Pige bil
Fra : Preben Christensen

Dato : 15-01-05 21:41

Hej

Min datter vil gerne have en bil men hvilken?
Prisleje 9000 til 11000 kr nysynet lille og handy og ikke
for dyr i vedligeholdelse
Hvad skal hun så vælge
Jeg kører selv mercedes som ikke er besværlig men den er for dyr til hende
hvad vil i anbefale og det skal helst være i i området fra Grænsen til Århus

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 15-01-05 22:04

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> skrev :

>Prisleje 9000 til 11000 kr nysynet lille og handy og ikke
>for dyr i vedligeholdelse
>Hvad skal hun så vælge

Helt ærligt svar ? At spare nogle flere penge sammen, inden der
handles bil.

--
jan@Fedtegreven.dk

Only baby engines need artificial aspiration ;)

Fra : Preben Christensen

Dato : 15-01-05 22:09

Vil det sige at alle de biler der er til salg under 10K er noget værre
lort???

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Basil

Dato : 15-01-05 22:11

Preben Christensen wrote:
> Vil det sige at alle de biler der er til salg under 10K er noget værre
> lort???

I hvert fald så gamle og udrangerede at man ikke kan garantere meget (med
ens sunde fornuft) holdbarhed.
Man kan dog være heldig, og er det sikkert også i mange tilfælde, men det
kan blive en dyr oplevelse at købe billigt.
Kai

Fra : Basil

Dato : 15-01-05 22:13

Basil wrote:

> [...]
> Man kan dog være heldig, og er det sikkert også i mange tilfælde, men det
> kan blive en dyr oplevelse at købe billigt.

Glemte lige:
Jeg har selv en ny og en gammel bil.
Gammel bil blev købt for 12k for 1½år siden, og har IKKE været et dyrt
bekendtskab, så vi var heldige med det køb.
Den gamle var grunden til at den nye netop blev det mærke (Suzuki).
Kai

Fra : Preben Christensen

Dato : 15-01-05 22:21

Hej

Det har jeg også forklaret hende men når hun nu insisterer på det hvilket
mærke ville det så være meste fornuftige at købe??

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-05 22:26

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Det har jeg også forklaret hende men når hun nu insisterer på det hvilket
> mærke ville det så være meste fornuftige at købe??

polo eller fiesta men der er intet FORNUFT i det hvis ikke man er uhyggelig
påpasselig med hvad man køber

--
Tom

Fra : Christian Petersen

Dato : 16-01-05 00:34

Preben Christensen wrote:
> Hej
>
> Det har jeg også forklaret hende men når hun nu insisterer på det hvilket
> mærke ville det så være meste fornuftige at købe??

Toyota

mvh,
Christian, Alfa 155

Fra : Christensen

Dato : 16-01-05 11:44

> Det har jeg også forklaret hende men når hun nu insisterer på det hvilket
> mærke ville det så være meste fornuftige at købe??

En Corolla fra '86-90 1,3-1,6. Hvis den ikke har for mange kilometre på
akslen bør det kunne gå. 1,6'eren er vist ikke til at slide op, og min egen
kører da fornuftigt (1,6 med 268.000km fra '86) - på den anden siden kan man
sagtens være uheldig.

Som det før er skrevet vil jeg egentlig også anbefale at øge budgettet til
25k og så få en lidt nyere japaner fra først i 90'erne....servo og abs
bliver hun glad for....

Tjek evt. www.nysynet.dk for inspiration - det er heller ikke så langt fra
jer.....

/f christensen

Fra : Tina Christoffersen

Dato : 16-01-05 01:36

"Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> skrev i en meddelelse

> [...]
> Man kan dog være heldig, og er det sikkert også i mange tilfælde, men det
> kan blive en dyr oplevelse at købe billigt.

Jeg (pige bidrager hermed med et eksempel fra virkelighedens verden:
Jeg købte bil i starten af november - polo. Absolut nysynet og vældigt pæn.
Jeg havde _lovet_ mig selv, at jeg ikke ville have en gammel bil - jeg
kender ikke nogen praktiske mennesker. Men den var billig (4500), så jeg
tænkte at jeg da så havde et par kroner til mekaniker.

Først røg udstødningsrøret. Så smuttede tandremmen - og tog motoren med -
motor til vinduesvisker - så stod generatoren af - så røg benzinmåleren - og
så er der den der løse forbindelse, der skal findes en dag. I
småtingsafdelingen er rattet begyndt at knirke, og radioen går i plastikken,
så man skal have gode ører for at høre, hvad de siger.

Den samlede bilregning har vist for længst overskredet 15.000, og jeg har nu
_lovet_ mig selv, at næste gang vil jeg ikke have en gammel bil

I øvrigt er bilen faktisk mægtigt pæn og kører rigtigt godt. Jeg tror bare,
at jeg har været ret uheldig. Men det ved man jo aldrig om man er...

mvh. tina

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 16-01-05 11:45

Tina Christoffersen wrote:

> [...]
> gammel bil - jeg kender ikke nogen praktiske mennesker. Men den var
> billig (4500), så jeg tænkte at jeg da så havde et par kroner til

Det er ligegyldigt om man har et personnummer, der ender på et lige eller
ulige tal, med sådan en gammel bil bør man have kontakt til nogen der kan
hjælpe med at holde mekanikken i gang eller bedst, kan selv.

mvh
Henning

Fra : André T.

Dato : 15-01-05 22:21

> Vil det sige at alle de biler der er til salg under 10K er noget værre
> lort???

Nej ikke alle, men 9 ud af 10 er...

På et år vil du sikkert komme af med flere penge i reservedele og rep. end
hvis du havde købt en bil der var en del nyere/dyere...

Spar sammen...

¨¨°º© http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=434 ©º°¨¨
© Live For Excess. Not Just Survival ©

Fra : jan@fedtegreven.dk

Dato : 15-01-05 22:35

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> skrev :

>Vil det sige at alle de biler der er til salg under 10K er noget værre
>lort???

sådan kan man vælge at se på det, man kan også vælge at se det på en
anden måde - man får oftest (næsten) hvad man betaler for, og græsset
gror bestemt ikke ind i himlen i bilernes verden

En 10.kkr bil vil uværligt være noget der ikke er særligt meget værd,
og selv om den måtte være nysynet, vil det være at stikke sig blår i
øjnene, hvis man tror en sådan bil vil være billig at holde kørende,
såfremt man ikke selv kan holde den, eller kan "lokke" nogen til det.

Der *er* ikke ret mange biler i den prisklasse, der kan karakteriseres
som "lille og handy og ikke for dyr i vedligeholdelse".

selv blandt de biler jeg plejer at gå efter - er der meget langt
mellem godbidderne.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 15-01-05 22:22

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Min datter vil gerne have en bil men hvilken?
> Prisleje 9000 til 11000 kr nysynet lille og handy og ikke
> for dyr i vedligeholdelse

Ud fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt er der ikke megen logik i at hun skal
have en lille lousy blik-dåse, mens du fiser rundt i en Mercer. Jeg er
sikker på du værdsætter din datter, så var det ikke noget om I byttede, hun
overtager Merceren og du finder en dåse til dig selv? ;).

Fra : Preben Christensen

Dato : 15-01-05 23:06

HE HE

Den var god den med at bytte bil med hende, men de unge idag har det emd at
sætte sig nogle ting i hovedet og så skal det bare være sådan.
Ps. nu vil jeg ikke sætte alle unge under samme kam men der er nu mange der
har det sådan de vil åbentbart føle først inden de lytter efter

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-01-05 23:17

On Sat, 15 Jan 2005 23:05:55 +0100, "Preben Christensen"
<dunder@pc.dk> wrote:

> [...]
>Ps. nu vil jeg ikke sætte alle unge under samme kam men der er nu mange der
>har det sådan de vil åbentbart føle først inden de lytter efter

Preben, det hjælper ikke med al den blødsødenhed.

Du bliver nødt til at SKÆRE de unge over én kam, ligesom alle andre.

Der findes alligevel ikke en kam der er stor nok til, at alle de unge
kan være under den. *LOL*

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Preben Christensen

Dato : 16-01-05 00:04

***LOL***
Den var god den der men jeg ved der også findes fornuftige unge mennesker
men hvor er de det er lige som nålen i høstakken

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : mp

Dato : 16-01-05 11:24

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> skrev i en meddelelse
> ***LOL***
> Den var god den der men jeg ved der også findes fornuftige unge mennesker
> men hvor er de det er lige som nålen i høstakken

De er lige så sjældne som gode biler i 10 K prisklassen..
--
mvh MP

Fra : Deaster

Dato : 16-01-05 12:28

Preben Christensen wrote:

> [...]
> Jeg kører selv mercedes som ikke er besværlig men den er for dyr til
> hende hvad vil i anbefale og det skal helst være i i området fra

Den med mindst rust og som bruger mindst olie.

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Thomas

Dato : 16-01-05 12:47

"Preben Christensen" <dunder@pc.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg kører selv mercedes som ikke er besværlig men den er for dyr til hende
> hvad vil i anbefale og det skal helst være i i området fra Grænsen til

Jeg ville nok vælge en stor gul Scania-ting (eller er de røde i Århus??).
Man kan købe turpas til sådan nogle hos nærmeste bus-selskab.

Nej, helt ærligt... en nem og god bil i den prisklasse er (næsten) umuligt
at finde - som så mange andre også har skrevet: Spar op og køb senere

Fra : Møller

Dato : 16-01-05 13:04

> [...]
> Jeg kører selv mercedes som ikke er besværlig men den er for dyr til hende
> hvad vil i anbefale og det skal helst være i i området fra Grænsen til

Ja jeg ved godt, at jeg er til Peugeot og Citroen, men
Prøv at se på disse
Lån dem gerne i weekend for at teste om den passer på damen.

Toyota Yaris
106
eller Saxo.

Skal du op i noget større, så der franske bile at få, og det er i
overkommelige at vedligeholde:

Xantia
406
--
Møller

Fra : Deaster

Dato : 16-01-05 13:16

Møller wrote:

> [...]
> 106
> eller Saxo.
>
> Skal du op i noget større, så der franske bile at få, og det er i

Hvis du kan finde nogle 106, Saxo eller Yaris til 10K, siger du så ikke
lige til ?

--
Deaster
"War is God's way of teaching

Fra : Preben Christensen

Dato : 16-01-05 14:23

Jo det skal jeg nok

--
Venlig Hilsen
Greetings

Preben Christensen

Fra : Møller

Dato : 16-01-05 17:10

"Deaster" <nospam@deaster.dk> wrote in message

> Hvis du kan finde nogle 106, Saxo eller Yaris til 10K, siger du så ikke
> lige til ?

Nu går jeg i seng, jeg læste 90-100k kr.

Men hvad placering antallet af nuller gør det noget.
Det andet kan vist ikke fås til at indregistrer.
--
Møller

Det er

Fra : Soren Pedersen

Dato : 16-01-05 23:30

Preben Christensen wrote:
> [...]
> hvad vil i anbefale og det skal helst være i i området fra Grænsen til Århus

Jeg kunne godt finde på at gå efter en 309'er....MEN: Hun bliver
skuffet. Jeg har meget svært ved at forestille mig at der findes en bil
i det prsleje hvor der ikke er nogle ting (bremser, motor, udstødning
etc etc)der trænger til en kærlig hånd......Der kommer mao rep. udgifter
fra 1. dag.

Mvh
Søren

Fra : Uffe Ravn

Dato : 17-01-05 01:28

"Soren Pedersen" <smpFJERN@munchweb.dk> skrev

> [...]
> i det prsleje hvor der ikke er nogle ting (bremser, motor, udstødning
> etc etc)der trænger til en kærlig hånd......Der kommer mao rep. udgifter

Det er vel svært at holde reperationsudgifterne under 10kr. årligt

Mvh. Uffe Ravn

Fra : David Bjergsø

Dato : 17-01-05 14:52

> [...]
> Jeg kører selv mercedes som ikke er besværlig men den er for dyr til hende
> hvad vil i anbefale og det skal helst være i i området fra Grænsen til

Når det nu skal være, så er en gammel Audi 80 ikke at kimse ad. de fås
billigt, er ikke voldsomt syre i rep. og så er de bygget solidt i tilfælde
af uheldet er ude.

mvh
/D