Uha-uha en øretæve fra Taxafinn..
Fra : Ukendt

Dato : 15-01-05 16:44

http://www.taxafinn.dk/stationsbiltesten.htm

--
/Jan W Nielsen
TDI - power når du træder på speederen

Fra : Henrik Bøgh

Dato : 15-01-05 17:35

En helt masse bits fra "Jan W. Nielsen" <intetsvar> til dk.fritid.bil gav
følgende:

> http://www.taxafinn.dk/stationsbiltesten.htm

Den der Ford får da godt nok stryg af ham, men mon ikke også han er lidt
uheldig?
Selv om jeg altid har holdt på at VW generelt laver bedre biler end Ford,
syntes jeg godt nok at mandens oplevelser virker ekstreme - også i forhold
til hvad jeg selv har oplevet både første og andenhånds.
Intet mærke kan vel sige sig fri fra at slippe en enkelt mandagsbil løs nu og
da (men nogle mærker mere end andre :)).

--
Med Venlig Hilsen: Henrik Bøgh || http://lagengymnastik.dk/

"You can have any brew you want...as long as it's a Corona"
-- Vin Diesel as Dominic Toretto in 'Fast and Furious'

Fra : Thomas Landberg

Dato : 15-01-05 17:50

> http://www.taxafinn.dk/stationsbiltesten.htm

Pudsigt at se hvor mange af tingene han kunne have fundet ud af inden køb
ved en såkaldt "prøvetur" eller ved at læse en såkaldt "brochure". Jeg har
ikke megen respekt for folk der brokker sig max. over ting deres bil
mangler - når de har købt bilen.

--

MVH

Thomas Landberg
Skoda Fabia 1.9TDi Combi - 365.3nm v. 2.120omdr/min og 142.8hk v.
3.430omdr/min.
www.bokstuning.dk
Tilbud: Garmin Quest 4.995kr (5.995kr vejl.), Garmin 2620 7.995kr (14.495kr
vejl.)

Fra : BJ

Dato : 15-01-05 17:52

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:41e949a9$0$199$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP

> [...]
> ved en såkaldt "prøvetur" eller ved at læse en såkaldt "brochure". Jeg har
> ikke megen respekt for folk der brokker sig max. over ting deres bil

Kan du anbefale et godt salgssted at gøre dette..?

Jeg er "farende svend" på de danske og udenlandske landeveje mv. og kan ikke
blot på 30 min. finde alle de mangler Taxafinn har fundet (inkl.. elendige
værkstedsfolk).

Men kan du henvise mig til en forhandler, hvor jeg evt. vederlagsfrit kan
låne "drømmebilen" en 5.000 til 10.000 km, er jeg meget villig til at køre
efter en sådan..?

--
Bjørn J.

Fra : Thomas Landberg

Dato : 15-01-05 18:28

> [...]
> låne "drømmebilen" en 5.000 til 10.000 km, er jeg meget villig til at køre

Naturligvis kan jeg ikke det, men ved at prøve bilen i 30 minutter samt
nærstudere brochuren ville man finde ud af følgende ting:
- Rodet instrumentering (det ser man vel straks man sætter sig ind i
bilen?).
- Elendig centrallåsstyring (kan man prøve en bil uden at låse den op?)
- Dårlige sæder (har han prøvet den stående?)
- Ingen aircondition i handskerum (læs og du bliver klogere).
- Ingen indikator for lav sprinklervædskestand (... og klogere).
- Dårligt placeret og sværtlæseligt ur (analogt) (det ser man vel straks man
sætter sig ind i bilen?).
- Meget dårligt udsyn til siderne bagud (det ser man vel straks man sætter
sig ind i bilen?).
- "Mondeo´en virker plastic-agtig" (lad være med at bestille biler over
postordre fremover).
- Placering af flaskeholder (det kan vel også ses når man prøver bilen?)

Hvis alle disse ting var vigtige for mig og jeg kørte 8 timer dagligt i
bilen, så ville jeg nok bruge mere end en halv time på at tjekke om de nu er
i ordne. Specielt hvis de var i orden i en Passat og jeg havde været
tilfreds med den. At Fords service så er mangelfuld, undervognen er dårlig
osv. er da ikke i orden, men de fleste ting tangerer hvad jeg vil kalde
selvforskyldt.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 15-01-05 18:43

On Sat, 15 Jan 2005 18:28:26 +0100, "Thomas Landberg"
<thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> wrote:

> [...]
>osv. er da ikke i orden, men de fleste ting tangerer hvad jeg vil kalde

Jeg er ikke uenig i dine betragtninger, men det synes som om at de
ærede skribenter har overset en detalje.

Det er ikke mit indtryk at Finn selv har valgt bil.

Jeg mener bestemt at Finn kører for en vognmand.

Det er desuden min faste overbevisning, at den ultimative test af en
bil, er at sætte den i drift som hyrevogn i Storkøbenhavn. Det skiller
s'gu fårene fra bukkene.

Jaja. Jeg ved godt at det kun kan praktiseres med biler der kan
godkendes som taxi. ) Jeg kunne mærke at der var et antal
skribenter, der allerede var let foroverbøjede hen over tastaturet.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 15-01-05 18:46

"Thomas Landberg" <thomasFJERN1DETTEVEDSVAR@landberg.dk> skrev i en
meddelelse news:41e952ae$0$219$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

KLIP ... en del som jeg ikke er unig med dig i.

> [...]
> bilen, så ville jeg nok bruge mere end en halv time på at tjekke om de nu
> er i ordne. Specielt hvis de var i orden i en Passat og jeg havde været

Du kan desværre ikke teste alt på en sprit ny bil.

De første tegn viser sig efter længere tid.

Til eks. kunne jeg nemt mærke sædets sammenfaldenhed i min Opel Omega MV6,
men kan intet mærke i min Volvo.

Begge biler havde/har kørt +200.000 km og jeg hører ikke til i
fluevægtsklassen..

> At Fords service så er mangelfuld, undervognen er dårlig osv. er da ikke i
> orden, men de fleste ting tangerer hvad jeg vil kalde selvforskyldt.

Hvad du kan læse i instruktionsbogen og se med det blotte øje er jeg helt
enig med dig i.

--
Bjørn J.

Fra : Niels Bengaard

Dato : 15-01-05 21:26

> [...]
> ved en såkaldt "prøvetur" eller ved at læse en såkaldt "brochure". Jeg har
> ikke megen respekt for folk der brokker sig max. over ting deres bil

Enig.
Han kan ikke lide bilens interiør, sæder osv. og så køber han den alligevel.
Hvis han havde været tilfreds med den Passat havde han vel købt sådan en
igen, hvorfor gjorde han ikke det?

Niels

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-01-05 17:53

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> http://www.taxafinn.dk/stationsbiltesten.htm

Her er der vist tale om en, der har købt den forkerte bil.
Der er næsten ikke den ting, der ikke er i vejen med den.

Design er som bekendt, meget afhængigt af smag og behag.

Manden har købt en bil han ikke kan lide designet af.
Det er da ikke bilens fejl!

Jeg kan selv ikke lide VW's interiør, kunne derfor aldrig drømme om at købe
en.
Jeg synes deres layout er rodet og forvirrende.
Det er noget, jeg har gjort op med mig selv.
Det burde manden også have klaret med sig selv, inden købet.

Jeg synes det helt klart skinner igennem, at manden er meget negativt stemt.

At han så render ind i et l**** værksted, DET gør bare historien mere trist.

Har efterhånden læst en del historier, i dette forum, om hvordan VAG
behandler deres kunder.
De har ikke alle været positive.

Men igen, han er negativt stemt.

Når han så endelig får taget sig sammen til at skifte værksted, så får piben
en anden lyd.
Nu kan han lige pludselig godt se, at Ford også kan give god service.

Alt i alt, så lyser det ud af historien, at manden ALDRIG skulle have købt
den bil.
At købe noget, som du på forhånd ikke kan lide, kommer der ikke noget godt
ud af.

Bare en lille mening om den historie

Nå-ja, JEG kan btw. lide designet af interiøret i 'deo.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : BJ

Dato : 15-01-05 17:57

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nå-ja, JEG kan btw. lide designet af interiøret i 'deo.

Det kunne jeg da også, da konen kom hjem i en sprit ny.

Men efter nogle dage lærte man "kvaliteten" at kende.

Sikke noget plasticbras som skal lige aluminium.

--
Bjørn J.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-01-05 18:43

> Det kunne jeg da også, da konen kom hjem i en sprit ny.

Godt at hun ikke kom hjem i ny sprit

> Men efter nogle dage lærte man "kvaliteten" at kende.

Dét kan jeg desværre ikke udtale mig om.

> Sikke noget plasticbras som skal lige aluminium.

Uha, er der fler negative vibrationer?

Nej, spøg til side.
Jeg tror forventningen har været en anden, end produktet kunne levere
Kort sagt, kald en spade for en spade og mig for en skovl

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : BJ

Dato : 15-01-05 18:52

"Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Godt at hun ikke kom hjem i ny sprit

Ha, så kunne jeg have lejet hende ud til et universitets fakultet for
medicinstudiet..;)

> Uha, er der fler negative vibrationer?

Lige på stående fod, elendig samlekvalitet af varme-/friskluftdyser i
instrumentbordet.

Ellers var det jo konens arbejdspotte og hun ville derfor være nærmere til
at svare på dit spørgsmål.

> Nej, spøg til side.
> Jeg tror forventningen har været en anden, end produktet kunne levere

Megen finish/udseende er lavet blot for sammes skyld, men er bestemt ikke
ensbetydende med anvendelse af materialer af god/høj kvalitet.

> Kort sagt, kald en spade for en spade og mig for en skovl

LOL..

--
Bjørn J.

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-05 21:13

> [...]
> Det er noget, jeg har gjort op med mig selv.
> Det burde manden også have klaret med sig selv, inden købet.

Har du spurgt din førehund om den synes det samme :)
Kan du overhovedet huske hvordan en VW af nyere dato ser ud indeni?

VW har i al den tid jeg kan huske gjort en dyd ud af at placere alle knapper
og kontakter sammehængende i ens design, således at man ikke skal lede
efter dem. Selv instrumentet er da også noget af dem mest simple design jeg
kender til. Det er helt ligetil uden alt for meget unødigt tingel tangel der
lyser op. Den blå farve på urskiverne kan så diskuteres, men det ser man jo
ikke i dagslys.

En G4 eller Bora, så kan det vist ikke gøres mere simpelt og overskueligt,
alle knapper er placeret lige under friskluftdyserner.
Lyskontakten er holdt til venstre og er noget af det mest simple at betjene.
http://vwfanatic.dk/Billeder/BoraV5_NaviMFD_01.jpg

Tag nu Passat'en som TaxaFinn tilsyneladende er meget glad for, der er alle
knapper placeret i midterkonsollen på hver sin side af radio og
varmeregulering, det kan da vist ikke kaldes rodet, eller?

Nu kan/vil jeg ikke lige nævne nogle biler her, men jeg har da prøvet nogle
stykker gennem tiden, og det værste jeg ved er når modedillerne tager over
og knapperne bliver designet ind så de har forskellige former og nærmest
forsvinder så man skal sidde og lede efter dem.
Jeg ved ikke om TaxaFinns Mondeo hører til her, umiddelbart synes jeg at det
er en ganske pæn bil.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-01-05 22:19

> Har du spurgt din førehund om den synes det samme :)
> Kan du overhovedet huske hvordan en VW af nyere dato ser ud indeni?

Tæller Passat som sådan en?

> [...]
> der
> lyser op. Den blå farve på urskiverne kan så diskuteres, men det ser man

Smag og behag.
Eller vane, måske?

> [...]
> alle knapper er placeret lige under friskluftdyserner.
> Lyskontakten er holdt til venstre og er noget af det mest simple at

Sagt af en: vwfanatic

> [...]
> knapper placeret i midterkonsollen på hver sin side af radio og
> varmeregulering, det kan da vist ikke kaldes rodet, eller?

Kommer igen an på hvad DIT hoved er sat op til.

> [...]
> forsvinder så man skal sidde og lede efter dem.
> Jeg ved ikke om TaxaFinns Mondeo hører til her, umiddelbart synes jeg at

Igen, opfattelsen er meget subjektiv.
Det må vist være derfor, der er så mange bilmærker

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 11:01

> Tæller Passat som sådan en?

Laves den ikke endnu?
Men vi kan da bare gå endnu længere tilbage, selv en Golf 1 lever op til den
filosofi.

> Smag og behag.
> Eller vane, måske?

Det kan jeg ikke rigtigt se, du sagde det var rodet og ouverskueligt, det
har vist ikke noget med smag og behag at gøre.
Hvis man synes knapperne er grimme har det noget med smag at gøre.
Men jeg synes det er lidt tyndt at du siger det er uoverskueligt, når
knapperne alle er ens med tydelige symboler og iøvrigt er placeret centralt
inden for kort rækkevidde.

Jeg kan ikke mindes at der nogensinde er nogen der i en biltest af en VW har
skrevet at man skal vænne sig til at betjene en VW.

> Sagt af en: vwfanatic

Nu har navnet på min hjemmeside ikke noget at gøre med om Jeg er fanatiker,
det er jeg ikke.
Men ja jeg er glad for VW og Audi biler :)

> Kommer igen an på hvad DIT hoved er sat op til.

Igen synes jeg det er tyndt, det du siger der, det har jo ikke noget med
smag og behag at gøre om det er rodet.
Hvis ikke dit hoved kan overskue betjeningen af en VW ville jeg ikke være
helt tryg ved at møde dig i traffiken :)

> Igen, opfattelsen er meget subjektiv.
> Det må vist være derfor, der er så mange bilmærker

Enig i det.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 16-01-05 11:54

> [...]
> har
> skrevet at man skal vænne sig til at betjene en VW.

Jeg skal virkelig tænke mig om de gange jeg har kørt vw - bl. a. har jeg
altid svært ved at tænde lyset... Men jeg er også vant til at køre
franskmænd og toyota'er....

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 13:14

> Jeg skal virkelig tænke mig om de gange jeg har kørt vw - bl. a. har jeg
> altid svært ved at tænde lyset... Men jeg er også vant til at køre
> franskmænd og toyota'er....

Det er jo nok fordi du så pr. refleks griber efter stilken, jeg har såmænd
selv haft tre franske biler.
Men derfra til rodet og uoverskueligt hmmm, helt ærligt :)

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 17:36

> Jeg kan ikke mindes at der nogensinde er nogen der i en biltest af en VW
har
> skrevet at man skal vænne sig til at betjene en VW.

Dét kan jeg heller ikke.

Der er sagt og skrevet meget - men da vist ikke lige det der..??

/Jan W Nielsen

Fra : Bernhard Ege

Dato : 16-01-05 21:18

Jan W. Nielsen wrote:

> har

> Dét kan jeg heller ikke.
>
> Der er sagt og skrevet meget - men da vist ikke lige det der..??
>
> /Jan W Nielsen

Tjaa, jeg vil nu mene at uanset bil så skal man da lige vænne sig til
betjeningen af den. Jeg har 1 gang kørt en VW (Passat) og kan ikke
erindre at den var ret meget anderledes end min Citroen Xantia. Men det
er måske afhængig af øjnene der ser...

Jeg synes dog ikke at Passaten var nemmere at betjene end Xantiaen, men
heller ikke værre. Jeg har dog aldrig kunnet lide armlænene i fordørene.
Specielt håndtaget som man kan hvile hånden i (og som bruges til at hive
døren i med) er vinklet så dårligt (for langt fra lodret) at jeg får
ondt i håndledet hvis jeg bruger det. Jeg fatter ikke at VW har lavet så
ringe et design (samme problem i Golf).

mvh Bernhard

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 23:13

> [...]
> døren i med) er vinklet så dårligt (for langt fra lodret) at jeg får
> ondt i håndledet hvis jeg bruger det. Jeg fatter ikke at VW har lavet så

Ja nu er det jo forskelligt hvor man har hænderne under kørslen, jeg mener
jo at de skal være på rattet.
Det er iøvrigt kun de modelle med elrudehejs der har "problemet".
Årsagen til dette er at "kommando centralen" til alle elruder i bilen er
placeret her. Og så er den flade konstruktion ideel da den ligger lige til
hånden.

Jeg har haft både Golf og Bora og finder konstruktionen af knappanelet
"wunderbar" :)
Ak! ja det beviser bare at vi er så forskellige!

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Bernhard Ege

Dato : 16-01-05 23:47

Claus Petersen wrote:

> [...]
> "wunderbar" :)
> Ak! ja det beviser bare at vi er så forskellige!

Jaeh, det var også mest i passagersiden jeg lagde mærke til problemet.
Det var rimelig frustrerende ikke at have et sted at lægge sin hånd.

Knappanelet til vinduerne bryder jeg mig heller ikke specielt meget om.
Synes ikke knapperne er gode. Og at det er en flad konstruktion er også
lettere problematisk da jeg så skal dreje min hånd ud til vandret og det
kan jeg kun lige klare. En bedre løsning havde været at arrangere
knapperne lodret så det ligger naturligt til hånden. Sådan er det på
Xantiaen (bruger tommeltotten) men har til gengæld kun knapper til de
forreste ruder. Men hånden er afslappet hele tiden.

Og ja, jeg har gerne begge hænder på rattet når jeg kører.

mvh Bernhard

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-05 00:14

"Bernhard Ege" <bernhard@NOSPAMege.cc> skrev i en meddelelse

> [...]
> Xantiaen (bruger tommeltotten) men har til gengæld kun knapper til de
> forreste ruder. Men hånden er afslappet hele tiden.

Nu er jeg så slet ikke med, er der noget galt med din hånd?

I passager siden er der altid et "normalt" dørhåndtag i ca. 270 gr. vinkel.
Da der kun kan betjenes en rude derfra.
"kommando broen" i førerdøren ligger helt vandret, så man har den lige i
forlængelse af underarmen med strækt håndflade.
Dvs. at man skal ikke til at gribe fat om håndtaget for at betjene
knapperne.
Efter at have kørt Citroen ZX og Golf III med knapperne monteret på toppen
af et skråtstillet håndtag synes jeg nu at Passat/Golf/Bora løsningen er den
bedste. Man betjener den rude man vil køre med, med fingertippen.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Bernhard Ege

Dato : 17-01-05 02:57

Claus Petersen wrote:
> [...]
> af et skråtstillet håndtag synes jeg nu at Passat/Golf/Bora løsningen er den
> bedste. Man betjener den rude man vil køre med, med fingertippen.

Nej, der er ikke noget galt med min hånd men jeg kan bare ikke på nogen
behagelig måde holde i det håndtag medens armen hviler på armlæner
(snakker passagersæde). Årsagen er at min håndflade er lodret og drejet
45 grader nedad (de håndtag jeg har set i passagersiden i VW er vinklet
45 grader, ikke lodret som du skriver de er) for at hold i håndtaget og
det er lige netop grænsen af håndleddets mobilitet. Problemet skyldes
nok til dels at min hånd er ret bred (ditto for håndleddet) og det
tvinger min hånd i den trælse vinkel.
Min søster har f.eks. slet ikke det problem men hun er har heller ikke
så bred en hånd eller håndled og hendes hånd tvinges ikke i lodret og
vinklet 45 grader ned.

Noget tilsvarende gælder knapperne i døren ved førersædet. Jeg kan ikke
hvile min hånd ved at lægge den fladt mod panelet for det er lige netop
en yderstilling som jeg ikke synes er behageligt at udnytte i længere
tid. I Xantiaen kan jeg have min hånd hvilende lodret (midterstilling
mellem håndflade ned og håndflade op), nå knapperne og holde på
dørhåndtaget på samme tid uden at det føles generende på noget tidspunkt.

Kan være Xantiaen blot er lavet til større hænder

mvh Bernhard

Fra : Lars L. Hansen

Dato : 16-01-05 02:23

Jan W. Nielsen wrote:
> http://www.taxafinn.dk/stationsbiltesten.htm

Taxa-Finn omtaler sig selv i tredje person, og kører Mazda 121 privat
(verdens næstgrimmeste bil (efter Fiat Multipla)). Er han sandhedsfaklen
når det kommer til bilanmeldelser?

Mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 08:45

> Taxa-Finn omtaler sig selv i tredje person, og kører Mazda 121 privat
> (verdens næstgrimmeste bil (efter Fiat Multipla)).

Hvad kommer det da sagen ved..?

> Er han sandhedsfaklen
> når det kommer til bilanmeldelser?

Overhovedet ikke - det er blot eet bud på, hvordan tingene kan opfattes.

/Jan W Nielsen

Fra : Mikael L

Dato : 17-01-05 14:49

> Hvad kommer det da sagen ved..?

Det kan jeg nu heller ikke se.

> Overhovedet ikke - det er blot eet bud på, hvordan tingene kan opfattes.

Lige præcis. Han har vel givet en anmeldelse af hvordan HAN synes bilen er.
Ligesom enhver anden ville gøre det, hvis de blev smidt ind i en hvilken som
helst bil.

Mikael

Fra : Fly Christensen

Dato : 16-01-05 11:30

On Sat, 15 Jan 2005 16:43:45 +0100, "Jan W. Nielsen" <intetsvar> wrote:

>http://www.taxafinn.dk/stationsbiltesten.htm

Jeg undrer mig over kritikken af Mondeo'ens undervogn. Lige netop på det
punkt har den jo høstet masser af hæder, og endnu været udråbt til at
køre bedre end Passat.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 12:37

> Jeg undrer mig over kritikken af Mondeo'ens undervogn. Lige netop på det
> punkt har den jo høstet masser af hæder, og endnu været udråbt til at
> køre bedre end Passat.

Måske er det hele mere et udtryk for MANDENS forhold til sin bil i stedet
for bilens reelle formåen. Ikke at jeg selv er så vild med den nye mondeo,
men jeg synes nu at have læst adskillige artikler fra både dansk og tysk
bilpresse som siger det stik modsatte. Både hvad angår instrumentering,
komfort, sikkerhed osv. så har fagpressen udtalt at den overgår Passat.
Men bevares han skal da have lov til at være utilfreds med sin bil, det er
da hans problem )
(ellers kan han jo bare sælge den igen)

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 17:35

> Både hvad angår instrumentering,
> komfort, sikkerhed osv. så har fagpressen udtalt at den overgår Passat.

Har du links til artikler, der placerer den nye Mondeo foran den 7 år gamle
Passat på komfort og instrumentering..?

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 19:13

> Har du links til artikler, der placerer den nye Mondeo foran den 7 år
> gamle
> Passat på komfort og instrumentering..?

hehe nu er det jo ikke ALT som man lige kan få et link til. Når jeg skriver
fagpressen så er det BLADE jeg har læst. "Mener" det var i Motor, Auto Motor
und Sport, og hvis også et andet blad som kan have været Bilmagasinet.
Jeg husker noget som "....overksueligt og alt inden for rækkevidde....."
vedr. instrumenteringen. Jeg husker også den ene artikel havde overskriften
"Passat-killer".

Desuden var der noget polymik med at Mondeo ikke blev årets bil i 2000 af
den ene grund at Ford fuskede med støddæmperne. De havde nemlig glemt at
fjerne nogen klistermærker på støddæmperne. Der stod noget ala. "Til
Presse-test" på mærkerne.
Dette gjorde at Ford ikke fik titlen på trods af at den havde en meget god
kørekomfort (i flg. journalisterne). Man ville dog ikke vurde om de
monterede støddæmperne var standard eller nogle særlig udvalgte til testen.

Men du må selv på biblioteket og støve de gamle artikler fra 1999-2000
igennem.

.......og så skal jeg understrege at jeg IKKE er vild med den nye mondeo, så
ovenstående er kun referater af andres vurderinger.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 21:33

> hehe nu er det jo ikke ALT som man lige kan få et link til.

Nej, det kunne jeg forestille mig.. )

> Jeg husker også den ene artikel havde overskriften
> "Passat-killer".

Det skulle det da gerne være - med en nyere bil, som det er.

> [...]
> den ene grund at Ford fuskede med støddæmperne. De havde nemlig glemt at
> fjerne nogen klistermærker på støddæmperne. Der stod noget ala. "Til

Ok - ja der svindles og fuskes, så man tror, det er løgn. Frygteligt.

> ......og så skal jeg understrege at jeg IKKE er vild med den nye mondeo,

> ovenstående er kun referater af andres vurderinger.

Jeg synes, den er ret fed..

/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-05 23:21

> Det skulle det da gerne være - med en nyere bil, som det er.

Selvom den er en "Passat-killer", kan den jo godt være underlegen på nogen
punkter.
Hvis vi nu tager TaxaFinns ord for at den knirker, ja så er det også en
disciplin som Passaten er svær at slå i.
Ligeledes med dens sæder - de er ikke til at sidde i stykker.
Derimod dynamiske køreegenskaber bliver ikke svær at slå, en Passat er da
bare (GAAAAB) kedelig, men lækker på motorvejen.

> så
>
> Jeg synes, den er ret fed..

Jeg synes faktisk også at den nye Mondeo er en ret flot bil, jeg har dog
aldrig prøvet en.
Men hvis den kører bare tilnærmelsesvis ligesågodt som en Focus kan det vel
ikke være helt galt.

Jeg er nu også ret overbevist om at TaxaFinn er lidt farvet - og han har nok
ikke været helt tilfreds med at hans vognmand har udstyret ham med en bil
han nok ikke selv ønskede.

--
/Claus

http://vwfanatic.dk

Fra : Peter Juul

Dato : 18-01-05 21:21

"Fly Christensen" skrev

> Jeg undrer mig over kritikken af Mondeo'ens undervogn. Lige netop på det
> punkt har den jo høstet masser af hæder, og endnu været udråbt til at
> køre bedre end Passat.

Jeg vil heller ikke give TaxaFinn ret. Min vognmand har en Passat 130 TDI
Variant og "min" Transit. Forleden skulle Transitten til service, og jeg
lånte en Mondeo 1.8 Trend Stc. hos forhandleren. Og IMO er Mondeoen en meget
mere dynamisk bil, specielt hvad angår køreegenskaber. Jeg tog turen fra
Hadsund til hjemmet via nogle småveje (over Skibsted & Kongerslev, for de
stedkendte i Himmerland..), og min vurdering er at Mondeoen føltes lige så
rapfodet som min egen noget mindre Mégane... Passaten er et godt
motorvejslokomotiv, men hulme tung at køre om hjørner med.

I øvrigt bryder jeg mig ikke om sæderne i en Passat : Jeg kan ikke fordrage
at sidde nede på gulvet...

Interiørmæssigt er bilerne IMO hip som hap. Knapperne sidder der hvor min
hånd lander.

Men selv om jeg aldrig har været Ford-fan, er Mondeo en absolut mulighed,
hvis Aalborg Kommune skulle betænke mig med en taxitilladelse her sidst på
måneden... Gerne en 2.2 TDCi med plørekasse, hvis det fåes.. 1.8 benzin har
vist astma :c)

VenHils
Peter

Fra : Bergs.dk

Dato : 18-01-05 23:00

..

> I øvrigt bryder jeg mig ikke om sæderne i en Passat : Jeg kan ikke
> fordrage
> at sidde nede på gulvet...

Jeg syntes nu de kan hæves rigeligt! men SUV biliver den aldrig.
Men er de i bund, så sidder man næsten på asfalten.

Mvh
Henrik
www.avantix.dk
www.bergs.dk

Fra : Peter Juul

Dato : 19-01-05 20:48

"Bergs.dk"skrev

> Jeg syntes nu de kan hæves rigeligt! men SUV biliver den aldrig.
> Men er de i bund, så sidder man næsten på asfalten.

Når jeg en sjælden gang i mellem forvilder mig ud i Passaten, sidder jeg med
sædet helt i top - Og føler alligevel at jeg sidder på gulvet og skal
strække hals for at se ud af vinduerne.... Og jeg er 190 cm høj.......
I min gamle Xantia sad jeg med sædet helt i bund for at kunne være i bilen,
men alligevel sad jeg højere i den end i en Passat.

Men omvendt har jeg aldrig kunnet set det fantastiske i VW-potter.... Men
det er jo en smagssag.. Een er jo nok en kende frankofil

VenHils
Peter
Renault Mégane RXT 2001.