blåt instrumentlys i VW Passat
Fra : autopete

Dato : 16-01-05 21:33

Hvornår fik Passat samme blå instrumentlys som Golf ?
Bent

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 23:04

> Hvornår fik Passat samme blå instrumentlys som Golf ?
> Bent

Fra og med årgang 1998 (W i stelnummer) havde alle V6 syncro modeller blåt
instrument lys.
Det skulle egentlig kun have været forbeholdt V6'eren.
Årgang 1998 gik i produktion med stelnummer W000001 d. 1/5 1997.

Men i løbet af sommeren blev det blå lys åbenbart så populært at det i
sidste øjeblik blev bestemt at det skulle i den ny golf som var på trapperne
(medio oktober 1997), ved samme lejlighed fik alle Passat 3B det som
standard.
Dvs. alle Passat med stelnumre efter W113650 har blåt lys, produceret fra
ca. medio september.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 17-01-05 14:36

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:41eae4c3$0$22706$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...

> [...]
> standard.
> Dvs. alle Passat med stelnumre efter W113650 har blåt lys, produceret fra

Imponerende! Sig mig Claus - går du rundt og husker den slags i hovedet
eller slår du op i et eller andet VW-værk efter sådanne oplysninger?

/Jakob

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 17-01-05 14:42

Jakob Jeppesen wrote:
> Imponerende! Sig mig Claus - går du rundt og husker den slags i hovedet
> eller slår du op i et eller andet VW-værk efter sådanne oplysninger?

Og hvis det er tilfældet med et opslagsværk, så gid at det også
indeholdt oplysninger om mitsubishi'er.

Jeg går stadig og prøver at finde ud af forskellen på en pajero fra 1995
og en fra 1997. Utroligt.

-dennis

Fra : Uffe Ravn

Dato : 18-01-05 17:05

"Dennis Thrysøe" <dennis.FJERN@geysirheste.dk> skrev

> Jeg går stadig og prøver at finde ud af forskellen på en pajero fra 1995
> og en fra 1997. Utroligt.

Glem det, vi er nogen der stadig ikke er helt sikre på hvad der sker på
Rekorderne fra 1982-85.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 16:09

> Imponerende! Sig mig Claus - går du rundt og husker den slags i hovedet
> eller slår du op i et eller andet VW-værk efter sådanne oplysninger?

Hehe, nu kunne jeg tilfældigvis huske historien om det blå lys.
Men stelnummer serier kan jeg dog ikke huske i hovedet, så der har jeg lidt
resuorce at trække på.

VW har heldigvis "ordnung muss sein" i sine dokumentationer, så det er som
regel til at finde ud af.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk