Gearkasse til en felicia
Fra : tb

Dato : 15-01-05 21:08

Min bil hopper ved acc., og mekanikeren mente det var trækakslen (alle
lejre mv er nye). Det var det ikke, og han mener så at det er der
hvor trækakslerne går ind i gearkassen der er slør.

Nå, det er jo sikkert dejligt biligt at rode med :-/

Anyway. Har nu fundet en brugt gearkasse til en skoda favorit, og mit
spørgsmål er som om en sådan passer (begge 1.3'er) ?

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 15-01-05 21:59

"tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Min bil hopper ved acc., og mekanikeren mente det var trækakslen (alle
> lejre mv er nye). Det var det ikke, og han mener så at det er der
> hvor trækakslerne går ind i gearkassen der er slør.

På den måde ender du vist med at skifte alt mellem nummerpladerne inden
fejlen er fundet og udbedret.

Få stillet en sikker diagnose inden mere skiftes ud.

> Nå, det er jo sikkert dejligt biligt at rode med :-/
>
> Anyway. Har nu fundet en brugt gearkasse til en skoda favorit, og mit
> spørgsmål er som om en sådan passer (begge 1.3'er) ?

Hvis det skulle vise sig at være lejerne (og det lyder mærkeligt i mine
ører) så få en pris på udskiftning af disse inden du begynder at fedte rundt
med en anden gammel gearkasse hvis fortid du ikke kender.

Mvh
Claus