parkeringsskade
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-01-05 22:26

Hejsa

på arbejdet i firmadyt lavede jeg selvfølgelig den første bummert i stresset
tilstand.... En beboers bil en mazda 323 var parkeret midt på
parkeringspladsen, og jeg kiggede mig selvfølgelig ikke mig for....

Når denne mazda er holdende midt på parkeringspladsen fordi han mente, fandt
jeg ud af senere fordi han mente vi havde tages beboernes
parkeringspladser... så han prøvede at holde og spære for en af vores firma
vogne.. men da klokken var langt over fyraften var han stadigt ikke til at
få fat i, men vi fik da dytten forbi mazda´en...

Men mazda ejeren mener han skal betale selvrisiko, nu er det jo mig der har
forvoldt skaden, er det så ikke "min" forsikring der tager det hele ved en
sådan skade?

Fra : tomov

Dato : 15-01-05 22:48

> Men mazda ejeren mener han skal betale selvrisiko, nu er det jo mig der
> har forvoldt skaden, er det så ikke "min" forsikring der tager det hele
> ved en sådan skade?

Hvis du har skylden er det din forsikring der betaler gildet.
Skadesvoldte skla ikke betale selvrisiko eller andet.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-01-05 23:18

"tomov" <newsmail@tomov.dk> wrote in message
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
> meddelelse news:CTfGd.841$qD2.591@news.get2net.dk...
>
> Hvis du har skylden er det din forsikring der betaler gildet.
> Skadesvoldte skla ikke betale selvrisiko eller andet.

Okay det ville jeg nu også tro.. Det ER jo mig der har kørt ind i bilen..
Dog holder den jo uforsvarligt og provokerende...

Kan en sådan skade forresten laves pænt? Her kan I se skaden:

dk.binaer news:VzgGd.847$sJ3.182@news.get2net.dk Det ser jo ikke ud til at
der er nogen skærm eller noget der kan skiftes... Primestar´en er der ikke
sket noget med, ud over en lille misfarvning i plastikken

Fra : Palle S.

Dato : 16-01-05 09:12

> Kan en sådan skade forresten laves pænt? Her kan I se skaden:

Min vurdering udfra dit billede er at bagskærmen skal skiftes, jeg tror det
er tvivlsomt om det kan rettes pænt

Venligst Palle

Fra : alexbo

Dato : 16-01-05 10:16

"Bjarke Hansen" skrev

> dk.binaer news:VzgGd.847$sJ3.182@news.get2net.dk Det ser jo ikke ud til at
> der er nogen skærm eller noget der kan skiftes...

Jo, det er bagskærmen der skal skiftes, den bliver skåret i underkanten af
stolpen og ellers hele stykket til baglygterne.
7-9.000 kr.

mvh
Alex Christensen

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 16-01-05 13:06

Bjarke Hansen wrote:

> Okay det ville jeg nu også tro.. Det ER jo mig der har kørt ind i
> bilen.. Dog holder den jo uforsvarligt og provokerende...

Det er dig/firmaet der skal betale hele gildet.
Uanset hvor dumt den anden part har parkeret, så har du ikke påkørselsret.

> Kan en sådan skade forresten laves pænt? Her kan I se skaden:
>
> dk.binaer news:VzgGd.847$sJ3.182@news.get2net.dk Det ser jo ikke ud
> til at der er nogen skærm eller noget der kan skiftes...

Man kan sagtens skifte en bagskærm, jeg tvivler dog på at det skulle være
nødvendigt i dette tilfælde (selvom det er lidt svært at se nøjagtigt på
billedet).
En (dygtig) pladesmed ville godt kunne rette bulen uden det kan ses.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - masser af Formel 1 videoer