3. sæde (barne) i en gulpladebil
Fra : Jacob

Dato : 15-01-05 17:54

Er det tilladt at montere et barnesæde mellem forsæderne i en guleplade bil
hvis bare der er plads ? Eks VW Toureag ?
Håber nogle kender svaret......

Mange hilsner
Jacob

Bech@maersk-pilot.dk

Fra : Anders

Dato : 15-01-05 20:48

Ja,

Jeg har gjort det samme i vores MB Vito.
Er blevet stoppet af politiet (rutinecheck), med sædet monteret, uden
problemmer. Har også været til syn med det.

Mvh
Anders

Fra : Thor

Dato : 16-01-05 12:22

Hvis nogen finder en god løsning, er jeg meget interesseret i et 3. (barne)
sæde i min Touran.

mvh Thomas Riedel - tlf 28401070

Fra : Jacob

Dato : 16-01-05 13:31

ja også her... arbejder videre i sagen. SMC Amager mente ikke det ar
lovligt, jeg kontakter FDM imorgen...
Plads mæssigt er det også interessant. Touareg så jeg idag i kabinen, der er
ikke vildt meget plads....
Men ellers er der vilde perspektiver i sagen. Tænk at kunne få en Touareg
som "familiebil" til under 400k....

Jacob

Fra : H.M.

Dato : 16-01-05 17:13

Hej
jeg har en citroen picasso, hvor der er et lille, lille sæde i mellem de to
forsæder, der er en "et punkts" ? ??sikkerhedssele så jeg regner da med at
det er lovligt.

venligst hanne M

Fra : Jacob

Dato : 16-01-05 21:12

Ja så længe der er seler, er det lovligt.

Jeg har talt med SMC Glostrup, det er IKKE lovligt i en Touareg, eftersom
beslagene som et barnesæde eller hvilket som helst andet sæde ikke fra
fabrikken er "crash tested" hvorfor denne fantastiske ide nu røg sig en
tur....

Jacob