Renault Megane Scenic 1.9 dCI.
Fra : BJ

Dato : 16-01-05 21:38

Hallehøj alle.

Var nede og stille Völlen aldeles sidst på eftermiddagen, da den kom med en
gearkassefejl.....!!!

Den flinke sælger Thomas var på pladsen og ved at stille firmapotten på
plads.

Han kører i en Renault Megane Scenic 1.9 dCI på gule plader (kun gået 9.000
km).

Konen var med i Clio'en for at hente mig, så vi kigge naturligt på Scenic'en
og da det nu var en diesel, spurgte jeg til den.

Thomas var hurtig og sagde prompte: "Du tager bare potten og du kan køre i
den et par dage, så du kan få føling med den".

Som sagt så gjort og den holder nu i indkørslen.

Første indtryk er en nydelig kabine og en pasform, der er helt acceptabel
for lille mig (2 meter høj).

Bilen er udstyret med aircon, varme i sæder, el-spejle, CD med
mpg3-afspiller fra Blaupunkt (naturligvis styret via rattet) og ellers de
sædvanlige elektriske dingenoter og dutnaser til vinduer, døre osv..

Motoren er på 120 HK og de første indtryk i bykørsel er, den passer bilen
fremragende.

Den er bestemt lige så kvik som Clio'en med sine 8V og 90 HK.

Det er første gang, jeg har en TDI under mig og det føles faktisk helt
rart...

--
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-01-05 21:49

On Sun, 16 Jan 2005 21:37:53 +0100, "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk>
wrote:

>Den er bestemt lige så kvik som Clio'en med sine 8V og 90 HK.
>
>Det er første gang, jeg har en TDI under mig og det føles faktisk helt
>rart...

>--

Inden du får set dig omkring, så hænger du i dieselsuppen.

Jeg har jo flere gange påpeget overfor alle der gad høre på det, at
skidtet er svært vanedannende.

Nyd det, liiiige så længe det varer.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 16-01-05 21:53

> Inden du får set dig omkring, så hænger du i dieselsuppen.

Manden har jo nævnt flere gange, at han er
"på vej over..." i en BMW 535d...

Fra : BJ

Dato : 16-01-05 21:56

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Manden har jo nævnt flere gange, at han er
> "på vej over..." i en BMW 535d...

Denne her var nu mere for at skifte Clio'en ud.

Den har allerede gået +63.000 km, så det må vel ved at være tiden...

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 16-01-05 21:57

> Denne her var nu mere for at skifte Clio'en ud.
> Den har allerede gået +63.000 km, så det må vel ved at være tiden...

Askebæger fuld? ->

Fra : BJ

Dato : 16-01-05 21:59

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Askebæger fuld? ->

Også i den grad..

Jeg var nu på jagt efter en Megane sedan, men denne her tiltaler mig
faktisk.

Vi er jo kun 2 privat, så der er oceaner af plads til ......
golfudstyret.....))

--
Bjørn J.

Fra : Mogens

Dato : 16-01-05 22:01

> Jeg var nu på jagt efter en Megane sedan, men denne her tiltaler mig
> faktisk.

OK...

> Vi er jo kun 2 privat, så der er oceaner af plads til ......

Ja, skynd dig inden smuthullet lukkes...

> golfudstyret.....

Nægter jeg at tro på!

Fra : BJ

Dato : 16-01-05 22:06

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, skynd dig inden smuthullet lukkes...

LOL.

> Nægter jeg at tro på!

Du vil blive forbavset så..netværket er jo på græs om sommeren...

--
Bjørn J.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 16-01-05 22:09

On Sun, 16 Jan 2005 22:00:46 +0100, "Mogens"
<dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>"BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse

>OK...

>Ja, skynd dig inden smuthullet lukkes...

>Nægter jeg at tro på!

>--

Men til gengæld kan der måske lempes en 8-cylindret bådmotor, eller
noget modelhelikopter ind i sådan en frans fristelse.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 16-01-05 22:11

KLIP

> Men til gengæld kan der måske lempes en 8-cylindret bådmotor, eller
> noget modelhelikopter ind i sådan en frans fristelse.

Jep, der er nemlig også fremragende plads til RC-modellerne..

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 23:02

> Men til gengæld kan der måske lempes en 8-cylindret bådmotor, eller
> noget modelhelikopter ind i sådan en frans fristelse.

Han flyver vist ikke kaffemøller

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 17-01-05 00:05

KLIP

> Han flyver vist ikke kaffemøller

Nope, kun fastvingede.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 23:01

> [...]
> faktisk.
>
> Vi er jo kun 2 privat, så der er oceaner af plads til ......

HWA' mæ modelflyverne?

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 23:12

> "BJ" <dkfritidbilSL@ETsurfpost.dk> skrev i en meddelelse

> HWA' mæ modelflyverne?

Nå ok, det skrev du længere nede at de også kunne være der.
Du flyver måske kun med mikro indendørs modeller

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 17-01-05 00:07

KLIP

> Nå ok, det skrev du længere nede at de også kunne være der.
> Du flyver måske kun med mikro indendørs modeller

Vi har godt nok en sådan afdeling i klubben, men det gør jeg ikke.

I denne her potte kan der snildt findes plads til stormodeller også..

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-05 12:58

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> skrev i en meddelelse

> Manden har jo nævnt flere gange, at han er
> "på vej over..." i en BMW 535d...

"Manden" kan sgutte være i sådan en bette Bimmer...

M.v.h.

Fra : BJ

Dato : 23-02-05 13:01

KLIP

> "Manden" kan sgutte være i sådan en bette Bimmer...

Jow, med lidt snilde og så koster den vel ikke en bondegård at holde
kørende.

Jeg betaler i øvrigt mellem 6 og 7.500.- kr. for hvert 20.000 km eftersyn.
Ringede derfor til Volvo i Flensborg.

Standard 350 Euro "mit alles drum und dran" i henhold til Volvos
servicemanual mv.

PS: Hvor fanden har du været henne..?

--
Bjørn J.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-02-05 13:27

> Jow, med lidt snilde og så koster den vel ikke en bondegård at holde
> kørende.

Hmmm...jeg havde nok valgt den kommende Audi A6 TDI, der introduceres i
dette forår. Mere plads og bedre pris.

> Jeg betaler i øvrigt mellem 6 og 7.500.- kr. for hvert 20.000 km eftersyn.
> Ringede derfor til Volvo i Flensborg.
>
> Standard 350 Euro "mit alles drum und dran" i henhold til Volvos
> servicemanual mv.

Tjah...lorteland. Har netop fået lavet bremser hele vejen rundt, inkl.: 4
stk. skiver, 8 stk. klodser og nye kalipre foran. Alt ialt: Kr. 2.800,-
))

> PS: Hvor fanden har du været henne..?

Ja, ja, undskyld sgu da.......!
En flytning nordpå har taget en del af min tid. Arbejde en helvedes masse
anden tid, og dernæst Fruentimmeret.......

M.v.h.

Fra : BJ

Dato : 23-02-05 13:33

KLIP

> Hmmm...jeg havde nok valgt den kommende Audi A6 TDI, der introduceres i
> dette forår. Mere plads og bedre pris.

De kloge siger ellers at denne koncern har lige så mange problemer med
kvaliteten som eks. Volvo.

> Ja, ja, undskyld sgu da.......!

Vi bør være nøje underettet..

> En flytning nordpå har taget en del af min tid. Arbejde en helvedes masse
> anden tid, og dernæst Fruentimmeret.......

Hold dig fra kvinder eller gift dig med én..)

--
Bjørn J.

Fra : BJ

Dato : 16-01-05 21:54

KLIP

> Nyd det, liiiige så længe det varer.

Indtil videre har det været ren skæg.

Er der i øvrigt nogen som har længerevarende erfaringer med subjektet..?

--
Bjørn J.

Fra : Kent Glerup

Dato : 16-01-05 22:02

> Som sagt så gjort og den holder nu i indkørslen.

Og den pynter vel nærmest ?!?

> Første indtryk er en nydelig kabine og en pasform, der er helt acceptabel
> for lille mig (2 meter høj).

De forreste sæder er, efter min mening, fantastiske. Absolut ingen træthed
på lange ture.

> Bilen er udstyret med aircon, varme i sæder, el-spejle, CD med
> mpg3-afspiller fra Blaupunkt (naturligvis styret via rattet) og ellers de
> sædvanlige elektriske dingenoter og dutnaser til vinduer, døre osv..

Min er så den skrabede "firmabils edition".. desværre

> Motoren er på 120 HK og de første indtryk i bykørsel er, den passer bilen
> fremragende.

Meget enig. Den har et utroligt "blødt" lydbillede af en diesel. Momentet
fra de ca. 1500 omdrejninger er jo også nærmest vanedannende.. Foretrækker
dog stadig en god 16V benziner :)

Jeg havde dog forventet bedre økonomi i Renault'en end de omkring 16-17
stykker jeg er på.

MVH
Kent Glerup

Fra : BJ

Dato : 16-01-05 22:04

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@post.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:csekgd$1ce1$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> Og den pynter vel nærmest ?!?

Den skræmmer bestemt ikke..;)

> De forreste sæder er, efter min mening, fantastiske. Absolut ingen træthed
> på lange ture.

Lyder lovende.

> Min er så den skrabede "firmabils edition".. desværre

Kunne da godt have brugt klima, navigation, baksensor og skjult anhængertræk
(der er et fastmonteret), men kan sagtens klare mig med den som den er.

Navigation og baksensor kan snildt eftermonteres.

> Meget enig. Den har et utroligt "blødt" lydbillede af en diesel. Momentet
> fra de ca. 1500 omdrejninger er jo også nærmest vanedannende.. Foretrækker
> dog stadig en god 16V benziner :)

Jeg har ikke prøvet den med en 2.0 benziner.

Man skal dog lige vænne sig til alle de gear (6 fremadgående), når man nu er
vant til automatik...;)

> Jeg havde dog forventet bedre økonomi i Renault'en end de omkring 16-17
> stykker jeg er på.

Jeg har som nævnt kun kørt i bytrafik og har ikke nulstillet forbrugsmåleren
efter jeg har overtaget roret.

Den siger beskedne 10,5 km i gennemsnit.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 22:03

> Det er første gang, jeg har en TDI under mig og det føles faktisk helt
> rart...

Velkommen i klubben..

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 16-01-05 22:09

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

KLIP

> Velkommen i klubben..

Jeg må indtil videre bøje mig i støvet.

Det fungerer sgú.

I denne potte jogger man koblingspedalen ned, trykker på bremsen og derefter
på startknappen. Er motoren varm, kommer den med det samme og er den kold,
går der ca. 3 sekunder, hvorefter den starter uden yderligere indblanding.

Nøgler er dog vel stor, da den er af plastickorttypen, men ellers
velfungerende.

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 22:19

> Jeg må indtil videre bøje mig i støvet.
> Det fungerer sgú.

Jep - jeg kender motoren fra Laguna - den kører fint..!

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 16-01-05 22:23

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jep - jeg kender motoren fra Laguna - den kører fint..!

Kører du da Laguna Diesel i dag..?

Møllen kan chippes af SAM til 142 hk..

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 22:38

> Kører du da Laguna Diesel i dag..?

Nej, men jeg pløjede omkring 5500 km rundt i den over 16 dage ned gennem
Europa - så jeg fik også smag for den..

En chipning er aldrig af vejen..

Har den også den fine 6-tris gearkasse..?

/Jan W Nielsen

Fra : BJ

Dato : 16-01-05 22:45

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

KLIP

> Har den også den fine 6-tris gearkasse..?

Den er med 6-trins gearkasse, men om den er den fine, ved jeg ikke.

http://www.renault.dk/PDF/Scenic_specifikationer_nov04.pdf

--
Bjørn J.