Elektriske problemer med Ford Escort
Fra : Claus Ø

Dato : 15-01-05 20:26

Hej NG

Jeg har en Ford Escort St. Car. 1,6 fra 98'

Advarselslampen til selestrammeren blinker selvom føleren er i orden. Aircon
er begyndt at tænde og slukke sig selv vilkårligt. Det er ligesom om at det
sitre bag knappen end i mellem og lampen blinker hurtigt for indikation af
aircon er tændt/slukket.
Og uafhængigt af aircon så går motoren pludseligt meget ujævn, dvs fra ca.
750 omdr. til 1500 i nogle mærkelige og tilfældige hop når den står i
tomgang. Jeg kan høre at der er et relæ i sikringsboksen der klikker i den
for bindelse.

Min mekaniker mener at sikringsboksen er problemet og at den skal skiftes,
men er der en simplere løsning på problemet (og billigere)?

mvh

Claus Ø

Fra : Daniel Pedersen

Dato : 15-01-05 22:08

Uden egenligt at vide det, men kunne det tænkes at stelkablet er ved at være
brækket af eller bare sidder løst?

Evt. polerne på batteriet der sidder løst (men igen så ville den have besvær
med at trække starteren, hvis overhovedet).

Bare en tanke

Mvh. Daniel Pedersen

Fra : Claus Nygaard-Peders~

Dato : 15-01-05 22:11

"Claus Ø" <fritfald@jahoo.kom> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min mekaniker mener at sikringsboksen er problemet og at den skal skiftes,
> men er der en simplere løsning på problemet (og billigere)?

Mener! Det er da hans opgave at finde årsagen inden han begynder at skifte
hele bilen ud stump for stump.

En simplere løsning.... Tjoh hvis det ikke er helt sikkert at sikringsboksen
er defekt så vil udskiftning af ét eller flere sidespejle og måske et
baglygteglas måske have samme effekt.... nemlig ingen!

Omvendt hvis det er sikringsboksen der er defekt så kender du nok selv
svaret!

Nu kender jeg ikke sådan en Escort, men idéen med sikringsboksen er måske
ikke helt dum da en dårlig forbindelse pga. gnistdannelse kan inducere
støjpulser, i det elektriske system, som kan forstyrre styringen af diverse
komponenter. Men som sagt at skifte sikringsboksen alene ud fra en
formodning lyder som om tryllesalt og håndspålæggelse allerede er prøvet
uden held.

Mvh
Claus

Fra : Brian

Dato : 15-01-05 22:22

Hejsa

Claus Ø skrev:

> Min mekaniker mener at sikringsboksen er problemet og at den skal
> skiftes, men er der en simplere løsning på problemet (og billigere)?

Købe en brugt hos en hugger ?

Så hut jeg visker har det været nævnt flere gange her i gruppen, at netop
Escort har en svaghed i sikringsboksen.

/Brian