(!)

Det var en skræmmende tur jeg sent glemmer...

Fra : Olesen

Dato : 17-01-05 17:08

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er det værste du har opleveret i en taxa?

Playa del Inglês på GC.

Opel Omega st. wagon.

SLIDT helt ned, men kørte.

Fra : phk

Dato : 17-01-05 17:37

> Playa del Inglês på GC.
>
> Opel Omega st. wagon.
>
> SLIDT helt ned, men kørte.

Så´en lidt Sierra 1,6 uhyggeligt, hva´? ;)

--
Per, Esbjerg

Fra : Olesen

Dato : 17-01-05 17:45

> "Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Så´en lidt Sierra 1,6 uhyggeligt, hva´? ;)

Du glemmer dog, at en Sierra aldrig blir' slidt, kun brugt

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-01-05 22:54

"Olesen" <olesen@jubiipost.dk> skrev

> Playa del Inglês på GC.
>
> Opel Omega st. wagon.
>
> SLIDT helt ned, men kørte.

Umuligt, en Opel Omega dør af rust inden den er slidt op!

Mvh. Uffe Ravn
Opel Rekord Stationcar 1984

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-01-05 09:39

> Umuligt, en Opel Omega dør af rust inden den er slidt op!
og den Omega der ikke gør det:
Den slår alle Rekorder

> Opel Rekord Stationcar 1984
En aldrende dame!

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-01-05 16:01

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev

> og den Omega der ikke gør det:
> Den slår alle Rekorder

> En aldrende dame!

Ja, og køn er hun nu heller ikke, men hun er trofast og bilig i drift.
Nem og behageli at skrue på, og har en nydelig underogn.
Ikke for fintfølende, og rummelig nok til mine behov, og kan desuden tage en
stor last bagpå.

mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-05 18:17

Du beskrev lige den perfekte one night stand :)

> mvh. Uffe Ravn

Lars B

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-01-05 00:25

"Lars B. Jensen" <lars[at]Zulfo[dot]dk> skrev

> Du beskrev lige den perfekte one night stand :)

Nu gør du mig uret Lars. Hvis jeg fraregner tidligere ejere, er de 2 eneste
der har fået lov at køre i den, synsmænd.
Og den sidste af dem, fik nu heller ikke lov, uden at jeg var med på
bagsædet.

Nårh ja, og så ham der forsøgte at tage hende med vold i foråret 2002, men
hun rokkede sig ikke ud af stedet.
Hvis jeg havde fået fat i ham, skulle han nok have fået det glatte lag.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 18-01-05 10:29

En helt masse bits fra Uffe Ravn til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Umuligt, en Opel Omega dør af rust inden den er slidt op!

Det passer ikke. Jeg har set en i Salzburg der ikke var rusten, men som helt
bestemt lød vældigt vældigt slidt :)

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"You actually put your dick in this woman?"
-- Meg Ryan as Pamela in 'The Doors'

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 19-01-05 00:06

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev :

>Umuligt, en Opel Omega dør af rust inden den er slidt op!

hmmm.... det gør en Rekord da osse - den er bare dobbelt så længe om
det ;)

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-01-05 00:07

<jan@fedtegreven.dk> skrev

> hmmm.... det gør en Rekord da osse - den er bare dobbelt så længe om
> det ;)

Du er svær at blive uenig med.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-01-05 17:48

Jesper Nielsen telepaterede følgende til sin PC:
> Hvad er det værste du har opleveret i en taxa?

Det var da en masse ubehagelige historier i denne tråd..

Har folk ingen respekt for deres eget liv?
Er der ingen der har sagt fra, og bedt om at blive sat af?

--
Mvh. Morten Fruergaard
Nu også Xenonkit til eftermontering...

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 17:53

meddelelse news:41ebec5a$0$48321$14726298@news.sunsite.dk...
> Jesper Nielsen telepaterede følgende til sin PC:
>
> Det var da en masse ubehagelige historier i denne tråd..
>
> Har folk ingen respekt for deres eget liv?
> Er der ingen der har sagt fra, og bedt om at blive sat af?

Jeg kunne ikke Polsk og han kunne ikke engelsk eller tysk
Larmen fra motoren var heller ikke til at overdøve

--
Tom

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 17-01-05 18:02

Tom telepaterede følgende til sin PC:
> Jeg kunne ikke Polsk og han kunne ikke engelsk eller tysk

Og det gik heldigvis godt... Denne gang..

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 18:10

meddelelse news:41ebef81$0$48322$14726298@news.sunsite.dk...
> Tom telepaterede følgende til sin PC:
>
> Og det gik heldigvis godt... Denne gang..

Det gør det langt de fleste gange (hvor utroligt det end er)

--
Tom

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-01-05 23:04

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev

> Det gør det langt de fleste gange (hvor utroligt det end er)

Hvis trafikdræbte havde Usenetadgang, tror jeg at gruppen ville handle lidt
mere om trafiksikkerhed.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 18-01-05 17:36

Morten Fruergaard wrote:

> Har folk ingen respekt for deres eget liv?
> Er der ingen der har sagt fra, og bedt om at blive sat af?

Det har jeg prøvet med en chauffør der lavede samme stunt som
Morten Nielsen oplevede. Jeg var pænt rystet over at han overså
det røde lys og fik fremstammet noget om at der da vist havde
været ganske forsvindende lidt grønt. Hans kommentar var, at "her
om natten sker der ikke en skid ved det..". Jeg insisterede på at
han stoppede og steg ud..

Jeg har for øvrigt også engang bedt om at blive sat af da jeg
kørte med en kammerat, så kunne han være nok så gammel og god en
ven, jeg gider ikke køre med en der sætter mit liv på spil med
idiotkørsel..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 17-01-05 23:07

<jesniel@yahoo.com> wrote:

> [...]
>til at starte en ny tråd.
>
>Hvad er det værste du har opleveret i en taxa?
>
>Jeg starter gerne: Indenomsoverhaling på fortovet!

Tjaa - Indonesien, for ik så lang tid siden.

Havde arbejdet på et skib oppe nord for Tunis, og skulle retur igen
med taxa, til lufthavnen sammen med en kollega - ca. en times køretur.

Op dukker en 20 år gammel Audi 80, som er FULDSTÆNDIG færdig i
støddæmperne.

Nå, vi får læsset vores værktøj i bagagerummet (En stor metal kasse på
70 kg) - baggagerumsklappen må stå fuldt åben - han vil ikke høre på
os, da vi foreslår i det mindste at binde den fast.

Ud af motorvejen det går - med 160 km/t (den går staidg godt, en 20 år
gammel Audi) og abdulla musik på fuld knald - alle vinduer rullet ned
(Ingen AC jo) og han (Taxi Ali) prøver så at styre uden om de huller
der er i motorvejen, hvilket er meget ubehageligt når der ingen
støddæmpere er tilbage i bilen, og med 70 Kg i bagagerummet,samtidig
taler han taler i mobil.
Overhalinger foregår både højre og venstre om.

Min makker giver sig til at spille spil på hans mobil, og tør
simpelthen ikke kigge ud.

Da vi når frem til byen kører han flere gange op imellem biler der
holder tilbage for rødt - selvom der reelt kun er 2 baner.

Efter vi er kommet frem, snakkede vi om hvorfor vi ikke bare bad ham
stoppe, og stod ud........Well, midt i tunesien - ude i ørkenen - med
et fly i lufthavnen der flyver hjem om 3 timer - no way.

Jeg har sku kørt Taxi mange steder i verden - dette er dog UDEN
sammenligning den værste tur ever.

Jeg sætter mig ALDRIG i en taxa i Tunesien igen.

Ulrik

Ps. Turen igennem tolden, med special værktøj, er en historie for sig
selv ;)

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-01-05 23:40

"Ulrik Vadstrup" <blackend@blackend.dk> skrev

> Ps. Turen igennem tolden, med special værktøj, er en historie for sig
> selv ;)

Hvilken gruppe kan vi så læse den i?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-01-05 09:43

"Ulrik Vadstrup" <blackend@blackend.dk> skrev i en meddelelse

> Tjaa - Indonesien, for ik så lang tid siden.
>
> Havde arbejdet på et skib oppe nord for Tunis, og skulle retur igen
> med taxa, til lufthavnen sammen med en kollega - ca. en times køretur.

<snip> en ubehagelig taxatur /<snip>

> Jeg sætter mig ALDRIG i en taxa i Tunesien igen.

Med DEN geografi undrer det mig du fandt lille DK-land igen

> Ps. Turen igennem tolden, med special værktøj, er en historie for sig
> selv ;)
Vil se frem til den fortælling

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 18-01-05 20:50

On Tue, 18 Jan 2005 09:42:58 +0100, "Uffe Bærentsen"
<leitiNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>"Ulrik Vadstrup" <blackend@blackend.dk> skrev i en meddelelse

><snip> en ubehagelig taxatur /<snip>

>Med DEN geografi undrer det mig du fandt lille DK-land igen

>Vil se frem til den fortælling

Hehe - hvem ved måske den bliver aktuel en gang

Ulrik

PS. Hvad er der iøvrigt galt med min geografi ?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-01-05 21:15

On Tue, 18 Jan 2005 20:50:20 +0100, Ulrik Vadstrup
<blackend@blackend.dk> wrote:

>Hehe - hvem ved måske den bliver aktuel en gang
>

>Ulrik
>
>PS. Hvad er der iøvrigt galt med min geografi ?

>--

Ikke andet end nogle tusinde kilometer.

Indonesien og Tunis kan vel sidestilles med:

Som fod i handske.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-01-05 21:02

> PS. Hvad er der iøvrigt galt med min geografi ?

Nå ikke så forfærdelig meget.
Turen må bare have været meget lang.
Den starter i Indonesien og slutter i Tunesien

Get the point?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ulrik Vadstrup

Dato : 20-01-05 21:53

On Tue, 18 Jan 2005 21:01:50 +0100, "Uffe Bærentsen"
> [...]

>Nå ikke så forfærdelig meget.
>Turen må bare have været meget lang.
>Den starter i Indonesien og slutter i Tunesien

LOOOOOL - nå ja, Det er nok de der store bølger derovre, der har givet
flimmer på skærmen.

Tak for tippet

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 18-01-05 10:26

En helt masse bits fra Jesper Nielsen til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Hvad er det værste du har opleveret i en taxa?

Min værste kommer fra Rom (forået 1996) hvor vi var tre mand der i en Fiat
500der kørte hen ved 80 km/t i nogle _meget_ smalle stræder. Det kostede i
øvrigt også et sidespejl et sted hvor der skulle laves en undvigemanøvre om
en ældre dame. Det er nok den eneste gang hvor jeg har været rigtigt rigtigt
bange i en bil. Trods adskillelige opfordringer på engelsk og gebrokkent
italiensk - ja sågar dansk - formåede chaufføren ikke at stoppe, og vi kom da
også helskindede (men en anelse blege) frem.

Min anden værste taxatur er sjovt nok også fra det polske - sidste efterår.
Gennem Warzawas gader i en Polonez m. op mod 100 km/t m. polsk violinbaseret
træsko-musik i baggrunden. I øvrigt kunne den højre fordør ikke lukkes så vi
skulle sidde fire mand på bagsædet.
På den positive side står der dog at en tur på 6½ km. kun tog under 5 minutter
og kostede 20,-

Min værste historie herhjemme fra stammer fra det nordsjællandske, da jeg var
på et skib der havde lagt til i Rungsted havn. 6 mand der skulle ind til
København og fyre noget hyre af - vi tog to taxa'er. Da vi var jævnt
påvirkede lod vi os desværre hoppe med på vognen, og lod de to chauffører
køre ræs ind til Rådspladsen. Enkelte steder på Strandvejen nåede hastigheden
op over 150 km/t. Turen endte brat v. Ørgårds Park hvor begge taxa'er blev
stoppet af politiet og vi måtte finde nogle nye taxaer.

[...]

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"It must be soooo dull to be you"
-- Alan Ruck as Stuart Bondek in 'Spin City'

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-01-05 10:32

Henrik Bøgh telepaterede følgende til sin PC:
> Turen endte brat v.
> Ørgårds Park hvor begge taxa'er blev stoppet af politiet og vi måtte
> finde nogle nye taxaer.

LOL

Fra : Thomas Landberg

Dato : 18-01-05 15:29

> Min værste kommer fra Rom (forået 1996) hvor vi var tre mand der i en Fiat

> Min anden værste taxatur er sjovt nok også fra det polske - sidste
> efterår.

Ligger Rom nu i Polen?

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 18-01-05 15:46

On Tue, 18 Jan 2005 15:28:38 +0100, "Thomas Landberg"
<thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote:

>Ligger Rom nu i Polen?

>--

Nej, det ligger mig bekendt henne i Jylland.

Italienerne har vist en kopi, et eller andet sted.

Man kan jo også se Neapel og dø.

Henne i Sønderjylland har de valgt:

Se Aabenraa og Styrtom.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 18-01-05 16:00

> Henne i Sønderjylland har de valgt:
>
> Se Aabenraa og Styrtom.

Hvorfor i alverden skal Henne nu indblandes i hvor folk skvatter om?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 18-01-05 17:00

En helt masse bits fra Thomas Landberg til dk.fritid.bil gav følgende:

[...]

> Ligger Rom nu i Polen?

Nej det var i "også" i relation til
<news:41eae733$0$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> og

Jeg kan godt se at det ikke fremgik særligt tydeligt :)

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"If you dress like Halloween, ghouls will try to get in your pants"
-- John Travolta as Castor Troy in 'Face/Off'

Fra : LL

Dato : 18-01-05 11:09

Roskilde festival 1996. Jeg ved ikke hvad der sker med chaufførene når der
er mange kunder - men det lader til, at det skal gå stærkt..!

Vi var 3 gutter der var til festival. En formiddag ville vi ind i byen, og
spise på McD vi fandt en ledig vogn og fortalte hvor vi skulle hen - og jeg
skal lige love for vi kom derhen. Det gik afsted med 100+ km/t hele vejen,
også i byområdet, lige indtil det sidste kryds før McD, hvor vi burde have
holdt for rødt lys - men chaufføren valgte altså at overse det røde lys, og
ikke mindst køen af biler, han valgte i stedet at tage den indenom køen,
½-vejs på cykelsti og ½-vejs på fortov, med hornet i bund og over for rødt.
Så måtte fodgængere og cyklister ellers bare springe til side...

Da vi kort efter nående frem til McD og jeg, som sad på bagsædet, mere eller
mindre bagstiv, skulle stige ud af hyrevognen, smækkede min kammerat
fordøren, uden at opdage at jeg havde ved midterstolpen, for at hive mig op
ad sædet. Det resulterede i, at min hånd blev siddende, fastklemt, i
fordøren uden andre end mig vidste det. Heldigvis havde jeg ikke slidt min
stemme helt op endnu, så chafføren åbnede døren hurtigt...

Sådan en Mercer har heldigvis meget bløde og tykke gummelister, det gav kun
ømme og blå fingre, men ingen brækkede knogler...

For snart mange år siden, da jeg var ca. 16 havde vi fyldt en helt ny
taxaMercer op med kammerater, på vej i byen. Undervejs spørger vi chaufføren
om vi ikke må ryge i bilen, først får vi et nej, Men da han får et kald om
en ny tur, giver han os lov med de bagerste vinduer åbne, hvis han
tilgengæld må køre som han vil. Dumme som vi er siger vi ok, og glæder os
bare til at se hvad sådan en Mercer kan bestille. Det skal siges at hele
turen foregår på landevej(max 80) - men på et tidpunkt kigger jeg på
speedometeret, der viser 205 km/t - med åbne vinduer og i en 80 km/t zone.
Jeg garanterer for at der ikke kunne lugtes røg i den bil efter turen, det
gav så meget luft i kabinen, at det næsten føltes som, at køre motorcykel.

Lenn Lauridsen
Seat Ibiza 1.8 GLXi

Fra : Peter Juul

Dato : 18-01-05 21:32

"Jesper Nielsen" skrev

> Hvad er det værste du har opleveret i en taxa?

Midt nat i en sønderkn****t Renault R12 (el. licenskopi) i Tyrkiet med
kæderygende chauffør, mexicansk AirCon (læs: samtlige vinduer nede) igennem
Alanya. Når vi nåede et kryds med rødt lys, slukkede kusken lygterne for
liiiiiiiige at se, om der kom nogen..... Hvis ikke, var der jo ingen grund
til at stoppe for en smule rødt lys..

Min kammerat og jeg, der begge er hyrevognschauffører, blev meeeeeeeeeeeeget
hurtigt ædru.....

VenHils
Peter

Fra : Aslan

Dato : 19-01-05 15:17

Det der undrer mig mest her - med hensyn til de i Danmark hændte historier -
er, at I ikke fortæller, hvad taxacentralen svarede på jeres efterfølgende
klager??

Hvis jeg er på restaurant og bestiller en gennemstegt bøf og får en rød bøf,
kunne jeg da ikke drømme om at indtage den, men hvis I føler jeres liv truet
gør mange ikke andet end at fotælle det til venner og næste taxachauffør.

Hjælp os da med at få de værste slyngler væk fra vejene! Er du bange - STOP
TUREN - eller utilfreds få ALTID kvittering med. Her står minimum vognnummer
og tidspunkt og central. Beskriv hændelsen skriftlig til centralen og
ratholderen er så småt på vej ud på arbejdsmarkedet igen efter et par af
disse henvendelser.

Og, ja jeg er stået ud af taxaer i Tunis, Marmaris, Berlin, Paris, Rom og
værende årsag til en alarm i København, fordi jeg nægtede, at betale for en
tur der gik modat ensretningen og på cykelsti. Fjolset af en ratholder
trykkede på alarmknappen og råbte og skreg i radioen, men jeg stille og
roligt snakkede i telefon med hans central og forklarede situationen set fra
kundens - min - side. Resultatet: hans kollegaer grinede af ham, og jeg blev
kørt gratis hen til min destination af en rigtig taxachauffør.

Min værste taxatur: Onsdag nat, ringvejen i Århus. Let dis. Kunder i vognen.
Hastighed 70 - 80 (Hastighedsgrænse 70! - Ja, jeg kørte for stærkt) En
cyklist vælger at forsøge, at begå selvmord foran mig ved at cykle over
ringvejen på fodgængerovergangen. Lyskrydset var - ifølge mig selv samt
adskillige vidner - grønt og havde været det i "et stykke tid". Gudskelov
lykkedes cyklistens projekt ikke, men hendes skulder blev smadret og hun
blødte fra baghovedet, da hun endelig holdt op med at glide hen af astfalten
og ramte kantstenen.

Aslan

2003 Merceds E 320 CDI Avantgardé (Jeps en Taxa)
1998 Alfa 156 2,0

Fra : Olesen

Dato : 19-01-05 18:13

"Aslan" <cpoulsen@ REMOVE THIS email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vognnummer og tidspunkt og central. Beskriv hændelsen skriftlig til
> centralen og ratholderen er så småt på vej ud på arbejdsmarkedet igen

Jeps det er den eneste holdbare vej der er nemlig alt for mange mislykkede
Formel 1 kørere der tilsyneladende har fået erhvervskørekort og tænkt dig vi
lader dem trqansportere vores gamle, unge , børn og os selv når vi ikke må
køre selv.

Stands chaufføren betalt for turen bed ham skrive på kvitteringen hvor turen
er begyndt og hvor den er afsluttet, så kan selskabet evt selv regne ud
hvilken hastighed det er foregået i hvis det er fart der er skyld i at du
ikke vil køre længere.

Har selv kørt hyrevogn i 13 år og har standset flere kollegaer når jeg selv
skulle hjem fra byen om natten p.g.a uansvarlig kørsel.

Løsning på farttosseriet :

Lav afregningsmetoden om fra afstand til en tidsbaseret afregningsmetode.
Derved fjernes gevinsten ved at køre som Schumacher....

Mvh

Jens

Fra : Uffe Ravn

Dato : 19-01-05 23:02

"Olesen" <lindberg@(detteskalfjernes)it.dk> skrev

> Løsning på farttosseriet :
>
> Lav afregningsmetoden om fra afstand til en tidsbaseret afregningsmetode.

Har vi ikke idag en afregningsmetode, der både er baseret på tid og afstand?
(naturligvis plus startgebyret.)

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Finn Guldmann

Dato : 20-01-05 04:38

Uffe Ravn wrote:

> Har vi ikke idag en afregningsmetode, der både er baseret på tid og afstand?
> (naturligvis plus startgebyret.)

Den form har været brugt i mange år.

Da jeg kørte var "skillelinien" ved 29 km/t. Men det afhænger af
priserne. Og ændrer sig hver gang priserne ændres.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".