Spejle og blinklys - og campingvogne
Fra : phk

Dato : 15-01-05 22:56

De nyere biler har deres sideblinklys indbygget i spejlene. Men når man
kører med campingvogn bliver disse blinklys mere eller mindre dækket af
sidespejlene.

Er det lovligt?

--
Per, Esbjerg

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-01-05 23:12

On Sat, 15 Jan 2005 22:56:07 +0100, "phk" <phk_stopspam@esenet.dk>
wrote:

>De nyere biler har deres sideblinklys indbygget i spejlene. Men når man
>kører med campingvogn bliver disse blinklys mere eller mindre dækket af
> [...]

Nope. )

Du må konvertere til hotelferie, lige som os civiliserede gør. Så
slipper fruen også for alt det der arbejde i hendes ferie.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 16-01-05 03:52

Folmer Rasmussen wrote:

> Nope. )
> Du må konvertere til hotelferie, lige som os civiliserede gør. Så
> slipper fruen også for alt det der arbejde i hendes ferie.

Eller købe en autocamper så man ikke bliver en pest for den øvrige
trafik ned gennem Europa.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : phk

Dato : 16-01-05 09:55

> Folmer Rasmussen wrote:

> Eller købe en autocamper så man ikke bliver en pest for den øvrige trafik
> ned gennem Europa.

Autocampere ... det er dem der kører 40 lige så snart de ser bunden af en
bakke, ikke?

;)
--
Per, Esbjerg

Fra : Finn Guldmann

Dato : 17-01-05 08:05

phk wrote:

> Autocampere ... det er dem der kører 40 lige så snart de ser bunden af en
> bakke, ikke?
> ;)

Jo, men de kommer ikke slingrende så meget når vi overhaler.

I øvrigt kan de fleste godt holde sig over de 90 km/t de skal op på for
ikke at komme mig i vejen.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-01-05 11:22

> De nyere biler har deres sideblinklys indbygget i spejlene. Men når man
> kører med campingvogn bliver disse blinklys mere eller mindre dækket af
> [...]
Nej det kan ikke være lovligt at dække blinklysne til, heller ikke selv om
det er et "tilfælde". Men hvor stort er problemet, er der virkelig så mange
biler med blink i spejlene?

Med venlig hilsen Kim

Fra : phk

Dato : 16-01-05 12:11

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det kan ikke være lovligt at dække blinklysne til, heller ikke selv om
> det er et "tilfælde". Men hvor stort er problemet, er der virkelig så
> mange
> biler med blink i spejlene?

Nu har du jo dømt det ulovligt - så - hvor mange skal der til for at det er
et problem?

--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-01-05 12:53

> [...]
meddelelse

> Nu har du jo dømt det ulovligt - så - hvor mange skal der til for at det

Sådan lige fra huskeren (som måske ikke går på alle cylindre) kan jeg kun
komme i tanke om Honda og Mercedes med blink i spejlene, hvis det er sandt
er der jo mange andre mærker der ikke har det. Måske er det bare fordi det
ikke er nyt længere at der ikke bliver påpeget så kraftigt nå en ny bil har
blink i spejlene, og derfor jeg ikke er bekendt med at der måske er mange
flere.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-01-05 13:07

Kim Kristensen wrote:

> Sådan lige fra huskeren (som måske ikke går på alle cylindre) kan jeg
> kun komme i tanke om Honda og Mercedes med blink i spejlene,

Og i hvert fald også nogle VW'ere har det.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-01-05 14:55

> Og i hvert fald også nogle VW'ere har det.
>
> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer
> Mere end 5 GB video online

Så ved jeg da det.

Med venlig hilsen Kim

Fra : ///M

Dato : 16-01-05 20:24

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote in message

> Og i hvert fald også nogle VW'ere har det.
>
> --
> Mvh Per
> www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer
> Mere end 5 GB video online

Og BMW (og andre end de nævnte) og alle der køber fancy spejle hos T-Hansen

I øvrigt er jeg temmelig sikker på at det blot er ekstra sideblink - altså
at de normale i siden stadig sidder der..... derfor slet ikke noget problem.

--
///M

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-01-05 21:30

"///M" <nospam@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> I øvrigt er jeg temmelig sikker på at det blot er ekstra sideblink - altså
> at de normale i siden stadig sidder der..... derfor slet ikke noget

Jeg har set lidt på de små billeder i BIL REVYEN 2005, jeg syntes ikke
rigtigt jeg kan finde BMW med blink i spejlene (men det er også nogle små
billeder). De Honda Mercedes og VW der er med blink i spejlene har ikke det
sædvanlige sideblink i skærmen foran døren, eftermontere man selv har man
jo "bedt om det" og har som du skriver stadig blinklys i skærmen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : ///M

Dato : 17-01-05 05:20

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg har set lidt på de små billeder i BIL REVYEN 2005, jeg syntes ikke
> rigtigt jeg kan finde BMW med blink i spejlene (men det er også nogle små
> billeder).

Hmm - må vist give dig ret - måske er det de der "M3"-spejle jeg blot tænker
på - eftermontering - ikke orginalt... måske derfor.

> De Honda Mercedes og VW der er med blink i spejlene har ikke det
> sædvanlige sideblink i skærmen foran døren, eftermontere man selv har man
> jo "bedt om det" og har som du skriver stadig blinklys i skærmen.

Hvis de ikke har, ja, så er det jo vitterligt et problem for dem at køre med
campingsvogn-spejle....

--
///M

Fra : phk

Dato : 16-01-05 14:22

> [...]

> har
> blink i spejlene, og derfor jeg ikke er bekendt med at der måske er mange

Du undgik behændigt at svare på spørgsmålet!
--
Per, Esbjerg

Fra : Kim Kristensen

Dato : 16-01-05 15:02

> [...]
meddelelse

> Du undgik behændigt at svare på spørgsmålet!

Det var nu ikke for at undgå at svare, men der er jo forskel på ulovligt og
et problem. Alle ved det er ulovligt at køre for stærkt, kun få mener det er
et problem. Men der skal en til at der er ulovligt, hvornår det er et
problem ved jeg ikke.

Det jeg mener er at jo flere mærker/modeller der er med blink i spejlet, jo
mere udbredt er problemet og dermed potentielle ulovligheder. Hvis det kun
var Suzuki Alto der havde blink i spejlet var det næppe et problem, selv om
det stred mod loven.

Med venlig hilsen Kim